Gå til innhold

Hva er "prinsessesyndromet"?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uhm, man kan fint være snill uten å være en gentleman. Men om man er bitchy derimot, så kommer man ikke så langt...

Anonymous poster hash: 8ce80...161

Joda, kjenner flere kvinner som er skikkelig bitchy som finner seg menn uten problemer.

Mens mange snille damer aldri får seg menn, så hvis jeg skal gå etter bekjentskaper, så er bitchy veien å gå gitt.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å være snill og ¨være gentleman er jo ikke en å samme ting. Når man er gentleman kurtiserer man en kvinne før man får henne til sengs. Man spanderer på henne, holder døren for henne og viser henne at man vil ta vare på henne og behandle henne bra.

Her i landet trenger man ikke det for man får jo dama på første date uansett..

Og så finner man kankje ut at man ikke passet sammen og da er han plutselig en drittsekk!

Damer må endre væremåten sin for å få det de vil ha, og menn må få litt mer baller og si til dramadamene akkurat hvor landet ligger..

Du er ikke sann, Nettinettet. Er det dette du lærer "klientene" dine?

Anonymous poster hash: 874fe...8ce

• Liker 5
Skrevet

Dette strider imot alt vi lærer om likestilling. Hvis vi skal tilbake til gamle gentlemanstider, ville du da vært villig å gå tilbake til gamle kjønnsroller også? For du kan ikke få det ene uten det andre.

Kunne jeg da dratt det videre og sagt at siden menn er flinkere med logikk, så burde alle jobber som krever tung logisk tankegang være reservert til menn? At siden menn er sterkere fysisk, så burde de få tilleggspoeng og bonuser i fysisk krevende jobber?

Tror du selv skjønner hvor jeg vil med dette. Ting er som de er fordi samfunnet har blitt formet over tid. Du må selv ta konsekvensen av dette. Jeg for min del drømte om å kurtisere og virkelig skjemme bort dama med romantiske gester store deler av livet mitt. Jeg kunne finne på å lage små fine lapper, overraske med blomster osv osv osv. Holde døra åpen for ho, holde ting for henne, dra ut stolen osv. Vet du hva jeg satt igjen med? Et knust hjerte.

Nå fungerer det like greit å la være. Faktisk har jeg mer sukssess med jenter etter at jeg ga fra meg gentlemanstaktene mine. Romantikk i Norge er dødt.

Du har suksess med jenter men har du suksess på kjærlighetsfronten? Hvis du har det i deg å være litt gentleman ville det da ikke vært best for deg å funnet en jente som faktisk setter pris på det? For de finnes de og de er bare ikke av de som ligger med deg på første kvelden.

Skrevet

Du er ikke sann, Nettinettet. Er det dette du lærer "klientene" dine?

Blant annet.

Mange av de som kontakter meg sliter fordi de har vært for lett tilgjenngelige og gjort alt de kan for å bli elsket. Det nytter ikke å finne ekte kjærlighet på den måten. Når de ser sin egen verdi velger de menn som behandler dem bra og får det bra.

AnonymBruker
Skrevet

"Prinsessesyndromet" er et begrep bitre og sinte menn bruker for å trykke ned kvinner som er fornøyd med seg selv, og har høye krav til menn, kvinner de aldri vil få en bit av, da er det enklere å legge dem for "hat" og forsøke å jekke dem ned for å få frem at de ikke er så bra som de tror.

Et annet ord for jantelov på en måte.

Anonymous poster hash: ab211...034
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Du vil ha det beste av begge verdner. Det er jo derfor ingen menn gidder være gentlemen, det er en dårlig deal.

Du ER definisjonen på en med prinsessesyndrom. God natt.

Dette er et godt eksempel på en slik mann forresten, og det er ofte disse som farer opp ved å påstå at jenter som foretrekker gentlemen og romantikk lider av prinsessesyndromet.

• Liker 5
Skrevet

"Prinsessesyndromet" er et begrep bitre og sinte menn bruker for å trykke ned kvinner som er fornøyd med seg selv, og har høye krav til menn, kvinner de aldri vil få en bit av, da er det enklere å legge dem for "hat" og forsøke å jekke dem ned for å få frem at de ikke er så bra som de tror.

Jeg er fornøyd med meg selv, men jeg er lagt fra noen prinsesse. Jeg forventer ikke at en mann skal holde døren for meg eller komme med blomster, men jeg setter pris på at han gjør det. Det er stor forskjell på å være en selvstendig trygg og smart kvinne, og en prinsesse som skal ta igjen for alle de årene det ikke var likestilling eller fordi hun ikke fikk dekket oppmerksomhetsbehovene under oppveksten.

Kom ikke her å si at menn har feil når de dytter en del kvinner ned fra sine høye hester!!

• Liker 3
Skrevet

Fortell meg hvorfor det er vits å være en gentleman, når man får seg kvinnfolk uten å måtte være det. Hva tjener mannen på å være en gentleman?

Bedre utvalg av kvinnfolk :fnise: Kvantitet og kvalitet.

• Liker 5
Gjest Castielz
Skrevet

Dette syndromet er grunnen til at flere og flere menn ser utenlands etter kjærlighet.

AnonymBruker
Skrevet

Fortell meg hvorfor det er vits å være en gentleman, når man får seg kvinnfolk uten å måtte være det. Hva tjener mannen på å være en gentleman?

Fordi kvinner som har så lite selvrespekt at de finner seg i å bli behandlet som dritt eller med kvart-innsats er ikke kvinner man holder ut med i lengden. Vil du at datteren din også skal lære seg å finne seg i å hoppe til køys med hvem som helst som plystrer etter henne? Nei min datter skal vokse opp med å se et godt forbilde hvor jeg ikke gir meg bort til hvem som helst og hvor mannen behandler meg som en gentleman med respekt. Menn skal trollbinde kvinnen, ikke bare i eventyr. Ikke rart dere får møkkaforhold med mye kranglig og utroskap om dere aldri gidder å gjøre en innsats for å få damen til å føle seg som en prinsesse! Det finnes nok av andre menn der ute som ville gått gjennom ild og vann for henne så ikke merkelig at hun knuller kompisene dine mens dere er sammen om du ikke ser poenget i å være en gentleman ;)

Anonymous poster hash: e4eef...42b

Skrevet

Fordi kvinner som har så lite selvrespekt at de finner seg i å bli behandlet som dritt eller med kvart-innsats er ikke kvinner man holder ut med i lengden. Vil du at datteren din også skal lære seg å finne seg i å hoppe til køys med hvem som helst som plystrer etter henne? Nei min datter skal vokse opp med å se et godt forbilde hvor jeg ikke gir meg bort til hvem som helst og hvor mannen behandler meg som en gentleman med respekt. Menn skal trollbinde kvinnen, ikke bare i eventyr. Ikke rart dere får møkkaforhold med mye kranglig og utroskap om dere aldri gidder å gjøre en innsats for å få damen til å føle seg som en prinsesse! Det finnes nok av andre menn der ute som ville gått gjennom ild og vann for henne så ikke merkelig at hun knuller kompisene dine mens dere er sammen om du ikke ser poenget i å være en gentleman ;)

Anonymous poster hash: e4eef...42b

Jeg er enig i mye her, men med en gang du sier trollbinde og prinsesse så får jeg fnatt.. Ikke fordi jeg ikke mener at kvinner skal behandles bra, men de skal ikke forventes å bli behandles som prinsesser. Har du sett hvordan prinsesser behandles? Som pyntegjenstander! Med unntak av askepott i 3 nøtter til askepott som prinsen ble betatt av fordi hun var pen men som han ble forelsket i når han så hvilke flotte kvaliteter hun hadde som skilte henne fra mengden.

Kvinner og menn skal behandler HVERANDRE bra. Og de må sette krav om å bli behandlet bra. Hvis en mann ikke behandler en kvinne bra så må hun for pokker slutte å tenke at hun kan endre han og kaste han på dør, og hvis en kvinne tror hun er bedre enn en mann og forventer at han skal bære henne rundt på en pidestal så må han for pokker ta sakene sine å gå.

Når vi aksepterer å bli behandlet som dritt skjer det ikke noen endring i datingkulturen vår. Og den - den er så langt på bærtur som det går ann for tiden!!

• Liker 2
Skrevet

Ikke så veldig hyggelig å være gentleman når man blir møtt med sånne typiske norske damer fakter:

Man står å snakker i baren og hun bestiller seg en ny drink, han prøver å betale for den og hun bare....

-Eh, nei takk, jeg kjøper mine egne drinker jeg!

Han ser en pen dame og går bort til henne for å fortelle henne hvor fantastisk hun ser ut og hun bare...

-Eh ok.. så snur hun seg og går.. Hun tenker han smisker og er ute etter et ligg..

Hvis kvinner vil at menn skal være høflige og gentlemen må de jaggu ta tak i sine egne issues først!

Og hvis du sier ja til drinken? Da er du stuck med en du kanskje ikke vil snakke med og som mener han har rett på sex etterpå. Det finnes også hundrevis av grunner til å si nei, og hvorfor kjøper en mann en drink? Jo,for å få noe tilbake,ihvertfall i 99% av tilfellene.

• Liker 2
Skrevet

Prinsessesyndromet er betegnelsen på oppførselen det voksne kvinner oppfører seg som små drittjenter, ingen ting er bra nok, og de skal aldri gjøre en innsats selv.

Pussig at en prøver å unngå tema, og begynner å snakke om manglende gentlemanstakter i steden.

Nei en gentleman spanderer ikke. Men han gjør mange ting som ikke koster noe: byr en arm på glattisen og slikt, sånt som er hjelpende i hverdagen.

Synd, men sant, er derimot at moderne kvinner ser ned på de som uten videre gir de en hjelpende hand.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette syndromet er grunnen til at flere og flere menn ser utenlands etter kjærlighet.

Det er nesten umulig å finne kjærlighet i utlandet da balansen mellom nordmenn og utlendinger aldri vil være riktig på grunn av økonomiske forskjeller og kulturelle barrierer. Kvinnene er ute etter pengene deres.

Anonymous poster hash: 208a7...8fd

Skrevet

Hoyt henger de og sure er de.....Prinsessesyndrom likesom. Er vel mye mer prinsessesyndrom blandt importbrudene, og dyrere. Vel vasker de huset for deg og lager mat til deg, men du maa ogsaa forsorge dem. Og risikerer aa bli forlatt etter noyakting 5 aar og en dag.

Noen som klager saann over "at norske damer vil forsorges og spanderes paa," har ikke fulgt med i timen. Dere kaller oss prinsesser NETTOPP fordi vi er fullt i stand til aa forsorge oss selv, dermed er vi kresne og ser et de viktige tingene, som empati, verdier,intelligens,integritet (humor,flink i senga). Vi kan IKKE kjopes.

Aa kalle oss prinsesser fordi vi setter krav likestiller jeg med de mennene som roper hore etter jenter som ikke vil ligge med dem....

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er nesten umulig å finne kjærlighet i utlandet da balansen mellom nordmenn og utlendinger aldri vil være riktig på grunn av økonomiske forskjeller og kulturelle barrierer. Kvinnene er ute etter pengene deres.

:skratte:

Norge er det 45. rikeste landet i verden. Pr. innbyger er det på sjetteplass, men det er fordi det nesten ikke bor folk her.

Anonymous poster hash: d0df1...bbb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig et "helvete" å være gentleman i 2015? Ekte gentlemen LIKER faktisk å være gentlemen.

Om vi har en ekte dame, så er vi gentlemen til 1000, har vi en feminist, så får hun ordne sakene sine selv.

Anonymous poster hash: 43b4e...e22

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke så veldig hyggelig å være gentleman når man blir møtt med sånne typiske norske damer fakter:

Man står å snakker i baren og hun bestiller seg en ny drink, han prøver å betale for den og hun bare....

-Eh, nei takk, jeg kjøper mine egne drinker jeg!

Han ser en pen dame og går bort til henne for å fortelle henne hvor fantastisk hun ser ut og hun bare...

-Eh ok.. så snur hun seg og går.. Hun tenker han smisker og er ute etter et ligg..

Hvis kvinner vil at menn skal være høflige og gentlemen må de jaggu ta tak i sine egne issues først!

Det varmer laaang inn I hjerterota dette innlegget ditt😊

Tusen takk.

Og det er som du sier:typisk norske damer fakter.

Og da erklærer jeg denne tråden for død😵

Med mindre det kommer kvinnfolk valsede inn her for å proklamere at: JEG er IKKE sånn, ingen andre jeg kjenner heller.

Rart det der egentlig. Haha

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og da erklærer jeg denne tråden for død😵

Du erklærer denne tråden for død? Virkelig? Fordi Nettinettet skrev noe du applauderer?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen dummere???........Nei, haha!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...