Gå til innhold

Hva er "prinsessesyndromet"?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen har sagt at jeg har et "prinsessesyndrom" uten at han forklarte hva han mente. Er det et syndrom at man vil bli godt behandlet? Burde vel være en selvfølge at man behandler en kvinne som en prinsesse hvis man er interessert i henne?

Anonymous poster hash: 1ef1e...5e3
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk opp denne på google i alle fall :)

Den var fin! Både humoristisk, men også litt sann :D

AnonymBruker
Skrevet

Noen har sagt at jeg har et "prinsessesyndrom" uten at han forklarte hva han mente. Er det et syndrom at man vil bli godt behandlet? Burde vel være en selvfølge at man behandler en kvinne som en prinsesse hvis man er interessert i henne?

Anonymous poster hash: 1ef1e...5e3

Du tar så mektig feil. Menn gidder ikke gå igjennom helvete for å få deg, når det finnes andre kvinner som er lettere å tilfredsstille. Prinsessesyndromet er noe negativt, noe du helt klart får frem i denne tråden. Ingen menn gidder å dø for damer og den store kjærligheten lenger. Romantikken er død og det sørget kvinner for å drepe selv.

Anonymous poster hash: 8ce80...161

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig et "helvete" å være gentleman i 2015? Ekte gentlemen LIKER faktisk å være gentlemen.

Anonymous poster hash: 208a7...8fd
  • Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig et "helvete" å være gentleman i 2015? Ekte gentlemen LIKER faktisk å være gentlemen.

Fortell meg hvorfor det er vits å være en gentleman, når man får seg kvinnfolk uten å måtte være det. Hva tjener mannen på å være en gentleman?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortell meg hvorfor det er vits å være en gentleman, når man får seg kvinnfolk uten å måtte være det. Hva tjener mannen på å være en gentleman?

Blir det ikke mye hyggeligere for mannen/deg også hvis du er litt gentleman?

Anonymous poster hash: 874fe...8ce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blir det ikke mye hyggeligere for mannen/deg også hvis du er litt gentleman?

Anonymous poster hash: 874fe...8ce

På hvilken måte? Hva får jeg ut av å gjøre noe jeg ikke trenger å gjøre?

• Liker 1
Skrevet

Ikke så veldig hyggelig å være gentleman når man blir møtt med sånne typiske norske damer fakter:

Man står å snakker i baren og hun bestiller seg en ny drink, han prøver å betale for den og hun bare....

-Eh, nei takk, jeg kjøper mine egne drinker jeg!

Han ser en pen dame og går bort til henne for å fortelle henne hvor fantastisk hun ser ut og hun bare...

-Eh ok.. så snur hun seg og går.. Hun tenker han smisker og er ute etter et ligg..

Hvis kvinner vil at menn skal være høflige og gentlemen må de jaggu ta tak i sine egne issues først!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølelse. Følelsen av å være gentleman og ikke en drittsekk. Integritet.

• Liker 5
Skrevet

På hvilken måte? Hva får jeg ut av å gjøre noe jeg ikke trenger å gjøre?

Nettopp:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva har integritet med å smiske med damene å gjøre? Jeg tør påstå at såkalte gentlemen du søker etter er menn uten ryggrad. Jeg behandler menn og kvinner like ille(bra?) og det fungerer helt fint. Grunnen til at jeg ikke gidder være en såkalt gentleman er fordi det legger premisset om at jeg må smiske med dama for å vinne hennes gunst. Noe jeg klarer ellers også. Så igjen, si meg hvorfor jeg er en drittsekk fordi jeg behandler kvinner som et MENNESKE og ikke som en gudinne som må tilbes.

• Liker 6
Skrevet

Må ikke kvinner fortjene å bli behandlet med respekt? Jeg tror nok at alle menn vil oppføre seg som gentlemen hvis de treffer en kvinner som faktisk er verdt å bruke det lille ekstra på. Når de ikke må, hvorfor skal de? De har jo ikke respekt for henne uansett..

En mann som ikke er en gentleman er ikke en drittsekk, han er bare integrert i det norske samfunnet og oppfører seg som norske kvinner forventer.

Drittsekker er en helt annen historie.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva har integritet med å smiske med damene å gjøre? Jeg tør påstå at såkalte gentlemen du søker etter er menn uten ryggrad. Jeg behandler menn og kvinner like ille(bra?) og det fungerer helt fint. Grunnen til at jeg ikke gidder være en såkalt gentleman er fordi det legger premisset om at jeg må smiske med dama for å vinne hennes gunst. Noe jeg klarer ellers også. Så igjen, si meg hvorfor jeg er en drittsekk fordi jeg behandler kvinner som et MENNESKE og ikke som en gudinne som må tilbes.

Kvinner og menn er forskjellige selv om begge er mennesker. Kvinner og menn skal behandles litt forskjellig fordi vi har forskjellig natur.

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner og menn er forskjellige selv om begge er mennesker. Kvinner og menn skal behandles litt forskjellig fordi vi har forskjellig natur.

Dette strider imot alt vi lærer om likestilling. Hvis vi skal tilbake til gamle gentlemanstider, ville du da vært villig å gå tilbake til gamle kjønnsroller også? For du kan ikke få det ene uten det andre.

Kunne jeg da dratt det videre og sagt at siden menn er flinkere med logikk, så burde alle jobber som krever tung logisk tankegang være reservert til menn? At siden menn er sterkere fysisk, så burde de få tilleggspoeng og bonuser i fysisk krevende jobber?

Tror du selv skjønner hvor jeg vil med dette. Ting er som de er fordi samfunnet har blitt formet over tid. Du må selv ta konsekvensen av dette. Jeg for min del drømte om å kurtisere og virkelig skjemme bort dama med romantiske gester store deler av livet mitt. Jeg kunne finne på å lage små fine lapper, overraske med blomster osv osv osv. Holde døra åpen for ho, holde ting for henne, dra ut stolen osv. Vet du hva jeg satt igjen med? Et knust hjerte.

Nå fungerer det like greit å la være. Faktisk har jeg mer sukssess med jenter etter at jeg ga fra meg gentlemanstaktene mine. Romantikk i Norge er dødt.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette strider imot alt vi lærer om likestilling. Hvis vi skal tilbake til gamle gentlemanstider, ville du da vært villig å gå tilbake til gamle kjønnsroller også? For du kan ikke få det ene uten det andre.

Nei, helt uenig. Fullt mulig å være gentleman uten å nekt kvinnen å gå ut av kjøkkenet. Vi kan ta med oss de positive tingene fra fortiden og la de dårlige bli igjen. Romantikk er fullt mulig uten å være kvinneundertrykker.

• Liker 4
Skrevet

Blir det samme som å si hvorfor skal kvinner la være å være bitchete, når kvinner uansett får seg mannfolk ved å være det. Å være snill er bare bortkastet tydeligvis.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, helt uenig. Fullt mulig å være gentleman uten å nekt kvinnen å gå ut av kjøkkenet. Vi kan ta med oss de positive tingene fra fortiden og la de dårlige bli igjen. Romantikk er fullt mulig uten å være kvinneundertrykker.

Herregud. Du vil ha det beste av begge verdner. Det er jo derfor ingen menn gidder være gentlemen, det er en dårlig deal.

Du ER definisjonen på en med prinsessesyndrom. God natt.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Blir det samme som å si hvorfor skal kvinner la være å være bitchete, når kvinner uansett får seg mannfolk ved å være det. Å være snill er bare bortkastet tydeligvis.

Uhm, man kan fint være snill uten å være en gentleman. Men om man er bitchy derimot, så kommer man ikke så langt...

• Liker 4
Skrevet

Å være snill og ¨være gentleman er jo ikke en å samme ting. Når man er gentleman kurtiserer man en kvinne før man får henne til sengs. Man spanderer på henne, holder døren for henne og viser henne at man vil ta vare på henne og behandle henne bra.

Her i landet trenger man ikke det for man får jo dama på første date uansett..

Og så finner man kankje ut at man ikke passet sammen og da er han plutselig en drittsekk!

Damer må endre væremåten sin for å få det de vil ha, og menn må få litt mer baller og si til dramadamene akkurat hvor landet ligger..

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...