Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Nå føler jeg at jeg blir litt misforstått, plagene er der uansett om du er 12 uker eller 28 altså, men det føles nok tryggere når man kjenner liv. Det kan jeg være enig i. Men jeg syntes fra uke 0-14 er en veldig interessant periode med mye utvikling hos baby. Jeg gledet meg ikke på den måten, men heller at vi hadde en hemmelighet og at om noen måneder kom det en liten mini ut :)

Men det er jo en veldig sårbar fase hele den perioden å gå gravid, jeg merker jo det selv. Det er så masse man er engstelig for :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

What?! Trodde du hadde tatt dagbokpause jeg og så er det bare den Følg-emne-funksjonen som er ustabil igjen  :sinna:

 

Jeg kunne heller aldri greid å vente til barnet kom for å vite kjønn. Og jeg ville også valgt tidlig UL. Og nå har dere jo virkelig noe å se frem til. Kan tenke meg det må være den beste opplevelsen i verden å se baby og hjerteslag i mikrostørrelse som er inni der liksom. Awww :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ultralyd :hoppendeglad: Skal nok bli godt å se at det faktisk er ett lite menneske inni der :) Når du er så langt på vei, så kan du jo også se at h*n beveger seg! :hjerte:

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok ikke minst, så ser jo babyen ut som et lite menneske allerede når man er så langt på vei :) Så er jo koselig å se det og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen Kaffemor. Jeg føler også at tiden nå er mer "overleve" dag for dag, enn å virkelig glede seg over alt det som kommer til å komme, for det føles veldig utrygt enda. Men samtidig, som deg, takknemlig for hver dag som går forbi uten dramatikk! Jeg har forresten tidlig UL dagen før deg, 10. september. Gleder meg til vi kommer dit!

 

Ååh jeg gleder meg så sjuukt mye :danse: Tenk å se den lille mageboeren da?? Sykt stas!

 

Ja.. Like lettet for hver dag som går og mini fortsatt er der. Og litt reddere nesten for hver dag også :vetikke: Tenker jo litt på hvor ille det må være i miste jo lengre ut man er i svangerskapet. Sist mistet jeg 5+4, noe som jo er tidlig. Men da var jeg jo helt knust i flere uker etterpå... Uff. Vi kan jo ikke gjøre noe fra eller til, så vi får vel bare leve sunt og håpe på det beste :bond: 

 

Tror aldri det gikk opp for meg at jeg var gravid de første 3 mndene, tross kvalme og trøtthet og alt som følger med i starten. En bare var i en "fyllesyke"-fase som en måtte igjennom, og holdt hodet over vannet fordi ukene snart skulle være forbi. Tror ikke det er mange som klarer å glede seg og nyte de første ukene,- eneste er hemmeligheten som kanskje bare du og din kjære har(og oss KGere da). Gleden for å fortelle, og frykten for om noe skal skje før en får fortelle. Det er jammen ikke lett å konsentrere seg om jobb og skole i den tiden! :)

 

Det treffer meg noen ganger. Litt; "herregud, hva er det vi har gjort??? Hvordan skal dette gå? Er jeg virkelig ferdig med å rase fra meg på byen?!" :bond: Men så kommer jeg på hvor lenge jeg faktisk har gledet meg til akkurat dette, og så blir det bra igjen ;) Jeg gleder meg sånn til alle andre også vet! Samtidig er det veldig hyggelig at det er min og samboers hemmelight. Og dere på KG da :hoho:

 

Du har helt rett, det er virkelig vanskelig å konsentrere seg om andre gjøremål :sjenert: Det har gått ganske utover jobben denne uken... 

 

Jeg føler ikke dette er noe å nyte enda :hoho:

Er mer plager enn gleder. Nytelsen får komme etter UL og når jeg kjenner bevegelse fra lille. I går kjente jeg et lite dunk nedi magen  :sjokkert:  Var helt sikkert garantert luft, men minte veldig om et mini spark. Kanskje Ræga fikk fart og dundra i livmorveggen? :hoho:

Hadde fantomspark 1 år etter jeg var gravid sist, så er sikkert noe sånn. Luft og småspark er ganske likt :)

 

Oioi! dunk? Så spennende! Er vel kanskje litt tidlig til at det er ræga ja, men tenk da- det er jo ikke så lenge til! Når er det man vanligvis pleier å begynne å merke bevegelse? Jeg gleder meg veldig til det. Da blir det hele sikkert litt mer virkelig :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg at jeg blir litt misforstått, plagene er der uansett om du er 12 uker eller 28 altså, men det føles nok tryggere når man kjenner liv. Det kan jeg være enig i. Men jeg syntes fra uke 0-14 er en veldig interessant periode med mye utvikling hos baby. Jeg gledet meg ikke på den måten, men heller at vi hadde en hemmelighet og at om noen måneder kom det en liten mini ut :)

Men det er jo en veldig sårbar fase hele den perioden å gå gravid, jeg merker jo det selv. Det er så masse man er engstelig for :ler:

 

Jeg skjønner veldig godt hva du mener! Det er så utrolig mye spennende som foregår hver eneste dag der inne i magen min. Mageboeren utvikler seg jo i rekordfart og det er kjempegøy å lese om alt som skjer. Leser om utviklingen hver dag - og det er jo omtrent noe nytt som skjer hver dag på denne tiden her :hoppe: Det er utrolig fascinerende! 

 

What?! Trodde du hadde tatt dagbokpause jeg og så er det bare den Følg-emne-funksjonen som er ustabil igjen  :sinna:

 

Jeg kunne heller aldri greid å vente til barnet kom for å vite kjønn. Og jeg ville også valgt tidlig UL. Og nå har dere jo virkelig noe å se frem til. Kan tenke meg det må være den beste opplevelsen i verden å se baby og hjerteslag i mikrostørrelse som er inni der liksom. Awww :rodmer:

Hmm.. Det er så rart hvordan det roter seg til noen ganger! Plutselig så er det tråder som ikke kommer opp på mine innlegg lengre. Litt irriterende :bond: Jeg er veldig glad for at du fant veien hit igjen til tross for KG tull da :hoppendeglad: 

 

Ang UL så er de 1200kr verdt det (tror jeg :hoho: har jo ikke vært på enda). Jeg gleder meg utrolig mye. Det er også godt å få sjekket at alt ser fint ut før jeg deler nyheten med andre! Forteller det nok til foreldrene mine og svigers litt før det da :)

 

Spennende med ultralyd :hoppendeglad: Skal nok bli godt å se at det faktisk er ett lite menneske inni der :) Når du er så langt på vei, så kan du jo også se at h*n beveger seg! :hjerte:

 

Jaaaa :hjerte: Gleder meg!! 

 

Ok ikke minst, så ser jo babyen ut som et lite menneske allerede når man er så langt på vei :) Så er jo koselig å se det og :)

 

Åh ja, det kan jeg tenke meg. Minimenneske :hjerte: Det blir stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mini så kjente jeg bevegelse i uke 16-17.. Og det var bittesmå dunk :rodmer: leste at andre kjente type fiskehalebevegelse, eller sommerfugl. Gikk rett på dunk vi :fnise: et par venninner av meg kjente det i uke 12 og 13,da de var 2. Gangs. Man kjenner det tidligere da. Så er ikke lenge til jeg kanskje kjenner noe. Dunket var garantert bare luft :fnise: men jeg skvatt litt til og tenkte oi.. Hva var det..

Er en herlig følelse. Absolutt noe å glede seg til. Og hikkingen også. Hele magen hopper kjempefort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, tidlig ul er helt sjukt! :hjerte: Jeg var 10+3 da vi var, og jeg var kjempenervøs. Holdt mannen kjempehardt i hånda, og legen snudde skjermen bort fra meg da hun slo på apparatet. Var sikker på at det var dødt, før hun utbrøt "se her er en frisk och fin liten bebis" :strix: GLED deg, det er helt utrolig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt uvirkelig med den utviklingen som foregår akkurat nå.. Og vi går bare og stresser med tanken på tre måneder, er det noe der, begynner det å blø? Trodde jeg skulle bli mer avslappet og nyte mer med nummer to, vet ikke helt om det ble sånn.. Kanskje på noen punkter :)

Men fra nå av - full konsentrasjon på å nyte det som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, tidlig ul er helt sjukt! :hjerte: Jeg var 10+3 da vi var, og jeg var kjempenervøs. Holdt mannen kjempehardt i hånda, og legen snudde skjermen bort fra meg da hun slo på apparatet. Var sikker på at det var dødt, før hun utbrøt "se her er en frisk och fin liten bebis" :strix: GLED deg, det er helt utrolig :)

 

Åh kan tenke meg at det er en helt utrolig opplevelse :hjerte: Jeg kommer også til å være supernervøs. Håper jeg får en like fin opplevelse som deg :)

 

Ja, det er helt uvirkelig med den utviklingen som foregår akkurat nå.. Og vi går bare og stresser med tanken på tre måneder, er det noe der, begynner det å blø? Trodde jeg skulle bli mer avslappet og nyte mer med nummer to, vet ikke helt om det ble sånn.. Kanskje på noen punkter :)

Men fra nå av - full konsentrasjon på å nyte det som skjer :)

Ja, jeg er så utålmodig og nervøs. Vil nyte mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, strålende vær i hovedstaden i dag :sol: Det ble litt bading i dag også gitt :ler: Herlig! Denne uka har vært utrolig tung, med jobb og kvalme. Har kastet opp nesten hver dag denne uken. Så det var utrolig deilig med helg nå! Formen min er mye bedre når jeg ikke trenger å stå opp så tidlig, så i dag er den ganske fin. Litt uggen, men det er virkelig ikke noe å klage på :hoppe: Deilig å føle seg i litt bedre form :)

I kveld skal jeg på en jentemiddag. Vi skal visst ha salat til middag. Jeg merker jeg blir litt stressa på dette med maten jeg. Kjøkkenhygiene er jo ekstra viktig nå som man er gravid, og spesielt dette med å skylle grønnsakene grundig for å få vekk ev bakterier som kan være skadelige for mini. Man må vel bare satse på at hun som lager maten er like opptatt av å skylle grønnsaker som meg da? :klo: Kan jo liksom ikke spørre heller, det er ikke helt sosialt akseptert :ler: Det er jo viktig å ikke bli hysterisk heller, men jeg kjenner litt på det. Jeg må innrømme det :sjenert: Ekkelt å ikke ha kontrollen liksom. Når ting er varmet opp og stekt blir det noe annet. Spiste på restaurant i går, og det går fint.. For da spiste jeg varm mat. Tenker det er tryggere. Uff.. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duu.. Om det er det at du må opp tidlig om morgen som gjør deg kjempekvalm.. Vurdert en sykemelding?? I forrige svangerskap hadde jeg 20% sm fra ca uke 8.. For jeg takla ikke å rekke jobben kl 7 uten å bli superdårlig. Derfor ordna legen sm sånn at jeg slapp å begynne før kl 9 hver dag. Det hjalp utrolig mye :)

Noe å tenke på i hvertfall :)

Håper du har en koselig kveld. Trenger ikke bli alt for hysteriske. De aller fleste vasker grønnsakene til salaten :) kos deg masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en veldig koselig kveld :) Det er en ganske nær venninne av meg også, så egentlig bare tull å tenke over dette med skylling av grønnsaker. Hun gjør jo helt sikkert det :) God salat var det i hvertfall ;)

Ja, jeg har tenkt litt på det Kakaoen. Og spørre legen min om det er en mulighet for det. Jeg har fleksitid på jobben, så jeg kan forsåvidt komme ni og heller jobbe til fem. Men da er jeg redd jeg bare utsetter problemet på den måten. Jeg får vel bare prøve meg litt frem :)

Jeg som trodde jeg var heldig og fikk en kvalmefri dag i går.. Da jeg kom hjem fra middagen var det en spontan nabofest utenfor, så jeg satte meg ned og skravla med de en stund. Helt plutselig kjente jeg at jeg måtte spy, så måtte storme opp til leiligheten. Det som var litt rart var at jeg bare brakk opp magesyre?? :vetikke: (sorry for udelikate detaljer her :ler: ). Jeg hadde jo spist middag noen timer før? Veldig merkelig. Er så ekkelt å måtte kaste opp men så er det ikke noe å kaste opp :sjokk: uff! Uansett veldig deilig å være i fin form under middagen :biggrin:

Meen, i går var mini 7 uker :strix: og i følge appen min på størrelse med et bringebær :hjerte: Det er så fascinerende! Livmoren min er nå på størrelse med en appelsin :ler: Jeg gleder meg sånn til jeg får mage! All kvalme og andre ting gjør liksom ikke noe når man tenker på hvorfor man er kvalm. :hjerte: Jeg håper ikke jeg virker veldig sytete her inne :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BeKind

Hurra for appelsin livmor :strix::ler:

Håper kvalmen din gir seg snart! Vet det er no dritt, men heldigvis kommer det noe godt ut av det :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er bare å syte i vei :P

Men du har jo så positiv innstilling og :) Det kan komme dager der du kan føle at du bare ikke orker mer, hvis du blir kvalm lenge. Men da bare tenker du på det utrolige som skjer i kroppen din :) Det at du skal på TUL hjelper nok en del og :)

Og det er så gøy å følge med på apper hvordan baby og egen kropp utvikler seg :) Følte at det var ekstra spennende å lese under de første ukene, for da skjer det så mye på så kort tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for appelsin livmor :strix::ler:

Håper kvalmen din gir seg snart! Vet det er no dritt, men heldigvis kommer det noe godt ut av det :hoppe:

Jaaa hurra :strix: Tusen takk :) Vært lite kvalm foreløpig i dag :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, er bare å syte i vei :P

Men du har jo så positiv innstilling og :) Det kan komme dager der du kan føle at du bare ikke orker mer, hvis du blir kvalm lenge. Men da bare tenker du på det utrolige som skjer i kroppen din :) Det at du skal på TUL hjelper nok en del og :)

Og det er så gøy å følge med på apper hvordan baby og egen kropp utvikler seg :) Følte at det var ekstra spennende å lese under de første ukene, for da skjer det så mye på så kort tid :)

Det er bare samboer og dere som vet om dette, og vil ikke klage for mye til samboer. Så da blir det litt her :sjenert: Beklager det altså! Ja det er helt jo helt fantastisk hvor raskt den utviklingen går så tidlig! Jeg er like fascinert hver dag :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bestilte du ul? Jeg har vært hos Oslo city tidligere og var veldig fornøyd. Hun jeg var hos var utrolig proff. Ingen tvil om at dette kunne hun. Nå har jeg bestilt på Majorstua til uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte på Oslo city :) Hos den kvinnelige legen, så da er det sikkert samme :hoppe:

Gleder meg sånn :strix: Kan ikke tiden gå litt fortere daa? :ler:

Så spennende med UL for deg også! Det er jo ikke lenge til du er i uke 12 :hoppe:

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hvor mye det hjelper for min motivasjon at kollegaer begynner å komme hjem fra ferie :ler: Deilig å ha de tilbake. Jeg er veldig glad i miljøet på jobb. Vi er en så fin gjeng synes jeg. Det gjør så mye med trivselen! Til tider kan jeg synes arbeidsoppgavene er ganske krevene, men når man har DEN fine gjengen på kontoret - da er det verdt det :hoppe:

 

Når det er sagt kjenner jeg veldig på at jeg gruer meg til å fortelle sjefen om graviditeten. Det er fire stykker som er ute i permisjon allerede, så det er en del vikarer :sjenert: Det skal jo ikke ha noe å si for min familieplanlegging, og det har det jo ikke.. men tror kanskje hun blir litt sur. Ikke utad, men inne i seg.. Jaja! Ikke så mye å gjøre med ;) Det er flere av vikarene som har vikariat ut året, så da kan jo en av dem fortsette som vikar for meg sikkert :) Og det er jo en fin tanke. Jeg er så glad i alle vikarene. 

 

Ellers så skal jeg på tur på torsdag  :danse:  Da reiser jeg til Skottland :hoppendeglad: Kommer nok ikke til å klare å skjule graviditeten til de jeg reiser med, da vi blant annet skal besøke et sånn whiskeydestilleri (aner ikke om jeg skrev det der riktig - sikkert ikke :neinei: :vetikke:  ). Litt vanskelig å snike seg unna å smake da liksom  :plystre:  :icon_lol:

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...