Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Det er så rart med sånne følelser. Jeg har i utgangspunktet sett for meg at jeg skulle få gutt, og egentlig har jeg hatt sterk guttefølelse. Men nå sniker jentefølelsen seg på! Jaja ... Må vel vente et halvt års tid før vi vet noe mer :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så rart med sånne følelser. Jeg har i utgangspunktet sett for meg at jeg skulle få gutt, og egentlig har jeg hatt sterk guttefølelse. Men nå sniker jentefølelsen seg på! Jaja ... Må vel vente et halvt års tid før vi vet noe mer :fnise:

 

Oooo skal dere ikke vite kjønnet før fødselen??

 

Jeg har sååå lyst til å vente til ungen blir født :rodmer: Håper jeg får viljen min denne gangen :fnise:

 

 

____

Noen sier at er man suuuuperkvalm så venter man jente.. Stemte ikke for meg. Og noen sier at dersom man er superkvalm blir det gutt :fnise:

Venninnen min hadde ca ingen symptomer med førstemann, fikk en gutt.. Med nr 2 var ho utslitt og kvalm i mange mnd.. Og ho fikk en gutt til :P

Så tror ikke man skal stole på disse mytene gitt :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooo skal dere ikke vite kjønnet før fødselen??

 

Jeg har sååå lyst til å vente til ungen blir født :rodmer: Håper jeg får viljen min denne gangen :fnise:

Nei, hjelpes, jeg har INGEN sånn tålmodighet! Det føles bare som et halvt år ... Men det er vel mer fire måneder til ordinær UL kanskje .... :fnise: Men jeg skjønner litt lysten til å vente også altså, jeg hadde bare aldri fått det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææh jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å klare å VENTE? :bond::sjokk: Haha jeg er så sinnsykt nysgjerrig jeg :hoho: Hadde aldri klart å vente til fødsel, jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å vente til OUL :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ja sånne myter er kanskje bare tull :ler: Men, det jeg har hørt som faktisk stemmer for mange er mageformen som gravid; spiss mage = gutt, rund mage = jente. Men når magen er såpass stor så har man vel som oftest fått vite det allerede da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt det med at kvalme=jente.

Også er det at hvis man vil helst spise søte ting så blir det jente, og salte ting er gutt :P

Jeg har vært mye kvalm, men spiser helst salte ting. Jg elsker vanligvis søte ting, men ikke siden jeg ble gravid :P Så er veldig blanda hos meg :P

Og mage har jeg jo ikke enda xD

Bare gjør et søk på guttesymptomer å jentesymptomer, så finner du fort en liste med skikkelig rare symptomer og kjerringråd,hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk høre det motsatte :ler: Kvalm=gutt :P

 

Men jeg har ikke vært kvalm-kvalm, mest uggen, og det er ei lita jente i magen min :)

Endret av FruN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten var jeg kvalm og hadde bare lyst på salte ting, jeg som vanligvis er snopoholiker. 

 

Etter at kvalmen gav seg, har jeg fått mer og mer lyst på søtt(nå MÅ jeg har snop hver dag). Magen min ser ut som en vannmelon - ikke veldig spiss, men rett ut. Men en kan ikke se at jeg er gravid bakfra. Mange motstridende signaler, men de sier jente  på UL altså :fnise:  Kjerringråd er først og fremst morsomme å høre på syns jeg! Har enda ikke prøvd ring-i-tråd-trikset da!  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke hvordan folk klarer å vente så lenge! :sjokkert: Har bare en måned igjen å vente, å det er lenge nok :fnise: Kjenner igjen det med kvalme på kollektivtransport, jeg klarte ikke å ta bussen i begynnelsen så mannen måtte kjøre meg også. Greit med snille menn  :rolleyes:

 

Synes den legen hørtes lite empatisk ut altså! Ser du skriver at du vurderer privat UL, jeg ville helt klart gjort det! Vi var både i uke 7 og 12, og i og med at du har mistet vil nok den tryggheten gjøre deg godt :kose: Man bruker penger på så mye ant rart, og dette er vel verdt det  :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, jeg har hyperemsis og venter på ei jente så kvalmen stemmer for meg :ler:

Og UL er verdt det. Jeg syntes selv det var så fint å få se på babyen og se at Hu lekte seg. Kan absolutt anbefale alle å ta det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hjelpes, jeg har INGEN sånn tålmodighet! Det føles bare som et halvt år ... Men det er vel mer fire måneder til ordinær UL kanskje .... :fnise: Men jeg skjønner litt lysten til å vente også altså, jeg hadde bare aldri fått det til!

 

Ca i uke 18 er Oul. Så ca 3 mnd er mer riktig :) Jeg liker ikke når folk overdriver med tid og sånn :hoho: Har en mann som gjør det hele tiden og han gjør meg sprø :fnise:

 

 

Jeg føler det er veldig få som ikke vil vite kjønn. Venninnen min mener jeg er helt gal som ikke vil vite. Ho vil være med på ul sånn at ho i det minste får vite :hoho:

Akkurat nå så kjenner jeg faktisk ingen lyst til å vite kjønn. Finnes ikke det spor nysgjerrig på om det er gutt eller jente i magen  :sjokkert:  Jeg kan ikke huske hvordan det føltes med mini, men nysgjerrigheten tok overhånd og vi fant det ut på oul. Han lå jo der og vifta med tissen sin, så det var ikke vanskelig å se :ler:

Denne gangen tenker jeg at vi har jo alt vi trenger til babyen fra før av, så trenger ikke vite kjønn for å planlegge. Det var mannens grunn for å overbevise meg sist. :P

(blærk.. må komme meg i gang og på jobb..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg tror jeg går for konklusjonen til Frøkenanonym. De er morsomme å lese om og sammenlikne, men at det er noe i dem? Veel :vetikke:

Jeg er nysgjerrig på kjønn, men ikke så mye som jeg trodde jeg skulle være... Enda! Akkurat nå er liksom hele fokuset på å håpe på at det går bra, og at mini fortsetter å utvikle seg inni der. Jeg regner med at nysgjerrigheten på kjønn når nye høyder etter 12 uker. Da kan jeg puste lettet ut for mini, og har mer tankevirksomhet til overs for undring på kjønn :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke hvordan folk klarer å vente så lenge! :sjokkert: Har bare en måned igjen å vente, å det er lenge nok :fnise: Kjenner igjen det med kvalme på kollektivtransport, jeg klarte ikke å ta bussen i begynnelsen så mannen måtte kjøre meg også. Greit med snille menn  :rolleyes:

 

Synes den legen hørtes lite empatisk ut altså! Ser du skriver at du vurderer privat UL, jeg ville helt klart gjort det! Vi var både i uke 7 og 12, og i og med at du har mistet vil nok den tryggheten gjøre deg godt :kose: Man bruker penger på så mye ant rart, og dette er vel verdt det  :Nikke:

  

Ehm, jeg har hyperemsis og venter på ei jente så kvalmen stemmer for meg :ler:

Og UL er verdt det. Jeg syntes selv det var så fint å få se på babyen og se at Hu lekte seg. Kan absolutt anbefale alle å ta det :)

Jaa jeg tenker også at det helt sikkert er verdt det :hoppe:

Uff hyperemsis høres jo helt forferdelig ut!! :hug: Håper du har det fint til tross <3

Jeg har nå bestilt time for tidlig ultralyd :strix: 11 september klokken 16:00. Æææ :bond: Sommerfugler i magen!! Gleder meg, nervøs, spent.. I det hele tatt! Da er jeg 11+6 etter mine beregninger :) Akkurat 5 uker og en dag til i dag :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Weee.. så gøy med ul :danse: Hvor langt var du på vei når du opplevde SA sist?

 

Jeg kjenner meg veldig igjen det du skriver. At man ikke klarer å tenke på kjønn før man faktisk har sett at det er noe inni der.

Jeg klarer ikke en gang stole på symptomene mine :sjenert: Var på trening i dag og la meg på magen på en sånn tynn matte. Ikke behagelig gitt :fnise: Følte jeg lå på en tennisball nederst i magen  :sjokkert:

Men alikavel så klarer jeg ikke tro det før jeg ser det :opplyser:

 

5 uker går superfort :jepp: (det gjør aboslutt ikke det når du er gravid.. Jeg prøver bare å fake det sånn at jeg virker oppmuntrende :lur: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 5+4, så er over en uke over det nå :jepp:

Haha ja du sier noe der altså. Men tenk da!! Bare to uker til du er 12 uker :bond: Det er jo helt vilt :hoppe: Når har du UL?

Trening ja..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med TUL. Den fasen du er i nå er veldig fin! Jeg er litt smått sjalu, fordi jeg syntes den perioden var så koselig selv :) selv om det er utrygt så var jeg fortsatt veldig veldig glad i den perioden.

Endret av Saltsild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er sant det. Er litt lett å kanskje "stresse" seg igjennom de første tre mnd fordi man vil så gjerne komme seg til "den trygge siden". Men denne utålmodigheten gjør jo at jeg kanskje ikke nyter det så mye som jeg burde også. Ikke det at jeg ikke nyter altså. Jeg er takknemlig hver dag, og for hver dag som går og alt ser bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen Kaffemor. Jeg føler også at tiden nå er mer "overleve" dag for dag, enn å virkelig glede seg over alt det som kommer til å komme, for det føles veldig utrygt enda. Men samtidig, som deg, takknemlig for hver dag som går forbi uten dramatikk! Jeg har forresten tidlig UL dagen før deg, 10. september. Gleder meg til vi kommer dit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri det gikk opp for meg at jeg var gravid de første 3 mndene, tross kvalme og trøtthet og alt som følger med i starten. En bare var i en "fyllesyke"-fase som en måtte igjennom, og holdt hodet over vannet fordi ukene snart skulle være forbi. Tror ikke det er mange som klarer å glede seg og nyte de første ukene,- eneste er hemmeligheten som kanskje bare du og din kjære har(og oss KGere da). Gleden for å fortelle, og frykten for om noe skal skje før en får fortelle. Det er jammen ikke lett å konsentrere seg om jobb og skole i den tiden! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler ikke dette er noe å nyte enda :hoho:

Er mer plager enn gleder. Nytelsen får komme etter UL og når jeg kjenner bevegelse fra lille. I går kjente jeg et lite dunk nedi magen  :sjokkert:  Var helt sikkert garantert luft, men minte veldig om et mini spark. Kanskje Ræga fikk fart og dundra i livmorveggen? :hoho:

Hadde fantomspark 1 år etter jeg var gravid sist, så er sikkert noe sånn. Luft og småspark er ganske likt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...