Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget

LoveTrain

Anbefalte innlegg

Det viktigste er at knerten de satte inn var perfekt! Vi får satse på at akkurat dét var gullegget :) Det ser ikke lovende ut for min del heller med tanke på frys, men jeg er fornøyd okke som i og med at den de satte inn så bra ut. For all del, jeg kan ikke si jeg gleder meg om jeg må gjennom full rulle en gang til... Men må det til, går det også på et vis. Du får snakke litt med oss KG-folk som substitutt for fraværende mann i så fall. Det er jo ikke like bra som å snakke med noen IRL, men på den andre siden er det i alle fall flere her som vet veldig godt hva du går gjennom! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag: 7 dpo

Symptomer: hmm, syns symptomene har avtatt en del. Men så er jeg ikke sikker på om all mageaktiviteten egentlig var symptomer, eller bare etterdønninger fra uttaket. Nå er det i hvert fall ikke vondt å sette seg ned/reise seg lenger. Så det er positivt! Brystene er fremdeles vonde og ømme, men ikke like gale som tidligere i uken. Jeg mistenker i grunn at Ovitrellen stod for de fleste symptomene mine, og at Lutinus bare gir hønevondt. Det er så nasty med disse vagitoriene at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg snart. Er så ufattelig deilig å stå midt på et kjøpesenter, eller inne hos en pasient på jobb, og bare kjenne at all den ekle grøten renner ut :kvalm: i tillegg er jeg blitt skikkelig, skikkelig sår nedentil :(

Følelse: Etter at vi fikk beskjed om null fryseegg på onsdag har følelsen vært helt i kjelleren. Heldigvis har jeg jobbet de siste nettene, så jeg har ikke hatt tid til å grave meg ned i min egen elendighet, men nå kommer det snikende. Tar lett til tårene, og syns fryktelig synd på meg selv - ikke så sjarmerende akkurat. 

Kropp: Fremdeles stoor og oppblåst mage. Syns det er litt vemodig at jeg plutselig ser gravid ut, uten å vite om jeg er det :( 

Testetøs: Tok en test i går, og det var en svaaaaak strek der. Tenker å teste igjen i morgen, og satser på en blendahvit.

-----------------------

Negativiteten satt til side - nå er det straks jul!! Mannen og jeg feirer jul med hver vår familie, selv etter åtte år. Og i år kommer mine til meg for første gang, så det kan bli spennende. Jeg er absolutt ikke vant til å lage julemat, selv om jeg ellers er ok+ på kjøkkenet. På menyen står pinnekjøtt, og en julevariant av panna cotta :) Altså blir det en stresset frøken i morgen formiddag:fnise: Siden jeg har jobbet de siste nettene, og prioritert søvn og ruging på dagtid, måtte jeg ut en tur i dag for å handle inn siste rest. Når jeg så kom hjem igjen hadde mannen vasket og ryddet hele huset! :hjerter_rundt:  Han måtte løpe avgårde rett etterpå, så igjen satt rugeren på trappen, og gråt som bare det:grine: Snille, flotte mannen min!

Tusen takk for gode ord @miore. :) Det er godt å ha KG-folket tilgjengelig. Ble det fryseegg på dere? Har du kjent på noe som kan være festesmerter de siste dagene? 

@Illy, vi tenker Danmark av samme grunn som du nevner. Hørt masse bra om det, og det virker interessant med noe "nytt" hvis ikke denne klinikken skulle levere varene ila tre forsøk. Nå blir det nok til at vi kjøper en 3-pakk hvis ikke dette forsøket går veien, så jeg håper virkelig vi får det til innen Danmark blir en realitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende! Svaaaak strek er jo lovende :nigo: 

Koselig at de kommer til deg da. Vi skal ha mannens familie her hos oss :) Satser på det blir siste julen dere feirer hver for dere og at neste år feirer dere som en liten familie :rodmer: Venter spent på oppdatering på neste test ;) 

God jul! :nisselue::tre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LoveTrain skrev:

Dag: 7 dpo

Symptomer: hmm, syns symptomene har avtatt en del. Men så er jeg ikke sikker på om all mageaktiviteten egentlig var symptomer, eller bare etterdønninger fra uttaket. Nå er det i hvert fall ikke vondt å sette seg ned/reise seg lenger. Så det er positivt! Brystene er fremdeles vonde og ømme, men ikke like gale som tidligere i uken. Jeg mistenker i grunn at Ovitrellen stod for de fleste symptomene mine, og at Lutinus bare gir hønevondt. Det er så nasty med disse vagitoriene at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg snart. Er så ufattelig deilig å stå midt på et kjøpesenter, eller inne hos en pasient på jobb, og bare kjenne at all den ekle grøten renner ut :kvalm: i tillegg er jeg blitt skikkelig, skikkelig sår nedentil :(

Følelse: Etter at vi fikk beskjed om null fryseegg på onsdag har følelsen vært helt i kjelleren. Heldigvis har jeg jobbet de siste nettene, så jeg har ikke hatt tid til å grave meg ned i min egen elendighet, men nå kommer det snikende. Tar lett til tårene, og syns fryktelig synd på meg selv - ikke så sjarmerende akkurat. 

Kropp: Fremdeles stoor og oppblåst mage. Syns det er litt vemodig at jeg plutselig ser gravid ut, uten å vite om jeg er det :( 

Testetøs: Tok en test i går, og det var en svaaaaak strek der. Tenker å teste igjen i morgen, og satser på en blendahvit.

-----------------------

Negativiteten satt til side - nå er det straks jul!! Mannen og jeg feirer jul med hver vår familie, selv etter åtte år. Og i år kommer mine til meg for første gang, så det kan bli spennende. Jeg er absolutt ikke vant til å lage julemat, selv om jeg ellers er ok+ på kjøkkenet. På menyen står pinnekjøtt, og en julevariant av panna cotta :) Altså blir det en stresset frøken i morgen formiddag:fnise: Siden jeg har jobbet de siste nettene, og prioritert søvn og ruging på dagtid, måtte jeg ut en tur i dag for å handle inn siste rest. Når jeg så kom hjem igjen hadde mannen vasket og ryddet hele huset! :hjerter_rundt:  Han måtte løpe avgårde rett etterpå, så igjen satt rugeren på trappen, og gråt som bare det:grine: Snille, flotte mannen min!

Tusen takk for gode ord @miore. :) Det er godt å ha KG-folket tilgjengelig. Ble det fryseegg på dere? Har du kjent på noe som kan være festesmerter de siste dagene? 

@Illy, vi tenker Danmark av samme grunn som du nevner. Hørt masse bra om det, og det virker interessant med noe "nytt" hvis ikke denne klinikken skulle levere varene ila tre forsøk. Nå blir det nok til at vi kjøper en 3-pakk hvis ikke dette forsøket går veien, så jeg håper virkelig vi får det til innen Danmark blir en realitet. 

Den følelsen av lutinus-restene som vil ut er så UTROLIG guffen! Fullstendig enig: :kvalm: Jeg har også svaaak ovitrelle-strek fremdeles. I morgen er det vel dag 10 siden vi satte sprøyta, så nå bør den være borte snart! 

Jeg fikk heller ingen fryseegg, så vi får krysse fingrene for at vi fikk satt inn våre respektive kongesupermegaegg begge to! Jeg overanalyserer hver eneste lille twitch, stikk og kiling, hehe, så jeg tror ikke jeg har uttalelsesrett på festesmerter. Spesielt ikke siden dumme Lutinus lister opp "Kramper i livmor" og "Vaginale lidelser (f.eks. vaginalt ubehag, brennende følelse i skjeden, utflod, tørrhet og blødning)" som bivirkninger :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner nå at vi kanskje ikke snakker om graviditetstester men andre typer. Svak strek er jo likevel positivt virker det som ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner det er litt mystisk for de som ikke har testet ut IVF selv :) Man setter en eggløsningssprøyte 1.5 dag før man har egguttak, og den består av hCG - graviditetshormonet. Så det er graviditetstest vi tar, men det er i første omgang for å se om alt virkestoffet fra sprøyta har forlatt kroppen. Da vet vi at en eventuell positiv test som kommer senere ikke er en falsk positiv fra sprøyten!

PS: God jul til @LoveTrain

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul @Sisti, @LilleMy1989, @miore og @tr.heimspia83:nordvesta: og til alle andre som eventuelt titter innom=) Håper alle har en fin juletid, og koser seg med nære og kjære:kghjerte:

----------

Dag: 9 dpo

Symptomer: Særdeles tunge og ømme bryster - Lutinus sin feil. Og litt stikkinger og kilinger i magen, men ikke sånn vondt som det var tidligere. Mye mindre symptomer med andre ord, og det er finfint!

Følelse: Føler meg ikke gravid, men hva vet vel jeg? Har jo aldri vært det før så... 

Kropp: Stor mage, men nå kan det skyldes enorme mengder julemat:fnise:

Testetøs: Blank test i dag, litt skummelt :sjenert:

----------------

Sånn generelt er jeg mye mer positiv de siste dagene. Ikke i forhold til forsøket, men bare ellers i tilværelsen. Dagene går fort unna nå som det er jul, og jeg setter veldig pris på det! Prøver også å fokusere på at dette var et bonusforsøk, vi hadde aldri trodd vi skulle få sjansen dette året, så sånn sett er det bare et superpluss om det skulle gå rette veien:) Er i grunn ganske greit å være ruger når det er travle helligdager. Vi flyr fra besøk til besøk, og de dagene vi har fri fra familie skal jeg uansett jobbe. 

Syns det har vært vanskelig å være "flink" ruger de siste dagene. Har i grunn en innstilling om at raffinert sukker og denslags er fy fy i en eventuell graviditet, men tillater meg selv et kakestykke eller dessert når det er jul - man kan ikke være helt nazi heller. Men det er så voldsomt mye fristelser! Hjelpes.. og så synes jeg det er utrolig vanskelig å gi en god grunn til at man ikke drikker. Folk blir så mistenksomme med en gang, og alle graver og spør :( I dag skal jeg også i besøk, og har rett og slett løyet og sagt at jeg skal på nattevakt. Men det er kanskje straffen for at jeg vanligvis er meget glad i vin :P 

I går hadde jeg min første jul som vertinne, og det gikk over all forventning! Maten var god, folk var fornøyd, og alt var i grunn veldig koselig. En julaften akkurat etter mine premisser var veldig fint :) Serverte litt tidlig middag pga nieser og nevøer, sørget for at alle var enige om at vi ikke gir gaver til voksne, og at det var pyntet til middag og pysj på kvelden. Noen fordeler må det være når man inviterer til seg selv vel? Jeg jobber hardt for å få vekk gavehysteriet for vår del, og har vært veldig bastant på at i år går våre penger til veldedige organisasjoner, og julegaver gir vi kun til barn. Lagde litt hjemmelaget snacks til en del av de voksne, men det var bare for kosens skyld. Synes også det var deilig at gavene ikke tok opp hele kvelden, men at det var tid til samtaler og latter. Barna fikk også full oppmerksomhet, og syntes det var stor stas at vi voksne var så involvert i deres pakkeåpning og testing av nye leker:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten blank test i dag på meg også, men jeg ser fremdeles en svaaak skygge. Mulig jeg bare har utviklet strekøyne og ser strek på testen uansett :ler: Blir spennende å se hvordan testene dine utvikler seg i løpet av de neste dagene! Symptomene dine høres veldig like ut som mine, i grunn. 

Jeg drikker lite til vanlig jeg, så det er heldigvis ingen som gidder å lure lengre om jeg ikke skal ha vin :) Det var mye kommentarer og lure blikk en stund, men når det varte og rakk og varte og rakk og jeg aldri annonserte en graviditet, tror jeg folk innfant seg meg at jeg bare ikke drakk så mye. Lite visste de at vi prøvde og prøvde men aldri fikk smelt meg på tjukka ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slår jo ikke feil å skrive at man er positivt innstilt den ene dagen, for så å bli dratt ned i grøften den neste:( 

Nå sitter jeg i stuen her hjemme (Vestlandet) og titter ut over havet og tidenes drittvær. Føler naturen spiller på lag med meg i dag og speiler humøret mitt helt perfekt. Litt sånn manisk-depressiv.. Blank test i dag med andre ord, virkelig blendahvit! :( og jeg kjenner tydelig at TR er på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teite test :klem: Håpet er ikke ute enda, og mensmurringer kan også bety graviditet, men jeg kjenner jo så godt igjen den følelsen. Det er ikke gøy når streken på testene forsvinner og så blir det helt blendahvitt, jeg likte ikke den ovitrelle-vrien. Men jeg håper fortsatt på at streken din sniker seg tilbake igjen de neste dagene. Mange gravide tester negativt 10 dpo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at håper er ute for denne gang. Noe sier meg at murringene jeg hadde forrige helg og i starten av uken er det som likner graviditetsmurringer. Mens det jeg kjenner nå er tydelige mensentegn, litt sånn løpe-på-do prosjekt som jeg alltid har. De siste par månedene har jeg også av en rar grunn hatt kortere syklus enn noen gang tidligere i mitt liv, så murringer nå stemmer overens med en kort syklus. 

I går fikk jeg vite at jeg skal bli tante igjen, uplanlagt denne gangen også.. er det teit å gråte over det? Jeg syns det er vondt å høre folk snakke om at det skjedde ved en feil :( Jeg hadde gjort hva som helst, jeg GJØR jo hva som helst, for å bli gravid. Mens andre omtrent nyser på hverandre og så sitter det en spire der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt at du tenker slik, og det kan være godt å forberede seg på mensen, så det kanskje kan bli ørlite mindre drittvondt om den kommer. Jeg tenker oppriktig at du har gode sjanser enda, men du kjenner kroppen din best. Og så er det ikke lett, og kanskje heller ikke alltid lurt, å håpe for mye når man risikerer nederlag. I hvert fall, hvis det ikke gikk denne gangen, håper jeg du klarer å huske at det fortsatt er store sjanser for at det går neste gang. Selv om alt går perfekt med uttak og innsett, er det likevel større sjanse for at det ikke går enn at det går hvert enkelt forsøk. Og veldig gode sjanser for at det går med flere forsøk. En fattig trøst når man står midt oppi det, og når du vet at mannen ikke er hjemme neste gang, det skjønner jeg. Jeg håper virkelig dette snur og at du blir overrasket :klem:

Det er virkelig ikke teit å gråte over beskjeden om den uplanlagte graviditeten. Ikke er det rart heller. Og det er ekstra tøft å få den nyheten akkurat på en dag hvor du er skuffet og har mistet litt av håpet selv. Du kommer til å være en god tante uansett! Jeg ble nettopp tante til en liten, planlagt en, som satt på første forsøk. Foreldrene der er eldre enn oss, og hadde egentlig bestemt seg for at de ikke ville ha barn, men så ombestemte de seg. Selv om det var planlagt, syns jeg det var litt tøft å forholde meg til graviditeten, og jeg har skammet meg over at jeg syns det var tøft. Nå som babyen er ute, kjennes det heldigvis annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:Gråt i vei. Jeg tror det er viktig å få ut følelsene. Det hjelp for meg iallefall - hulkgråte og rope "det er urettferdig" og "nå skulle det vært min tur!" 

Også, når man er roet ned igjen, pust rolig inn og ut og kjenn på de mer rasjonelle tankene. De tankene som sier at det ordner seg til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk @Illy:) Jeg har et tantebarn fra før, som er verdens herligste. Så jeg vet jo at det vil bli bra så snart babyen er der. Men det er bare så uendelig mange gravide rundt meg nå at jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre :( Merker også at venninner som er gravide og vet at vi har prøvd en stund, holder seg unna nå som alt kretser rundt baby og graviditet. Jeg skal også i to babyshowere før 10.jan, og jeg vet ikke hvordan jeg skal holde det ut:cry3:

11 dpo, og helt blank test, føler meg bare tom nå... Fant en side hvor det stod at ved graviditet vil 80% teste positivt på 11dpo. Nå har jeg tre nattevakter på rad, og krysser fingre og tær for at supermensen i hvert fall er snill nok til å vente på helgen, slik at jeg kan grave meg ned i sengen og gråte til det er over. Så kan de rasjonelle tankene komme et stykke uti neste uke.

@LilleMy1989, @Bjørka :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det må være virkelig vondt :icon_frown: Jeg har lest på de sidene ang. når man tester positivt flere ganger selv. Og jeg har brukt litt for mye tid på å google sjansen for å få negativ både 11 eller 12 dpo og positiv senere, og den finnes. Jeg vil tro sjansen er større enn i en vanlig syklus, for dere vet jo at det var et perfekt, befruktet egg der. Håper supermensen har anstendighet nok til å vente til du kommer deg hjem fra jobb. De punktene du skrev i min dagbok hjalp meg, jeg håper du kan se på dem selv etter hvert :) Men akkurat når supermensen kommer, er det gjerne ikke mye annet å gjøre enn å gråte og sørge. Det er drittvondt, samme hva man prøver å tenke eller gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LoveTrain skrev:

Jeg har et tantebarn fra før, som er verdens herligste. Så jeg vet jo at det vil bli bra så snart babyen er der. Men det er bare så uendelig mange gravide rundt meg nå at jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre :( Merker også at venninner som er gravide og vet at vi har prøvd en stund, holder seg unna nå som alt kretser rundt baby og graviditet. Jeg skal også i to babyshowere før 10.jan, og jeg vet ikke hvordan jeg skal holde det ut:cry3:

11 dpo, og helt blank test, føler meg bare tom nå... Fant en side hvor det stod at ved graviditet vil 80% teste positivt på 11dpo. Nå har jeg tre nattevakter på rad, og krysser fingre og tær for at supermensen i hvert fall er snill nok til å vente på helgen, slik at jeg kan grave meg ned i sengen og gråte til det er over. Så kan de rasjonelle tankene komme et stykke uti neste uke.

:klem: skjønner godt at det er tungt når man er midt oppi en potensiell skuffelse selv. Helt blank test her også i dag, og jeg har vel egentlig gitt opp. Mannen mener jeg har kastet inn håndkleet litt vel tidlig, og han har muligens rett, men meh - bedre å ta skuffelsen litt gradvis? 

Lykke til på nattevakt - håper aller mest at supermensen din aldri kommer, og hvis den absolutt må det kan den i alle fall vente til helgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at den statistikken sier at det da er 20% sannsynlighet for at du ER gravid, selv om du har negativ test. Det er ikke lite! 

Men skjønner at det er vanskelig. Det er lov å være pessimist, for det er jo dessverre store sjanser for å ikke lykkes på første forsøk. Men jeg håper du er blant de 20%!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...