Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 timer siden, LoveTrain skrev:

Takk!:) Så fint å høre at det går an å bruke det uten å få bivirkninger! Har dere en grunn til å bruke Pergo eller er det slik som hos oss? Hvor lenge har dere prøvd?

Hos oss er alle mine prøver fine, mens mannens svømmere er litt under normalen. De er ikke så dårlige at det skal være grunnen til at det ikke skjer noe. Vi er i pp16 nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2016 den 19.05, Sjela skrev:

Ååh lykke til! Håper det klaffer for dere :)

Tusen takk!! Gratulerer så masse med baby =D Jeg har skygget litt unna KG i lang tid, så tror ikke jeg har fått gratulert deg tidligere.
 

På 29.10.2016 den 20.26, Illy skrev:

Hos oss er alle mine prøver fine, mens mannens svømmere er litt under normalen. De er ikke så dårlige at det skal være grunnen til at det ikke skjer noe. Vi er i pp16 nå :)

Er du i dpo-dager nå? Krysser fingrene for at Pergoen gjør sitt ;)
 

19 timer siden, Cartina skrev:

Masse lykke til! :)

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er virkelig en kjip dag.. Vi har fått vite hvordan mannen skal jobbe frem mot sommeren, og slik det ser ut nå er vi heldige om vi får to forsøk før juli 17 :(  Absolutt ikke nyheter man vil ha når man samtidig sitter med en enorm oppgave som (unnskyld språket) suger skikkelig, og skal leveres inn om et par dager. Ikke nok med det, men jeg skal også på nattevakt i kveld. Vil helst krype ned i et hull og bli der til neste helg. Det er så fryktelig travelt med skole og full jobb, og denne prøvergalskapen at jeg snart imploderer.. er bare megasliten og lei motgang. Jeg trodde det endelig var vår tur til å lande litt og få noe glede i tilværelsen igjen, men nei. Som nevnt tidligere har vi hatt mye sykdom og flere dødsfall i familien så det har vært et veldig tungt år for oss begge, som vi enda ikke helt har landet fra. Tomrommet når man mister en nær er bare så ufattelig vanskelig å forholde seg til, selv når man er forberedt. For å gjøre det komplett jobber jeg i helsevesenet, og må stadig befinne meg i altfor kjente situasjoner fra tiden som pårørende. Det gjør mer vondt enn jeg vil innrømme til noen :( Jeg har vel dette "flink pike" - genet, som så mange av oss, og har virkelig anstrengt meg for å opprettholde en fasade om at dette mestrer jeg og at alt skal gå bra.. men nå brister det litt kjenner jeg. 

Som om ikke det er nok, har jeg hele 4(!!!!) nære venninner som nå er gravide. Og jeg er grønn av misunnelse - absolutt ikke kledelig. Full klaff på hele gjengen i løpet av et par måneder fra p-pilleslutt. Jeg er jo glad i dem, og unner virkelig ingen å gå gjennom prøvergalskapen i lange tider, men noen ganger kjennes det veldig urettferdig. Vi var de første til å starte prøvingen, og blir da de siste som får - om det i det hele tatt skjer.. Jaja, det var vel månedens utblåsning.

Krysser fingrene for bedre humør i morgen gitt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: masse lykke til med oppgaven! Du får gå på autopilot i stedet for å grave deg ned denne uka - og koble deg på igjen til helga! Veldig kjipt at dere får så få reelle forsøk etter jul - men jeg sender alt jeg har av positive tanker og lykkeønskninger til at det er kun de forsøkene dere trenger. Jeg har troen på dere! Det går veien for dere óg! :)

Det siste avsnittet ditt setter ord på akkurat det jeg har kjent så veldig på det siste halve året. Tre små har kommet til i umiddelbar nær krets, og to nære familiemedlemmer er på vei. Og alle unntatt en har ikke noe lengre prøveperiode bak (som de sier iallefall, man vet jo aldri) og det kjennes så ut som om hele kroppen prikker av tristhet, og selv om jeg ble glad på deres vegne, så ble jeg ikke ekstatisk og superglad - jeg fikk ikke til å bli superglad før jeg møtte ungen etter den kom til.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk til dere begge:kose:

Idag er heldigvis en bedre dag! Litt mer avslappet og i bedre humør, selv om jeg henger veldig etter med oppgaven min.

Har tatt en test i dag :klaske:, uten å forstå hvorfor jeg gjorde det. Det er jo faktisk ikke mulig å få påvist noe uansett, men svake meg er visst ikke rasjonell for tiden. Det eneste positive med å være langtidsprøver er at man til slutt ikke får forhåpninger lenger.. Jeg har null symptomer, og føler meg akkurat som jeg alltid gjør. Litt hormonell de siste dagene, men det er jeg alltid på denne tiden i syklusen. Er nesten blitt en liten tvangshandling med testing bare for å få bekreftet at det ikke er noe der.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt flau over meg selv, men her sitter jeg med oppgaveskriving og et glass vin. Vanligvis passer jeg på å ikke drikke unødvendig med alkohol i DPO-perioden, men nå syntes jeg så synd på meg selv at jeg tok et glass. Blir nok en all-nighter med skriving, så det er min unnskyldning. Pluss at det ikke har klaffet de andre 19 månedene, så hvorfor skulle det plutselig gå denne gangen? Skikkelig berg-og dalbane denne måneden. Blir nok lettere i november da jeg vet at vi ikke kan treffe EL. Og så pleier vel november å gå skrekkelig fort? Syns alltid advent og jul kommer brått på! 

On the upside, når du sitter med en stor innlevering i en hel uke, så blir det mye surfing og prokrastinering. Hvilket har ført til at en mengde julegaver er bestilt inn, og jeg har laget meg et supersystem i excell med full oversikt over utgifter, gaver, og hvordan vi skal fordele innkjøpene frem mot jul! Tjohei :) Aller helst vil jeg droppe gave til alle voksne, men dessverre er de andre uenige. Har i årevis forsøkt å innføre at vi gir en felles sum til veldedighet eller noe, og kun kjøper til barna. Kan for alt i verden ikke forstå hvorfor jeg ikke får ønsket i gjennom :( Når folk må vri hjernen ørten ganger for å komme på ting de kanskje trenger, så har man kanskje ikke behov for denslags lenger? Jaja, hadde alle vært som meg så hadde ting vært lett ass!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det vinglasset ditt var vel fortjent :) Jeg kjenner meg igjen i situasjonen med jobb, skole og prøving, og berg- og dalbanen som følger med. Håper det går bra med skrivingen, og at du blir ferdig tidligere enn beregnet og kan slappe av litt! Vin, og gjerne noen tente t-lys, pleier å hjelpe litt i sånne situasjoner. Lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Illy skrev:

Jeg syns det vinglasset ditt var vel fortjent :) Jeg kjenner meg igjen i situasjonen med jobb, skole og prøving, og berg- og dalbanen som følger med. Håper det går bra med skrivingen, og at du blir ferdig tidligere enn beregnet og kan slappe av litt! Vin, og gjerne noen tente t-lys, pleier å hjelpe litt i sånne situasjoner. Lykke til! :klem:

Takk:hug: Av og til så skjønner jeg ikke hvorfor jeg gidder :P Jeg mener, jeg har jo en fin jobb som jeg liker, og tjener ok. Så strengt tatt kunne jeg roet litt ned og bare jobbet en stund, but what's the fun in that? Tydeligvis liker jeg å lage litt kaos for meg selv! Kanskje du er litt sånn du også? Hva slags videreutdanning holder du på med? Trenger ikke svare sånn kjempepresist hvis du ikke vil. Er det på fulltid?

Nå river jeg snart av meg håret her jeg sitter. Jeg liker virkelig ikke denne oppgaven:krangle: Kvalitativ metode er absolutt ikke min greie, det blir så diffust og rart i hodet mitt. Har et behov for systemer, og orden i sakene. Synsing og tolkning flyr på en måte over meg, og jeg forstår det ikke helt. Hjelper ikke at veilederen min er spesialist på området, og virkelig brenner for det kvalitative, mens jeg bare sitter der og :forvirra: Jeg mener, hvordan skal du planlegge det uplanlagte? 

Preggo-messig så er jeg nå 7-8 dpo, og kjente en del stikkinger nederst i magen når jeg la meg i går som jeg ikke har kjent tidligere. Mest sannsynlig på grunn av litervis med kaffe de siste dagene :fnise: Det er vel uansett i seneste laget for en implantasjon? Et eventuelt egg fester seg tidligere hvis jeg ikke tar helt feil. Jeg er virkelig en dårlig prøver! Siste uken har det gått på høykant med kaffe og dårlig mat, + vinglasset i går. Huff... Ellers er brystene fra i går kveld av superømme - akkurat sånn som de blir en uke før ikm, altså helt etter boken. Regner med at murringene setter i gang rett over helgen, og TR følger sin vante plan og melder sin ankomst fredag morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skjønner hva du mener, altså :) Jeg har en stilling som innebærer litt ektra ansvar på jobb, og mindre fritid, og i kombinasjon med videreutdanning blir det litt krasj. Og det er vel ingen idé å være superstressa når man prøver å lage barn, sånn egentlig? Mitt studie er bare 50 % da, innen helsefag.

Jeg misunner deg ikke å sitte med den oppgaven! Holder på med et prosjekt etter kvalitativ metode jeg også. Men det er enda en god stund til innleveringsfristen, og akkurat nå driver jeg med prokrastinering på høyt nivå... Hehe, jeg har sosialfaglig bakrunn, og da er det hermeneutikk og fenomenologi som gjelder. Men noen ganger skulle jeg ønske at jeg hadde valgt en retning hvor ting var mer konkrete og rett fram!

Det er ikke noe morro når alt er helt etter boka på symptomfronten. Men ømme pupper er jo et graviditetstegn også da, samme hvor mye du har det til vanlig. Jeg heier på de nye og ukjente stikkingene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4. november 2016 den 19.43, Illy skrev:

Jeg tror jeg skjønner hva du mener, altså :) Jeg har en stilling som innebærer litt ektra ansvar på jobb, og mindre fritid, og i kombinasjon med videreutdanning blir det litt krasj. Og det er vel ingen idé å være superstressa når man prøver å lage barn, sånn egentlig? Mitt studie er bare 50 % da, innen helsefag.

Jeg misunner deg ikke å sitte med den oppgaven! Holder på med et prosjekt etter kvalitativ metode jeg også. Men det er enda en god stund til innleveringsfristen, og akkurat nå driver jeg med prokrastinering på høyt nivå... Hehe, jeg har sosialfaglig bakrunn, og da er det hermeneutikk og fenomenologi som gjelder. Men noen ganger skulle jeg ønske at jeg hadde valgt en retning hvor ting var mer konkrete og rett fram!

Det er ikke noe morro når alt er helt etter boka på symptomfronten. Men ømme pupper er jo et graviditetstegn også da, samme hvor mye du har det til vanlig. Jeg heier på de nye og ukjente stikkingene! :)

Nei stress er visst fy fy i kombinasjon med prøving. Men hva skal man ellers fylle dagene med? :fnise: Jeg har en mann som i perioder er vekke veeeeldig lenge om gangen, så jeg føler jeg må gjøre noe utenom jobb. Særlig siden jeg kun jobber natt, og alle de normale vennene mine da jobber når jeg har fri på dagtid. Så da tenkte jeg at fulltidsstudie var tingen:tommelopp: optimisten sjæl.. Mulig jeg trapper litt ned på jobbingen etter jul, eventuelt bruker et semester eller to ekstra på masteroppgaven. Så får vi se. Helsefag på deg også ja? Så kjekt, samme her :)  Litt misunnelig på deg hvis du har dreisen på hermeneutikk og fenomenologi, for det er det jeg har styrt sånn med dette semesteret, og det går enda ikke inn! 

Reiser mannen din også en del? Siden dere mister november. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, LoveTrain skrev:

Nei stress er visst fy fy i kombinasjon med prøving. Men hva skal man ellers fylle dagene med? :fnise: Jeg har en mann som i perioder er vekke veeeeldig lenge om gangen, så jeg føler jeg må gjøre noe utenom jobb. Særlig siden jeg kun jobber natt, og alle de normale vennene mine da jobber når jeg har fri på dagtid. Så da tenkte jeg at fulltidsstudie var tingen:tommelopp: optimisten sjæl.. Mulig jeg trapper litt ned på jobbingen etter jul, eventuelt bruker et semester eller to ekstra på masteroppgaven. Så får vi se. Helsefag på deg også ja? Så kjekt, samme her :)  Litt misunnelig på deg hvis du har dreisen på hermeneutikk og fenomenologi, for det er det jeg har styrt sånn med dette semesteret, og det går enda ikke inn! 

Reiser mannen din også en del? Siden dere mister november. 

Jeg har også studiet som en slags smart hobby (som i tillegg bidrar til økt kompetanse, og kanskje bedre lønn). Jeg jobber ikke natt, men skift over flere døgn, og er ofte hjemme på formiddager hvor alle jobber og på jobb både dag og natt i helga når de har fri. Og min mann reiser også i jobben, ja, så jeg er en del hjemme alene. Master på fulltid samtidig med jobb er intet annet en imponerende! :) Jeg har sånn delvis tenkt å gå videre med master, men vet ikke om jeg tør! Jeg kan ikke skryte på meg å ha dreisen på hermeneutikk og fenomenologi, altså. Men jeg burde hatt det, for vi var innom det i grunnutdanninga også.

Hvordan går det med magen? Kjenner du noe spennende? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med på Illys spørsmål, hvordan går det? Syntes det hørtes litt spennende (lovende?) ut med uvante stikkinger i magen... har du de fremdeles? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Illy skrev:

Jeg har også studiet som en slags smart hobby (som i tillegg bidrar til økt kompetanse, og kanskje bedre lønn). Jeg jobber ikke natt, men skift over flere døgn, og er ofte hjemme på formiddager hvor alle jobber og på jobb både dag og natt i helga når de har fri. Og min mann reiser også i jobben, ja, så jeg er en del hjemme alene. Master på fulltid samtidig med jobb er intet annet en imponerende! :) Jeg har sånn delvis tenkt å gå videre med master, men vet ikke om jeg tør! Jeg kan ikke skryte på meg å ha dreisen på hermeneutikk og fenomenologi, altså. Men jeg burde hatt det, for vi var innom det i grunnutdanninga også.

Hvordan går det med magen? Kjenner du noe spennende? :)

 

9 timer siden, Bjørka skrev:

Hiver meg med på Illys spørsmål, hvordan går det? Syntes det hørtes litt spennende (lovende?) ut med uvante stikkinger i magen... har du de fremdeles? 

Snille dere er som følger med :) ja, har en del "stikking" nederst i magen, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Men ikke sånn typiske murringer som man leser om, minner absolutt ikke om menssmerter. Nå skal det sies at jeg har hatt et kosthold som ikke likner grisen den siste uken, så det er meget mulig det er tarmer i ulage:fnise: Ser ikke helt hvorfor det plutselig skulle ha klaffet etter så lang tid, jeg er ganske overbevist om at vi må få hjelp for å få det til. Ikke minst er testene fortsatt kritthvite! 

Apropos tester, er det flere enn meg som nistirrer i håp om at det plutselig skal dukke opp en strek?! Kan stå og vinkle en strimmel i mange minutter, og så blir du så rar i øynene at du ser ti streker på en test.. Har sikkert ødelagt synet mitt med disse greiene:P Jeg er ikke så gærn til vanlig altså! Har hatt mange måneder hvor jeg ikke har testet i det hele tatt, men bare latt naturen gå sin gang uten særlig håp. Men nå er jeg jo på KG igjen, og kjenner jeg blir preget av testegalskapen her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bra at stikkingene er der! :) Negative tester trenger ikke å bety noe enda.

Nei, du er ikke alene om å studere testene :sjenert: Jeg testet ikke før IKM tidligere, men den siste tida har jeg blitt helt ille. Ulike vinkler, ulik lyssetting, og så sjekke om det kanskje det har kommet en strek 30 min senere.. Den siste der advarer jeg sterkt mot, for den gikk jeg rett i fella på nå sist prøveperiode. I løpet av frokosten kom det opp en ordentlig tydelig strek, som til og med så litt rosa ut. Innen tidsfristen var den helt fullstendig hvit, og det var det som gjaldt. Jeg er heller ikke slik på andre områder i livet, det er ganske pinlig (mannen vet ingenting om galskapen, og det er en lettelse å lese at vi er flere, og ikke minst, kunne innrømme det et sted!)

Men tenkt så godt det blir den dagen testen har en ordentlig strek :) For den dagen kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mannen vet ingenting her heller:fnise: Han tror jeg er rasjonell og fattet angående prosjekt-baby! Rett og slett lykkelig uvitende😃

Nå er stikkingen gått over i vanlige murringer, og jeg kjenner kroppen er på vei til mensen-land :( blanke tester fortsetter å bekrefte. I følge et par forskjellige sider er sannsynligheten for en positiv test ved faktisk graviditet på 50-70% i dag. 

Men det positive er jo at neste pp blir første med Pergo, altså første med noe hjelp. Så vi krysser fingrene for at det vil funke fint!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var TR offisielt på plass.. dette gir meg en syklus på 25 dager, som jeg aldri har hatt før :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, teite TR. Skulle gjerne sendt deg ei flaske av den fine vinen min :klem:Hvor lange sykluser har du til vanlig? Om det plutselig skulle ha blitt noe krøll på syklusen nå, er i hvert fall Pergo ment for å fikse slikt. Pergo og desember, det er det som gjelder. Legen min mener jo at det er gode sjanser for at det virker, også for oss med noenlunde regelmessige sykluser til vanlig. Og han er lege, fertilitetslege til og med, så han bør vite hva han snakker om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...