Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

Skjønner godt det er vanskelig å konsentrere seg når man kan dagdrømme! Lykke til med bachelorskrivingen, og positive tanker til at det ikke trenger å være mensen som er på vei! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen at det kan være vanskelig å konsentrere seg fortiden :)

Lykke til med innspurten av bacheloroppgaven! Krysser fingrene for positiv test på mandag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dum, dummere, dummest her! Klarte selvfølgelig ikke dy meg, og tok en test.. Blendahvit! Er ca. 9dpo, og leste et sted at det var 50/50 for positiv hvis en er gravid. Hvorfor gjøre sånt mot seg selv? Det koster meg 3kcal å vente noen dager! I tillegg slipper man å få med seg en evt kjemisk hvis man bare venter, men neida..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg evig godt. Brente bort en god del billigstrimler denne måneden. Selv under TR siden den var så liten :fnise:

Det er jo fremdeles veldig tidlig å teste, så sjansene dine denne måneden er ikke borte. Krysser fingrene og sender deg litt babystøv :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt det er vanskelig å konsentrere seg når man kan dagdrømme! Lykke til med bachelorskrivingen, og positive tanker til at det ikke trenger å være mensen som er på vei! :-)

Tusen takk! Dagdrømming er ekstra kjekt når man egentlig burde gjort alt annet ;)

Kjenner meg igjen at det kan være vanskelig å konsentrere seg fortiden :)

Lykke til med innspurten av bacheloroppgaven! Krysser fingrene for positiv test på mandag :hoppe:

Tusen takk :)

Skjønner deg evig godt. Brente bort en god del billigstrimler denne måneden. Selv under TR siden den var så liten :fnise:

Det er jo fremdeles veldig tidlig å teste, så sjansene dine denne måneden er ikke borte. Krysser fingrene og sender deg litt babystøv :strix:

Hehe.. jeg har mensen i halvannet til to do døgn maks, så jeg har mang en gang håpet på at den var "falsk" :fnise: og takk for babystøv!! Jeg anser meg selv som en relativt oppegående og realistisk person, og likevel klarer jeg å bygge opp håpet for så å bli skuffet mange dager på rad. I stedet for å bare la det være, og teste ved ikm :rasende: Er det lenge til EL for deg?

Ellers fortsetter symptomene med mensmurringer og ømme bryst. Så det kan jo tyde på at TR banker på litt tidligere enn forventet, for vanligvis har jeg ikke disse symptomene så mange dager i forveien. Det positive da i såfall er at EL også kommer tidligere i juni! :)

Og når jeg først er i gang med klagingen, så kan jeg vel lufte litt bekymringer med at jeg er på utkikk etter ny jobb, og kjenner litt på dette med prøving/evt. graviditet og ny arbeidsgiver. Jeg har søkt jobb der jeg har hatt deltidsstilling hittil, og en del andre avdelinger på sykehuset. Så får vi se om jeg får napp! Noen som er sykepleiere og har jobbet natt? Tror en nattevaktstilling hadde passet meg best nå når vi prøver å spare opp mest mulig penger. Og så er jeg en nattugle ellers også..

Edit: leif

Endret av LoveTrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL neste helg ca :)

Fortsett å søke jobber. Man vet ikke hvor lenge prøvingen tar. Jeg har søkt litt rundt selv og kjenner også på den følelsen. Men skal man vente til man minst har jobbet der ett år osv så vil det jo aldri være tid til å få barn. Forøvrig har jeg et par bekjente som hatet jobben sin men ventet med å finne seg noe annet. De valgte å bli gravide (ikke bare på grunn av jobb altså), sykemeldte seg 100 prosent tidlig i svangerskapet og mot slutten av permisjon begynte å søke nye jobber... Etter endt permisjon har de begge startet i annen jobb. Virker som dette er veldig vanlig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EL neste helg ca :)

Fortsett å søke jobber. Man vet ikke hvor lenge prøvingen tar. Jeg har søkt litt rundt selv og kjenner også på den følelsen. Men skal man vente til man minst har jobbet der ett år osv så vil det jo aldri være tid til å få barn. Forøvrig har jeg et par bekjente som hatet jobben sin men ventet med å finne seg noe annet. De valgte å bli gravide (ikke bare på grunn av jobb altså), sykemeldte seg 100 prosent tidlig i svangerskapet og mot slutten av permisjon begynte å søke nye jobber... Etter endt permisjon har de begge startet i annen jobb. Virker som dette er veldig vanlig :sjenert:

Åh da blir det en gøy helg! :humpe::fnise:

Hvilke jobber søker du etter? Er du student eller har du jobb nå? Vi er så mye fra hverandre, at jeg føler vi må bruke de prøveperiodene vi faktisk har en liten mulighet for at det skal klaffe.. I sommer skal jeg inn i en litt spesiell turnus også, så plutselig er jeg borte i 3 dager, og det blir vel samtidig som el hvis jeg kjenner oss rett :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes ;)

Uff, du får prøve å holde motet oppe. Vet hvor vanskelig det er å være fra hverandre. Da mannen var student bodde han 1 time unna. Syntes det var ille nok :fnise:

Jeg har fast kontorjobb 8-16. Veldig greit :) Ønsker å spesialisere meg litt og rett og slett bryne meg på nye utfordringer. Og mer lønn hadde ikke gjort noe :P Venter spent på årets oppgjør, men har ikke trua på at jeg blir mye rikere etter det i år. Lotto tapte jeg også i dag sånn btw...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes ;)

Uff, du får prøve å holde motet oppe. Vet hvor vanskelig det er å være fra hverandre. Da mannen var student bodde han 1 time unna. Syntes det var ille nok :fnise:

Jeg har fast kontorjobb 8-16. Veldig greit :) Ønsker å spesialisere meg litt og rett og slett bryne meg på nye utfordringer. Og mer lønn hadde ikke gjort noe :P Venter spent på årets oppgjør, men har ikke trua på at jeg blir mye rikere etter det i år. Lotto tapte jeg også i dag sånn btw...

Haha.. Jeg tapte også! Er like sikker hver gang og ser for meg millionene rulle inn på konto, men nei. Eneste som ruller der er avtalegiroene :/

Misunner deg virkelig en 8-16 jobb! Har bare jobbet turnus i et par år, og er dødslei allerede..

Idag var det en like blank test. Jeg er IKKE skapt for venting! Nå vil jeg egentlig ha mensen bare for å slippe ventingen.. Dessuten kan vi sette igang med den gøye delen av prøvingen så snart tanten forsvinner igjen;) og så er det litt kjekkere å teste etter EL, for da vet jeg den blir positiv til slutt =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok selvsagt en ny test nå når jeg våknet, og begynte nesten å gråte av det jeg trodde var en skyggestrek! ..som viste seg å være en rift i emaljen på testen :( Nå måå mensen komme snart, for jeg trenger vin for å stresse ned litt!

Ellers er det Bachelorfrist fredag, og jeg har litt utfordringer med drøftingen.. Går treeigt.

Summa sumarum: gleder meg til helgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke bra at du er så stresset! Håper du greier å senke skuldrene litt. Og masse lykke til med bachelor, tenk hvor bra neste helg må bli! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke bra at du er så stresset! Håper du greier å senke skuldrene litt. Og masse lykke til med bachelor, tenk hvor bra neste helg må bli! :D

Tusen takk! Jeg har jobbehelg, men det blir likevel helt fantastisk :) kjenner at det er lenge til jeg skal studere igjen! Er så lei nå.. Pleier ikke være så stresset til vanlig, er nok en kombinasjon av eksamener og alt dette her, pluss jobb, pluss sykdom i familien, og ikke minst masse mensmurringer siste uken. Var så sikker på at det var noe på gang av alle symptomene, og da blir skuffelsen ekstra stor.

Men nå ser jeg frem mot ny pp, med mye kos og en haug med fridager:) Mannen har også en del fri, så vi får se om vi kan finne på noe kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har TR dukket opp? Synd testene enda ikke har vist positivt, men om TR ikke har kommet enda har du fremdeles en sjanse :)

Masse lykke til med bacheloroppgave og det hele. Ta dere en velfortjent kosetur når du har levert. Det fortjener du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har TR dukket opp? Synd testene enda ikke har vist positivt, men om TR ikke har kommet enda har du fremdeles en sjanse :)

Masse lykke til med bacheloroppgave og det hele. Ta dere en velfortjent kosetur når du har levert. Det fortjener du! :)

Ikke enda, men murringene har tatt seg opp i løpet av dagen og minner om de jeg vanligvis har før mensen. For ikke å snakke om humøret, pms troll uten like ;)

Kosetur skal bli! Har dere planlagt noe ferie i sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjenner til skuffelsen :(

Jeg klarer liksom ikke fokusere på noe annet om dagen. Det er min mission å bli gravid, og inntil det er gjort klarer jeg ikke å slappe av og få et annet fokus. Ferien blir billig i år da vi bygger. Selv om en utenlandstur ikke hadde vært å forakte er det ikke helt på budsjettet denne sesongen :(

Har dere planlagt noe konkret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjenner til skuffelsen :(

Jeg klarer liksom ikke fokusere på noe annet om dagen. Det er min mission å bli gravid, og inntil det er gjort klarer jeg ikke å slappe av og få et annet fokus. Ferien blir billig i år da vi bygger. Selv om en utenlandstur ikke hadde vært å forakte er det ikke helt på budsjettet denne sesongen :(

Har dere planlagt noe konkret?

Samme her, derfor jeg gleder meg til jobbehelg og at tiden går litt fortere! Hvem skulle trodd at prøving er så altoppslukende?!

Så utrolig gøy å bygge da! Få det akkurat som ønsket. Er det vi også satser på om noen år:)

Jeg har jobbet redusert siste året pga studier, så jeg skal jobbe mest mulig i sommer for å tjene inn litt penger. Vil gjerne begynne på jordmorutdanning om et år eller to, og da hadde det vært greit med en god bufferkonto;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, nesten alt som vi ønsker. Har begynt å skjønne at ting koster litt mer enn vi først trodde :fnise:

Fornuftig å jobbe. Jeg gjorde det både under studietiden og i hver eneste ferie. Ikke før jeg kom i fast hundre prosent jobb har jeg hatt en ordentlig sommerferie med 4 uker i juli. :skya: Og ja, det skal nytes!

Du får bare se frem til småbarnsferiene i Legoland og Dyreparken. Noen synes det høres kjedelig ut, men jeg må ærlig innrømme at jeg gleder meg. Er litt mer akseptabelt å være en voksen med barn i disse parkene enn alene. :danser:

Spennende studieretning! Hvor mange år må du ta for å bli jordmor? Vil tro det er et veldig givende yrke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nesten alt som vi ønsker. Har begynt å skjønne at ting koster litt mer enn vi først trodde :fnise:

Fornuftig å jobbe. Jeg gjorde det både under studietiden og i hver eneste ferie. Ikke før jeg kom i fast hundre prosent jobb har jeg hatt en ordentlig sommerferie med 4 uker i juli. :skya: Og ja, det skal nytes!

Du får bare se frem til småbarnsferiene i Legoland og Dyreparken. Noen synes det høres kjedelig ut, men jeg må ærlig innrømme at jeg gleder meg. Er litt mer akseptabelt å være en voksen med barn i disse parkene enn alene. :danser:

Spennende studieretning! Hvor mange år må du ta for å bli jordmor? Vil tro det er et veldig givende yrke :)

4 uker høres helt himmelsk ut! Når er huset ferdig?

Senest i fjor kjørte vi ens ærend til østlandet for å dra på tusenfryd og liseberg! Er såå gøy=D

Det er en toårig master. Så det går nok fort bare en kommer inn på studiet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Lisberg! :laugh: Og dyreparker, legoland, tegnefilmer, barnesanger og alt. Den siste tiden har jeg gått rundt og nynnet på Thorbjørn Egner sine sanger. Alt fra Kardemommeby til Hakkebakkeskogen :fnise: Mannen er imponert over hvor mange tekster som ligger lagret i mitt hode fra barndommen av, haha.

Huset påstår de er ferdig august/september, men det blir sikkert ikke før i slutten av september. Har en bekjent som har bygget hus og de måtte bo på hytta i en overgangsperiode fordi leveransen ble så forsinket :sjokkert: Så tror det er fornuftig å legge inn en god overlapp mellom utflytt/innflytt.

Har dere egen bolig? :)

Synes det er flott at du går for master og har et så konkret mål :) 2 år går fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg elsker også Kardemommeby og Hakkebakkeskogen! Gleder meg til å fiske frem alle gamle bøker fra loftet til mamma og de når den tid kommer :)

Ja det er nok lurt å ha litt å gå på mtp flytting. Hvordan bor dere nå? Det dumme med hus er at en plutselig får vanvittig mye lagringsplass! Farlig farlig :fnise:

Nei vi har en tilnærmet gratis bolig via jobb. Så vi klamrer oss fast så lenge det går for å spare opp mest mulig egenkapital.

Konkret mål er nok det de færreste ville sagt om meg! :laugh: Vimset rundt lenge og endt opp med to bachelorer nå, hvorav en er tilnærmet ubrukelig. Men en dag blir det jordmorstudier, og da har jeg yrket jeg alltid har drømt om :biggrin: Må bare få barn før den tid så jeg ikke blir helt skremt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...