Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

På 9.11.2016 den 11.24, Illy skrev:

Åh, teite TR. Skulle gjerne sendt deg ei flaske av den fine vinen min :klem:Hvor lange sykluser har du til vanlig? Om det plutselig skulle ha blitt noe krøll på syklusen nå, er i hvert fall Pergo ment for å fikse slikt. Pergo og desember, det er det som gjelder. Legen min mener jo at det er gode sjanser for at det virker, også for oss med noenlunde regelmessige sykluser til vanlig. Og han er lege, fertilitetslege til og med, så han bør vite hva han snakker om :)

Oi, her gikk jeg glipp av kommentar gitt! Humøret er heldigvis bra her, og jeg har kost meg med masse vin i helgen:smilorange:

Vanlig sykluslengde er 27-29 dager, men stort sett 28. 25 tror jeg aldri at jeg har hatt tidligere. Men det stemmer jo greit med disse merkelige stikningene - det var vel litt annerledes murringer som kom en del dager tidligere enn det som er normalt. Resten av symptomene var business as usual - også noen dager for tidlig. Satser på at Pergo ordner opp, og vi krysser alt vi kan for desember!! =D Det er også et stoort pluss at de neste to månedene pleier å gå utrolig fort, så jeg krysser fingrene for at det stemmer i år også.

 

Ellers har jeg vel kommentert et par steder at vi har tatt steget videre, og tatt kontakt med en privatklinikk for time i desember, og eventuelt prøverørsforsøk i januar. Jeg falt rett og slett i kjelleren når jeg fikk mensen nå sist, og forstod at vi kun skulle få ett til sikkert forsøk før sommeren. Når jeg så leste i Illys dagbok at det offentlige kan være vanskelig å tilpasse med rare jobber (som vi har begge to), så gikk det opp et lys! :) Selv om vi hele veien har vært enige om å ikke stresse, og ta alt offentlig i et rolig tempo, ble det tungt å tenke at det i beste fall ville bli satt i gang noe om ett år, og i verste fall mye senere. Sorry mac, 3 år med prøving før eventuelt prøverør blir i meste laget! Det er absolutt tungt å svelge tanken om at man "mislykkes" naturlig, kanskje særlig for mannen. Men det er likevel en stor lettelse å skulle gjøre noe aktivt videre. For det kommende halvåret med venting uten å kunne forsøke skikkelig på egenhånd hadde ødelagt meg mentalt. Så nå er jeg en happy (FATTIG) camper, klar til å kaste tusenlapper på disse dyre greiene. Jeg håper bare et eventuelt fremtidig barn er evig takknemlig, og at nudler, loff og hjemmeferie blir verdt det.. neida..joda..neida:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, nå ble jeg litt glad på deres vegne LoveTrain - med "rare" jobber og kun et reelt forsøk før sommer tror jeg dere har tatt rett beslutning! Så sitter dere iallefall ikke med følelsen av at dere kunne gjort ting annerledes når sommeren kommer, og kanskje angrer. Hjemmeferie er gull sier nå jeg, så får loff og nudler bare duge :fnise:  Neida, jeg tror det ordner seg for dere jeg :klem: Ikke for å jinkse, men spira kan jo sitte allerede før timen i desember! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! :biggrin: Nå velger jeg fortsatt å tro at pergo funker, men det hjelper jo lite når man ikke får prøvd. Og sjansen pr. prøverørsforsøk er større enn ved pergoforsøk. Selv om det ikke har gått naturlig til nå, er det ingen som vet om det ville klaffet uten hjelp til slutt. Det kan godt hende. Håper at tanken på at sjansene er gode med hjelp på nyåret, er en god trøst. Den kan hjelpe hvis det skulle bli negativ test i desember og. Men når det er sagt, det er en viss sannsynlighet for at den blir positiv! 

Det er litt hyggelig at det er flere andre her som tester ut pergo nå, selv om jeg skulle ønske alle slapp. Da kan vi i hvert fall sammenligne pergosymptomer fram til vi kan begynne å sammenligne graviditetssymptomer :)

En baby er jo verdt pengene, tenker jeg. I stedet for en dyr ferie til USA eller noe. Jeg har planer om å holde godt på den tanken når vi begynner å betale! Men det kommer til å bli et magert år :PNå husker jeg ikke om du har skrevet det tidligere, men kjøper dere en pakke med tre forsøk? Det er planen vår. Det er jo penger tapt om det går på første. Men vi syns det er verdt det med tanke på at skuffelsen i det minste slipper å inneholde frustrasjon over å måtte bruke mer penger om det ikke går på første eller andre forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16. november 2016 den 11.27, Bjørka skrev:

Å, nå ble jeg litt glad på deres vegne LoveTrain - med "rare" jobber og kun et reelt forsøk før sommer tror jeg dere har tatt rett beslutning! Så sitter dere iallefall ikke med følelsen av at dere kunne gjort ting annerledes når sommeren kommer, og kanskje angrer. Hjemmeferie er gull sier nå jeg, så får loff og nudler bare duge :fnise:  Neida, jeg tror det ordner seg for dere jeg :klem: Ikke for å jinkse, men spira kan jo sitte allerede før timen i desember! 

Så kjekt:) Nei, det er noe med det å bare gjøre ett eller annet. Kanskje det er drastisk med ivf allerede siden alt på papiret ser ok ut, men vi har tross alt vært prøvere i nærmere to år uten hell. Det hadde absolutt vært det beste om den satt så snart som mulig! Mannen fikk en detour i jobbprogrammet, så vi fikk faktisk lagt inn aksjer på dag 11 og 12 denne måneden:tommelopp: Jeg pleier å ha EL på dag 13-15, så vi krysser fingrene for at det ikke ble i tidligste laget for en reell mulighet. Dette hadde vi ikke regnet med, så jeg er bare superhappy for å ikke ha mistet en måned:pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16. november 2016 den 12.24, Illy skrev:

Spennende! :biggrin: Nå velger jeg fortsatt å tro at pergo funker, men det hjelper jo lite når man ikke får prøvd. Og sjansen pr. prøverørsforsøk er større enn ved pergoforsøk. Selv om det ikke har gått naturlig til nå, er det ingen som vet om det ville klaffet uten hjelp til slutt. Det kan godt hende. Håper at tanken på at sjansene er gode med hjelp på nyåret, er en god trøst. Den kan hjelpe hvis det skulle bli negativ test i desember og. Men når det er sagt, det er en viss sannsynlighet for at den blir positiv! 

Det er litt hyggelig at det er flere andre her som tester ut pergo nå, selv om jeg skulle ønske alle slapp. Da kan vi i hvert fall sammenligne pergosymptomer fram til vi kan begynne å sammenligne graviditetssymptomer :)

En baby er jo verdt pengene, tenker jeg. I stedet for en dyr ferie til USA eller noe. Jeg har planer om å holde godt på den tanken når vi begynner å betale! Men det kommer til å bli et magert år :PNå husker jeg ikke om du har skrevet det tidligere, men kjøper dere en pakke med tre forsøk? Det er planen vår. Det er jo penger tapt om det går på første. Men vi syns det er verdt det med tanke på at skuffelsen i det minste slipper å inneholde frustrasjon over å måtte bruke mer penger om det ikke går på første eller andre forsøk.

Jeg har også troen på Pergo! Spesielt i desemeber - vi fortjener en julegave begge to:tree::hoppendeglad: Blir stas å sammenligne pergosymptome:fnise:


Vi går nok også for en 3-pakk (skulle tro det var sokker det er snakk om). Tenker på samme måte som dere.. og det er jo ikke penger tapt når man får en baby. Kunne gitt vekk alt jeg har for å få det til:hjerte:  Når er det dere evt vurderer ivf? Bor dere i nærheten av en klinikk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte også å gå rett privat, orket ikke den lange ventetiden i det offentlige. Gikk også for 3 for 2. Angrer litt på det da, for resultatet av første forsøk ligger her og nekter å sove. :P men, men, tenker at de pengene vi sløste går til en god sak - en klinikk som gjør en veldig god jobb! :)

Men du, hvorfor er ivf enklere å få det til å klaffe tidsmessig enn pergo? Er det fordi mannen er borte på visse tider av syklus? For da kan du prøve primolut (eller provera) og pergo sammen, for å time det bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Sisti skrev:

Vi valgte også å gå rett privat, orket ikke den lange ventetiden i det offentlige. Gikk også for 3 for 2. Angrer litt på det da, for resultatet av første forsøk ligger her og nekter å sove. :P men, men, tenker at de pengene vi sløste går til en god sak - en klinikk som gjør en veldig god jobb! :)

Men du, hvorfor er ivf enklere å få det til å klaffe tidsmessig enn pergo? Er det fordi mannen er borte på visse tider av syklus? For da kan du prøve primolut (eller provera) og pergo sammen, for å time det bedre. 

Så utrolig bra at det gikk på første forsøk for dere!:) kan jeg spørre hvilken klinikk dere gikk til?

Mannen min skal bort i et halvt år, og har generelt en jobb hvor han er vekke i flere måneder om gangen. Noen ganger får han plutselig fri, slik at vi kan treffes, eller han kan komme hjem. Men som regel vet vi ikke når han får fri før like i forkant. Altså er det helt umulig å planlegge :(Han hadde en "friperiode" på nesten to år, hvor planen var å bli gravide og få et barn. Men det gikk jo ikke som planlagt... Så nå er det andre alternativer som må til dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LoveTrain skrev:

Så utrolig bra at det gikk på første forsøk for dere!:) kan jeg spørre hvilken klinikk dere gikk til?

Mannen min skal bort i et halvt år, og har generelt en jobb hvor han er vekke i flere måneder om gangen. Noen ganger får han plutselig fri, slik at vi kan treffes, eller han kan komme hjem. Men som regel vet vi ikke når han får fri før like i forkant. Altså er det helt umulig å planlegge :(Han hadde en "friperiode" på nesten to år, hvor planen var å bli gravide og få et barn. Men det gikk jo ikke som planlagt... Så nå er det andre alternativer som må til dessverre.

Men får dere forsøkt mer hvis dere går for ivf? Eller er det bare at dere vil gå for en mer treffsikker metode når dere først kan prøve? Uff, må være kjedelig å ha sånn tidspress på seg. Vi var jo "heldige" og fant tidlig ut at mannen hadde dårlig sædkvalitet, så da slapp vi å prøve på gamlemåten altfor lenge. :P vi skulle egentlig også ha noen pergokurer men så ble det med sædkvalitet sjekket (8 mnd etter vi begynte å prøving og utredning - siden vi VISSTE det var et problem hos meg ville ikke legen sjekke mannen med en gang). Gikk til klinikk Hausken. Veldig fornøyde, de ringte til og med i høst for å høre hvordan det gikk med oss og baby! 

Endret av Sisti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22. november 2016 den 5.39, Sisti skrev:

Men får dere forsøkt mer hvis dere går for ivf? Eller er det bare at dere vil gå for en mer treffsikker metode når dere først kan prøve? Uff, må være kjedelig å ha sånn tidspress på seg. Vi var jo "heldige" og fant tidlig ut at mannen hadde dårlig sædkvalitet, så da slapp vi å prøve på gamlemåten altfor lenge. :P vi skulle egentlig også ha noen pergokurer men så ble det med sædkvalitet sjekket (8 mnd etter vi begynte å prøving og utredning - siden vi VISSTE det var et problem hos meg ville ikke legen sjekke mannen med en gang). Gikk til klinikk Hausken. Veldig fornøyde, de ringte til og med i høst for å høre hvordan det gikk med oss og baby! 

Ja, for han trenger ikke være til stede for å gjennomføre ivf. Klinikken sa at de kunne fryse ned sæd og starte med forsøk når han var reist. Da får vi med oss de naturlige forsøkene vi kan før vi tar steget videre. Men jeg håper jo det klaffer før den tid!

Så kjekt at det var Hausken dere gikk til, er der vi også skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2016 den 20.02, LoveTrain skrev:

Jeg har også troen på Pergo! Spesielt i desemeber - vi fortjener en julegave begge to:tree::hoppendeglad: Blir stas å sammenligne pergosymptome:fnise:


Vi går nok også for en 3-pakk (skulle tro det var sokker det er snakk om). Tenker på samme måte som dere.. og det er jo ikke penger tapt når man får en baby. Kunne gitt vekk alt jeg har for å få det til:hjerte:  Når er det dere evt vurderer ivf? Bor dere i nærheten av en klinikk? 

Ja, det burde hjelpe med desember! Fyr på peisen, pepperkaker og romantisk stemning hjelper like bra på babylagninga som sommersol, det velger jeg å tro :)

Ja, jeg hadde gjerne tømt sparekontoen og byttet bilen i en sånn liten Smart, eller, det er vel ikke plass til baby i den...ok, tatt bussen da, hvis det hjalp. Legen vi går til er "ett skritt av gangen" - typen. Han har sagt at IVF er neste steg, men ikke bestemt seg for hvor mange ganger han syns vi skal prøve pergo først. Siden han var fornøyd med responsen sist, vil han at vi skal prøve et par ganger til. Heldigvis ser det ut til å passe inn men mannens jobb i både desember og januar (mulig det blir verre med min). Vi bor ikke så veldig langt fra Oslo, og bruker en klinikk der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her skjer det plutselig ting i en voldsom fart. For en måneds tid siden bestilte vi time hos en privat klinikk, og møtte opp der i går med litt nedtonede forventninger, klare for å argumentere for at vi måtte få lov til å gjennomføre forsøk på tross av mannens reiseplan. Jeg fikk nemlig respons fra flere her på KG om at mange klinikker ikke tillater at damen gjør dette alene..

Vi hilste på leger og sykepleiere, og satte i gang spetakkelet. Litt uti kartleggingssamtalen spør legen om dato for siste mens. "Jeg fikk faktisk mensen i dag jeg", får jeg frem - fremdeles litt irritert for at 2.mnd på rad har jeg en merkelig kort syklus. Jeg har plottet inn syklusen min i en app i maange år, og aldri hatt så korte perioder som de siste to, vanligvis er jeg som en klokke og har tenkt at det må være positivt for prøvingen. "Idag?! Ja, men da kan vi faktisk få til et forsøk før jul. Er dere klare for det?" Etter noen sekunder med sjokk, for vi var absolutt ikke forberedt på dette, så sa vi bare ja begge to:hoppendeglad: Vi er altså i gang! Første sprøyte settes i dag, og vi krysser fingrene for at dette vil bli den beste julegaven noensinne. Det kjennes i hvert fall veldig riktig ut, og vi føler tilfeldighetene er litt på lag med oss. For ut i fra min opprinnelige syklus, så skulle jeg hatt mensen 4-5 dager etter klinikkens siste frist før jul. Altså rakk vi det med en knapp margin på to dager. Det må da være et godt tegn? ;) Det betyr også at jeg får et helt forsøk med mannen til stede, som plutselig betydde mye mer for meg enn jeg hadde trodd. Vi er jo tross alt to om det. Så her svever vi på en rosa sky, og oppfører oss litt som gravide allerede:fnise: Vi lander nok snart, tenker jeg. Men enn så lenge koser vi oss med den nye "prøvingen", og sex er plutselig blitt veldig gøy igjen! 

Planen videre er en hel masse med sprøyter, ultralyd om en uke, og evt egguttak mot slutten av den uken. Heldigvis har jeg fri hele neste uke, slik at jeg slipper å være emosjonell og irrasjonell på jobb, men kan la alt gå ut over mannen her hjemme ;) Vi får også håpet med oss hele julen, slik at en potensiell skuffelse vil komme rundt nyttår og vi slipper å få julen ødelagt hvis det ikke skulle fungere. Alt i alt, meget god timing for vår del. Vi har masse fridager, og kan virkelig kose oss med prosjektet vårt:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2016 den 2.29, LoveTrain skrev:

Så utrolig bra at det gikk på første forsøk for dere!:) kan jeg spørre hvilken klinikk dere gikk til?

Mannen min skal bort i et halvt år, og har generelt en jobb hvor han er vekke i flere måneder om gangen. Noen ganger får han plutselig fri, slik at vi kan treffes, eller han kan komme hjem. Men som regel vet vi ikke når han får fri før like i forkant. Altså er det helt umulig å planlegge :(Han hadde en "friperiode" på nesten to år, hvor planen var å bli gravide og få et barn. Men det gikk jo ikke som planlagt... Så nå er det andre alternativer som må til dessverre.

Wow, så fantastisk! Det er det som er så bra med det private, det går virkelig slag i slag innimellom. Lykke, lykke til! Lykkes dere ikke på første forsøk lærer dere hvertfall mye om hvordan kroppen din responderer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, nå gikk det plutselig fort her :) Så bra, det var virkelig på tide med litt flaks, og at noe endelig går raskt. Venting er det mer enn nok av ellers. Dette er spennende!  Hvordan har det gått med sprøytene så langt? Syns du det er lett å sette dem, og merker du bivirkninger? Perfekt med ei friuke akkurat nå også :) Kos dere masse, og ha det gøy både prøving og hverandre! Gleder meg til å følge med på dette forsøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6. desember 2016 den 15.25, Sisti skrev:

Wow, så fantastisk! Det er det som er så bra med det private, det går virkelig slag i slag innimellom. Lykke, lykke til! Lykkes dere ikke på første forsøk lærer dere hvertfall mye om hvordan kroppen din responderer. :)

Ja dette var virkelig over all forventning. Hadde ikke sett den komme, men er likevel superutålmodig:fnise: den ventingen altså! Takk for lykkeønskinger, jeg tenker også at dette kan være en forsøksrunde mtp kropp og medisiner. Så får en eventuell graviditet bli en superbonus.

17 timer siden, Bjørka skrev:

Så spennende LoveTrain! Masse lykke til - heier på dere nå! 

Tusen takk! Hvordan er formen din? Syns jeg leste i forbifarten at du har det litt tungt om dagen:klem: Er tøft å skulle ønske noe så inderlig, og så blir det ikke helt som forventet..

 

4 timer siden, Illy skrev:

Oi, nå gikk det plutselig fort her :) Så bra, det var virkelig på tide med litt flaks, og at noe endelig går raskt. Venting er det mer enn nok av ellers. Dette er spennende!  Hvordan har det gått med sprøytene så langt? Syns du det er lett å sette dem, og merker du bivirkninger? Perfekt med ei friuke akkurat nå også :) Kos dere masse, og ha det gøy både prøving og hverandre! Gleder meg til å følge med på dette forsøket.

Ja, virkelig fort! Men samtidig veldig tregt :fnise: Jeg er absolutt ikke en tålmodig sjel, noe som lover dårlig når et eventuelt barn kommer :P Sprøytene går det fint med, er jo sykepleier så akkurat det var den letteste delen for min del, ikke noe problemer med å sette dem. Har heldigvis litt ekstra magepolstring, så jeg får en god hudfold å stikke i ;)  Kjenner litt kiling i magen etter to doser nå, og håper det holder seg slik. Er livredd for overstimulering og alt som følger med. 
Hvordan går det med dere? Fått lagt inn tilstrekkelig med aksjer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare vent til tiden etter innsett og før du kan teste, det blir de tregeste dagene i ditt liv. :P Jeg var på konferanse noen av dagene, fikk ikke med meg en dritt, satt bare og tenkte "er jeg gravid? Er jeg gravid? Jeg er litt svimmel, er jeg gravid?". :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sisti skrev:

Bare vent til tiden etter innsett og før du kan teste, det blir de tregeste dagene i ditt liv. :P Jeg var på konferanse noen av dagene, fikk ikke med meg en dritt, satt bare og tenkte "er jeg gravid? Er jeg gravid? Jeg er litt svimmel, er jeg gravid?". :ler:

Hahah, huff jeg gruer meg allerede! Jeg er forberedt på alle graviditetssymptomer som finnes, så får vi se om jeg klarer å rasjonalisere det til at det faktisk er en naturlig konsekvens av medisinene :P Kjenner jeg meg selv rett, så blir det testetøs fra rugedag 3 eller noe :angry: selvkontroll hva?

 

--------

Nå er jeg på 4. stikkedag (har satt 3 sprøyter hittil), og jeg kjenner så absolutt at noe skjer i magen. Syns det eskalerer litt og litt, og håper håper håper at det ikke blir overstimulering :icon_frown: Vil så inderlig gjerne få til et forsøk før mannen tutler av gårde. Det hjelper heller ikke at klinikken ringte meg og utsatte planlagt UL fra mandag til onsdag, da de plutselig mente mandag ble i tidligste laget. Altså er det to ekstra dager med medisiner før de evt sjekker hvordan ståa er. Dere som har erfaring med dette, hva er normal lengde på disse greiene her? UL på onsdag vil si 8 doser Bemfola, og 4 doser Cetrotide/Orgalutran (har lyst å skrive orangutang hver gang:laugh:) før de sjekker eggene.  Er det innafor? Det vil også si at jeg tidligst får uttak fredag, som da er CD 12. Ble kastet inn i dette, så jeg er jo ikke forberedt! Og hver gang jeg leser noe så er det bare masse kjipt, så jeg tør ikke gå inn på for mye heller.. Blæh, er slitsomt dette her!

For å toppe kransekaken har jeg selvsagt hjemmeeksamen til i morgen, i statistikk til og med :cry3:. Jeg elsker matematikk, men statistikk har jeg aldri forstått meg på. Det mangler liksom en kobling i topplokket:klaske: Ikke minst, DET ER SÅ VANSKELIG Å KONSENTRERE SEG OM EKSAMEN!!!! Burde vært automatisk fritak hvis man holder på med prøverør.. jeg har ikke hjernekapasitet til begge deler samtidig! I tillegg har jeg fri hele neste uke, som vanligvis er tipp topp. Men jeg har samtidig en gigantoppgave som skal inn mandag 19.des. Fatter ikke for alt i verden hvordan jeg skal få til å sitte og skrive samme uken som det er UL, uttak, og evt innsett? Hjelpes. Sånn sett er det bedre med jobb, for da løper jeg ræven av meg, og tiden raser avgårde.

Neste bekymring: Jeg skal på nattevakt samme dag som planlagt innsett. Jeg jobber jo bare natt, så det er mye løft og tunge pasienter som jeg må ta alene da vi er så få. Er livredd for å gjøre noe som ødelegger sjansen for at mitt potensielle lille embryo ikke får festet seg:sad: 

One more thing: Tenker dere at det er greit å spørre legen på klinikken om bekreftelse på infertilitet? Siden min offentlige gynekolog vil ha ti tusen dårlige sædprøver, og 6 mnd med pergo før henvisning, tenker jeg å spørre fastlegen om han heller kan gjøre det. Og bare ta med bekreftelse fra privatklinikken om at det er nødvendig med prøverør. Vi vil gjerne stille oss i offentlig kø, selv om vi prøver privat i første omgang. Frister lite å tømme sparekontoen på mange forsøk når det finnes et gratis tilbud og vi i utgangspunktet kvalifiserer til det. 

 

PS. beklager ekstremt rotete innlegg, men det viser bare hvor rotete hodet mitt er for tiden ;) 

PPS. her er det superutlevering, så hvis noen kjenner meg igjen setter jeg pris på en liten heads-up! :)  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sisti skrev:

Bare vent til tiden etter innsett og før du kan teste, det blir de tregeste dagene i ditt liv. :P Jeg var på konferanse noen av dagene, fikk ikke med meg en dritt, satt bare og tenkte "er jeg gravid? Er jeg gravid? Jeg er litt svimmel, er jeg gravid?". :ler:

Forresten, var du gravid? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LoveTrain skrev:

Forresten, var du gravid? :fnise:

Ja. :nigo: Men utenom den svimmelheten hadde jeg ingen symptomer før i uke 6/7, og selv da var det liiiite symptomer. Selv om jeg ble overstimulert! 

Ville forsøkt å ikke bekymre deg for tid for UL - klinikken kan dette veldig godt! Jeg måtte ha to UL før klarsignal for uttak. Det er egentlig ikke før etter eggløsningssprøyte man blir overstimulert, men man ser om det er i fare for å skje på ul før det. Det så de hos meg, og jeg fikk dermed beskjed om å ta en annen sprøyte enn eggløsningssprøyte før ul. Dum som jeg var googlet jeg denne, og så at den ble brukt for å FORHINDRE eggløsning. Jeg bare wtf? Må jo ha eggløsning før uttak? Så jeg kontaktet klinikken, og de kunne fortelle at ved riktig dose ville disse sprøytene gi eggløsning. Og det funka jo tydeligvis! Så de vet hva de gjør. Jeg ble jo overstimulert likevel, men med vanlig eggløsningssprøyte (Ovitrelle) hadde kroppen sikkert gått helt bananas. Det er ikke farlig å bli litt overstimulert. 

Ville hørt med klinikken om de kan henvise til det offentlige, ja. Mulig de svarer at det ikke er nødvendig, for du skal jo bli gravid nå. De er skikkelige optimister. :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...