Gå til innhold

Vi som skal ned før sommeren 2015


Elysian

Anbefalte innlegg

Jeg hadde besøk hele helgen noe som medførte flere utskeielser, men fra mandag av var jeg tilbake til sunnere valg og ekstravekten fra helgen er heldigvis borte igjen. Treningen går greit, men på kveldene kommer suget etter pizza/chips/godteri snikende og truer med å ødelegge alt. Jeg har klart å holde meg unna med å minne meg selv på at for å nå målet om under 80kg før sommeren så må jeg begrense meg til en dag i uken med godt. Jeg vet at det er verdt det, men når suget etter fet mat er som verst er det lett å glemme. Evt tenke at en ekstra pizza ikke gjør store forskjellen, men det gjør det hvis det blir for ofte. Det er jo en grunn til at jeg veier så mye som jeg gjør. Derfor har jeg fylt opp kjøleskapet med fin frukt så jeg har noe å knaske på når det blir for ille.

Bare må spørre, har tenkt på det lenge så det er litt tilfeldig at jeg "kaster meg over" deg...! Hvordan er fettinntaket ditt? Jeg merker ihvertfall at suget etter "salt, søtt og fett" er mindre, også over tid, etter at jeg startet å spise større andel fett, ikke noe ekstremt, men helmelk istedenfor ekstra lett, ikke skjære av fett fra kjøtt, vanlig leverpostei, noen nøtter hver dag osv. Og veldig variert, og bare favorittmaten min, i solide, men tidsavgrensede måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare må spørre, har tenkt på det lenge så det er litt tilfeldig at jeg "kaster meg over" deg...! Hvordan er fettinntaket ditt? Jeg merker ihvertfall at suget etter "salt, søtt og fett" er mindre, også over tid, etter at jeg startet å spise større andel fett, ikke noe ekstremt, men helmelk istedenfor ekstra lett, ikke skjære av fett fra kjøtt, vanlig leverpostei, noen nøtter hver dag osv. Og veldig variert, og bare favorittmaten min, i solide, men tidsavgrensede måltider.

Hehehe det går bra. Jeg vet ikke hvor stor prosentandel fett jeg spiser, normalt vil jeg tro? Jeg pleier å spise litt nøtter, avokado, peanøttsmør ol til mellommåltider, samt mye laks både til middag og pålegg. Jeg prøvde lavkarbo en periode, det reduserte søtsuget men lysten etter mat som pizza var like stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en god halvannen uke - kommet på plass igjen med mitt hverdagskosthold. Var ute i helgen og hadde sjekket ut menyen på forhånd og klarte holde meg til planen. Det er jeg litt stolt over, for det går fort i "nei, nå tar vi et glass vin til, dere" og så "kan" jeg liksom ikke si nei.

Har tenkt å la være å handle inn godteri og når jeg ikke har noe slikt gjemt i skapet, så spiser jeg det heller ikke. Får et lite sug etter sukker når jeg går på butikken, men har heller kjøpt litt plommer og slikt :)

Så jeg syns det går ganske greit :)

Jeg mister kontrollen når det ikke er jeg som lager maten eller når jeg er bortreist, da blir det fort mye usunt. Jeg må bli sterkere i slike situasjoner og beherske meg, si til meg selv at "to kakestykker er nok". Men jeg syns det er så gøy å spise i sosiale settinger :sjenert: det er så hyggelig å treffe venner og skravle og styre på at jeg glemmer at jeg egentlig ikke er sulten lenger og bare fortsetter å spise. Og så kommer jeg alltid frem til at "det er lov å kose seg" :fnise: jeg må bare huske at man ikke trenger kose seg dagen etter, og dagen deretter igjen osv osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er hardt å slanke seg når jeg har en så stor appetitt og så søtsug! For to dager siden kjøpte jeg marsipanpose, snickers og m's, men har gjemt de bort, ettersom planen er å ikke spise alt dette før jeg har oppnådd idealvekten, men merker at viljestyrken ikke er så sterk og jeg tenker hele tiden på hva jeg kan spise... Jeg trenger så sårt visdomsord :-(



Anonymous poster hash: 294e0...d15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er hardt å slanke seg når jeg har en så stor appetitt og så søtsug! For to dager siden kjøpte jeg marsipanpose, snickers og m's, men har gjemt de bort, ettersom planen er å ikke spise alt dette før jeg har oppnådd idealvekten, men merker at viljestyrken ikke er så sterk og jeg tenker hele tiden på hva jeg kan spise... Jeg trenger så sårt visdomsord :-(

Anonymous poster hash: 294e0...d15

Mulig dette ikke er et visdomsord, men ikke ha slike ting hjemme. Da ender du opp med å pine deg selv, enten du klarer å motstå dem eller det ender med at du sprekker.

Etter min erfaring er det mye enklere å holde seg unna noe den tiden jeg bruker på butikken, enn å ha noe i skapet som jeg tenker på hele tiden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er hardt å slanke seg når jeg har en så stor appetitt og så søtsug! For to dager siden kjøpte jeg marsipanpose, snickers og m's, men har gjemt de bort, ettersom planen er å ikke spise alt dette før jeg har oppnådd idealvekten, men merker at viljestyrken ikke er så sterk og jeg tenker hele tiden på hva jeg kan spise... Jeg trenger så sårt visdomsord :-(

Anonymous poster hash: 294e0...d15

En god appetitt er viktig for at vi skal kunne spise nok når det er nok mat så vi kan overleve sultperioder. Nå for tiden er det lenge mellom sultperiodene og mer enn nok mat ellers, men det er normalt å være sulten innimellom, og godt å kjenne at man er sulten før måltidene, da smaker maten enda bedre. Spiser du nok mat (dvs minst din estimerte BMR og ikke går ned mer enn 1/2 - 1 kg pr uke), sulter du ikke. Søtsug er noe annet. Vissheten om at det er godteri i nærheten, er en typisk trigger for søtsug. Ikke kjøp ting du ikke har tenkt å spise med det første. Har du godteri i skapet, DA må du bruke viljestyrke for å la være å spise det opp. Unngå å måtte basere deg på viljestyrke i det daglige, reserver den for de tilfellene som du ikke så lett kan kontrollere (noen byr deg noe, du er syk, på reise osv).

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synest det har gått veldig bra etter utfordringene jeg hadde med det sosiale settingene i helga. Jeg har faktisk ikke cravet noe særlig etter godteri denne uken, noe som overrasker meg litt. Jeg har ikke en gang vært i nærheten av de hyllene på butikken og har heller ikke følt en stort behov for å stappe i meg frukt eller noe i et plutselig søtsug. Har likevel spist litt frukt, men ikke fordi jeg heller ville spise godteri. Tror Pringle er inne på noe. Jeg har i stedet spist en god del fett og proteiner, mye grønnsaker og ikke så mye karbohydrater og jeg tror nok det gjør til at jeg ikke kjenner så mye på søtsuget lenger. Jeg har derimot tenkt litt på at jeg gleder meg veldig til lørdag, fordi da skal jeg få spise noe søtt og godt. Så jeg tror delvis også det går så fint fordi jeg vet at på lørdag så får jeg endelig lov. Jeg har bare bestemt meg angående søtsaker og akkurat nå fungerer det.

Jeg er veldig spent når jeg går på vekta på fredag. Jeg har ikke sjekket meg i mellomtiden og er også veldig overrasket over at jeg har klart å motsta fristelsen til å gå på vekta. Tror det ville blitt veldig destruktivt for min del.. Prøver å ikke ha for mange forventinger, men jeg føler meg iallfal litt mer fit nå. I går sjekket jeg målene mine rundt hofter, midje og lår og jeg tenker å måle meg hver tirsdag for å se om jeg også går inn i cm, i tilfelle vekta ikke viser noen forskjell. Så da blir det veiedag på fredager og måledag på tirsdager. Da har jeg to dager i uken der jeg kan måle resultat. Ellers måtte jeg faktisk stramme inn pulsbeltet mitt i dag på trening, da det plutselig var blitt for stort for livet. Vet ikke om jeg faktisk har gått inn i livet eller om beltet bare har sklidd litt ut av den faste posisjonen selv. Jeg vil ikke innbille meg for mye heller :fnise:

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, det ligger to åpne poser med påskegpodt på bordet (kjøpt av familiemedlem pga. nedsatte varer). Jobber masse med meg selv akkurat nå for å motstå sjokoladesuget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er hardt å slanke seg når jeg har en så stor appetitt og så søtsug! For to dager siden kjøpte jeg marsipanpose, snickers og m's, men har gjemt de bort, ettersom planen er å ikke spise alt dette før jeg har oppnådd idealvekten, men merker at viljestyrken ikke er så sterk og jeg tenker hele tiden på hva jeg kan spise... Jeg trenger så sårt visdomsord :-( Anonymous poster hash: 294e0...d15

Jeg tror det viktigste er å hele tiden ha gode alternativer. Jeg har gjerne yoghurt i kjøleskapet så jeg kan lage meg grønnsaker og dip, og hjemmebakte grove havremuffins i fryseren, som tiner på 15min.

Det er langt mer krevende å fikse enn godteri, og litt mer en test på om jeg virkelig har lyst på noe. I tillegg er det mindre kaloririkt og mer næringsrikt enn å spise godteri.

I tillegg er det viktig å unne seg noe godt av og til. Men bestem kalorimengde på forhånd, og ikke spis det på impuls, men forsøk å få det mer som en planlagt del av kostholdet.

En bit mørk sjokolade til kveldskosen på en tirsdag er f.eks. greit, om det er den du har gått og gledet deg til hele dagen. Men ikke hver dag.

Det er også lettere å unngå å småspise godis ofte, om du vet du da kan spise det planlagte godiset med god samvittighet senere.

Men du bør også slutte å ha godteri i hus, for det gjør alt så mye vanskeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klare for veiing i morgen? :fnise: I dag har jeg vært så sulten, så jeg har stappet i meg masse (sunn) mat. Spiste 5 knekkebrød til kvelds og måtte spise noen blåbær da jeg ikke følte meg helt mett. Jeg sitter igjen med en følelse av at jeg i dag har gått opp alt jeg eventuelt har gått ned denne uken. Så nå er jeg ikke så lysten på å gå på vekta i morgen. Er nok bare hodet mitt det er noe feil med i dag, jeg vet at det ikke bør gjøre så stor forskjell. Jeg har egnetlig ikke spist så mye i dag, men det føles sånn likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klare for veiing i morgen? :fnise: I dag har jeg vært så sulten, så jeg har stappet i meg masse (sunn) mat. Spiste 5 knekkebrød til kvelds og måtte spise noen blåbær da jeg ikke følte meg helt mett. Jeg sitter igjen med en følelse av at jeg i dag har gått opp alt jeg eventuelt har gått ned denne uken. Så nå er jeg ikke så lysten på å gå på vekta i morgen. Er nok bare hodet mitt det er noe feil med i dag, jeg vet at det ikke bør gjøre så stor forskjell. Jeg har egnetlig ikke spist så mye i dag, men det føles sånn likevel.

Njaa.. drakk en frappucino fra starbucks i stad, so I feel your pain! :P men det er helheten som teller vet du ;)

blir spennende å se denne rundens første veiing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriblerier


Høyde: 162 cm

Startvekt for denne tråden: 92,3 kg
Mål før sommeren: Under 85 kg


April 2015
10. april (0): 92,3 kg

17. april (1): 91,7kg (-0,6)
24. april (2): -- kg (-kg)

Mai 2015
1. mai (3): -- kg (-kg)
8. mai (4): -- kg (-kg)
15. mai (5): -- kg (-kg)
22. mai (6): -- kg (-kg)

29. mai (7): -- kg (-kg)

Juni 2015
5. juni (8): -- kg (-kg)
12. juni (9): -- kg (-kg)
19. juni (10): -- kg (-kg)
26. juni (11): -- kg (-kg)

Juli 2015
3. juli (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 0,6 kg

Har ikke trent denne uken så jeg er egentlig ganske fornøyd med tanke på at jeg virkelig skeiet ut forrige helg. .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thorn


Startvekt fra tidligere: 89 kg
Høyde: 168 cm

Startvekt for denne tråden: -83.4-
Mål før sommeren: 77 kg


April 2015
10. april (0): -83.4-

17. april (1): -81.8- kg (-1.6 kg)
24. april (2): -- kg (-kg)

Mai 2015
1. mai (3): -- kg (-kg)
8. mai (4): -- kg (-kg)
15. mai (5): -- kg (-kg)
22. mai (6): -- kg (-kg)

29. mai (7): -- kg (-kg)

Juni 2015
5. juni (8): -- kg (-kg)
12. juni (9): -- kg (-kg)
19. juni (10): -- kg (-kg)
26. juni (11): -- kg (-kg)

Juli 2015
3. juli (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg

Der forsvant nok alt vannet jeg har samlet siden påske, ja! Greit med en pangstart da, spesielt siden jeg ikke har hatt stålkontroll på matinntaket hele uka. Godt å se at man kan skeie ut litt ekstra innimellom og likevel få resultat så lenge hverdagsmaten er riktig :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt skuffet over dette resultatet, men jeg synes jeg har vært flink hele uken så jeg gir ikke opp!!

Startvekt for denne tråden: 72,6 kg
Mål før sommeren: under 70 kg


April 2015
10. april (0): 72,6

17. april (1): 72,6 kg (-0 kg)
24. april (2): -- kg (-kg)

Mai 2015
1. mai (3): -- kg (-kg)
8. mai (4): -- kg (-kg)
15. mai (5): -- kg (-kg)
22. mai (6): -- kg (-kg)

29. mai (7): -- kg (-kg)

Juni 2015
5. juni (8): -- kg (-kg)
12. juni (9): -- kg (-kg)
19. juni (10): -- kg (-kg)
26. juni (11): -- kg (-kg)

Juli 2015
3. juli (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimi82


Startvekt fra tidligere: --
Høyde: 164 cm

Startvekt for denne tråden: 83
Mål før sommeren: 78 kg


April 2015
10. april (0): -83

17. april (1): -82,3 kg ( -0,7 kg)
24. april (2): -- kg (-kg)

Mai 2015
1. mai (3): -- kg (-kg)
8. mai (4): -- kg (-kg)
15. mai (5): -- kg (-kg)
22. mai (6): -- kg (-kg)

29. mai (7): -- kg (-kg)

Juni 2015
5. juni (8): -- kg (-kg)
12. juni (9): -- kg (-kg)
19. juni (10): -- kg (-kg)
26. juni (11): -- kg (-kg)

Juli 2015
3. juli (12): -- kg (-kg)

Jeg er egentlig fornøyd med resultatet denne uka da jeg ikke forventet noe særlig nedgang da jeg har slitt litt med kostholdet og ikke fått trent noe. Jeg har vært flink med kostholdet mens jeg har vært på jobb, men kveldene er min fiende rett og slett. Lurer på om jeg ikke spiser nok gjennom dagen som gjør at jeg sliter med søtsug på kvelden....Ser på helgen med litt skrekk og gru, skal i 2 bursdager, men skal prøve å holde meg som best mulig i skinnet og ikke være så sulten når jeg går der, satser på at det hjelper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MinaPina


Startvekt fra tidligere: --
Høyde: 167 cm

Startvekt for denne tråden: -65
Mål før sommeren: 60 kg


April 2015
10. april (0): - 65

17. april (1): 65 kg (-kg)
24. april (2): -- kg (-kg)

Mai 2015
1. mai (3): -- kg (-kg)
8. mai (4): -- kg (-kg)
15. mai (5): -- kg (-kg)
22. mai (6): -- kg (-kg)

29. mai (7): -- kg (-kg)

Juni 2015
5. juni (8): -- kg (-kg)
12. juni (9): -- kg (-kg)
19. juni (10): -- kg (-kg)
26. juni (11): -- kg (-kg)

Juli 2015
3. juli (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg

Tja, litt skuffet, men ikke så veldig. Det viser meg bare om at jeg må fokusere mer på kostholdet mitt, og at det ikke bare hjelper å trene. Jeg har trent mye denne uken, og føler meg hvertfall vedlig bra av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cammiebella

Startvekt fra tidligere: 77,5 kg

Høyde: 167 cm

Startvekt for denne tråden: 70,4 kg

Mål før sommeren: 65 kg

April 2015

10. april (0): 70,4 kg

17. april (1): 70,1 kg (-0,3 kg)

24. april (2): -- kg (-kg)

Mai 2015

1. mai (3): -- kg (-kg)

8. mai (4): -- kg (-kg)

15. mai (5): -- kg (-kg)

22. mai (6): -- kg (-kg)

29. mai (7): -- kg (-kg)

Juni 2015

5. juni (8): -- kg (-kg)

12. juni (9): -- kg (-kg)

19. juni (10): -- kg (-kg)

26. juni (11): -- kg (-kg)

Juli 2015

3. juli (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: - 0,3 kg

----

Helt grei start. Ikke vært så flink denne uken, men gikk iaf ned. 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått ned 1,1 kg på en uke. :) Nesten så jeg ikke tror på det. :P Veldig fornøyd i alle fall. 3,8 kg unna det første målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Mala-

Startvekt fra tidligere: 98 kg

Høyde: 169 cm

Startvekt for denne tråden:92,0 -STARTVEKT-

Mål før sommeren: 85 kg

April 2015

10. april (0): 92,0 kg

17. april (1): 90,6kg (-1,4kg)

24. april (2): -- kg (-kg)

Mai 2015

1. mai (3): -- kg (-kg)

8. mai (4): -- kg (-kg)

15. mai (5): -- kg (-kg)

22. mai (6): -- kg (-kg)

29. mai (7): -- kg (-kg)

Juni 2015

5. juni (8): -- kg (-kg)

12. juni (9): -- kg (-kg)

19. juni (10): -- kg (-kg)

26. juni (11): -- kg (-kg)

Juli 2015

3. juli (12): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 1,4/ 7,4 kg

Veldig fornøyd med dette resultatet 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesteapeach

Startvekt fra tidligere: -
Høyde: 174 cm

Startvekt for denne tråden: 82,4 kg
Mål før sommeren: 75 kg


April 2015
10. april (0): 82,4 kg
17. april (1): 81,1 kg (-1,3kg)
24. april (2): -- kg (-kg)

Mai 2015
1. mai (3): -- kg (-kg)
8. mai (4): -- kg (-kg)
15. mai (5): -- kg (-kg)
22. mai (6): -- kg (-kg)
29. mai (7): -- kg (-kg)

Juni 2015
5. juni (8): -- kg (-kg)
12. juni (9): -- kg (-kg)
19. juni (10): -- kg (-kg)
26. juni (11): -- kg (-kg)

Juli 2015
3. juli (12): -- kg (-kg)


Total vektnedgang: -1,3 kg

Jeg er veldig fornøyd med denne uka. Er i en god periode hvor sunn mat går enkelt for meg, og jeg ikke har lyst på noe som ikke er bra for meg. Jeg har også vært i aktivitet hver eneste dag, enten ved å trene eller gå tur. I tillegg har jeg vært flink å ikke demotivere meg ved å veie meg hver dag. Det gjør det mer motiverende når jeg kun veier meg på fredager. Det er forresten første gang jeg er med i denne tråden, og merker det hjelper å møtte "dokumentere" fremgangen hver uke. Jeg er generelt flink på å spise sunt og være i aktivietet, men kiloene har ikke rikket seg. Tror det skyldes for lite systematikk, ingen delmål og derfor har det blitt demotiverende. Nå har jeg troen for sommeren:)

Endret av nesteapeach
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...