Gå til innhold

Nybegynnere for andre gang!

FrøkenStrøken

Anbefalte innlegg

I dag har jeg hatt en veldig rolig dag.. Våkna klokka ti over åtte, mye bedre enn halv seks (som i går) :P

Har vært på ultralyd, babyen har det fremdeles helt topp. Han er 1550g nå, det er +4.9% i uke 30+. Trodde kanskje jeg skulle hjem i dag, men ble så jeg må være til i morgen! Men det skal noe drastisk til om jeg ikke kan reise i morgen formiddag, så da er ikke ei natt til noe problem. 

Fikk også snakke med lege som sa at jeg skal sykmeldes ut svangerskapet. Det er på en måte litt trist, for føler meg ikke ferdig på jobb, men likevel er det en stor lettelse! Kjente jo på det allerede før jeg ble lagt inn, at det var stress å hele tiden følge med på om jeg blødde og sånn, og nå vet jeg hvor ekstremt det kan bli i øyeblikket.. Hadde blitt nervevrak om jeg skulle gå og tenke at om ett minutt kan de sprute blod over alt - for det var virkelig det som skjedde! Fossa gjennom dongeribuksa på sekundet, og folk på jobb ville jo blitt helt på styr.. Så tenker det er positivt for alle at jeg blir hjemme og tar det med ro fremover :)

Håper det er noe spennende på TV i kveld.. Stusselig fredagskveld, jeg har nesten spist opp den sukkerfrie sjokoladen min, og jeg er i grunn ganske sliten. Kveldsmat om fem minutter, da, jeg føler jeg spiser hele tiden her på sykehuset! Er jo så godt med mat, også, kunne kasta i meg maaaange brødskiver.. Har ikke vært sånn tidligere i svangerskapet, men er noe med settingen, tror jeg :)

God helg! :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen! Lykke til med hjemreise i dag. Jeg synes det høres helt, helt riktig ut at du skal bli sykmeldt fremover nå. Tross alt er det bare lurt å ta det med ro, og jeg skjønner godt at det er et stressmoment når det kommer så mye blod så brått! Jeg hadde heller ikke klart å slappe av på jobb da ... Nå håper jeg du får noen rolige uker uten blødninger. Bitteliten kan gjerne holde seg inne en stund til, men uansett er det jo kjempebra at vekt og trivsel er flott! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, lille_frosk skrev:

Jeg synes det høres helt, helt riktig ut at du skal bli sykmeldt fremover nå. Tross alt er det bare lurt å ta det med ro, og jeg skjønner godt at det er et stressmoment når det kommer så mye blod så brått! Jeg hadde heller ikke klart å slappe av på jobb da

Så godt at du sier det! Kjenner at det er riktig selv også, jeg har fått forbud mot husarbeid, alle løft osv, og da kan jeg heller ikke fungere på jobb! Pluss at der er det ikke rom for å slappe av akkurat når en kjenner at det trengs :) Ringte og ga beskjed om at jeg ikke kommer tilbake i går, og de hadde heldigvis ikke regnet med det engang!

Var deilig å komme hjem, har sovet litt på sofaen, og nå er det lørdagspizza med mann og treåring.. Hjemme er jammen best, altså! 

:kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt står bra til med lille og at du har fått lov til å dra hjem :)  Pizza med mann og 3åring høres veldig, veldig kos ut! 

Ha en fin og avslappende lørdagskveld :klem: Høres fornuftig ut med 100% sykemelding også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykemelding og en rolig tilværelse fremover høres definitivt riktig ut :Nikke: Så bra at du har fått reise hjem til gutta dine! Håper lørdagskvelden har vært fin :)

Og hei forresten, tror jeg bare har snoket innom her før uten å gi lyd fra meg. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 9. januar 2016 at 18.39, kaffemor skrev:

Godt å høre at alt står bra til med lille og at du har fått lov til å dra hjem :)  Pizza med mann og 3åring høres veldig, veldig kos ut! 

Ha en fin og avslappende lørdagskveld :klem: Høres fornuftig ut med 100% sykemelding også! 

Den 9. januar 2016 at 0.07, Favole skrev:

Sykemelding og en rolig tilværelse fremover høres definitivt riktig ut :Nikke: Så bra at du har fått reise hjem til gutta dine! Håper lørdagskvelden har vært fin :)

Og hei forresten, tror jeg bare har snoket innom her før uten å gi lyd fra meg. :goodbye:

29 minutter siden, lille_frosk skrev:

Hei på deg og god mandag! Håper du har hatt det bra resten av helgen :)

Hei, Favole! Hyggelig å se deg! :goodbye:

Var deilig å få komme hjem til helga, ja! Og ikke minst godt å være hjemme i dag, prøve meg ordentlig på å være sykmeldt. Har tatt meg selv i å tenke at det hadde vært godt å plutselig måtte være hjemme og slappe av før, disse tankene kommer gjerne i perioder med mye stress og hverdagskaos.. Men det er litt annerledes å plutselig være her! For jeg har jo skikkelig lyst til å ordne hjemme, få gjort ferdig alle babyforberedelser, sy, dra ut og handle, gå på kafe og bare kose meg, men alt begrenser seg veldig. Er jo en grunn til at jeg er hjemme, og det er å ikke legge press! Så med en gang jeg kjenner en kynner setter jeg med ned, og jeg kan love at de kynnerne kommer fort for tiden! Har dilla litt rundt i dag, og synes jeg har fått gjort ganske mye, men når jeg tenker meg om har jeg kanskje gjort det jeg vanligvis hadde fått til på en effektiv halvtime :fnise: Jaja, jeg får tenke at det er ca 2,5 time i arbeidsuka, så avlaster jo mannen bittelitt! Han er jammen helt fantastisk for tiden, gjør så mye, og ikke klager han.. Bare glad jeg får skrevet handleliste og er i godt humør, for det gjør jobben hans mye lettere :skratte:

Skulle prøvd meg på litt nettshopping, men jammen ikke lett å bli inspirert! Vet liksom ikke helt hva jeg skal handle, for har lyst til å bytte ut diverse, samtidig som jeg for en gangs skyld skulle vært litt fornuftig.. Solgte heldigvis unna litt som jeg var lei av for et år siden, for synes det er litt vondt å kjøpe noe vi har! Men shoppinglista mi så langt er denne:

- Vogn. Eller trenger vi egentlig det? Tror kanskje vi må ta til takke med Emmaljunga Nitro som står i kjelleren, selv om jeg synes den er blitt skrøpelig og ønsker meg en større.. 

- Vognpose. Vanskelig å kjøpe uten å vite om vi skal beholde vogna eller kjøpe ny, for Nitroen har så liten bag! Så her stopper det seg litt..

- Stelleveske. Æsj, jeg har funnet en jeg har lyst på, og da er det ikke lett å finne billigere alternativer! http://www.babybanden.no/products/storksak-elizabeth-quilted?gclid=CNuA5_6wosoCFaHpcgodbkcCaw

- Babycall. Noen som tenker at dette er et godt (eventuelt dårlig) valg? http://www.jollyroom.no/produkter/topcom-babyviewer-4500 Vil ha med kamera. 

- Madrass til bedside crib. Vet hvilken jeg skal kjøpe, er bare en fantastisk kjedelig ting å bruke penger på :tunge1:

- Moseskurv. Neida. Trenger ikke, og skal ikke ha, men er jo litt søt tanke å drasse rundt en sånn i leiligheta? :fnise:

Ellers var det nesten litt skummelt da mamma ringte for en stund siden. Hun lurte på om jeg var hjemme, og om alt var bra, og det var det jo! Så sa hun at hun egentlig ikke hadde tenkt å si det, men på onsdag da jeg ringte fra sykehuset hadde hun nettopp fått en merkelig følelse av at hun blødde. Hun hadde sjekka, men var jo ingenting der, og så ringte jeg og sa jeg var innlagt med blødning! I dag hadde hun fått litt den samme følelsen :ohmy: Men er jo ikke nødvendigvis et sikkert forvarsel, for når det har skjedd én gang er det lett å bli litt mer var på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, skummelt med moren din! Men hvem vet, det er ikke den første historien jeg har hørt om sånne ting ... Angående den babycallen lurer jeg på om ikke Juliane skrøt veldig av den i sin dagbok her inne? 

Og ja, jeg kjenner meg såå igjen i det du skriver om å være sykmeldt. Hallo altså, det har jo aldri noen sinne vært vanskeligere å ta det med ro når man sitter og SER på alt man har lyst til å gjøre hele dagen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skryt er bra, og når den i tillegg er best i test må det jo være et godt kjøp :) Hadde Avent sist, likte ikke den veldig godt, i allefall!

Tror det blir en episode eller to av Broen i kveld. Jeg er egentlig ikke en serieperson, men syntes Saga Norén var så søt på Skavlan før jul at jeg bare måtte kjøpe den første sesongen :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første sesongen av Broen er helt fantastisk!! Åh, nå ble jeg nesten misunnelig på at du ikke har sett det før og har hele sesongen foran deg :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de neste like bra, Kaffemor? Midt i episode 4 nå, måtte bare ha en "lage snacks-pause" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes sesong 1 var desidert best, men likte veldig godt sesong 2 også. Sesong 3 var bra, men den dårligste av dem synes jeg, men her vet jeg noen er uenige ;) Alle tre er uansett verdt å se :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Favole skrev:

Tja, om du ikke er helt fornøyd med vogna, selg den du har og legg pengene i ei ny? Hilsen vogndilla :ler:

Det viktigste argumentet mitt for å kjøpe ny, er å ha to - så kan vi ha en i leiligheta (tredje etasje) og en nede/i bilen. Var sånn styr sist :fnise:

Hva sier du da, hvilken vogn MÅ jeg ha? 

35 minutter siden, kaffemor skrev:

Synes sesong 1 var desidert best, men likte veldig godt sesong 2 også. Sesong 3 var bra, men den dårligste av dem synes jeg, men her vet jeg noen er uenige ;) Alle tre er uansett verdt å se :jepp: 

Skal absolutt se alle! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ikke velge bare EI vogn :bond: Jeg drømmer om bugaboo buffalo, men synes den er litt for dyr til at jeg kan rettferdiggjøre den. Vi har kjøpt emmaljunga super viking, mye pga sportsdelen er såpass stor som det den er. Og tror kanskje den egner seg bedre til nordnorsk vinter. Aller helst skulle jeg hatt bugaboo donkey, siden den kan brukes både som dobbel og enkelvogn, men tror ikke storebror vil ha så veldig behov for vogn, såå.. Får tippe extra, viking lotto og lotto, så kan jeg kjøpe alle jeg vil ha :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger jo ikke være så dyrt å kjøpe ny vogn, hvis man er villig til å se på bruktmarkedet! Jeg er også en samler når det kommer til sånne ting, og derfor må jeg bare kjøpe brukt (har ikke råd til å kjøpe nye vogner i øst og vest :fnise: ). Vi fikk en kjempefin, som ser så godt som ubrukt ut, Emmaljunga City Cross for 2000. Da kan man jo kjøpe mange! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaa, å kjøpe brukt "som ny" hadde vært topp! Skulle gjerne gjort det :) Men måtte ha sett og sjekket da, for mannen kan ikke ta på seg mer enn "dra til den adressen og kjøp vogn for xxxx kr", og har dessverre ikke mulighet til mer pga blødningsfaren..

Var nettopp en tur ute nå, siden jeg slapp å skrape bil og tenkte at det må gå bra å kjøre direkte til en butikk, handle litt, og kjøre hjem igjen. Første gang jeg har vært ute av leiligheta på ei uke, bortsett fra sykehusinnleggelsen. Tok under en time fra jeg forlot leiligheta til jeg satt i sofaen igjen! Men tydeligvis gikk det ikke så bra likevel, for blødningene har startet igjen :( Ikke som sist, der det fosset, men i form av koagler. Så nå sitter jeg og venter på å bli ringt opp igjen av sykehuset, jordmor ville konferere med lege før hun anbefalte meg det ene eller det andre!

Endret av FrøkenStrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhnei, så innmari ekkelt at det har startet opp igjen av såpass lite. Masse lykke til, sender over drøssevis med gode tanker, og oppdater oss når du kan/orker/vil da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var heldigvis ikke mye som kom denne gangen, og jeg fikk sjekket at alt var tipp tipp med den lille! Spurte legen om jeg måtte kutte ut aktivitet på det nivået jeg har hatt i dag, men hun sa jeg ikke kunne legge meg ned og vente, heller. Så jeg får fortsette med småtteri, og jeg kan fremdeles ta meg en tur ut av huset, men må så klart ta nok pauser! Så bomba fortsetter å tikke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...