Gå til innhold

Nybegynnere for andre gang!


FrøkenStrøken

Anbefalte innlegg

Jeg huske ikke helt hvordan stigningen min var. Men det var ikke i nærheten av å ha doblet seg på slik som det bør.

Hvis du tok på st.olavs så burde du får beskjed i løpet av en time jo.. Jeg tok blodprøver på sykehuset da jeg var der sist og de kom etter 30 min. Var langtidsblodsukker og stoffskifteprøver. Under MA sist så tok jeg hcg på sykehuset om morran og hadde time i 12 tiden hvor han hadde resultatet klart. ;)

 

Dr.Google kan man stole på ja :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi dette har jeg ikke fått med meg :) gratulerer med spire i magen, og håper hcgen er normal :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Frøkenanonym, det er stor stas og standard nerver ;)

Ringte og fikk verdiene:

6+1: 14609

6+3: 21745

Etter litt googling og spekulasjoner har jeg kommet fram til at dette er fine verdier! Det skal ikke lenger doble seg når verdiene har passert 6000, da går det litt saktere før det flater ut om noen uker. Så da slår jeg meg til ro (fram til UL om ei lita uke :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Jeg har fulgt bloggen din siden du var prøver. Ble nå gravid i pp6, så fulgte deg gjennom mange måneder.

Har også begynt å spotte, da i uke 5. Spotter fortsatt, dråper av gammelt brunt blod/ brun slim i de siste 12 dager. Tok hcg prøve og resultatet var 356 i uke 5+5 og 515 i uke 5+7. Så du har veldig gode tall.

 

Spotter du fortsatt? Syns du ul var nyttig? Jeg vet ikke om jeg bør foreta meg noe mer eller vente til svangerskapskontroll om 4 uker.

Endret av Wei Wei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, FrøkenStrøken!!! Så artig!! :danse::strix:

 

Tusen takk, kjære Nuttapia! :biggrin: 

Jeg har fulgt bloggen din siden du var prøver. Ble nå gravid i pp6, så fulgte deg gjennom mange måneder.

Har også begynt å spotte, da i uke 5. Spotter fortsatt, dråper av gammelt brunt blod/ brun slim i de siste 12 dager. Tok hcg prøve og resultatet var 356 i uke 5+5 og 515 i uke 5+7. Så du har veldig gode tall.

 

Spotter du fortsatt? Syns du ul var nyttig? Jeg vet ikke om jeg bør foreta meg noe mer eller vente til svangerskapskontroll om 4 uker.

Oi, så gøy at du har fulgt med hele veien! Du mener dagboka mi? For jeg har ikke blogg :) gratulerer så mye med graviditeten til deg, Wei Wei!

Sa legen at dine tall var tilfredsstillende, da? Du har jo god økning, selv om tallene ikke er så høye, og det varierer veldig! Ville nok tatt en UL hvis jeg var du må ut med ca 1000kr, men hvis du har råd er det godt å få et sikkert svar. Fire uker er LENGE, hvis du mot formodning skulle få negative svar er det best å få vite og sørge før det går for lang tid, og ved positivt svar kunne du spart deg for de verste bekymringene..

Jeg syntes det var fint å få komme til UL, men legen virket litt uerfaren (sa selv at han var ny), og ville ikke med sikkerhet si at han så noe hjerte. Jeg så det samme som han, og noe pulserte, men skulle visst helt sikkert! Jeg spottet i ca enn uke før det ga seg. Kom blod på papiret én gang til etter dette, helt rosa, men vet ja,men ikke hvor det kom fra.. Var midt på natten, og hadde vond mage med dogåing, så kan være en rift.. ? Prøver å ikke tenke for mye på det..

Men i alle fall, jeg ville gjerne ha fått en sikker bekreftelse på hvordan det står til der inne, så slo til da Ultraklinikken plutselig hadde en ledig time nå på søndag! Da er jeg 8 uker på vei, og da kan det jo ikke være tvil! Åtte uker er akkurat for tidlig til å se bevegelser, men jeg konkluderer med at det ikke er nødvendig for å være trygg på at det er liv der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så kjekt med kommentarer her, for da får jeg et puff til å skrive litt.. Glemmer dagboka i perioder!

I dag er jeg på dag 7+5. Dagene snegler seg jo avgårde :) På den andre siden, etter helga er det tilbake på jobb etter ferien, så skulle nesten dratt ut tida enda litt mer!

Har prøvd å se litt dagboka fra mitt første svangerskap, og ser at kvalmen kom rundt denne tiden.. Jeg håper i det lengste å slippe unna, siden jeg har følt meg i ganske god for, men kjenner at jeg er litt uggen!

Magen er ekkel, og prøver så godt jeg kan å tenke at jeg ikke skal miste matlysta. Går så akkurat i dag!

Ellers har jeg merket litt mer tissetrang, litt sånn konstant press, og ei natt måtte jeg opp flere ganger. Men berger bra der også, foreløpig. Ellers må jeg på do med en gang jeg blir vekket, men sover hele natta om det ikke er noe annet som gjør at jeg våkner.

Kjenner litt til halsbrann av og til. I motsetning til forrige gang kjenner jeg nå igjen dølelsen, og snir meg derfor bare over på andre siden. Sist trodde jeg jo det var sultfølelse!

Er også sliten, men går veldig greit nå i ferien. Tipper jeg blir mye mer trøtt etter oppstart i neste uke:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi for UL til søndag :danse: UL til folket :strix:

Blir digg å få en ordentlig og trygg bekreftelse :)

Har dere fortalt det til noen andre enn mamman din nå? :)

 

Ukene går MYE fortere når man er på jobb. Jeg synes nettopp det var mandag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til bestevenninna i går.. Hi ta litt for en stund siden, men hun er litt treig med å tenke, så først nå spurte hun :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jo, har fortalt til pappa og svigermor (og hun har nok fortalt det til mannen sin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til bestevenninna i går.. Hinta litt for en stund siden, men hun er litt treig med å tenke, så først nå spurte hun :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk! Lillebill ble bekreftet å være 1,5 cm og 7+6 i dag, noe som stemmer med tickeren min! Da skal jeg legge fra meg tanken om kort syklus osv, for kan være at jeg hadde kort lutealfase, og da skjedde befruktningen til normal tid :) hjertet slo 162 slag i minuttet, og hjerterytmen vil stige enda mer fremover. Alt så helt flott ut, og jeg fikk se materien som holder på å bli til morkaka. Den dekker visst støre deler av livmora foreløpig, og vil samle seg etterhvert, så hun kunne ikke si noe om hvor den blir plassert enda. Hun fant også hulrom i hodet, noe som var helt etter boka.

Veldig glad for at det var så greit å få til utvendig UL, var sikker på jeg måtte ha innvendig. Jeg har visst framovervendt livmor, så det var null problem å finne den. Framovervendt livmor kan jo kanskje bety at magen tuter mer enn om den hadde vært innovervendt, også? Hadde jo ikke akkurat en liten basketball sist.. :P

Jeg har vært på Ultraportalen, Wei Wei! Veldig søt jordmor som har timer på dagtid, kveldstid og helg, holder til i Trondheim sentrum. Er ca 1-2 ukers ventetid akkurat nå, regner med det er vanlig :)

Endret av FrøkenStrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at alt står bra til med lillegull i magen :hjerte:

 

Hvordan er formen din?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk! Det er veldig godt å vite :)

Jeg er uggen og sliten, men har ikke mistet matlysten.. Er så redd det er like rundt hjørnet! Starter på jobb i morgen etter en lang ferie, frykter det blir hardt å presse seg selv! De første ukene etter sommeren er steintøffe.. Så tror nok formen kommer til å dale, dessverre!

Få meg litt søvn nå, så jeg er klar i morgen.. Nesten litt sånn back to school- sommerfugler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig forståelig. Grusomt å gå rundt i det uvisse!

Huff, det er slitsomt når det står på.. Du må ikke presse deg selv. Om du føler at du ikke greier å dra på jobb, så er det bedre å ta en egenmeldingsdag eller to, slik at du får hvilt deg litt... Det kan til tider være slitsomt å være gravid. Men mest av alt koselig :)

 

Sov godt og lykke til med jobb i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Du kommer til å klare deg helt fint :hjerte: Du og bebis er viktigst, og som Frøkenfryd skriver, ta heller en egenmelding for å komme deg ovenpå igjen. Ingen vits i å slite seg helt ut!

Gratulerer med 8 uker idag! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...