Gå til innhold

Nybegynnere for andre gang!


FrøkenStrøken

Anbefalte innlegg

Tusen takk for gode tanker og ord! :) dagen i dag gikk egentlig greit, men har gått i ett helt til nå.. Utslitt, så sover nok om tre minutter! Får skrive mer en gang det ikke er fare for at jeg sovner fra hele greia :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer FrøkenStrøken!  :biggrin: Allerede over åtte uker på vei! Spennende! Håper kvalmen holder seg unna, og at de første ukene på jobb igjen går lettere enn forventet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Bjørka!

Jeg er faktisk ni uker på vei nå :)

Var på hyttetur i helga, vi var tre par, to barn og en singel. Ble så styrete å skjule, siden jeg ikke skulle ha vin til maten, ikke kunne spise rosa biff, at jeg var trøtt, ikke kunne bære.. Så fortalte det :) har også fortalt det til en kollega på jobb, så nå begynner det å bli en del som vet! Føles ganske greit, har jo sett hjertet..

Nå holder det hardt, begynner å bli veldig sliten.. Brenner innvendig og tårene presser seg på når jeg kommer hjem om dagene! Matlysten er ikke borte enda, men hæler ikke tanken på fisk, og blir sulten og uvel om jeg ikke spiser ofte nok.. Heldigvis klarer jeg å spis selv om jeg er veldig sulten, har ikke bikka over enda :)

Ellers er det på en måte deilig at sommeren endelig er kommet, samtidig som jeg døler varmen blir utrolig nærgående! Spør mannen om jeg har feber, for kjennes ut som det brenner på innsiden av hodeskallen, men da svarer han alltid at jeg er kald.. Jaja.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker, og en uke siden sist jeg skrev.. Er kjempedårlig på å følge opp jevnlig, men er innom og leser andres dagbøker så og si hver dag :)

Formen er fremdeles ganske grei, egentlig! Det er varmt, og dagene er lange, så jeg er trøtt og må sove ekstra.. Kvalmen er bare så vidt innom. Som nå, jeg har spist for lite i dag, og prøvde derfor å døyve det med en yoghurt og cola. Er litt uvel ja, gleder meg til gutten er i seng - da blir det sushi! Namnam.. Jeg ønska meg det i dag, og får det stort sett som jeg vil, siden mannen ikke har så sterke meninger om mat..

Tenker på at det bare er to uker til jeg passerer tre måneder.. Helt uvirkelig! Har gått både sakte og fort.. De siste to ukene har rast avgårde, for jeg har jo vært på jobb. Det er fordelen med arbeid, går mye fortere å vemte :)

Kjenner at boligsrømmen blir sterkere når været er så fint.. Har vært hos svigers i helga, kan bruke hage, trampoline og stranda som vi ønsker! Tenk å bo sånn, slippe å vokte barna som en hauk når de leker utenfor.. Privatliv, rett til å gjøre som vi vil, og, best av alt, bare kunne åpne døra og gå ut. Har bodd i tredjeetasje i tre år, og kjenner at det er akkurat for mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dette med bolig. Per i dag leier vi en innestengt kjellerleilighet. Vi har ingen ordentlig uteplass hvor vi kan slappe av usjenert eller fyre opp en grill. Dette er noe som vi virkelig savner og gleder oss til å få når vi snart flytter inn i egen kåk :) Ser dere etter ny bolig aktivt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i egen fireromsleilighet i dag, egentlig har vi det veldig ok inne, men jeg føler meg innestengt når det er fint vær. Fellesområder ute, og balkong med folk over, under og på siden. Kan ikke prate ute, liksom :P

har ikke hatt det travelt med å flytte før NÅ, men nå ser jeg for meg å bare kunne legge baby i vogna, åpne døra og trille ut.. Pluss at vi trenger flere rom, for i dag har vi et hovedsoverom, et barnerom og et syrom. Har ingen andre steder å ha alle tingene mine, så hvis det siste rommet skal bli barnerom må jeg slutte å sy! Det er ikke et alternativ :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ja, vi ser vel aktivt, men ikke heeelt i gang likevel.. Har hatt møte med banken og vet ca hva vi kan få, pluss at vi har hatt hit eiendomsmegler som vi har gjort avtale med.. Det er litt å gjøre før vi kan selge, og det er ikke lett å finne en god bolig, så er litt låst.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser definitivt den. Man blir lei etter en stund av å bo så tett på andre. Så bra at dere vet nogenlunde hva dere kan få i lån. Da er det bare å holde øyne og øre oppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med både flyttetanker og bebis i magen. Å kikke på boliger er superduper-artig, synes jeg :jepp: Skjønner VELDIG godt at du vil kunne ha muligheten til å trille ut døra uten noe hazzle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

..og der passerte jeg 12 uker!

Holder fremdeles ut, selv om jeg kjenner på kroppen at jeg er veldig trøtt.. Legger meg generelt tidlig om kveldene, og en dag denne uka la jeg meg 18.00. Våkna klokka tolv og måtte på do, var våken et par timer før jeg sovna igjen. Hååååper sånn det begynner å snu nå!

Har også kutta kraftig ned på søtt nå, for blir så kvalm! Det frister veldig der og da, og lindrer tilsynelatende kvalmen med det samme, men etter en stund får jeg en forferdelig smak i munnen. Det er akkurat som om det fylles med et seigt slim i svelget, og i dette er det sukker - eller det smaker faktisk kunstig søtstoff i timesvis etterpå. Blir mye bedre når jeg holder meg unna søtt, særlig godteri, men også de søteste yoghurtene, syltetøy og søt drikke. Prøvde litt lakris og en kokosbolle i går, det gikk greit, men kjente litt antydninger. Skjønte at det sterke behovet for å døyve den ekle følelsen med enda mer søtt ikke var noe smart :)

I helga besøker vi svigerfar. Koselig, men litt slitsomt også. Helgene går så altfor fort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første svamgerskapskontroll i dag, 12+4. Alt var bra - blodtrykk, blodprosent, urin.. Det eneste som ikke er topp er høy vekt, men det trenger jeg ikke gå på kontroll for å få vite!

Legen sendte inn henvisning til ultralyd, og han skal også ordne med samtale på sykehuset. Har noen fortrengte/underdramatiserte minner fra forrige fødsel, og skal jeg være villig til å prøve vanlig forløsning er jeg avhengig av å bli hørt og forstått først.. Det blir spennende å følge med om jeg får brev om ikke lenge ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så godt at alt gikk bra :) Skjønner du er spent. Håper du møter noen forståelsesfulle mennesker som kan lytte og ivareta dine behov :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Siela! Det håper jeg også :) har fått brev nå, og det er en måned til både UL og samtale, fikk det på samme dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke blokkert, men bagatellisert. . Jeg var jo ferdig, så kunne bare legge bak meg - til nå ;)

Hadde stjernekikker, men det var det ingen som merket før etterpå. Han trykte mot et punkt som ga meg pressetrang jeg ikke klarte å stå imot, og sånn var det i 6-7 timer (enda flere timer før det, men da klarte jeg såvidt å holde igjen). Visste heller ikke når en ri startet, for de nervene han klemte mot var samme smerten som en halvferdig ri. Hadde altså smertene konstant, det eneste som skilte seg ut var toppen på riene. Fikk ikke veiledning eller støtte før vaktskifte nummer to, da kom endelig ei jordmor som snakket med meg og fant ut hvordan jeg hadde det - og hjalp meg til å ikke presse. Videre ble det epidural, stopp, drypp, kritisk situasjon og keisersnitt, men dette siste føles ikke traumatisk, fordi jeg fikk oppfølging. Sitter med følelsen av å ha blitt sett på som sutrete. Skal ikke ha en sånn runde igjen!

Endret av FrøkenStrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

16 uker! Selv om tickeren min sier 15+6, jeg venter til OUL med å føle meg sikker.. er jo skuddår, pluss at det er så mange måter å telle på..

Formen er fin, jeg kjenner muligens at jeg har litt mer energi! Er ikke superfit, akkurat, legger meg ganske tidlig en del dager i uka

Men klager likevel ikke, føler meg ok :)

Og nå er endelig høstferien her! Jeg og minste koser oss på besøk hos mamma, dro etter jobb og barnehage på fredag. Mannen er hjemme og slapper av i helga, siden han skal jobbe de første dagene i uka, før vi drar på voksentur til København! Det blir så godt, bare vi to sammen med et vennepar :) ser for meg at det blir litt shopping, både i små størrelser og tre år.. får vite kjønn to uker etter vi er der, men skal nok bli litt handling likevel.. gleder meg til å rusle i Tivoli på kveldstid, spise på restaurant hver dag og vandre i butikker på Magasin og Strøket! Er det noe vi MÅ gjøre, som jeg ikke har tenkt på?

En ting da, som nesten er litt dumt - siden jeg har veldig lyst, men går med så mye tid.. fant tilfeldigvis ut at det er en enorm messe for barn og baby mens vi er der! Uæææh, skal jeg bruke hele lørdagen på det.. ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri vært i Køben jeg :sjenert: Men har veldig lyst til å dra dit en gang. Høres ut som det er masse gøy å finne på. Og jeg hadde definitivt tving mannen med på babymesse :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er det skjønt! Kunne valgt å dra hvor vi ville, i teorien, var jeg som gikk for København.. synes byen har en fantastisk sjarm.. og når ingen hadde et bedre forslag fikk jeg viljen min :)

Troe jeg må prøve å få til en tur på babymesse. .synes slik er innmari gøy, og det er snakk om både messetilbud og goodiebag til gravide! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. . Ble usikker på om jeg har skrevet ned bevegelse, og orker ikke sjekke, så da får det heller bli en gang til :)

Kjente første lille tumling 11+4-5. Litt tidlig, men temmelig sikker, selv om det var svakt! Var akkurat som morsesignaler :) i starten var det lenge mellom hver er gang, og måtte konsentrere meg for å merke det.

Fra 12+4 kjente jeg det bedre, og ca hver dag siden det. Nå, 16+, kjenner jeg det ganske kraftig! Såpass at jeg trooor det snart kan kjennes utenpå, men kun om man har flaks og holder på rett sted til rett tid. Kommer aldri et dult på samme sted hvis jeg flytter ned ei hånd :)

Endret av FrøkenStrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...