Gå til innhold

Nybegynnere for andre gang!


FrøkenStrøken

Anbefalte innlegg

Sengeleie frem til fødsel kunne nok blitt en utfordring, særlig når man har barn fra før. Bra at du ikke må eliminere all aktivitet ihvertfall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Favole skrev:

Sengeleie frem til fødsel kunne nok blitt en utfordring, særlig når man har barn fra før. Bra at du ikke må eliminere all aktivitet ihvertfall :) 

Uff, ja, noe så forferdelig kjedelig! 

Venter på legevisitt nå, ble ei natt på sykehuset igjen. Ikke så alvorlige greiene, men blødde jevnt og friskt, så da bør jeg være her til det stopper. Ikke stoppa helt enda, så usikker på hvordan legen vurderer det! Sist fikk jeg ikke dra hjem før et døgn etter at det stoppet, men da var blødningen større i utgangspunktet, så kan hende de ser det annerledes da! 

Har passert 31 uker nå, så det går da fremover! Babyen har det selvfølgelig best med å være der inne til den planlegges forløst, men er likevel så glad for hver nye natt jeg har sovet :) 

Hvis jeg blir skrevet ut nå snart så drar jeg ikke hjem, for har time til ultralyd klokka 14. Da får jeg gå i kiosken og kjøpe meg noe lesestoff, så kanskje gå i kantina og unne meg noe godt til lunsj? Matrutinene er temmelig kjedelig for tiden, ønsker meg en diiiger buffet med all slags mat og dessert :sikle: begynt å glede meg til å døpe lillegutt, for da blir det masse kaker :bolledeig::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Søt du er som gleder deg til dåpskakene allerede.

Virkelig godt du får god oppfølging nå. Skremmende å blø slik :( Håper det ordner seg og at baby vil være der inne lengst mulig mot termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, hvordan har resten av dagen gått? Håper blødningene har gitt seg og at UL gikk fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjela skrev:

:ler: Søt du er som gleder deg til dåpskakene allerede.

Virkelig godt du får god oppfølging nå. Skremmende å blø slik :( Håper det ordner seg og at baby vil være der inne lengst mulig mot termin!

Hahah, å være søt kan jeg tåle, så da er det jo ingenting i veien for å fortsette å drømme :fnise:

24 minutter siden, lille_frosk skrev:

Hei på deg, hvordan har resten av dagen gått? Håper blødningene har gitt seg og at UL gikk fint!

Blødningene har ikke gitt seg, men de er sparsommelige. Ultralyden gikk som forventet, i grunn, morkaka er som den er.. Og jeg tror jeg må være på sykehuset mer eller mindre resten av svangerskapet.. Ikke helt sikker, for jeg er litt "dum", men tolket det dit.. Tror jeg kanskje kan få litt mer svar etterhvert, men nå er det flest spørsmål!

Har fått dato for KS også i dag, det blir i slutten av februar (37 uker). Så var det bare å lure på om jeg kommer dit, eller om det skjer før! :sukk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende :danse: Håper da jeg klarer å føde før deg da ;) Er jo best for baby å være inne til uke 37 :) Du er i de beste hender, så jeg er fortsatt sikker på at dette kommer til å gå veldig bra :jepp: 

Sier 3 åringen noe på at mamma ikke er hjemme men på sykehuset da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Porcelain skrev:

Håper på slutten av februar! 

 

5 minutter siden, Kakaoen skrev:

Spennende :danse: Håper da jeg klarer å føde før deg da ;) Er jo best for baby å være inne til uke 37 :) Du er i de beste hender, så jeg er fortsatt sikker på at dette kommer til å gå veldig bra :jepp: 

Sier 3 åringen noe på at mamma ikke er hjemme men på sykehuset da?

Ja, jeg håper også slutten av februar.. etter Kakaoen :)

Treåringen synes det er sååå stas å besøke mamma på sykehuset. Da kjøper de med grøt som vi varmer i mikroen, går i kantina, finner lekeplasser, trykker på knapper som får senga til å gå opp og ned og ser på barnetv.. Så sykehus er en positiv greie, heldigvis! Men han synes det er litt rart at jeg er her.. I dag ville han ikke dra hjem igjen "jeg vil være på sykehuset".. Og får jo så vondt av han, ser han blir tankefull og trist.. Sist jeg hadde vært innlagt, og skulle følge han i senga, ble han heeelt alvorlig og fortalte at han ble lei seg når mamma var på sykehuset.. Er nok veldig blandede følelser, og mine følelser er mest blandet av alle! :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meeeen, gode nyheter (for meg) - ga mannen beskjed i dag om at jeg kom til å trøsteshoppe stelleveske, og det var han veldig inneforstått med. "Så lenge den koster under 14 000,-". Forsikret han om at det var god margin, så nå er den snart på vei! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten. Det er jo ikke lett for de når rutinene dere endrer seg :( Men er jo veldig bra at han assosierer det med noe positivt. Er mange som ikke gjør det :P 

Woho.. Gøy med trøsteshopping :danse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjør alt vi kan for at det skal være OK. Har holdt meg rolig de gangene jeg plutselig må dra også, ligger baki der at jeg ikke skal skremme han, og det gjør jo situasjonen bedre for hele familien - meg selv inkludert :) Er egentlig rolig og kald i vanskelige og akutte situasjoner i utgangspunktet, heldigvis for det! Må være ekkelt å få ukontrollerbare og hysteriske reaksjoner på sånn.. 

 

:shoppe:

 

Har trøstespist sjokolade også, i dag.. Men ikke spist sjokolade siden jul, så tenkte det fikk gå :) 

Endret av FrøkenStrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du har blandede følelser rundt dette altså. Jeg er heller ikke i tvil om at dette "går bra til slutt", men det er jo tungt når veien dit blir så mye mer kronglete. Høres veldig fornuftig ut å shoppe stelleveske i alle fall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte denne :)

 

Snakka med lege nå, og det er ikke såååå håpløst å ta seg en tur hjem som jeg fikk inntrykk av i går. Skal ligge her til mandag nå, så tar de en ny vurdering utifra hvordan formen er! Den er jo stort sett god (bortsett fra at de vekker meg klokka åtte her :fnise:), men er jo først og fremst snakk om at blødningen må ha opphørt over en lengre periode!

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg på denne jeg også, Kakaoen og Frosken! :)
 

Oppdatering uke 31+! 

Termin: 19.03.16, planlagt keisersnitt i slutten av februar!

På vei: 31+ 2? 3?   

Igjen til termin: Noe over 30 dager igjen, max.. !

Kjønn: Gutt! Spurte om å få det bekreftet på UL i forrige uke, det tok ca ett sekund å se :P

Navn: Har et forslag. Det var en favoritt sist også, men da syntes mannen at det ikke var et ordentlig navn (hans teite standardsvar som provoserer meg veldig)!! Denne gangen var navnet fremdeles markert i navneboka, og han syntes plutselig det var greit! Han har vært litt fram og tilbake, men jeg har liksom ikke orket å prøve å tenke ut noe annet når han vingler sånn.. Nå har han plutselig begynt å kalle babyen for det navnet, og er veldig positiv, så nå gjenstår det bare å se om det passer til han som kommer ut :P

Hodet festet: Kan hodet festes når morkaka dekker åpningen.. ? Han ligger i allefall i hodeleie og har gjort det siden OUL, uten at det egentlig er så farlig, siden han skal ut med KS!

Aktivitet: Veldig aktiv! Trykker på sparkeknappen hele tiden når jeg ligger med ctg, for da skal han dytte og tulle med sensorene. Lar seg lett spille opp av at jeg drikker, dytter, legger noe på magen osv. Har også begynt å hikke, det har jeg grudd meg litt til, for blir så sjøsyk :fnise:

Utålmodig: Næh.. Kjedelig å være innlagt på sykehuset, men går ikke og ønsker at han skal komme ut. Heller motsatt, siden jeg går rundt som en tikkende bombe med fare for prematur forløsning! Spurte i dag om det er vanligst at de kommer til planlagt dato eller før når de er i min situasjon, og det er heldigvis vanligst å gå ut tida!

Vektøkning: Ca 3 kg. Klager ikke, og håper det ikke fyker i været! Har nok fra før som skal av :) 

Vann i kroppen: litt av og til.. Kan få merke etter sokkene og være litt stiv når jeg knytter sammen fingrene, men ikke blitt verre de siste månedene!

Søvn: Sover veldig godt når jeg sover. Har snudd litt på døgnet etter jeg sluttet å jobbe! Fra å legge meg 21.00 og stå opp 06.30, er jeg nå oppe til midnatt og sover til 10.00 :P Det er mindre aktuelt på sykehuset, for her vekker de meg 8.00 :ohmy:

Neste kontroll: Må ta det litt etterhvert.. Følges opp på sykehuset mens jeg er her, så får jeg spørre hva som skjer når jeg eventuelt blir utskrevet!

Barnerom: Nei, et problemet tar vi når det kommer.. Soverom nr 3 er absolutt ikke ledig for baby!

Utstyr: Mangler bilstol, madrass og babycall. Kanskje ikke så rart, siden jeg har gitt ansvar for dette til mannen :skratte: 

Strekkmerker: Tror det har blitt litt mer farge på noen av de gamle, men aner ikke om jeg har fått nye.. 

Melk i brystene: Noen dråper.. Men har ikke prøvd å fremprovosere noe :) 

Tanker om fødselen: Stoooor skuff å først få vite at jeg må ta keisersnitt igjen! Men har vent meg til tanken, og nå er det sånn det må bli! Tok meg selv i å begynne å frykte at morkaka plutselig hadde gått mot alle lover og flytta seg, så jeg må gå til termin og vanlig fødsel! Gruer meg selvfølgelig litt, for var noen elementer som var ubehagelige.. Og jeg har en frykt for å bli lagt i narkose, selv om de mest sannsynlig vil ha tid til spinal - uansett om det blir planlagt eller for tidlig. Er også redd for å ikke få babyen på brystet med det samme, men vet at de bare unngår det om det er umulig..  

Plager: Sett bort ifra blødningene (som er mer plagsomme enn noe) - veldig lite! Ikke kvalm, ikke halsbrann, får hvilt nok når jeg er sykmeldt, bekkenløsningsplagene er borte.. Skylder mye av dette på at jeg har skjerpa inn kostholdet veldig. Unngår sukker og karbo så godt jeg kan, og er veldig bevisst på det jeg spiser. Har tulla det til litt de siste dagene, og ble plutselig uvel, så det er nok en god nok grunn til å fortsette den gode stilen :)

Oppgående: Ja, har jo som sagt ikke vondt i bekkenet lenger! :danse: Er nok pga mye mindre aktivitet, mulighet til å slappe av mellom hvert gjøremål, og, ikke minst, at jeg ikke flyr noe mye i trapper! Var nok trappene som drepte bekkenet mitt.. :) Merker at jeg blir veldig sliten når jeg er hjemme, magen strammer seg til mer og mer utover dagen. Men da er det godt at jeg kan ta hensyn til det, for jeg vet jo at magen sier fra når jeg fremprovoserer blødning!

Sulten: Ja, venner meg jo til jevnlige måltid når jeg er innlagt.. Gleder meg til brødmåltidene, med mine faste skiver med leverpostei, rødbeter og majones, et halvt glass eplejuice, en kopp te og en mugge (!) med vann og isbiter. Lunsj og middag er mer ensformig, det begynner å stoppe litt i halsen nå.. 

Dilla på: Ingenting.. Men setter pris på rutiner, så når jeg er hjemme spiser jeg appelsin hver kveld.. På sykehuset er det tekoppen og isbitene som blir rutinen :)

Kynnere: Ja, når jeg holder på med noe, og mer og mer utover dagen. Her på sykehuset - forbløffende lite!

Tungt: Næh.. Føler meg lita og nett - helt til jeg ser meg i speilet :skratte:

Sykehusbagen: Pakker det viktigste til meg selv og gjør klart så jeg kan ta med meg ved blødning, er forberedt på å enten være her eller måtte raskt inn igjen. Bor så nært at mannen kommer innom med det jeg trenger, han kan også vaske og bytte ut for meg om det drøyer ut! Til babyen har det liksom ingen hensikt, enda.. Kommer han nå er han jo for liten til alt tøy vi har! Men hvis jeg skal hjem nå så blir det vasket opp og pakket, jeg har jo kjøpt meg en fantastisk stelleveske! Blir jeg værende skal mannen få vaske, da må vi diskutere og forberede ved hjelp av facetime :fnise:

 

 

Herregud, for en avhandling! Var det noen som gadd å lese dette?? I så fall, cred! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart vi gidder å lese! Jeg elsker å følge med i dagboken din :nigo: Synes du er god til å være positiv, og kjenner meg igjen i berg- og dalbanefølelsene det er å ha et risikosvangerskap med mulighet for prematur fødsel. Herlig oppdatering!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klart man leser ja :jepp: 

Klesvasking via facetime :hoho: Det tror jeg pokker meg vi måtte gjort her også. Er det litt grått på et hvitt plagg kommer mannen og spør: Er dette farget eller hvitt tøy?? :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker slike oppdateringer :jepp: Gir litt bedre oversikt mellom all hverdagspraten som det ofte blir i dagbøkene. :) Klesvasking via facetime ja, ingen dum tanke! Tror mannen her hadde levert hele greia til mora si :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15. januar 2016 at 17.09, lille_frosk skrev:

Så klart vi gidder å lese! Jeg elsker å følge med i dagboken din :nigo: Synes du er god til å være positiv, og kjenner meg igjen i berg- og dalbanefølelsene det er å ha et risikosvangerskap med mulighet for prematur fødsel. Herlig oppdatering!!

 

Den 15. januar 2016 at 22.42, Kakaoen skrev:

Klart man leser ja :jepp: 

Klesvasking via facetime :hoho: Det tror jeg pokker meg vi måtte gjort her også. Er det litt grått på et hvitt plagg kommer mannen og spør: Er dette farget eller hvitt tøy?? :ler: 

Hos oss er problemet å kjenne igjen hva som er ull.. Han spør som regel (om de samme plaggene hver gang), og de når han glemmer å spørre blir det garantert feil. Jeg har jo laget et kjempefint system på vaskerommet, men hjelper ikke når vi er flere som bruker det :P 

Den 15. januar 2016 at 22.52, Favole skrev:

Liker slike oppdateringer :jepp: Gir litt bedre oversikt mellom all hverdagspraten som det ofte blir i dagbøkene. :) Klesvasking via facetime ja, ingen dum tanke! Tror mannen her hadde levert hele greia til mora si :P

Ja, det er veldig greit å samle på ett sted! Driver og leser litt i dagboka fra forrige svangerskap, og jeg lærte fort at jeg ofte skal skrive hvor langt jeg har kommet.. Type innlede viktige innlegg med overskriften med dagens tall:  "31+4". For er veldig greit å sammenligne, og jeg husker jo ikke lenger hvor langt jeg var kommet 5.oktober den gangen! :P 

13 timer siden, Sjela skrev:

Jeg leste alt :opplyser:

Og for en fantastisk lekker stelleveske! :rodmer: 

Ja, gleder meg til å pakke den! Som andregangs er ting litt annerledes, og må ha annen motivasjon til å få gjort ting.. Er ikke noe stress i seg selv å pakke sykehusbag, for jeg er jo allerede inn og ut av sykehuset hver uke :fnise: men nå skal jeg få vasket oppbabytøy! Ikke fordi jeg har det travelt i uker og dager, men fordi jeg ikke vet hvor mye jeg får være hjemme før det skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...