Gå til innhold

Nybegynnere for andre gang!


FrøkenStrøken

Anbefalte innlegg

Den 15. januar 2016 at 17.09, lille_frosk skrev:

Så klart vi gidder å lese! Jeg elsker å følge med i dagboken din :nigo: Synes du er god til å være positiv, og kjenner meg igjen i berg- og dalbanefølelsene det er å ha et risikosvangerskap med mulighet for prematur fødsel. Herlig oppdatering!!

Siterte deg i innlegget over, men skrev ikke inn noe :skratte:

Så bra du ser noe positivt, jeg er litt redd for å bli for klagete for tiden. Har liksom skjedd så mye på kort tid, og da er det lett å komme inn i en negativ steam! Takke meg til ukompliserte svangerskap, det hadde jeg sist, men da blir det jo desto mindre å skrive om.. :fnise:  

Vi skal ikke ha prematur noen av oss, så vet du det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, FrøkenStrøken skrev:

Siterte deg i innlegget over, men skrev ikke inn noe :skratte:

Så bra du ser noe positivt, jeg er litt redd for å bli for klagete for tiden. Har liksom skjedd så mye på kort tid, og da er det lett å komme inn i en negativ steam! Takke meg til ukompliserte svangerskap, det hadde jeg sist, men da blir det jo desto mindre å skrive om.. :fnise:  

Vi skal ikke ha prematur noen av oss, så vet du det ;) 

Jeg kjenner på følelsen selv, men jeg synes VIRKELIG ikke du klager. Det er en forskjell på å fortelle om den reelle situasjonen du står i, og å syte over den, og jeg har ikke lest ett eneste innlegg av deg som peker mot syting. Hvordan har du hatt det i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lille_frosk skrev:

Jeg kjenner på følelsen selv, men jeg synes VIRKELIG ikke du klager. Det er en forskjell på å fortelle om den reelle situasjonen du står i, og å syte over den, og jeg har ikke lest ett eneste innlegg av deg som peker mot syting. Hvordan har du hatt det i dag?

Takk, det gjorde godt :) Dagen har vært super, for den gikk så fort! Sov en god stund, spiste sen frokost og bare sulla.  Så fikk jeg besøk av treåringen min, det var utrolig koselig! Spiste litt etterpå og sovna igjen :P Da jeg våkna var kvelden her, og nå er det tv og strikking :) akkurat spist en appelsin som lille hadde med seg, nam! :spise:

 

Spent på morgendagen, for da kommer legene på vakt igjen, og de vurderer om jeg skal hjem eller ikke. Hvis ikke blir jeg litt skuffet, for det er jo ikke så utrolig mye å gjøre her! Men samtidig så føler jeg meg jo trygg.. I motsatt fall skal det bli utrolig godt å komme hjem, men ligger baki der at det kan bli dramatisk og hui og hast for å komme seg nedover igjen! Får ta det som det kommer i morgen, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sjela skrev:

Hvordan gikk det? :) 

Jeg er hjemme! :hoppendeglad:

Helt stille her nå, jeg sitter halvpåkledd i sofaen, sov til kvart på elleve i dag.. Skal nyte det noe helt veldig, siden jeg ikke vet når jeg plutselig må inn igjen.. Skal ta det enda roligere enn sist jeg var hjemme, prøve i alle fall.. Må ignorere alt smårot som ligger rundt omkring, denne leiligheten har sin egen evne til å bli full av rot og rusk.. Men heller hjemme i rot, enn på et sterilt sykehus..? Var så lei på mandag, kom plutselig kasta over meg, så om jeg ikke hadde kommet hjem i går hadde jeg nok blitt skuffa.. Var vel fordi jeg ante muligheten til å bli skrevet ut, og da blir en plutselig mer utålmodig enn tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :danse: 

Og du... Det er sikkert mer sterilt hjemme hos deg enn på sykehuset ;) 
Skjønner at du ble lei. Det er noe med det at når en vet en må holde senga så får man plutselig lyst til å gjøre alt annet. Her er det nemlig motsatt. Jeg ligger bare på sofaen og vet at jeg egentlig burde rydde. Latskapen lenge leve :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, ja, det er noe med det der! Tar sjansen på å sitte litt ved symaskina i dag, da.. Er bare kosejobb, klippinga og det som er litt anstrengende gjorde jeg i forrige uke.. Så nå blir det sju hjemmesydde bodyer på lille min! :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at du fikk dra hjem :strix: Det er noe med det å være hjemme altså. Får slappet av på en annen måte da :) 

Så gøy med sying! Du er så flink og kreativ du :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19. januar 2016 at 13.58, Favole skrev:
Den 19. januar 2016 at 13.58, Favole skrev:

Godt å få være hjemme :hoppe: Så flink du er som syr klær selv :jepp:

Ja, nyter hver time! Hver dag er en gave, så og si :) kunne vært så mye flinkere, har store mengder stoff som bare venter på å bli klær.. Men har ventet så lenge på å få overskudd nå, det gikk ikke an å sette seg ved symaskinene etter en full dag på jobb, mat, kos og legging med treåringen.. Så nå er jeg endelig der at jeg har energien til det, men nå må jeg jo ta det rolig av andre grunner :klaske: Men er virkelig glad for at jeg har fått til NOE, hadde vært trist hvis ikke.. Og vet jo ikke, kanskje har jeg nærmere fem uker på meg fram til babyen kommer :)

18 timer siden, kaffemor skrev:

Så deilig at du fikk dra hjem :strix: Det er noe med det å være hjemme altså. Får slappet av på en annen måte da :) 

Så gøy med sying! Du er så flink og kreativ du :hoppe: 

Ja, finnes ingen bedre steder enn hjemme i lengden! :strix:

Kreativiteten er et nødvendig utløp for meg, men som jeg skrev til Favole, har så mye mer i hodet enn jeg får ut :fnise: Får prøve å være effektiv i slow motion fremover :biggrin: Du har jo også vist at du kan, nå! :bolledeig:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32+0

Klissealarm :rodmer:

Merker at situasjonen vi er i nå styrker forholdet. Vi har alltid hatt det bra sammen, men i perioder blir det jo litt mindre temperatur.. Mannen har også begynt å kommentere det, at han kjenner på hvor sterke vi er sammen, at jeg overrasker han med hvor rasjonell jeg blir i stressede situasjoner, og han kjenner mer på hvor glad han er i meg. Jeg føler det på akkurat samme måte! Han er så omtenksom, virker mer energisk og "ekte". Tror rett og slett man på minnet på å ikke ta hverandre for gitt i hverdagen! Min aller beste, som er enda et hakk bedre akkurat nå :) 

Er så evig takknemlig for at vi er to om alt som skjer, både nå og senere. Har veldig stor respekt for alenemammaer, men jeg håper vi fortsetter å ha det bra sammen for alltid :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var jeg innlagt igjen. Skjer så ufattelig fort! Koser meg med familien på stua, går på do, tenker "yes, blør ikke nå heller", drar på meg buksa - og splasj, følelsen av å tisse på seg. Men var blod, så bare å kle på seg og kaste seg i bilen. Eller, ikke akkurat, den var jo helt nedsnødd, så mannen kasta seg oppå den og "svømte" for å få av en meter snø.. Litt komisk i ettertid, må ha sett rart ut! Vi ble så travle at vi til og med glemte at gutten ikke hadde bleie på seg, han ble jo kjempestolt av å få kjøre sin første bleieløse biltur :)

Her på fødeavdelinga er det stappfullt. Fikk snike foran i køa av alle som som satt der og skulle inn og sjekke om det gikk bra med baby i magen, og de måtte åpne svangerskapspoliklinikken for å få tilgang til UL. Blødde en god del, og fikk seng med det samme. Etter hvert ordna det seg med ei fødestue, så nå ligger jeg her og håper på at det ikke blir for mye roping fra fødende rundt meg. Litt rart når en ligger og bare vil holde babyen inne! Ligger med ctg hele tiden nå, og babyen har det helt fint. Lille vennen, heldigvis, så får jeg bare miste litt blod! :rodmer: 

Spennende å se hvor lenge jeg blir innlagt denne gangen, men har lært meg å ta en dag i gangen :) Har heldigvis fått med meg strikkinga mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at du er der igjen. Men synes jeg ser mannen som måker snø av bilen :hoho: Filma du det? :fnise: 

Får håpe natta blir fin :klemmer: Og at du får sove uten å høre for mye hyling rundt i gangene :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde dessverre ikke kommet meg ut enda, skulle få med meg noen ting i en bag og motivere sønnen til å kle på seg fort og gå ned til bilen.. Men hans forklaring og de våte klærne gjør at jeg ser det levende for meg! Jeg var mildt sagt sjokkert over at han hadde fått av all snøen på ekstremt kort tid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempekjedelig.. Veldig glad jeg fikk to netter hjemme, hadde ikke et veldig realistisk håp om å få mer.. For er onsdag i dag, og den tredje onsdagen på rad jeg har blitt lagt inn! Kjemperart at det er nøyaktig en uke mellom hver gang.. 30+0, 31+0, 32+0..

:hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så leit å lese at du er tilbake på sykehuset :klem: Jeg synes du er så tøff og rolig, jeg vet ikke om jeg hadde klart det i din situasjon! Det virker jo veldig dramatisk ... Men det beste du kan gjøre er jo å håndtere det så rolig og avslappet som du klarer, så du gjør jo noe veldig riktig der. 

Jeg satt bare og nikket gjenkjennende med klump i halsen til klisseinnlegget ditt forresten! Jeg kjenner meg SÅ igjen. Er så evig, evig takknemlig for å ha den mannen jeg har nå, og kjenner så på hvor viktig han er for meg og hvor mye han har betydd i denne situasjonen. Jeg tror ikke det er noe lett for mannfolkene våre - de står så maktesløse på sidelinjen, men jeg prøver å være flink til å fortelle han hvor mye jeg setter pris på det han gjør og sier, og ikke minst at han gjør alt helt perfekt. Jeg tror også vi kommer veldig styrket ut av dette ... Og det er ingen selvfølge. Godt å kjenne på de følelsene oppe i alt dette!

Skikkelig rart at det er akkurat onsdagene det går galt da! Har du fått noe mer informasjon om veien videre og sånt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sjela skrev:

Uff så dumt altså :( Men virkelig godt at det går bra med lille i magen! :) 

Ja, heldigvis er det bare meg det går ut over - jeg tåler å kjede meg noen dager i uka, bare lille har det bra! Han var litt småstressa på ctg i starten, men det roet seg ned, og han er seg selv igjen :)

1 time siden, lille_frosk skrev:

Så leit å lese at du er tilbake på sykehuset :klem: Jeg synes du er så tøff og rolig, jeg vet ikke om jeg hadde klart det i din situasjon! Det virker jo veldig dramatisk ... Men det beste du kan gjøre er jo å håndtere det så rolig og avslappet som du klarer, så du gjør jo noe veldig riktig der. 

Jeg satt bare og nikket gjenkjennende med klump i halsen til klisseinnlegget ditt forresten! Jeg kjenner meg SÅ igjen. Er så evig, evig takknemlig for å ha den mannen jeg har nå, og kjenner så på hvor viktig han er for meg og hvor mye han har betydd i denne situasjonen. Jeg tror ikke det er noe lett for mannfolkene våre - de står så maktesløse på sidelinjen, men jeg prøver å være flink til å fortelle han hvor mye jeg setter pris på det han gjør og sier, og ikke minst at han gjør alt helt perfekt. Jeg tror også vi kommer veldig styrket ut av dette ... Og det er ingen selvfølge. Godt å kjenne på de følelsene oppe i alt dette!

Skikkelig rart at det er akkurat onsdagene det går galt da! Har du fått noe mer informasjon om veien videre og sånt nå?

Jeg begynner jo nesten å bli vant til det nå, satt litt og ventet på at det skulle skje i går! Ble jo litt stresset, men har vært gjennom noen runder, så visste hva jeg gikk til.. Og da er det så utrolig hvor klart man får til å tenke! Merket jo forskjellen, for første gangen ble jeg lagt inn hadde jeg puls på 120 da jeg kom inn, i går var den på 85. Om et par uker kommer jeg vel sovende inn :fnise:

Så godt at du også har en sånn mann! Egentlig skulle det bare mangle at de tar seg ekstra av oss nå, men vettu, leser så mye dritt.. Mannfolk som lar sin gravide samboer skure gulv mens han sitter i sofaen og kjefter med fjernkontrollen, ikke står opp før langt på dag i helgene med unger som herjer rundt i huset, stikker på fest og inviterer upassende besøk osv.! Jeg fatter ikke at det går an! Da blir det så enormt stor kontrast når en føler at sin egen står på 110% for at alt skal bli bra. Han hadde litt dårlig samvittighet i går på telefonen, siden jeg bare hadde fått to dager hjemme, og at han ikke hadde maktet å "gjøre det koselig for meg", som han sa. Lurte på hva i all verden han mente med det, og da var det at det har blitt en stooor haug med rene klær (som HAN har vasket) som han egentlig ville legge sammen. I all verden, sa jeg, han har jobbet 100%, tatt seg av gutten vår, hentet og levert, laget mat, handlet.. Og jeg har sullet med meg skitne kopper fra stua til kjøkkenet og prøvd å rydde opp appelsinskall og annet søppel etter meg selv.. Så hvem skal ha dårlig samvittighet.. ? Må prøve å finne en måte å vise at jeg virkelig setter pris på han, ja! Tenk om han var som de idiotene som man hører om, de skulle hatt seg en kakk! :balltre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant ... Det skulle jo faktisk bare mangle, men samtidig så er det viktig for meg i alle fall at dette er tøft for han også - så jeg er veldig glad for at jeg kjenner at vi er på samme bane, tenker likt og gjør så godt vi kan for hverandre hele tiden. Som din mann også, som prøver så godt han kan - og du, som faktisk ser det han gjør. Det er gull verdt! Er så glad for oppdateringene fra deg forresten! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...