Gå til innhold

Nybegynnere for andre gang!


FrøkenStrøken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Orgasme hjelper ikke meg i alle fall, for det har jeg hver gang.

Før eller etter mannen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine merkelige gravidsymptomer.. Hehe..

- kviseutbrudd på/rundt haka. Dette kan ogstå være solkremen, men de holder heldigvis på å tørke inn nå :)

- ryggvondtene forsvinner! Har vanligvis låsninger i korsryggen som jeg har lært meg å knegge opp, bestemte meg for å ikke gjøre dette som gravid (ikle helleig å manipulere bekkemet), var litt bekymret for om jeg skulle stivne til. Men nå er det så løst, aå når jeg ruller over i senga klikker det av seg selv - og jeg føler meg helt bra! Ingen vondt i heletatt :P jeg er jo klar over at dette er en startende bekkenløsning, så jeg håper virkelig det stopper med det.. Sist svangerskap var jeg ekstremt godt trent i kjernemuskulaturen i forhold til nå, så litt skummelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den siste (rare):

- jeg er alltid tett i nesen, akkurat som en klump baki svelget som ikke forsvinner what so ever. Den har plutselig løsnet på ene siden, og jeg kan puste heeeeelt avslappet! Håper andre siden åpner seg også :)

Og så håper jeg disse atypiske symptomene fortsetter, og at de erstatter kvalme og fatigue denne gangen.. Men det lar seg vel ikke gjøre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før eller etter mannen??

Oftest etter, noen ganger før og noen ganger samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var storfesten over! Ble veeeldig sliten, men holdt godt ut. Tror samboeren klarte å oute meg litt på at jeg ikke drakk, tosken, men de får nå tro hva de vil :P

Nervepirrende tid nå.. Har fått så ekkel mage.. Litt "mensaktig", og det er jo egentlig et fint tegn! Men er dårlig i magen også, og får noen litt skumlere smerter.. Det er ikke direkte stikk, heldigvis, men mer en ubehagelig knyttneve som strammer litt over navlen.. Prøver å innstille meg på at det ikke trenger å gå bra, men kjenner at jeg håper veeeeldig..

Høres dette normalt ut for å være ca 5 uker, eller burde jeg ikke hatt de krampeaktige vondtene.. ?

Kjente også på et trasig bekken i går.. Ble mye gåing, og det kjennes ut som noe er utslitt inni høyre hoftefeste! Var vondt i hele bekkenet og nedover det ene låret da jeg la meg i natt, men er bedre i dag. Har en mistenke om at jeg kan bli plaget med bekkenet dersom denne graviditeten fortsetter! Sist graviditet hadde jeg ingen problemer med bekkenet overhode, så "spennende" at jeg kjenner det så tidlig.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner å lure litt på matforgiftning.. Er den type bølgende smerte, og kjennes ikke ut som det er er relatert til livmorområdet.. Begynte da jeg sto opp i går, og har vart i to døgn, men vært verst i ca ett døgn..

Lurer på hva det er, og om det er farlig.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som magevondten jeg får av for mye melkeprodukter.. kommer og går som rier på en måte. Men ikke rundt livmora.

 

Håper du blir bedre snart. Kanskje du er mer oppblåst og derfor mer luftvondter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bedre i dag, men får det fremdeles.. Kjennes ut som det trigges av stress, for det kom veldig i natt da toåringen våknet og begynte å skrike!

Er litt oppblåst, og er gjerne luft inn i bildet, men gikk også hundre ganger på do i går.. Håper det ikke skjer i dag :)

Kanskje jeg har det veldig likt melkeintoleransen din, Kakaoen? Ksnskje jeg tåler noe mindre når jeg et gravid, eller var ekstra mottakelig for noen bakterier i maten som alle de andre tålte.. ? For ingen andre er dårlige. Og jeg har spist det samme som maaaaange andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi møte i banken. Er litt dårlig forberedt, for la igjen lønnsslippen min hjemme, og fikk ikke til å skrive ut selvangivelsen i går.. Skal prøve en gang til i dag, hvis ikke får jeg kanskje lov til å logge inn i banken..

Vi bor i leilighet nå, den er 90 kvm og har tre soverom. Koser oss egentlig veldig i leiligheta, men vi trenger et soverom til innen nummer to blir året! Og jeg er ikke så glad i borettslag, ville hatt mulighet til å komme meg lettere ut og ha min egen uteplass.. Så da har vi to mål med å kanskje skifte bank - bittelitt lavere rente på dagens huslån (vet de vil gi oss 0,1% lavere - alle monner drar), og høre hvor mye vi eventuelt kan få ved huskjøp.

Tenk om vi kunne begynt å se på hus, da! Den store drømmen er å bygge vårt eget, men det er litt tricky med tomt. Tviler på vi klarer å få den tomta vi ønsker oss.. Så da må vi eventuelt kjøpe hus brukt. Det er bare litt vanskelig å se etter hus når vi har en uavklart drøm i hodet! Hadde jeg visst at vi ikke kan bygge der vi vil måtte jeg ha tenkt alternativt, men jeg kommer sikkert ikke til å få et svar.. :P håpet er at samtale med banken kan få oss litt i gang, at vi kan legge det fram som at NÅ må vi få en avgjørelse, kan vi, eller kan vi ikke?

At jeg må være slik et rotehode, får starte med å ringe banken og høre hva hun vi har avtale med heter, og når avtalen er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått flytta dagboka mi over fra prøver til gravid.. Skummelt! :P

Magen er fremdeles ikke bra.. Mye luft, kramper og ustabil fordøyelse, men heldigvis føles det bedre.. Så satser på det er forbigående!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite.. Er trøtt og vil sove en del, men det har vart siden jeg tok ferie lenge siden positiv test, for har jo faktisk ikke vært frisk på fire uker.. Så en glidende overgang, sikkert pga graviditeten nå! Utenom det, og at jeg er oppblåst/ustabil i magen merker jeg ikke noe enda.. Har kjent antydninger til å kunne bli kvalm, men har gått over med litt mat/drikke, og da er det ikke verre enn hvordan jeg vanligvis har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Kaffemor, jeg tror det hjalp, for jeg har ikke hatt trøbbel med magen siden i går formiddag!

Kom hjem fra ferie hos foreldrene mine i går, så i dag er det pusling og rydding.. vaskemaskina går i ett, og det ser ganske mye verre ut her før det blir bedre. Gleder meg veldig til å komme i orden, da skal jeg sy de første tiltenkte babyplaggene! Tupper jeg lager kjønnsnøytralt, men også noe som er typisk jente/gutt. Kan jo gi bort eller selge det jeg ikke får bruk for :)

I morgen får vi megler på besøk, det blir spennende! Det er tidlig i prosessen enda, men de trenger seg på, og egentlig er det bare et fint steg videre.. nå må vi ta tak i de småtingene som ikke har blitt enda, og som vi har sett på siden vi flyttet inn. Har heldigvis gjort en god del, men også mye som står igjen! Trenger visst en ferie til.. :P

Endret av FrøkenStrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, tusen takk som spør! :)

Blødde litt på fredag (brunt), og fikk komme til legen. Han ringte sykehuset og fikk ordnet med gynekologtime på mandag! Gikk hele helga og var veldig opp og ned. Blødde litt hver dag, og ble da sikker på at det var over, men ble aldri mer, så hadde også perioder der jeg tenkte det var håp.

På mandag ble jeg sjekket med GU og UL. Han så litt rødt/rosa blod, men ellers så det normalt ut! Han så også noe som "kunne være hjertet som slo", men han virket uerfaren, og sa det derfor ikke sikkert. Ultralydapparatet virket gammelt, så lite - han pekte på plommesekken og fosteret. Tok blodprøver mandag, og tilbake for nye i går, så er veldig spent på resultatet! Skulle ta 2-3 dager, så får vel typisk nok ikke vite det dør mandag.

Så beskjeden er vel hittil at det så helt normalt ut, og at det ikke trenger å gå galt selv om det blør litt. Kom friskt blod på tirsdag, mørkt blodslim i går, og hittil ingenting i dag..

Satt og lurte veldig tidligere i dag, om jeg tør å stole på noe som helst.. Skulle så gjerne hatt et sikkert svar! Hcg-prøven vil si mye, men ikke alt, for har lest at ves MA kan hcg fortsette å stige.. Så endte med at jeg bestilte privat UL ved første ledige, altså neste onsdag :) der må de kunne svare på om hjertet slår eller ikke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved en begynnende MA så vil ikke hcg stige normalt. Det gjorde i hvertfall ikke det hos meg i fjor. Men vi har alle forskjellige hcg stigninger da.

Himla lang tid de bruker på blodprøver da? Om jeg tar blodprøve hos legen før kl 11 er det svar i 10 tiden dagen etterpå!! :opplyser:

Og det er ikke det mest sentrale legekontoret.

Blir bra med privat UL  heller. Skjønner godt at du vil det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du, og jeg var på St.Olavs.. ? Jeg ringer i morgen tidlig!!

Hvordan var hcg-stigningen din, da? Lavere enn forventet, eller ingen stigning? Leste at noen mener at kroppen ikke vet at den ikke er gravid lenger, og at stigningen derfor kan være normal.. Har et ambivalent forhold til google ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google er skummelt... Men er jo en del som har ufarlige blødninger, spesielt i begynnelsen, så alt er helt sikkert i orden. Men skjønner du vil ta en ul, jeg hadde gjort det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...