Gå til innhold

Cremen prøver på første.


Gjest crem

Anbefalte innlegg

i dag kunne jeg ligge lenge og sove, skal ikke ha vakt før halv tre :) deilig.

dette er også min første dag på lavkarbo, og jeg har veiedag i morgen. tror jeg har gått opp da, for jeg har virkelig ikke passet på denne uka! spist det jeg føler for når jeg følte for det! og har ikke gått en eneste tur på grunn av det "fine" været :fnise: så blir spennende å se i morgen! nå skal jeg være flink og hold meg til lavkarbo helt til 17. mai, for da blir det nok lapskaus og kaker hos svingers. men jeg skal på igjen 18. mai! blir gøy å se om jeg når målet mitt i juli, om å gå ned så jeg er under hundre! når jeg først kommer meg under hundre, skal jeg aldri over igjen!!! haha :fnise:

nå må jeg snart lage med matpakke som jeg kan ha på sykehuset, så jeg ikke blir fristet av kaker, sjokolade og middagsrester de måtte ha der!

Unnskyld, men nå fikk jeg hekt sjukt lyst på lapskaus, hehe :P

Men dette skal du klare :) Du får lov å kose deg litt på 17. Mai da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wei Wei

i dag kunne jeg ligge lenge og sove, skal ikke ha vakt før halv tre :) deilig.

dette er også min første dag på lavkarbo, og jeg har veiedag i morgen. tror jeg har gått opp da, for jeg har virkelig ikke passet på denne uka! spist det jeg føler for når jeg følte for det! og har ikke gått en eneste tur på grunn av det "fine" været :fnise: så blir spennende å se i morgen! nå skal jeg være flink og hold meg til lavkarbo helt til 17. mai, for da blir det nok lapskaus og kaker hos svingers. men jeg skal på igjen 18. mai! blir gøy å se om jeg når målet mitt i juli, om å gå ned så jeg er under hundre! når jeg først kommer meg under hundre, skal jeg aldri over igjen!!! haha :fnise:

nå må jeg snart lage med matpakke som jeg kan ha på sykehuset, så jeg ikke blir fristet av kaker, sjokolade og middagsrester de måtte ha der!

Kan du skrive noe mer om hva du spiser på lavkarbo? Spesielt med tanke på matpakke/lunch. Spiser samboeren også lavkarbo da eller lager dere to alternative måltider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crem

Kan du skrive noe mer om hva du spiser på lavkarbo? Spesielt med tanke på matpakke/lunch. Spiser samboeren også lavkarbo da eller lager dere to alternative måltider?

ja jeg kan skrive litt om det etterhvert, men tror jeg skal komme meg litt bedre inn i det først :) samboeren spiser ca. det samme som meg, men jeg lager gjerne en posjon med karbohydrater til han, ved siden av.

Da er du vel 13-14 DPO i dag? Spennende å høre hvordan det går med deg.

jeg er vel rundt der nå :) plutselig gikk tiden litt fort, hehe. har ikke testet, siden jeg brant bort en test 10 dpo venter jeg til jeg ser om tr kommer eller ikke. men til nå har jeg ikke hatt noen symptomer, så tenker tanta kommer som vanlig, natt til sd 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Altså natt til i morgen? Du har IKM i morgen. Dette er sikker de mest nervepirrende dager og timer. Jeg husker mine tanker i slike perioder. Jeg går faktisk lykkelig rundt i 1-2 dag før IKM og tror og håper jeg er gravid. Smiler hver gang jeg har vært på do uten å se spotting/blødning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende :) Håper virkelig at du skriver at du er gravid her snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest crem

Altså natt til i morgen? Du har IKM i morgen. Dette er sikker de mest nervepirrende dager og timer. Jeg husker mine tanker i slike perioder. Jeg går faktisk lykkelig rundt i 1-2 dag før IKM og tror og håper jeg er gravid. Smiler hver gang jeg har vært på do uten å se spotting/blødning.

så at jeg hadde skrevet litt feil. IKM er mandag 11. mai, og jeg får nok tr natta etter sd 30, altså natt til 11. mai :) mine sykluser er såpass stabile, så jeg blir ikke glad før jeg våkner opp på morgenen uten blod!

Så spennende :) Håper virkelig at du skriver at du er gravid her snart :)

tusen takk :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skikkelig murringer nå.. utrolig plagsomt, da jeg prøver å skrive en oppgave og ikke har smertestillende. ikm i morgen, og tanta kommer nok i kveld, så da gjør jeg som jeg pleier, å legge meg med et bind på i natt :) så slipper jeg å blø i senga. kommer ikke tanta i natt, tar jeg en test i morgen tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe og der kom TR :fnise: rett etter jeg skrev forige innlegg :skratte: jaja, tankene er som de pleier å være ved ikm når tanta dukker opp... på en måte er det jo greit, er jo ikke noe jeg får gjort med det nå.. jeg vet jeg har eggløsning, og jeg vet at mannen sæd er OK. jeg har jo blitt gravid tidligere.. så nå går jeg inn i ny pp, har muligheten til å gå ned litt til i vekt og fokusere på meg selv en liten stund til. og så krysser jeg fingrene for at jeg får februar baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe og der kom TR :fnise: rett etter jeg skrev forige innlegg :skratte: jaja, tankene er som de pleier å være ved ikm når tanta dukker opp... på en måte er det jo greit, er jo ikke noe jeg får gjort med det nå.. jeg vet jeg har eggløsning, og jeg vet at mannen sæd er OK. jeg har jo blitt gravid tidligere.. så nå går jeg inn i ny pp, har muligheten til å gå ned litt til i vekt og fokusere på meg selv en liten stund til. og så krysser jeg fingrene for at jeg får februar baby!

Så typisk! Kjedelig med TR. Det er bra at du prøver å holde humøret oppe og at neste pp skal gå bedre :) krysser fingrene for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så typisk! Kjedelig med TR. Det er bra at du prøver å holde humøret oppe og at neste pp skal gå bedre :) krysser fingrene for det :)

tusen takk :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med tante rød!

Men da får du satse på Februar baby istedet :)

ja kjempe kjedelig hver gang hun kommer :glare: men får nok satse på februar baby ja :laugh:

---------------------------------------

nå er tanta snart over endelig... syklusene mine var visst ikke så stabile som jeg trodde, men rimelig stabile likevel :) så da er sykluslengden min mellom 28-30 dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gratulerer med dagen alle sammen! i dag har jeg virkelig spist og kost meg! sett på toget i byen! tok på meg en fin sommerkjole, siden bunaden var "noen" størrelser for liten :fnise:

har hatt litt mensmurringer i går og stikkinger i det ene brystet i dag.. vet ikke hva det kommer av, men jeg skal jo ha eggløsning om rundt en uke, så vet vet ikke om det har noe med det å gjøre kanskje?

ellers er jeg veldig sliten etter en hel dagen med feiring, det var godt å komme hjem igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var det tidlig opp i dag, og med vakt på sykehuset fra syv til tre, kommer jeg nok til å være trøtt og sliten når jeg kommer hjem. fikk nesten ikke sove i natt, det var så varmt og jeg fant ikke roen.. tror jeg sovnet rundt tolv.. så fem timer med søvn i natt er ikke mye å skryte av! så blir nok tidlig kvelden på meg i dag, også med tanke på at denne uka har jeg fire dag vakter etter hverandre.. fra syv til tre mandag-torsdag, og en kveldvakt på lørdag...

i dag begynner jeg lavkarbo igjen, gikk på vekta i dag for å se hvor ille det var etter i går og jeg hadde lagt på meg 600 gram. så denne uka blir nok mest for å stabilisere seg igjen til samme vekt som forgie uke. starter dagen ble litt detox jus jeg har laget selv, to kopper kaffe med tilsammen 1dl kokos melk, tre lavkarbo lapper og to babybel mini oster :) lunsjen min på sykehuset i dag blir medbrakt porsjonsomeletter. det skal bli godt å komme i rutine igjen, kjente når jeg la meg i går at jeg var kjempe oppblåst og litt kvalm. (jeg har det med å ikke klare å begrense meg, så i går ble det ganske så store mengder med mat og kake :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag er det aftenvakt på sykehuset, og på de dagene det er det blir det alltid litt for lite mat.. siden jeg spiser lavkarbo, sørger jeg for at på disse dagene får jeg i meg ekstra med fett :) så det har blitt til nå ost, egg, kokosmelk og grilla kylling, og som matpakke på sykehuset har jeg med meg egg, avokado, eggemuffins og ost, samt en kaffe med kokosmelk. vakten min starter kl tre og er ferdig halv elleve. dette begynner nesten å bli en slanke dagbok enn en prøvedagbok, men det er det ikke. jeg prøver like iherdig med å bli gravid. bare det at mellom ikm og eggløsning, er det jo ingen ting som skjer... jeg skal forøverlig ha eggløsning mest sannsynlig i morgen, så satser på at samboeren er våken og opplagt til jeg kommer hjem i kveld :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flink du er! Det er jammen ikke lett å endre kostholdet, men lettere når man finner noe som passer seg og sin smak :) Jeg prøvde lavkarbo for noen år siden og må si jeg ble overrasket over hvor bra dette kostholdet er. Ikke bare ble magen god i form av god fordøyelse, men jeg er overbevist over at musklene kom fortere på trening grunnet høyere inntak av proteiner.

Masse lykke til med prøving og vektnedgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Vet ikke om jeg har lagt igjen spor her før?

Hva jobber du med? Jeg spiste også lavkarbo i lang tid, og jobbet samtidig på sykehus. På travle vakter ble jeg ofte svimmel og sliten hvis jeg ikke husket å få i meg nok mat, så jeg hadde alltid en neve nøtter lett tilgjengelig. Eller litt mørk sjokolade for raske karbs. Men jeg vet ikke hvor streng du er på det?
Merker jeg savner lavkarbo da jeg generelt følte meg myyye bedre uten sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtter er genialt som nødmat når man kjenner at man har fått i seg for lite og ikke har mulighet til å sette seg ned å spise et ordentlig måltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Det er jammen ikke lett å endre kostholdet, men lettere når man finner noe som passer seg og sin smak :) Jeg prøvde lavkarbo for noen år siden og må si jeg ble overrasket over hvor bra dette kostholdet er. Ikke bare ble magen god i form av god fordøyelse, men jeg er overbevist over at musklene kom fortere på trening grunnet høyere inntak av proteiner.

Masse lykke til med prøving og vektnedgang :)

det er noe av det beste med lavkarbo, magen er alltid fornøyd! og jeg får heller ikke oppblåst mage eller vondt i magen lenger :) og jeg spiser automatisk mindre, og vekta går fint nedover! neste uke skal jeg begynne med litt trening, så da håper jeg resultatene kommer fort hehe spiser jo også mye proteiner!

Hei og hopp! Vet ikke om jeg har lagt igjen spor her før?

Hva jobber du med? Jeg spiste også lavkarbo i lang tid, og jobbet samtidig på sykehus. På travle vakter ble jeg ofte svimmel og sliten hvis jeg ikke husket å få i meg nok mat, så jeg hadde alltid en neve nøtter lett tilgjengelig. Eller litt mørk sjokolade for raske karbs. Men jeg vet ikke hvor streng du er på det?

Merker jeg savner lavkarbo da jeg generelt følte meg myyye bedre uten sukker.

hei :laugh: jeg er sykepleier student, og har nå praksis. så jeg jobber bare på sykehuset foreløpig. tipset om litt nøtter er jo kjempe smart, tror jeg kan strekke meg til en liten bit mørk sjokolade også, er jo ikke helt fanatisk, dette er jo et kosthold jeg skal klare å ha livet ut :) men kjenner at søtsuget ikke er tilstede i det hele tatt, og det er digg. slippe å gå rundt å være fysen på noe. jeg også kjenner meg så utrolig mye bedre uten sukker, jeg er mindre sur og trøtt, mindre oppblåst og vondt i magen, og det verker ikke i kroppen like mye som før. litt verker det så klart, eller å ha gått rundt i 8 timer, med en kropp på over hundre kilo :)

Nøtter er genialt som nødmat når man kjenner at man har fått i seg for lite og ikke har mulighet til å sette seg ned å spise et ordentlig måltid :)

jeg tenker jeg går til innkjøp av nøtter neste uke, og alltid har litt i veska mi! så slipper jeg å ty til andre løsninger når sulten står på sitt verste mellom måltidene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...