Gå til innhold

Cremen prøver på første.


Gjest crem

Anbefalte innlegg

hei! :)

 

Jeg er 21 år og prøver bli gravid, med mitt første barn.

Tok siste p-sprøyte 22. desember 2013, og fikk stabil mens i september 2014, og fikk positiv graviditetstest 15. desember 2014. Desverre viste dette seg å bli et veldig kort svangerksap, med en spontanabrt 6. januar 2014.

 

Men vi prøver på nytt, og skal straks inn i pp2, bare jeg blir ferdig med mensen først! Men imellom tiden prøver jeg så godt jeg kan å gå ned i vekt, da jeg er kraftig overvektig. Så hverdagen min består hovedsakelig av å spise lavkarbo og nå som våren melder seg, blir det en del stelling og rydding i hagen :)

 

Håper spiren sitter fort, og at dette kan bevege seg over til å bli en graviditetsdagbok! 

:gravid:

 

pp1 etter SA - EL 26.02 - IKM 14.03 - TR 12.03

pp2 etter SA - EL 30.03 - IKM 09.04 - TR 11.04

pp3 etter SA - EL 25.04 - IKM 11.05 - TR 10.05

pp4 etter SA - EL 24.05 - IKM 08.06 - TR 06.06

pp5 etter SA - EL 19.06 - IKM 03.07 - TR 05.07

pp6 etter SA - EL 19.07 - IKM 03.08 - TR 05.08

pp7 etter SA - EL 20.08 - IKM 05.09 - TR 03.09

pp8 etter SA - EL 17.09 - IKM 02.10 - TR 02.10

pp9 etter SA - EL 16.10 - IKM 31.10 - TR 31.10

pp 10 etter SA - EL 14.11 - IKM 29.11 - TR 26.11

pp 11 etter SA - EL 09.12 - IKM 25.12 - TB 26.12

Endret av crem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wei Wei

Gratulerer med en prøvedagbok. Her skal jeg følge.

Spennende at det er mange "unge" prøvere på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en prøvedagbok. Her skal jeg følge.

Spennende at det er mange "unge" prøvere på KG.

hei hei! :) så koslig at du vil følge med!

Endret av crem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg virkleig at mensen snart er over, og at den ikke melder seg neste måned. Jeg blir kjempe lykkelig over et desember barn.

I dag har jeg ikke gjort så mye, prøver å spise sunt og var ute på en jogge-tur, tenkte å begyne i hagen, men var ganske surt og kalt hos meg i dag, så da valgte jeg heller å bli inne og kose meg!

har trykt i meg litt for mye sjokolade i dag, 80 % kakao vel og merke, men ble litt kvalm.

sitter nå og ser på 4-stjernes middag, i kveld blir det tidlig for i morgen blir det 8 timer på skolen. slitsomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"$%#%())=?@* duste vekt, og duste kropp som ikke vil ned i vekt.. istede så går jeg opp 800 gram.

11. Februar begynte jeg, og på en uke raste jeg ned 3 kg, men har etter det stått helt stille og gått opp litt, ned litt og opp litt, men aldri mer enn at jeg er ned akkurat de 3 kiloene..

blæ.. må vel bare ha tålmodighet, er mange kilo som skal av, så kommer jo til å ta en stund uansett... satser på at når jeg blir gravid, at jeg ikke legger så mye på meg da! skal prøve så godt det lar seg gjøres å ha et reint og sunt kosthold! og være i daglig aktivitet (hvis jeg klarer det, vet jo ikke nå hvordan svangerskapet mitt kommer til å bli)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 200 gram til i dag.. dette er takken for å trene ser det ut til.. ja, jeg vet at man ikke bør veie seg hver dag, fordi vekta vil svinge litt.. nå er jeg så lei, jeg vil ned!

Er nok siste dag i mens dette da, virker det som.. så jeg begynner nok allerede i kveld å teste etter el :) spennende tider foran meg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjenner at baby ønsket er veldig stort nå.. tenker visst mye på det i dag.

håper håper håper virkelig det klaffer nå! og at jeg sitter med to blå neste måned! Desember baby :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har allerede begynt å teste etter eggløsning, men testene har til nå selvfølgelig vært negative. hmm jaja, det ser forresten ut til å syklusen min har blitt redusert til 28 dager, før SAen hadde jeg 30 dager. rart, men sånt skjer vel.

vekta har ennå ikke rikket seg, men jeg holder meg flink med kostholdet for det. har begynt å pynte så vidt det er til påske, da gul er yndlings fargen min så har jeg allerede fått lurt inn noen gule servietter og lys og vurderer nå på om jeg må gå til anskaffelse av en gul duk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går var jeg så sliten, at jeg ikke klarte å holde meg til riktig kosthold. etter først 8 timer på skolen, og så fiksing av mye papirer etterpå var jeg ikke hjemme før rundt kl. seks i går kveld, og da orket jeg rett og slett ikke lage mat, så ble til at jeg og samboeren delte en grandis, og når jeg først har begynt å spise karbohydrater, så klarer jeg ikke stoppe! så i går klarte jeg også å trykke i meg nevnverdige mengder med youghurt nøtter..

så i dag begynner jeg bra igjen! har laget med fersk mandelmelk som jeg skal ha i kaffen, og ferske mandel lapper som jeg skal spise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Hvilken syklusdag er du på nå? Jeg pleier å begynne å teste fra sd11.

At syklusene dine ble kortere er jo bare positivt. Da har du kortere tid å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken syklusdag er du på nå? Jeg pleier å begynne å teste fra sd11.

At syklusene dine ble kortere er jo bare positivt. Da har du kortere tid å vente.

Er fremdeles veldig tidlig i syklusen, og får nok ikke EL før om rundt en uke. Er på sd9 :) joda, er jo greit å ikke vente to dager lengre med å teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp :hallo:

I dag er det lørdag og i dag skinner solen inn! så selv om det er minus grader ute er det flott vær! :sol:

I dag skal jeg ikke noe spesielt, bare slappe av og vaske litt :)

Håper alle som er innom og leser får en flott dag i dag :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter SAen så har jeg før hver eggløsning litt små murringer.. har det forøvrig når jeg har eggløsning også, og jeg har fått værre menssmerter når jeg får mens, samt større blødninger.. rare greier.. kjenner jeg har murringer nå, hadde det i hele går også og jeg skal ikke ha eggløsning før til neste uke engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå er det fire dager til forventet EL, og jeg hååper den kommer som forventet! har testet hver dag til nå, og den har vært soleklart negativ :) håper jeg får eggløsning og at det ikke blir noe surr pågrunn av SAen... har en litt dårlig følelse da, føler at det aldri kommer til å bli vår tur og at vi aldri kommer til å få barn... om en måned er det et år siden p-sprøyta skulle gå ut av kroppen, så da har vi vært prøvere i ca et år men med en graviditet i mellom da..

jaja, håper spira holder seg godt fast neste gang og at det ikke skjer noe så jeg spontanaborterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tungt å komme seg opp fra senga i dag, er kalt inne og masse snø ute.. tømte peisen for aske på lørdag, så frister ikke å bruke den nå, vil helst at den skal stå klar til neste vinter... håper snøen forsvinner fort igjen, var blitt så glad i vårværet, alt et så mye lettere når det er vår og alt blir så mye tyngre når det er vinter, snø og kalt og mørkt..

har akkurat spist frokost, ti skiver med hjemmelaget ostebrød med bacon ost på - skikkelig lavkarbo frokost, og sitter nå og koser meg med en kopp kaffe med mandelmelk i!

anbefales virkelig, for da får man en deilig mandelsmak på kaffen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

nå er det fire dager til forventet EL, og jeg hååper den kommer som forventet! har testet hver dag til nå, og den har vært soleklart negativ :) håper jeg får eggløsning og at det ikke blir noe surr pågrunn av SAen... har en litt dårlig følelse da, føler at det aldri kommer til å bli vår tur og at vi aldri kommer til å få barn... om en måned er det et år siden p-sprøyta skulle gå ut av kroppen, så da har vi vært prøvere i ca et år men med en graviditet i mellom da..

jaja, håper spira holder seg godt fast neste gang og at det ikke skjer noe så jeg spontanaborterer.

Det er lurt å spare på testene fra dag til dag og sammenlikne resultatene. Da kan man se om teststreken blir sterkere og sterkere for hver dag som går. Test også både morgen og ettermiddag. Jeg opplever kjeldent to positive tester på rad. Så hadde jeg testet bare en gang per dag, så kunne jeg gått glip av den positive testen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er lurt å spare på testene fra dag til dag og sammenlikne resultatene. Da kan man se om teststreken blir sterkere og sterkere for hver dag som går. Test også både morgen og ettermiddag. Jeg opplever kjeldent to positive tester på rad. Så hadde jeg testet bare en gang per dag, så kunne jeg gått glip av den positive testen.

ja jeg sparer på testene, lurt det med å teste to ganger per dag, begynner med det fra i morgen av tenker jeg :) til nå så har det bare vært antydning til en strek, så da er de jo veldig negative..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg endelig fått vakset grillen, og det må jeg si var en jobb! ved slutten av denne sesongen skal jeg sørge for at grillen er ren og pen FØR jeg pakker den bort!

Ellers har dagen gått sakte, selv om jeg ikke startet den før halv ni i dag.. deilig å ha fra og kan dra seg i senga! helt til man får så lyst på en kopp kaffe at man bare må stå opp.

testet etter EL i dag, ingen postitiv test i dag heller.. håper jeg får positiv i morgen eller på torsdag, da jeg har regnet ut at jeg skal ha det ca. på torsdag.. kjente noen stikk i dag som minnet veldig om EL smerter, men har ikke fått noe slim ser det ut til, men jeg om samboeren har sikret oss og vi fortsetter å sikre oss så vi treffer garantert EL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

testet akkurat etter EL, og fremdeles negativ.. i følge appen skal jeg ha EL i morgen, så da burde jeg vel egentlig få positiv i dag? har bare tatt en test nå, kanskje jeg skal ta en test til før jeg går og legger meg, og så to i morgen?

håper den blir positiv enten i kveld eller i morgen, ellers vet jeg ikke.. kanskje jeg ikke har fått tilbake eggløsning etter SAen.. eller kanskje LH synker veldig fort igjen etter at det var på topp og jeg rett og slett ikke rakk å teste det.

hmm jaja.. vi har uansett kost oss i dag :) det er en veldig positiv ting med prøving, plutselig orker begge to å ha sex hver dag. hihi :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

testet akkurat etter EL, og fremdeles negativ.. i følge appen skal jeg ha EL i morgen, så da burde jeg vel egentlig få positiv i dag? har bare tatt en test nå, kanskje jeg skal ta en test til før jeg går og legger meg, og så to i morgen?

håper den blir positiv enten i kveld eller i morgen, ellers vet jeg ikke.. kanskje jeg ikke har fått tilbake eggløsning etter SAen.. eller kanskje LH synker veldig fort igjen etter at det var på topp og jeg rett og slett ikke rakk å teste det.

hmm jaja.. vi har uansett kost oss i dag :) det er en veldig positiv ting med prøving, plutselig orker begge to å ha sex hver dag. hihi :fnise:

Min erfaring er at en test kl 7 om morgen og en test kl. 5-7 om kvelden dekker døynet godt. Ingen behov for å teste flere ganger per morgen eller kveld. Nivåene synker ikke sååå fort. Hvis det gjør det uten at du finner "toppunktet", så ser du allikevel at testene blir sterkere og sterkere og så svakere og svakere. Da kan vel den siste sterke telles som positiv (hvis det likner i styrke på det som kan regnes som positiv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...