Gå til innhold

Note to self: fiks dagboktittel.


Favole

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For ei deilig helg! Fint vær, fine folk, fine aktiviteter, fint-fint-fint all over the place :ler: I går ble det en liten bytur og ut for å spise sammen med svigermor, koselig for oss alle :) Dro innom en bokhandel også for å få kjøpt noen nye bøker til J, han koser seg så med å bla i bøker, peke på dyr og lage lyder. Tok med oss blant annet "den lille muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans" eller noe sånt, herregud jeg gleder meg til han forstår humoren i det :laugh:

I dag har det vært så utrolig fint, og ganske varmt, så etter han hadde sovet duppen sin dro vi ut for å leke litt og spise lunsj ute, noe så enkelt som pølsegrilling ;) Kanskje ikke det sunneste valget, men det var himla kos! Bra oppladning til ny uke med barnehage og jobb :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Dere er så flinke til å være ute! :hoppe:

Det finnes verre lunsj enn pølser, selv om det sikkert finnes sunnere valg og! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det er jo så godt å være ute da, og J elsker det. Etter frokost og litt lek stikker han ut i yttergangen og prøver å nå tak i jakka si og strekker seg mot dørhåndtaket :fnise: Sånn sett skjønner jeg ikke hvorfor vi har valgt å bosette oss midt i byen omtrent, det florerer ikke av uteområder i gangavstand akkurat, men men. Hus på landet blir vel etter hvert ;)

Ja herregud, at vi kanskje en gang i måneden griller pølser mens vi er på tur, det bryr jeg meg fint lite om :) Som regel har vi med brødskiver, fylte horn, frukt o.l., men i dag ble det grilling. Det han spiser til hverdags er såpass bra at kos på tur er heeelt innafor :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiih, hvor ble det av denne uka? :bond: Travle dager på jobb, ettermiddager som bare har flydd avgårde, og nå er det fredag liksom.. Håper helga passerer med et litt roligere tempo.

Klokka har såvidt passert halv ni, mini er i barnehagen og jeg har vært og kjøpt sandkasse til fyren (dagstilbud på felleskjøpet til 599, hurra!!) Tipper han blir kjempefornøyd når vi bare får fylt den med sand :jepp: Må komme meg ut i hagen i dag og ordne litt.

Ooog.. Jeg har sendt inn krav om å få fast ansettelse siden jeg har vært ansatt i fire år :sjenert: Etter anbefaling fra sjefen da, så gjenstår bare at de over der igjen godkjenner det. Jeg er ca dritnervøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke plass til sandkasse, mini hadde elsket det! :)

Oj, har opplevd og hørt at sjefer gjør alt for å unngå de fire årene, f.eks gjør at kontrakten går ut en mnd før så man må gå arbeidsledig i en mnd og så starte på fire nye år. Ikke fordi man gjør en dårlig jobb nødvendigvis men fordi de ikke vil opprette nye stilliger. Så grei sjef du har ;) Kan sikkert bare si: Gratulerer med fast job! :blmost: Og god helg! :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tror jeg ikke sjefen der jeg jobber tør å gjøre, rett og slett. Innen det jeg jobber med vil nok garantert alle avdelingsledere ha flere stillinger, mange flere, men det er ikke akkurat enkelt å få gjennom på høyere nivå :/ Det eneste de kan gjøre "feil", for min del ihvertfall, er å tilby meg jobb ved en annen avdeling i foretaket enn den jeg jobber på idag. Takker jeg nei rykker jeg ned til null igjen. Men det er ledige stillinger hos oss nå og behovet er så stort at det burde gå greit. Håper jeg får svar på det ganske snart og at det blir som jeg vil. Tør ikke ta gleden helt på forskudd enda :P

God helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at du vil få deg fast ja :) om det blir en annen avdeling så kan du sikkert søke etterhvert å få overflytting til der du er nå om du vil det. Fast jobb er uansett viktig og godt å ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan selvfølgelig bruke fortrinnsretten om det blir noe ledig senere, men det er ingen andre avdelinger jeg interesserer meg for igrunn. Bortsett fra føden eller intensiv, men har ikke videreutdanning til å kunne jobbe noen av stedene :P Det ordner seg nok, behovet er såpass stort der jeg jobber at det bør ikke være noe å diskutere engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen kan oppsummeres slik: :klo: Hva skjedde? 1-2-3 så var det søndag igjen :grine:

Men det har gått unna. Bytur igår; delvis kos, delvis stress med en unge som vil alt selv, men ikke kan alt selv. Ingen tvil om at det finnes vilje i den lille kroppen altså :fnise: Men i enden kommer det vel selvstendighet og en haug andre fine ting som resultat, så det får så være. I dag; mannen har vært i konfirmasjon, jeg, mini og dyret har vært på fjelltur :tommel: Fuglekvitter som minner om vår, mens snøen vi labbet gjennom minnet meg om alt annet enn det :ler:

Og ja forresten.. Fyren har gått noen skritt alene hver dag de siste dagene. Bare sånn for å ha det nevnt. :nigo: Bedre sent enn aldri, men han har jo aldri vært veldig tidlig ute motorisk så regnet med denne gåinga ville komme litt senere. Nå er han ihvertfall i gang, og det er så morsomt :) Han har også begynt å danse litt etter å ha reist seg opp, så han står der og bøyer i knærne mens han rister på hodet til hvilken som helst sang :laugh: Sjarmis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så søtt! :laugh: Han har jo danset i flere mnd mens han har holdt seg fast i noe, enda søtere nå når han står midt i stua og shaker uten å støtte seg til noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mange videoer av snuppa fra da hun holdt på sånn. Maks søt! Og med det største gliset. Minsten pleier å peke på leker som lager musikk og begynne å gynge og humpe for å få oss til å skru dem på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grastusta

Godt å høre vi er flere med unger som tar det rolig motorisk! Synes liksom "alle" andre unger har gått ved ni måneder... Men her er det også maks et par skritt om gangen som gjelder - det lengste han har gått var en dag jeg hentet ham i barnehagen og han allerede stod da jeg kom inn i rommet. Da hadde han visst ikke tid til å sette seg ned først :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mange videoer av snuppa fra da hun holdt på sånn. Maks søt! Og med det største gliset. Minsten pleier å peke på leker som lager musikk og begynne å gynge og humpe for å få oss til å skru dem på. :P

Haha, for en søtnos! :fnise:

Godt å høre vi er flere med unger som tar det rolig motorisk! Synes liksom "alle" andre unger har gått ved ni måneder... Men her er det også maks et par skritt om gangen som gjelder - det lengste han har gått var en dag jeg hentet ham i barnehagen og han allerede stod da jeg kom inn i rommet. Da hadde han visst ikke tid til å sette seg ned først :fnise:

Ja det virker nesten sånn! Og ene besteforelderen her er veeeldig "masete" i forhold til gåinga, "skal du ikke gå snart da, alle mine gikk før eller rundt året" osv. osv. osv. Han går veldig stødig om han holder oss i en finger, trenger visst ikke hele hånda lenger, men kan jo skjønne at det er skummelt å slippe taket. Og så går det jo så vanvittig mye fortere å bare krabbe dit han skal :P Men det løsner nok snart :) Akkurat nå er jeg mest gira på det fordi jeg vil kjøpe ham noe annet å ha på beina når vi er ute, fotposer begynner å bli litt i varmeste laget på de varmeste dagene :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg er også gira på å kjøpe sko - særlig etter den tråden din. :P Men må jo vente til han går mer enn ett skritt, kanskje. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tekola

Veldig greit at de venter med å gå og løpe til de skjønner litt mer, spør du meg! :ler:

Hva bruker dere av bæretøy ute på tur nå? BBen vår er ikke så god på ryggen som håpet, så vi må ha noe nytt for turer i sommer og slikt. Men hva? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg er også gira på å kjøpe sko - særlig etter den tråden din. :P Men må jo vente til han går mer enn ett skritt, kanskje. :fnise:

Det er akkurat det! Jeg vurderer å bestille et par soft star sko, det er jo mer som en tøffel, og tenker at det må kunne være ok på de tørre dagene iallfall. Har du funnet noen greie første sko? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit at de venter med å gå og løpe til de skjønner litt mer, spør du meg! :ler:

Hva bruker dere av bæretøy ute på tur nå? BBen vår er ikke så god på ryggen som håpet, så vi må ha noe nytt for turer i sommer og slikt. Men hva? :vetikke:

Ergobaby eller osprey poco premium, alt etter hvilke turer vi går. Føler meg ikke superkomfortabel med ergobabyen på ryggen enda, men det er sikkert fordi vi har gjort det så lite. Men anbefaler veldig den bæremeisen, ai løv it! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg aldri kommentert her inne? :klo:

Hvor gamle må de være for å sitte i meisen forresten? Mannen her gleder seg sånn til fjellturer med lillingen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...