Gå til innhold

Note to self: fiks dagboktittel.


Favole

Anbefalte innlegg

Sånne bitekyss får jeg mye av. Vet ikke om det er ment som kos eller angrep, av og til. :laugh:

Tror ikke snuppa fikk noen reaksjon på MMR. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi får si at tanken er god :fnise:

Satser på at det ikke blir noen reaksjoner her heller, men klarer ikke helt å tro at det skal skje, så jeg får heller bli positivt overrasket :P

Såå deilig med en unge som endelig har sovet natta gjennom i egen seng igjen. Hele påska har han sovet så urolig siden han har vært syk, men i natt sov han fra 19-06. Rimelig imponert over at han sovnet uten problemer da naboen over oss driver og fikser altanen sin, så var en del bråk frem til kl 20 ca. Om det er et godt sovehjerte eller barnehageeffekten skal jeg ikke spekulere i :fnise:

Trodde jeg var ferdig med å være syk, helt til jeg begynte å kaste opp natt til i går. Oh the joy! Kvalm som eff! :kvalm: Men det må vel gå over. Mannen er heller ikke frisk enda, kraftig halsbetennelse og lungebetennelse :tommel: Håper antibiotikaen kicker inn snart slik at han kommer seg avgårde til skolen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! :nigo: Velkommen tilbake!

Plutselig var helga over. Den går så alt for fort. I går var det endelig fint vær slik at vi kunne være litt ute :) det har jo vært skikkelig møkkavær hele uka, nedtur. Idag var det tilbake til regn igjen, men vi rakk å rusle en tur med bikkja kl sju (!!!) i morges før regnet kom. Fornøyde unger med to og fire bein, mor var bare trøtt :Gjesp:

Det ser ut som dagene med mme er over nå. Eller vi prøver ihvertfall. Han har kun fått på kvelden før legging de siste månedene, kanskje en skvett på dagen om han har vært syk, men vet det har vært veldig lite. I går og i dag har han blitt lagt uten å få mme før vi har gått inn på rommet og det har gått greit. Litt sutring bare, men det er forventet. Sovner fort og greit med nattasang og litt kos. Jeg som har gledet meg så til å slutte med det, i håp om å kunne glemme trist barseltid og vanskelig amming ved å slippe å lage til flasker, synes det nesten er litt trist å ikke ha den kosestunden før han legger seg :sjenert: Den blir jo erstattet med sang og etter hvert lesing, men denne overgangen blir litt merkelig tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid rart med epoker som er over, men så går det noen uker og alt føles normalt igjen. Så bra at det gikk så greit å slutte! :jepp:

Hvordan er forma til deg og mannen? Godt å ha ham hjemme litt ekstra, selv om grunnen er kjip? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil nok helt sikkert føles bra ganske snart. Det føles kanskje mest sårt å ta fra ham den kosen på kveldstid, men vi skal nok klare å kose oss uten ;) Ernæringsmessig trenger han det jo ikke, han spiser veldig godt.

Jeg føler meg ganske uggen igrunn, men det tar vel litt tid før systemet er i normalt gjenge igjen. Mannen virker bedre, er ihvertfall kvitt feberen, men sier han føler seg ganske ræva. Det er veldig godt å ha han her, selv om han er syk. Det spørs litt hvor lenge han blir borte neste gang. Skolen er visst ikke helt slik som han ble forespeilet, selv om han trives veldig godt der. Han er typen som må gjøre ting for å lære det, det nytter ikke å lese ei bok, det må skje i praksis. Slik skulle dette opplegget være, ikke timesvis med pugging og masse teori. Men det er bare teori, så han er litt demotivert og skuffa. I tillegg har det vært veldig mye tull med boligopplegget og en god del krøll med nav og det økonomiske. Håper jeg kan klare å motivere ham til å forsøke frem til neste hjemreise (17.mai helga), men vi får se. En del av meg vil ha han hjemme, en annen del vil at han bare skal suck it up og gi alt. Vanskelig å vite hvordan jeg skal ta dette, vil jo støtte ham uansett hvilken avgjørelse han tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig, ja. Så dumt at opplegget ikke var slik han ønsket. Blir det mer praksis etterhvert, kanskje? Hvis han kan få en jobb han trives i etterpå så er det jo verdt det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville vært en ting om det bare var ut fra hans ønske, men når nav har presisert at det var basert på "learning by doing" og dermed et veldig greit utgangspunkt for ham, så skjønner jeg skuffelsen. Den eneste praksisen som er er ikke før over nyttår når det er åtte uker praksis i en bedrift. Jeg tenker også at det er verdt slitet siden han faktisk ønsker å jobbe med dette, men kan ikke være for pågående uten at han føler at jeg jager ham bort herfra :P Tror også han har veeldig hjemlengsel og at det å komme hjem til mini forsterket det noe helt enormt. Skal uansett prøve å få ham til å holde ut litt til og gi det et forsøk. Den modulen de holder på med nå er veldig krevende, og tror det tar litt av "piffen" vekk og at han er litt redd for at det bare vil bli vanskeligere, mens jeg tror at han etter hvert vil få mer og mer forståelse for hele sulamitten. Det er jo ikke akkurat så mange andre alternativer for ham her. Har sagt ifra om at hvis han dropper skolen så må vi flytte herfra, jobbmarkedet her er helt elendig og et eventuelt nettstudie kan han gjøre hvor som helst. Så får vi se hva som frister mest :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Usj, sånt er ikke lett! Skjønner godt at det er vanskelig for ham med avstanden, men håper at dere finner en god løsning :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Det håper jeg også! Jeg har vært så mentalt innstilt på dette og vært så klar for at han "endelig" skal ta tak i ting og få seg en ordentlig utdannelse han faktisk kan bruke til noe, så kjenner jeg blir litt grinete om han skal gi seg etter så kort tid. :sjenert: Kanskje mest fordi jeg vet hvor lett ting vil ha for å falle tilbake til gamle, dårlige vaner. Æsj, dette ble skikkelig negativt :laugh: Satser på at han tar til fornuften og gjør det som gagner både ham og oss :Nikke:

Kan heller snakke om ungen som er så herlig at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg :ler: Deler ut koser dagen lang, babler i ett sett og ler den deiligste latteren jeg vet. Skulle likt å vite hvilke vitser han egentlig forteller meg ;) Han er jo litt treigfis i gåavdelingen, men i barnehagen i dag har han forsøkt å slippe seg og komme seg videre flere ganger. Han blir bare stående og bøye litt i knærne før han finner ut at "æh, krabbe går fortere!" og piler avgårde :fnise: Håper det skjer noe på det området snart, han er jo så nærme! Svigermor har forresten kjøpt ham sine første sko, noen myke, fine fra Skofus. Litt store, så må bytte dem, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den alderen din er i nå er bare den søteste alderen! Nyt det, for SÅ søt blir han aldri igjen (selv om han nok forblir ganske sjarmis uansett). :laugh: Jeg synes i alle fall at pluss minus 1,5 år er den perioden man aller mest får lyst å knusekose ungen. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst at man får lov til å knusekose :biggrin: Han er så himla skjønn! Som f.eks under middagen når han sitter fornøyd og mumser i seg fiskekake og brokkoli/ertemos, oppdager at jeg har det samme på mitt fat, sier "nam, nam, mer" og forsyner seg fint av min mat :P hva da dårlige manerer? Eller bare matglede? Synes uansett han er cuuuuuuute!! :hjerte:

Her før helga smelta han og en annen unge i barnehagen meg helt. Sitter og kler på J før vi skal dra når en av gutta kommer bort, strekker armene mot ham og J lener seg mot den andre skjønnasen og de klemmer hverandre :grine::rodmer: Like før jeg begynte å grine i garderoben :ler: unger ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er bare så gode :rodmer: Tenk det, i den store, stygge barnehagen liksom, hvor alle unger under tre år har det så fælt :fnise: Hilsen kgmammamafia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger er bare så mye søtere enn det jeg hadde forestilt meg før jeg fikk unge selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 mnd kontroll unnagjort med masse positive tilbakemeldinger og viktigst av alt; mmr vaksine :tommel: Stikket var glemt like fort som det ble gjort igrunn, ingen fornærmet liten tass idag :) 11,2 kg og 80 cm, helt perfekt :hjerte:

Og rimelig fornøyd med å få ei eske med rosiner som lønn for "strevet" ;)

post-39957-0-38946600-1429102998_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...