Gå til innhold

Note to self: fiks dagboktittel.


Favole

Anbefalte innlegg

Takk :nigo: Er så enig :ler:

Hoho, merker jeg er glad jeg ikke har en lillebror/søster tilstede eller på vei :P Selv om jeg kjenner jeg ikke vil vente såååå lenge med å få en til en altså... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde glømt av dagbøkene, er nesten to mnd siden jeg var her sist :P

God helg! :blomst: Har dere noen planer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallooo :danse:

Ingen planer, håper bare på fint vær og utetid :) får vi det skal jeg være fornøyd! Enn dere?

Gørrsliten etter jobb, kjenner jeg burde vært i seng samtidig som mini. :Gjesp:

God helg til alle som titter innom :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :klem:

Lykken er å måtte stå opp halv seks, trøtt som fy, og komme på at jeg glemte å hente pakken med ny forsyning av nespressokapsler på posten igår. :grine: I kveld legger jeg meg kl 21 ass! :ler:

Storfornøyd og blid unge da, det hjelper litt på humøret selv om jeg føler at jeg nærmest smådupper litt innimellom. Og nå for tiden gjelder det å ha øyne og ører skikkelig skjerpa at all times, fyren har lært seg å klatre opp i sofaen og opp på kjøkkenstolene. Å klatre ned er en ferdighet han ikke har, så det kan bli morsomt fremover inntil han får kontroll over den biten også. Plutselig fyker han avgårde og er på vei opp på kjøkkenbenken. Grøss :fnise:

Mannen bestemte seg for å flytte hjem igjen, så onsdagen dro han og en kompis for å hente tingene hans + shoppe for meg på ikea ;) Han har allerede vært i møte med saksbehandleren sin og skal tilbake igjen på mandag for å komme seg ut i nytt tiltak. Håper på fortgang slik at han får begynt så snart som mulig. Jaja.

Fyren sover, og selv om jeg nok burde gjort det samme får jeg heller røre sammen noen eggemuffins til lunsjen hans. ;) Happy baby, happy mama!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff for et tidspunkt å stå opp på. Og så i helga også da. Skjerpings, lille gutt! :opplyser: Bra at humøret i det minste er bra! :P

Hva synes du om at han flytter hjem da? Litt blanda følelser? Håper han finner noe nytt han kan gjøre fort, så han ikke blir demotivert og deppa! Mest optimalt er det kanskje om han finner noe som er der dere bor, så han slipper å flytte igjen. :Nikke: Krysser fingrene i alle fall. :)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrekkelig tidspunkt! Etter at klokka ble stilt og vi begynte å legge 19 fremfor 18 har han begynt å våkne tidligere, men det kan kanskje også ha noe med mme-slutt å gjøre :klo: Sover en blund på ca 2 timer på dagtid, og siden han har bare en blund trenger han såpass føler jeg. I dag la jeg ham halv syv og han sovnet kjapt, så får se hvordan han sover i natt, og evt. prøve litt tidligere legging hvis det hjelper. Men nå har jeg i det minste fylt opp kaffeboksen ;)

Det ble en liten tur ut etter lunsj, tok med bøtte og spade og dro til en lekeplass. Huske er kjempemoro, men vanndammer er enda bedre :ler: En stk våt, men fornøyd unge når vi dro hjem, måtte skifte klær i bilen :P Håper bare jeg ikke ødelegger parkdressen og stonz'a når jeg skal vaske dem etterpå!

Det er litt blanda følelser ja. Jeg er vel mest redd for at alt bare skal gå smack tilbake til sånn som det har vært. Men samtidig har han jo fått kjent på hvor godt det er å ha noe å gå til hver dag, selv om det ikke var som planlagt. Han blir værende her, med opplæring innen samme felt som det han skulle studert, men i en bedrift. Finner vel ut mer på mandag etter møtet med nav. Han synes nok jeg er litt "sur og streng" når jeg har gitt klar beskjed om at oppførsel som tidligere ikke blir akseptert, men det bryr jeg meg ikke om. Jeg er ferdig med å ha det dritt, så enkelt er det bare.

Må bare få unna litt nødvendig husarbeid her før det blir god middag og Vikings :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mat og Vikings her også! :hoppe:

Skjønner godt at du er streng, jeg. Håper han får mer utbytte av det han skal i gang med nå.

Wiii, herlig lørdag (og fine bilder på Insta!) :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Det er lov til å være streng når dere begge har prøvd noe litt annet en stund, tenker jeg. Det er noe med med å bryte ut av et mønster som ikke fungerer :)

Håper det ordner seg for dere :klemmer:

Såå herlig bilde på insta :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt regler må til, sånn er det bare. Og at minstemini skal vokse opp og se at bare en av foreldrene står på? Nope! :) Ordner seg nok til slutt! Det er nok noe med det å se og føle at man faktisk duger til noe, klarer å være i jobb osv. Føler man seg udugelig på et område smitter det ekstremt raskt til andre områder også. Om det er så tøft vet jeg ikke (men takk!), men noen må ta første steget, og jeg vet det ikke blir ham :P

Takk for bildeskryt, han er så god den lille fyren :rodmer:

Sånn bortsett fra i morges.. 05.23! Hva gir du meg?! Klarte heldigvis å overtale ham til å sove videre sammen med meg ei stund til. Føler ikke at jeg kan legge verken tidligere eller særlig senere, og mer eller mindre dagsoving er heller ikke så aktuelt. Kan de få ml med mme han har fått før legging virkelig ha SÅ mye å si? Hadde det vært at han savnet den kosen tenker jeg at det ville vært vanskeligere å få ham i seng, ikke at han våkner tidligere? :klo: Har en krisepakke stående i skapet i tilfelle det ble bare kaos av å slutte med det, kanskje han bør få det i koppen til kveldsmaten istedet for annen melk eller vann? Denne søvnen altså! :fnise:

Nå sover'n ute i vogna, etter dupp blir det nok ut en tur. Mannen snakket om å besøke noen venner som også har små barn, men noen år eldre enn J da. Så da får vi vel gjøre det! Men nå; lunsj! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være lyset som gjør at han våkner tidligere? Har dere det mørkt på rommet hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lystette gardiner inne hos ham, så det er helt mørkt der inne. Så godt som ihvertfall. Man skal visst ikke bli klok på dette søvnstyret :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når ungen prøver å stå opp før kl fem... :sjokkert: Altså.. :grine: Heldigvis gikk han med på å sove videre til kvart på seks sammen med meg. Det er jo en del motorisk utvikling for tiden, så det kan jo være det som tuller litt med søvnen. Han vil helst gå så mye som mulig for tiden, og det er veldig viktig at han kun holder oss i en finger når vi går :fnise: Hadde han bare visst hvor stødig han faktisk er :P

Nå vil jeg ha en dupp før jeg tar unna husarbeid og trimming med bikkja. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tulleunge altså! Håper på bedre ei bedre natt i natt. Veldig fristende å gi en skvett mme i koppen til kveldsmaten bare for å se, men lot være :P Hva gir dere andre som kveldsmat?

Moter meg opp til rydding av kjøkken og litt matlaging, før det blir game of thrones og frikjent :) jobb imårra, så håper vi alle får sove godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir enten grøt etter bare russisk yoghurt med fruktmos til. Spørs litt på hvor lenge det er siden middag og hvor mye han spiste da. Merker han er grøtlei, så mulig vi kutter det helt. Ellers spiser han mye ost som "nødmat". :P Liker din makrell? Sånne minibokser er veldig fine i så fall. Samme med laksepålegget (men det er litt salt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir han dritsur om jeg kommer med ei skål grøt :ler: Han spiser det i barnehagen hvis andre barn spiser det, men hjemme blir han skikkelig dramatisk, kaster seg bak i stolen og tårene renner :fnise: Sist jeg prøvde makrell i tomat ble han skikkelig fornærmet og nektet brødskive totalt i flere uker uansett hva jeg hadde på! Kanskje jeg skulle prøvd det igjen, det er jo så godt :sikle:

I det siste har han spist sånne bananlapper til kveldsmat, og synes han spiser såpass mye at det burde være nok for natta. Drikker sånn oatley (?) havremelk til.Yoghurt og frukt spiser han som regel til frokost, men kan jo alltids bli flinkere til å variere. Er som regel lunsj og middag som varieres bra her, frokost og kvelds blir ofte samme greia om igjen :sjenert: Skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...