Gå til innhold

Note to self: fiks dagboktittel.


Favole

Anbefalte innlegg

Ser han for meg når du kommer med grøten. :ler: Vi sliter også litt med variasjonen, for lillebror skal absolutt spise alt selv. Yoghurt er det eneste han går med på å bli mata med. Grøt går kun hvis han får holde skeia selv (=grøt overalt). Avokado må spises i biter, det samme gjelder all middagsmat. Jeg misunner pågangsmotet, men det er en tålmodighetsprøve for oss som må rydde opp. :P Bananpannekaker må jeg huske å lage til helga. Liker J omelett? Pleier å steke litt løk og brokkoli før jeg har i egg og krydder. Blir veldig godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her, kun yoghurt jeg får mate ham med :P Heldigvis har han ganske god kontroll på å få maten dit den skal, begynner å bli ganske flink med gaffel også :) Veldig kjekt med en firbeint støvsuger som saumfarer kjøkkenet etter hvert måltid, og gjerne venter under kjøkkenbordet underveis. Mini er flink å rope "vovve, vovve, nam, nam!" hvis det er noe han synes bare er sådær, og hun kan ikke finne veien inn dit fort nok :ler:

Han eeelsker egg :sikle: Omelett, eggemuffins, eggerøre, bløtkokt plomme på skive.. Ikke nøye! Får prøve med løk og brokkoli, høres digg ut :jepp: Han merker veldig forskjell på egg kjøpt i butikk og de vi får fra gården til foreldrene mine. Han kan spise dobbelt så mye av de vi får hjemmefra, men de fra butikken blir han bare sittende og pirke i. Skjønner ham godt da, enorm smaksforskjell! Om han ikke får bananlapper til kvelds er det noe basert på egg som blir gitt istedet. Fornøyd fyr :Nikke:

I dag sov han til ti på seks. Jeg våknet like før fem og bare ventet på at han skulle gi lyd fra seg :ler: Passe sliten i dag ja! Lang dag for mini i barnehagen, men han hadde vært i kjempeform hele dagen og så blid :) Forventet en litt trøtt og grinete unge i ettermiddag, men nei. Gullunge! Ikke hver ettermiddag som er slik, så øyeblikkene nytes :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, her har jeg ikke svart på lenge :sjenert: Jeg leser, asså! :opplyser:

Veldig synd at mannen fant ut at skolen ikke var noe for ham. Håper det blir ei ordning likavel! :jepp:

Håper minien friskner til raskt og at han (og du, tydeligvis :ler: ) finner ut at morgener er til for å soves vekk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper feberen forsvinner fort! :klem:

Her spytter lillebror for det meste ut ting med egg, men bananlapper liker han, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urolig natt med feberpjusk liten tass, da er det ekstra deilig å stå opp kvart på seks :fnise: Thank you Nespresso for kaffe altså! Nå sover han ute i vogna, håper han får sovet en ordentlig dupp. Burde sikkert lagt meg litt nedpå selv, men mannen er ute så da utgår det. Får heller prøve å legge meg tidlig i kveld ( :ler: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker ikke feber altså. Særlig ikke høy feber. 40,3 på det høyeste målte idag og da var fyren skikkelig slapp. Tidligere har han holdt et greit aktivitetsnivå til tross for høy temp, i dag har vi tilbragt så og si hele dagen i sofaen og sett skremmende mye barnetv, ikke at jeg tror han har fått med seg så mye da men. Har bladd litt i noen bøker, særlig den lydbokgreia med "hjulene på bussen" er poppis, og stakkaren har måtte holde ut med mammas sangstemme ;)

Det er godt å ha han så mye inntil meg, men samtidig vondt at han er i så dårlig form. Tempen steg raskere enn tidsvinduet for paracet, men når han begynte å få svake skjelvinger fikk det bare være, og han fikk en ny stikkpille. Vurderte å supplere med ibux mikstur, men etter samtale med hs og lege der ble vi enige om å avvente det og heller prøve å kjøle ham ned på annet vis. Men blir det på samme viset i morgen må nok ibux vurderes igjen.

Den lille tiden han har vært oppe i dag vil han helst bare at vi skal gå rundt og rundt og rundt :fnise: og han reiser seg opp og ned i det uendelige uten å støtte seg til noe :) Flinkis!

Alt for sent her nå, burde lagt meg for flere timer siden :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig ikke greit å være liten J idag :( han fikk en skvett ibux og tempen gikk fint ned igjen iløpet av 45 min. Ikke noe gøy når han plutselig ble veldig slapp og kokvarm bare fire timer etter siste paracet :/

Sover godt nå, håper det går greit i natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallelujastemning for bedre dag og temp! Vært oppe i bare 39,5 i dag og en del bedre form. Hele han er full av utslett da, men det hører jo ofte til og han plages ikke av det akkurat.

Fyren har funnet ut en ny måte å "gå" på da, og jeg leeer! Han går på alle fire, med stjerten lengst mulig opp i været :ler: Søtnos!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, følte behovet for ei ny ei. Velkommen inn! Godt å se deg her inne igjen :klemmer:

Nå går det ikke så aller verst. Mini har ikke hatt feber siden lørdag så i dag ble det barnehagen. Tror han skal få en litt kort dag i dag, både sykdom og barnehage tar på, så det kan kanskje være greit med en rolig start. I morgen skal jeg jobbe, så da blir det full dag på han uansett. Han har fått et nydelig utslett over absolutt hele seg da, og det er dermed kjempemoro å se seg selv i speilet. Thænkjujisøs for at det ikke klør :daane: Selv om jeg håper litt på vannkopper for tiden da, det er noen unger i barnehagen hans som nylig har hatt det. :sjenert: Den eneste sykdommen jeg kan gå med på å utsette ham for med vilje :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En heller amputert kgtilværelse for tiden. Oh well..Har hatt det hektisk på jobb denne uka, og med en fortsatt sliten mini etter forrige ukes runde med sykdom har dagene vært litt tunge. Så sliten at han to ganger denne uka har sovet tre timer på dagtid, tre og en halv time i dag (!). Og det etter 12 timers søvn i natt. Sovnet bare en liten halvtime senere enn vanlig i kveld. Blir godt med en rolig hjemmekosedag i morgen! :)

Ingen planer for dagen egentlig, tror kanskje vi skal ordne litt i hagen, kanskje dra innom Plantasjen for å kjøpe litt blomster vi kan sette ut. I løpet av mai/juni skal vi grave opp en del av hagen og fjerne et stort tre som bare er i veien, forhåpentligvis få ei litt finere plen (i det minste grunnlaget for ei) og bygge ny og større altan. Skal lage til sandkasse for mini, det blir stas :) Får se om vi kjøper en babyhuske kanskje og ei lita sklie, fant noen rimelige varianter på Extra Leker. Ønsker meg stoooor hage og uteområde til både meg selv, mini og firbeinte skapninger! Får huske å tippe Lotto ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe hagefiksing ble det ikke. Tenkte å gjøre det mens han sov, meeen med regn og litt snø i lufta utgikk det til fordel for siste Greys Anatomy ;) jaja, en annen dag! Helst med fint vær. Etter dupp var været bedre så det ble en tur til lekeplassen. Storfornøyd liten fyr som fikk kose seg med huske, sklie, klatre i trappa i lekestativet og viktigst av alt: sand. Smake litt på, spa litt over i bøtta for så å helle det over seg selv, lage små dunger oppå en benk.. :fnise: Han storkoste seg ihvertfall!

Nå; taco, sjokkis, sofa.. Er det fredag, så er det fredag. God helg om noen er her inne og leser! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...