Gå til innhold

dersom kjæresten din tok litt dop i ny og ne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange her har jobbet i rusomrogen?Mange hadde nok endret mening om de hadde vært arbeidet noen uker i rusomsorgen. Anonymous poster hash: cf173...77f

Jeg har jobbet med rus i mange, mange år, og har lest mye og solid dokumentasjon på hvor skadelig cannabis er, og har sett det i praksis.

Jeg kan ikke anbefale noen å være i noen relasjon med de som røyker cannabis.

Alle mine pasienter har vært kategoriske på at de hadde et kontrollert og ansvarlig forbruk. Plutselig var det ikke sant allikevel.

Anonymous poster hash: ed0d6...a08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange her har jobbet i rusomrogen?

Mange hadde nok endret mening om de hadde vært arbeidet noen uker i rusomsorgen.

Anonymous poster hash: cf173...77f

Neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et dophue er et dophue.

Ignorant og provoserende kommentar. Veit man ikke bedre kan man holde kjeft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moir D et al, Marijuana snmoke contains higher levels of Certain Toxins than Tobacco Smoke. American Chemical Society Dec 18th 2007.

Anonymous poster hash: ed0d6...a08

However, current knowledge does not suggest that cannabis smoke will have a carcinogenic potential comparable to that resulting from exposure to tobacco smoke.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1277837/#B8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

However, current knowledge does not suggest that cannabis smoke will have a carcinogenic potential comparable to that resulting from exposure to tobacco smoke.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1277837/#B8

Nå hopper du jo bukk over alle andre lungelidelser, og det dokumentet du linker til fastslår ikke entydig det du konkluderer med.

Kreft er ikke det man bør bekymre seg mest over når det gjelder cannabisrøyking.

Anonymous poster hash: ed0d6...a08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hopper du jo bukk over alle andre lungelidelser, og det dokumentet du linker til fastslår ikke entydig det du konkluderer med.

Kreft er ikke det man bør bekymre seg mest over når det gjelder cannabisrøyking.

Anonymous poster hash: ed0d6...a08

Smoking marijuana has been demonstrated to cause chronic bronchitis, airflow obstruction, impaired large airway function and hyperinflation. There is a dose-response relationship to marijuana's effect on the lungs, with one marijuana joint equivalent to 2.5-5 cigarettes, possibly due to different inhalation techniques and lack of filters.[17] http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis_smoking#Health_effects_of_smoking

Men så er det også en haug med andre måter å konsumere cannabis på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smoking marijuana has been demonstrated to cause chronic bronchitis, airflow obstruction, impaired large airway function and hyperinflation. There is a dose-response relationship to marijuana's effect on the lungs, with one marijuana joint equivalent to 2.5-5 cigarettes, possibly due to different inhalation techniques and lack of filters.[17] http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis_smoking#Health_effects_of_smoking

Men så er det også en haug med andre måter å konsumere cannabis på!

Cannabisrøykere er ganske riktig overrepresenterte når det kommer til luftveislidelser, og cannabis har en rekke immunmodulerende egenskaper som gjør dem svært reseptive overfor lidelser i nedre luftveier. I dokumentet du nylig linket til dokumenteres suppresjon av TH2-celler, hvilket ganske riktig KAN være positivt når det gjelder karsinogenese, men som definitivt gjør immunforsvaret ditt mindre effektivt. (Dokumentet ditt beskriver dessuten en rekke alternative, mer indirekte karsinogenetiske signalveier, som du ville ha sett hvis du forstod hva du leste).

De aller fleste norske cannabisbrukere røyker. Det hjelper ikke at man KAN innta det på andre måter. En annen ting er at cannabisrøykere som oftest tar dypere drag og holder røyken lengre i lungene. Langt på vei de fleste blander dessuten med tobakk.....

Det er ingen cannabisbrukere som inntar stoffene sine med vitenskapelig laboratoriepresisjon og sikkerhetsrutiner.

Anonymous poster hash: ed0d6...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange her har jobbet i rusomrogen?

Mange hadde nok endret mening om de hadde vært arbeidet noen uker i rusomsorgen.

Anonymous poster hash: cf173...77f

Nå må en huske på at veien er lang fra å ta seg en joint i ny og ne, og å være tung heroinist. Og i motsetning til hva folk tidligere trodde, så er det faktisk ikke sånn at hasj alltid leder til tyngre stoffer. Jeg kjenner mange som røyker litt en gang i blant, og har gjort det i mange år, uten å ta det noe videre.

Anonymous poster hash: 05074...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må en huske på at veien er lang fra å ta seg en joint i ny og ne, og å være tung heroinist. Og i motsetning til hva folk tidligere trodde, så er det faktisk ikke sånn at hasj alltid leder til tyngre stoffer. Jeg kjenner mange som røyker litt en gang i blant, og har gjort det i mange år, uten å ta det noe videre. Anonymous poster hash: 05074...3ea

Og samtidig skal man huske på at man ikke trenger å bruke noe annet enn cannabis for å få alvorlige problemer.

Jeg har behandlet mange som trodde de kontrollerte forbruket sitt i mange år, og som forsøkte tusen andre forklaringer på hvorfor de var deprimerte, sløve og engstelige.

Anonymous poster hash: ed0d6...a08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forfriskende at dette er en diskusjon hvor alkohol ikke er blandet inn. Tror det er første gang.

Dette er neppe statistisk holdbart, men jeg møter jevnlig rusmisbrukere og de fleste av disse mener hasj er det farligste rusmiddelet. Virkestoffet blir lagret i kroppen og man endrer adferd så sakte at man ikke merker det selv. Man mister seg selv uten at man registrerer det. Og dette er lenge før man går over til sterkere rusmidler.

Man kan også stille seg spørsmål om hva som kom først av høna eller egget. Men alle personene jeg har vært i kontakt med har hatt en fellesnevner. Ikke dårlig oppvekst eller hundre andre grunner. Men at alle har røyka hasj.



Anonymous poster hash: 96456...bbf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forfriskende at dette er en diskusjon hvor alkohol ikke er blandet inn. Tror det er første gang. Dette er neppe statistisk holdbart, men jeg møter jevnlig rusmisbrukere og de fleste av disse mener hasj er det farligste rusmiddelet. Virkestoffet blir lagret i kroppen og man endrer adferd så sakte at man ikke merker det selv. Man mister seg selv uten at man registrerer det. Og dette er lenge før man går over til sterkere rusmidler. Man kan også stille seg spørsmål om hva som kom først av høna eller egget. Men alle personene jeg har vært i kontakt med har hatt en fellesnevner. Ikke dårlig oppvekst eller hundre andre grunner. Men at alle har røyka hasj. Anonymous poster hash: 96456...bbf

Du har skjønt det!

Man kan snakke mye og lenge om fysiologiske skadevirkninger av cannabis, men det største problemet med bruken på kort sikt er at det akkumulerer i kroppen.

Dine observasjoner sammenfaller forøvrig med mine. Svært mange av mine pasienter fremholder hasj som det største problemet, og det vanskeligste å slutte med.

Anonymous poster hash: ed0d6...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man røyker cannabis flere uker i strekk (men går fortsatt på jobb hver dag), kan man da anta at de har blitt avhengige?



Anonymous poster hash: 8ac61...51b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er blank løgn (Se esielt Wu et al. 1988 og Benson et al. 1995):

Det må du gjerne mene. Men rein cannabis skader lungene langt mindre en tobakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange her har jobbet i rusomrogen?

Mange hadde nok endret mening om de hadde vært arbeidet noen uker i rusomsorgen.



Anonymous poster hash: cf173...77f

Jeg har i mange år jobbet både med avrusning, utredning og på gatenivå. Nå jobber jeg i psykiatrien. Tror du folk slutter å drikke ved å jobbe med dette? Selvsagt ikke. Jeg har drevet med avrusning på alkohol og sett hva alkoholen gjør med mennesker. Men jeg er ikke avholds av den grunn. Det som vi ser er det verste, er alkohol og sentralstimulerende. Det er stoffer som ødelegger mennesker på sikt.

Endret av Gothminister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du gjerne mene. Men rein cannabis skader lungene langt mindre en tobakk.

Det er slett ikke riktig. Jeg ser jo at dere cannabisevangelister forsøker å legge dette på en kreftrisiko som tilsynelatende er lavere enn tidligere funn bekreftet, men som slett ikke er entydig, og som i samme undersøkelse viser til hyppig forekomst av alvorlige luftveislidelser som kronisk astma, bronkitt, emfysem og kols.

Jeg synes det er skremmende at du som hevder å ha jobbet 25 år i rusomsorgen sier du røkte hasj daglig i 25 år, og at du har så umodne holdninger til lovverk, og tyr til lettvint argumentasjon om skadevirkningene av cannabis.

Anonymous poster hash: ed0d6...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i mange år jobbet både med avrusning, utredning og på gatenivå. Nå jobber jeg i psykiatrien. Tror du folk slutter å drikke ved å jobbe med dette? Selvsagt ikke. Jeg har drevet med avrusning på alkohol og sett hva alkoholen gjør med mennesker. Men jeg er ikke avholds av den grunn. Det som vi ser er det verste, er alkohol og sentralstimulerende. Det er stoffer som ødelegger mennesker på sikt.

Alkohol er fortsatt lovlig.

At man derimot ruser seg på illegale substanser samtidig som man jobber med rusavvenning sier derimot noe om dårlig dømmekraft og lite egnethet for jobben.

Anonymous poster hash: ed0d6...a08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er slett ikke riktig.

Jeg har registrert at du mener noe annet. Slapp helt av. Jeg vet at vi strides om dette. Men jeg står for erfaringer samt litteratur som påpeker at rein inntak av cannabis, ikke skader lungene. Det er i dag mange som spiser cannabis, man har utstyr der man kun trekker ut THC. Blander man hasj i tobakk slik de fleste gjør, eller trekker ut oljen, da er cannabis skadelig for lungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må akseptere at han er han, og at han vil gjøre det han vil gjøre. Dersom en ikke kan akseptere kjæresten sin 100% er det virkelig ikke noe poeng i å fortsette forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol er fortsatt lovlig.

At man derimot ruser seg på illegale substanser samtidig som man jobber med rusavvenning sier derimot noe om dårlig dømmekraft og lite egnethet for jobben.

Anonymous poster hash: ed0d6...a08

Tenk om folk viste hva som foregår i helsevesenet. Jeg husker første gang jeg var på fest med psykiatrien, 20 år siden nå. Der to av psykiaterne fyrte opp den ene jointen etter den andre. Jeg pratet en gang med en psykiatrisk sykepleier, hennes mann var overlege den gang på en av de store sentralinstitusjoner utenfor Oslo. De røyket cannabis og hun ble overrasket over våre holdninger til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om folk viste hva som foregår i helsevesenet. Jeg husker første gang jeg var på fest med psykiatrien, 20 år siden nå. Der to av psykiaterne fyrte opp den ene jointen etter den andre. Jeg pratet en gang med en psykiatrisk sykepleier, hennes mann var overlege den gang på en av de store sentralinstitusjoner utenfor Oslo. De røyket cannabis og hun ble overrasket over våre holdninger til dette.

Jeg har sett mye rart, og jeg har også sett folk miste jobben på grunn av slikt.

Du virker svært preget av misbruket ditt, og jeg har vanskelig for å ta deg alvorlig.

Anonymous poster hash: ed0d6...a08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...