Gå til innhold

dersom kjæresten din tok litt dop i ny og ne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus

Dere som har nulltoleranse for dop. Dere vet at nikotin, koffein og alkohol også er dop?

Og du ser forskjellen på lovlige omsatte stimulerenede midler og de substansene det er nedlagt forbud ved lov mot?

Jeg kan ikke/vil ikke ha et forhold til en lovbryter, - hva du gjør er din egen sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og du ser forskjellen på lovlige omsatte stimulerenede midler og de substansene det er nedlagt forbud ved lov mot?

Jeg kan ikke/vil ikke ha et forhold til en lovbryter, - hva du gjør er din egen sak.

Håper du vet at forbudet ikke handler om farlighet. Jeg aksepterer moralister som deg. Selv om jeg aldri ville hatt noe med slike fordomsfulle mennesker å gjøre. Hvorfor legge seg som slave av staten?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen gidder å se linken til Kampen om hampen fra DR, vil nok noen forstå problematikken. Marijuana ble ikke forbudt av helsemessige årsaker, men av politiske årsaker.

Cannabis er en medisin plante, det finnes i dag desperate foreldre på jakt etter cannabisolje for å hjelpe sine kreftrammende barn, cannabis er atskillig mer effektivt mot noen typer kreft enn cellegift. Noen nevner opptil 1000 ganger mer effektivt.

En billig plante for å redde synet til dem med Grønn stær, mindre skadelig enn de fleste legemidler, Sklerose pasienter får mindre kramper enn med ordinære legemidler pluss at de unngår den enorme trettheten som slike medikamenter gir, AIDS pasienter får appetitt og bedre allmenntilstand siden cannabis hindrer kvalme. Videre dyrkes hamp uten sprøytemidler og kan brukes på samme måte som bomull, men vi foretrekker heller sprøytemidler til fiberdyrking, og det dør maaaange familieforsørgere hvert år på grunn av disse sprøytemidlene. Og sånn kan man holde på.

Det er ganske trist at ikke folk gidder å sette seg inn i problematikken å diskutere dette på en faglig måte.



Anonymous poster hash: a87bb...290
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen gidder å se linken til Kampen om hampen fra DR, vil nok noen forstå problematikken. Marijuana ble ikke forbudt av helsemessige årsaker, men av politiske årsaker.

Som de fleste stoffer ble i 1961.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hva. Speed, kokain, meth eller noe i den duren er no go for min del.

Er det snakk om en joint og noe røykings i ny og ne. Big fucking whoop, ingenting å lage noe styr ut av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hva. Speed, kokain, meth eller noe i den duren er no go for min del.

Er det snakk om en joint og noe røykings i ny og ne. Big fucking whoop, ingenting å lage noe styr ut av.

Få ting kan måle seg med amfetamin og sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Håper du vet at forbudet ikke handler om farlighet. Jeg aksepterer moralister som deg. Selv om jeg aldri ville hatt noe med slike fordomsfulle mennesker å gjøre. Hvorfor legge seg som slave av staten?

Hadde nikotin og alkohol blitt 'oppfunnet' i dag ville de sannsynligvis havnet på forbudslisten.

Å støtte de nettverkene som lever av å smugle ulovlige stoff inn til Norge, å distribuere dem og tjene penger på omsetning av substanser som er ulovlige (og straffbare) er en straffbar handling i Norge.

16 års argumentasjonen med 'legge seg som slave av staten' holder ikke, for staten er majoriteten av befolkningens vilje, så finner man det for uutholdelig at ikke narkotikaparagrafen er opphevet så kan man flytte.

Husk at mange stoffer er lovlig omsatt i form av reseptpliktige legemidler, men sveiver du ned på Oslo S og omsetter hypper'ne dine der så er du utenfor i alle betydninger av ordet.

Ref. Legemiddelloven og straffeloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Horatio Hornblower

Vist jeg skulle ha vært involvert med en kvinne. Så hadde jeg aldri vært involvert meg ei som tok narkotika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å støtte de nettverkene som lever av å smugle ulovlige stoff inn til Norge, å distribuere dem og tjene penger på omsetning av substanser som er ulovlige (og straffbare) er en straffbar handling i Norge.

Dette. Penger brukt på slikt ting puttes inn i ytterligere ulovlig virksomhet, som mer dophandel eller menneskehandel. Hadde de mildeste stoffene vært lovlig, og distribuert uten et kriminelt mellomledd, så hadde det ikke vært så ille for meg personlig. Samme med falske designervesker: I og for seg er de vel bare smakløse, men tar man med at pengene fra dette kjøpet går til organisert kriminalitet, blir saken ille på alle måter.

Anonymous poster hash: 8f482...482

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i utlandet og driter en lang i hav som er ulovlig eller lovlig hjemme i norge.

Om jeg fant ut at han røyka gress hadde jeg blitt happy -om han brukte coca hadde jeg sagt at jeg ikke syntes noe om det for egen del, og ikke skjønner andre på det punktet. Heller MDMA eller sopptur, enn speed og kokain....



Anonymous poster hash: ec9c3...664
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nikotin og alkohol blitt 'oppfunnet' i dag ville de sannsynligvis havnet på forbudslisten.

Å støtte de nettverkene som lever av å smugle ulovlige stoff inn til Norge, å distribuere dem og tjene penger på omsetning av substanser som er ulovlige (og straffbare) er en straffbar handling i Norge.

16 års argumentasjonen med 'legge seg som slave av staten' holder ikke, for staten er majoriteten av befolkningens vilje, så finner man det for uutholdelig at ikke narkotikaparagrafen er opphevet så kan man flytte.

Alkohol ville nok blitt forbudt og cannabis lovlig. Nå er det bare et tidsspørsmål før hasj blir legalisert også her i landet.

Jeg støtter fult ut dem som gjør en kjempe jobb ved å selge billig alkohol, sigaretter og dem som selger alternative rusmidler til dem som ikke vil ha den giftige alkoholen. Det er staten som vil ha det slik og staten får som dem vil. Hadde man ordnet dette i riktige former. Ville mange liv vært spart. Men dette ønsker ikke staten. Så, da må andre stå for at folket får det dem ønsker.

Hva du mener med 16 års argumentasjon, aner jeg ikke. Selv er jeg over 40 og mener bestemt man ikke skal legge seg flat for staten. Staten er ikke oss, det er bre noe man forsøker og få flokken til og tro. Staten er eliten av politikere og byråkrater som vil styre deg og meg i sin retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit!

Jeg var sammen med en som ruste seg på speed, koking og andre ting. Til slutt fikk jeg nok og dro. Han ble en helt annen person når han var ruset. Han ble voldelig og helt dust. Kjeftet meg ut uten grunn. Hadde det for seg at jeg var utro når jeg overhodet ikke var det. Det ble bare for mye. Han var helt fantastisk når han var nykter, men dessverre ble han helt fjern når han var rusa.

Så for meg er det uaktuelt at han jeg er sammen med bruker. Nei og nei.

Hvorfor er det alltid noen som må dra inn alkohol i tråder om narkotika? Kan vi holde oss til trådens tema?

Anonymous poster hash: abaac...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Alkohol ville nok blitt forbudt og cannabis lovlig. Nå er det bare et tidsspørsmål før hasj blir legalisert også her i landet.

Jeg støtter fult ut dem som gjør en kjempe jobb ved å selge billig alkohol, sigaretter og dem som selger alternative rusmidler til dem som ikke vil ha den giftige alkoholen. Det er staten som vil ha det slik og staten får som dem vil. Hadde man ordnet dette i riktige former. Ville mange liv vært spart. Men dette ønsker ikke staten. Så, da må andre stå for at folket får det dem ønsker.

Hva du mener med 16 års argumentasjon, aner jeg ikke. Selv er jeg over 40 og mener bestemt man ikke skal legge seg flat for staten. Staten er ikke oss, det er bre noe man forsøker og få flokken til og tro. Staten er eliten av politikere og byråkrater som vil styre deg og meg i sin retning.

Mener man oppriktig at gjeldende lov er moden for revisjon, så jobber man via de lovlige veier for å få loven endret.

Man setter seg ikke utenfor loven ved å si at den er feil, ergo gjør jeg det som er rett.

Å bruke stråmannstaktikker via andre og lovlige midler er meget gjennomsiktig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg tolker situasjonen så er ikke rusmidlene det som er problemet ditt. Her er det veldig mange usunne forhold i forholdet dere imellom om det kan kalles det. Høres ikke særlig fruktbart ut, ville avsluttet jeg :)

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forskningen du har plukket ut som støtter ditt forutinntatte og "politisk korrekte" synspunkt :-) Det er slike holdninger som gjør at vi i Norge sannsynligvis kan se langt etter en mer fornuftig tilnærming til de store problemene vi har knyttet til rusmisbruk.

Og forresten, alkohol gjør deg dum og får deg til å gjøre ting du angrer på. Noen kan få leverskader. Det kvalmeste jeg ser er denne dobbeltmoralen om hvilke rusmidler myndighetene har bestemt at er helt greit, og hvilke som gjør deg kriminell.

Anonymous poster hash: a20ca...efc

Beklager, burde presisert: les deg opp på forskning om hasj og psykisk helse. Den er entydig. Gi meg EN god grunn til å legalisere ENDA en ting som vi VET har store skadevirkninger.

Er drittlei argumentet om at alkohol er like farlig. So what!? Er det om å gjøre å ha tilgang til flest mulig skadelige stoffer lovlig? Hvorfor?

Ta deg en ekstrajobb på psykiatrisk avdeling, så kan du få høre og se resultatet av hasjbruk.

Anonymous poster hash: 25a0e...a6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du kan vise til studier som sier at alle blir aggressive av cannabis? Eller marihuana?

Tenkte meg det.

Forresten så er det skadeligere for lungene å røyke weed enn vanlig tobakk. Det hadde jeg ikke trodd, ikke du heller kanskje?

Anonymous poster hash: 25a0e...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest smilejenta

Da hadde det vært byebye - med andre ord nulltoleranse.

Min kjæreste ble engang tatt til arresten da kompisen som skulle være med et sted hadde hatt dop i lommene. Dette visste ikke kjæresten min. Jeg trodde han først ikke før bestemora til han kompisen ringte meg og beklaget alt styret barnebarnet hadde skapt for oss og masse annet som tilsa at han ikke var med på det. Han hadde blant annet begynt å gråte i cella for å få ringt meg slik at jeg ikke ble hysterisk når han ikke kom hjem den natten - OG han gråt av hele sitt hjerte, stakkars fyren hadde aldri sett dop før og var livredd.

Endret av smilejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om hvor egosentrisk man blir av å røyke.

Anonymous poster hash: 8ac61...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du vet at forbudet ikke handler om farlighet. Jeg aksepterer moralister som deg. Selv om jeg aldri ville hatt noe med slike fordomsfulle mennesker å gjøre. Hvorfor legge seg som slave av staten?

Hvorfor være et dophau?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man setter seg ikke utenfor loven ved å si at den er feil, ergo gjør jeg det som er rett.

Å bruke stråmannstaktikker via andre og lovlige midler er meget gjennomsiktig.

Jeg er heldigvis fri og gjør som jeg selv vil. Stråmann, aner ikke hva du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...