Gå til innhold

dersom kjæresten din tok litt dop i ny og ne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er skremmende at du som hevder å ha jobbet 25 år i rusomsorgen sier du røkte hasj daglig i 25 år, og at du har så umodne holdninger til lovverk, og tyr til lettvint argumentasjon om skadevirkningene av cannabis.

Anonymous poster hash: ed0d6...a08

Husk og skille jobb og privat. Når jeg snakker nedsettende om Norske lover. Da har jeg mine pasienter i fokus, ikke meg selv. Straff ødelegger mer en den forebygger. Direkte ødeleggende. Det er også forbudet som skader mer en stoffene. Les Hans Olav Fekjær, Les den gode fiende av Nils Christi og selvsagt mye annen litteratur. Men styr unna SIRUS og propagandaen fra den Norske stat. Les hva forskere i Nederland, Sveit, Portugal sier om cannabis. Men vært kritisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett mye rart, og jeg har også sett folk miste jobben på grunn av slikt.

Du virker svært preget av misbruket ditt, og jeg har vanskelig for å ta deg alvorlig.

Anonymous poster hash: ed0d6...a08

Jeg er da ingen misbruker. Hvor har du det i fra? Jeg har røyket cannabis ja. Men det er over 20 år siden. La nå dette være en debatt og faget, ikke en persondebatt. Aksepter uenighet om du vil delta. Ingen i rusfeltet eller i psykiatrien sitter på noen fasit. Hadde vi enda hatt det, da ville verden sett annerledes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk og skille jobb og privat. Når jeg snakker nedsettende om Norske lover. Da har jeg mine pasienter i fokus, ikke meg selv. Straff ødelegger mer en den forebygger. Direkte ødeleggende. Det er også forbudet som skader mer en stoffene. Les Hans Olav Fekjær, Les den gode fiende av Nils Christi og selvsagt mye annen litteratur. Men styr unna SIRUS og propagandaen fra den Norske stat. Les hva forskere i Nederland, Sveit, Portugal sier om cannabis. Men vært kritisk.

I en del yrker kan man ikke ha et vanntett skille mellom jobb og privatliv.

Jeg synes det du skriver her er svært umodent, og det at du hevder å være representant for rusomsorgen kan være til stor skade. Du er IKKE representativ for oss som jobber med rusavhengige.

Våset ditt om propaganda forholder jeg meg ikke til.

Anonymous poster hash: ed0d6...a08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er da ingen misbruker. Hvor har du det i fra? Jeg har røyket cannabis ja. Men det er over 20 år siden. La nå dette være en debatt og faget, ikke en persondebatt. Aksepter uenighet om du vil delta. Ingen i rusfeltet eller i psykiatrien sitter på noen fasit. Hadde vi enda hatt det, da ville verden sett annerledes ut.

Det har jeg fra ditt eget utsagn:

Det er alltid best å styre unna alkohol og andre rusmidler. Jeg har tidligere røyka hasj i 25 år daglig. I dag har jeg kutta. Selvsagt kan jeg ta meg ei pipe sammen med gode venner for kosens skyld. Men med min jobb og familie blir det dessverre sjeldent.

25 års daglig røyking er definitivt misbruk, og det er absolutt ikke forenlig med å jobbe med rusavhengige.

Jeg ønsker ikke noen persondebatt, men jeg synes faktisk ikke det er greit at du omtaler dette som greit i forhold til den jobben du hevder du hadde eller har.

Anonymous poster hash: ed0d6...a08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjæreste som hadde drevet med dop før, men sa han hadde sluttet. Ble slutt etterhvert (ikke pga at han dopa seg) men når jeg tenker etter i ettertid så er jeg ikke så sikker på at han hadde slutta helt.

Jeg hadde gått hvis jeg hadde en kjæreste som holdt på med dop.



Anonymous poster hash: 02391...3a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsker ikke noen persondebatt, men jeg synes faktisk ikke det er greit at du omtaler dette som greit i forhold til den jobben du hevder du hadde eller har.

Anonymous poster hash: ed0d6...a08

Så i følge deg kan ingen som jobber eks. med alkoholikere drikke en gang i blant. For det er faktisk det du sier. Ikke overrasket over slike holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det du skriver her er svært umodent, og det at du hevder å være representant for rusomsorgen kan være til stor skade. Du er IKKE representativ for oss som jobber med rusavhengige.

Våset ditt om propaganda forholder jeg meg ikke til.

Anonymous poster hash: ed0d6...a08

I rusomsorgen i Norge jobber det mange ulike mennesker. Mange med fordommer, nedsettende syn på pasienter og svært liten kunnskap. Dette gjelder leger som pleiepersonell. Jeg kjenner godt til stiftelser som ALFA. Privat behandlingsinstitusjon der de fleste behandlere er tidligere misbrukere. Ingen har bedre resultater på behandling en disse. Derfor er hva du skriver reint tøv. Nå har jeg aldri vært noen misbruker, verken på alkohol eller annet. Men jeg røyket hasj tidligere, men ikke misbruk. Ellers har jeg aldri forsøkt annet. Selv om alle som jobber i bransjen muligens burde. Litt for mange i feltet som er store i kjeften uten anelse om hva dem prater om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i følge deg kan ingen som jobber eks. med alkoholikere drikke en gang i blant. For det er faktisk det du sier. Ikke overrasket over slike holdninger.

Nei, det er ikke det jeg sier. Jeg har en viss skepsis til de som drikker mye og ofte, men her er det mye du misforstår med vilje.

I rusomsorgen i Norge jobber det mange ulike mennesker. Mange med fordommer, nedsettende syn på pasienter og svært liten kunnskap. Dette gjelder leger som pleiepersonell. Jeg kjenner godt til stiftelser som ALFA. Privat behandlingsinstitusjon der de fleste behandlere er tidligere misbrukere. Ingen har bedre resultater på behandling en disse. Derfor er hva du skriver reint tøv. Nå har jeg aldri vært noen misbruker, verken på alkohol eller annet. Men jeg røyket hasj tidligere, men ikke misbruk. Ellers har jeg aldri forsøkt annet. Selv om alle som jobber i bransjen muligens burde. Litt for mange i feltet som er store i kjeften uten anelse om hva dem prater om.

Spar deg.

I denne tråden har du vist hvem du er. Jeg synes det er pinlig, og jeg synes du gir behandlingsapparatet en svært dårlig attest hvis du vil fremstå som en representant for dem. Jeg har sett mange slike som deg miste jobben fordi de har holdninger og handlinger som ikke er forenlige med den rollen de må ha i sine jobber.

Hold i det minste opp med å late som om du sitter med monopol på sannheten om rusomsorgen.

Anonymous poster hash: ed0d6...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rusomsorgen i Norge jobber det mange ulike mennesker. Mange med fordommer, nedsettende syn på pasienter og svært liten kunnskap. Dette gjelder leger som pleiepersonell. Jeg kjenner godt til stiftelser som ALFA. Privat behandlingsinstitusjon der de fleste behandlere er tidligere misbrukere. Ingen har bedre resultater på behandling en disse. Derfor er hva du skriver reint tøv. Nå har jeg aldri vært noen misbruker, verken på alkohol eller annet. Men jeg røyket hasj tidligere, men ikke misbruk. Ellers har jeg aldri forsøkt annet. Selv om alle som jobber i bransjen muligens burde. Litt for mange i feltet som er store i kjeften uten anelse om hva dem prater om.

Jaha?

I hvilketav innleggene er det du lyver, da?

Få ting kan måle seg med amfetamin og sex.

Anonymous poster hash: ed0d6...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha?

I hvilketav innleggene er det du lyver, da?

Anonymous poster hash: ed0d6...a08

Alle vet hva sentralstimulerende og sex er. Man må ikke ha opplevd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet hva sentralstimulerende og sex er. Man må ikke ha opplevd det.

Dette er unektelig spesielt.....

Anonymous poster hash: ed0d6...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke det jeg sier. Jeg har en viss skepsis til de som drikker mye og ofte, men her er det mye du misforstår med vilje.

Spar deg.

I denne tråden har du vist hvem du er. Jeg synes det er pinlig, og jeg synes du gir behandlingsapparatet en svært dårlig attest hvis du vil fremstå som en representant for dem. Jeg har sett mange slike som deg miste jobben fordi de har holdninger og handlinger som ikke er forenlige med den rollen de må ha i sine jobber.

Hold i det minste opp med å late som om du sitter med monopol på sannheten om rusomsorgen.

Anonymous poster hash: ed0d6...a08

Persondebatt gidder jeg faktisk ikke. Se hvor du er menneske. Du vet ingen ting om meg og ikke kan du fag når jeg ser hva du skriver. Avslutter dette nå siden du ikke klarer å diskutere sak.

Endret av Gothminister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persondebatt gidder jeg faktisk ikke. Se hvor du er menneske. Du vet ingen ting om meg og ikke kan du fag når jeg ser hva du skriver. Avslutter dette nå siden du ikke klarer å diskutere sak.

Pussig....jeg kunne si nøyaktig det samme.

Og samtidig påberope meg at jeg ikke har de samme paranoide tanker om myndighetene som du har.

Anonymous poster hash: ed0d6...a08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva det er, og hvordan det gjøres. At noen tar seg en rev av og til, har jeg få problemer med. Men jeg har lite til overs for amfetamin, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er så sterkt imot alle mulige narkotiske stoffer. jeg har mistet to viktige mennesker i livet mitt pga. drugs. jeg blir uvell kun ved tanken. fikk vite for litt siden at min kjære har prøvd noe en periode. men at han ikke har gjort det på lenge. jeg har når funnet ut at han prøver å få tak i noe shitt. å jeg har funnet rester av noe dop i sakene hans.. jeg holder på å besvime. jeg tror ikke han driver med det mye. men han gjør det innimellom. men jeg har snoket i han sine saker, så hvs nå? hvordan konfrontere han? jeg syntes han mistet mye sjarm nå.. å jeg vet ikke om jeg kan omgås han mere.

Anonymous poster hash: 4b535...eb1

Til å være en som ikke holder på med det ordlegger du deg veldig som en som "holder på med shitt/drugs" 😂

Anonymous poster hash: c052d...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mange her har jobbet i rusomrogen?

Mange hadde nok endret mening om de hadde vært arbeidet noen uker i rusomsorgen.

Anonymous poster hash: cf173...77f

Enig! Pipa hadde fått en annen lyd da. Har sett hvor skadelig weed bruk er på nært personlig hold, hvor passiv, så paranoid og aggressiv man lett kan bli. Jeg bor et stefd sted det brukes i mye høyere grad enn Norge og det er mange triste skjebner! Utrolig naivt av silkerampen i Norge og forsøke stigmatisere seg selv som "huff er jeg er lovbryter for dette uskyldige stoffet". Voks opp og folk med empati kan ikke ta beslutninger KUN basert på sin egen navle men se hva som er bra for andre; hele samfunnet! Dumt når folk" neimen se, jeg går til arkitekt jobben min jeg og røyker hver helg-ergo mååååå det jo bli lovlig".idioti.

Anonymous poster hash: 20910...011

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her!

Nå går jeg å tenker mye på det at han ahr røyka flere dager siste uka, uten å nevne noe for meg og han vet at jeg er i mot det. og han vet hvorfor. jeg vet også at dette ikke er noe han gjør MOT meg, men for å tilfredstille etteller annet behov han har der å da.

men jeg vil fortelle han det, jeg ser på han på en annen måte nå merker jeg, jeg mister litt tilitten i forholde, i og med at han bevist skjuler det.

hvordan i alle dager skla jeg få fortalt han at jeg vet det å at jeg er sterkt imot det uten å få han til å føle seg som et dårlig menneske fordi han har gjort det..?



Anonymous poster hash: 4b535...eb1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde det vært en deal-breaker. Spesielt om han visste på forhånd at jeg var imot og hva jeg hadde opplevd.

Han er ikke ærlig, og det er ikke bra i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...