Gå til innhold

Du får en hundrings av meg


Yme

Anbefalte innlegg

Gjorde i hvert fall. Det er noen år siden nå, men kommer raskt tilbake hver gang jeg overhører noen som snakker tyrkisk ;)

Hehe, det er jo sånn det er med språk.

Var en venninne av meg som flytta til Italia i noen år. Norsk var ikke morsmålet hennes, men hu snakka flytende østlandsk.

Etter hu hadde bodd der en stund, reiste jeg for å besøke henne, og da snakka hu plutselig nordlandsdialekt, uten at hu merka dette selv :P Det viste seg at hu hadde fått seg en norsk venninne der nede, som var nordlening, og siden hu var den eneste hu snakka norsk med, hadde hu sakte lagt om dialekta si :fnise:

Hva var grunnen til at du bodde der?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, det er jo sånn det er med språk.

Var en venninne av meg som flytta til Italia i noen år. Norsk var ikke morsmålet hennes, men hu snakka flytende østlandsk.

Etter hu hadde bodd der en stund, reiste jeg for å besøke henne, og da snakka hu plutselig nordlandsdialekt, uten at hu merka dette selv :P Det viste seg at hu hadde fått seg en norsk venninne der nede, som var nordlening, og siden hu var den eneste hu snakka norsk med, hadde hu sakte lagt om dialekta si :fnise:

Hva var grunnen til at du bodde der?

Hahaha, så bra! Man blir litt rusten når man ikke eksponeres for språk, til og med sitt eget ;)

Jeg traff en tyrker og var klar for å komme meg litt ut av A4 boblen som vi gjerne lever i. Flyttet ned og startet en klesbutikk. Beste opplevelsen ever, ville gladelig gjort noe tilsvarende igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes fleire mennesker som snakker kinesisk i USA, enn det finnes mennesker som snakker kinesisk i Kina....

:jolie:



Anonymous poster hash: 91dd6...e40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi hadde brettet ut lungene våre ville den totale overflaten vært på størrelse med en halv fotballbane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis vi hadde brettet ut lungene våre ville den totale overflaten vært på størrelse med en halv fotballbane

Hadde du brettet ut lungene dine, hadde du også vært sten død. Anbefales ikke. :opplyser:

(Om jeg får lov å være nederst i denne tråden lover jeg å splitte 70/30 med den som er rett over meg (Sagen i dette tilfellet). Eller kanskje 50/50 om jeg er i godt humør.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes fleire mennesker som snakker kinesisk i USA, enn det finnes mennesker som snakker kinesisk i Kina....

:jolie:

Anonymous poster hash: 91dd6...e40

Det fins ca 1,3 milliarder mennesker i Kina, befolkningen i USA teller rundtom 320 millioner. Hvis ikke amerikanerne har enorme mørketall når det gjelder uregistrerte barn, så er det noe som ikke stemmer her?

Anonymous poster hash: 488d1...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det fins ca 1,3 milliarder mennesker i Kina, befolkningen i USA teller rundtom 320 millioner. Hvis ikke amerikanerne har enorme mørketall når det gjelder uregistrerte barn, så er det noe som ikke stemmer her?

Anonymous poster hash: 488d1...1de

Det finnes faktisk veldig mange mennesker i USA som snakker kinesisk, og ikke bare i "China Town".

I tillegg er det ikke alle kinesere som faktisk snakker kinesisk....

.

Anonymous poster hash: 91dd6...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk veldig mange mennesker i USA som snakker kinesisk, og ikke bare i "China Town".

I tillegg er det ikke alle kinesere som faktisk snakker kinesisk....

.

Anonymous poster hash: 91dd6...e40

Uansett, når du ser på tallene, hvordan får du det til å gå opp? Det er rett og slett ikke nok mennesker i USA til å få det til å stemme, uansett om du så definerer kinesiske minoritetsdialekter som ekte kinesisk. De fleste tenker på mandarin når de tenker kinesisk, det språket snakkes av nesten en milliard i fastlandskina!

Anonymous poster hash: 488d1...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang kan en tråd faktisk bli? Med tanke på at man må være siste mann, lønner det seg jo å vite, så man kan hoppe inn å ta seieren på slutten liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...