Gå til innhold

Farlig utvikling, flere og flere tror på kreasjonisme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og ting kan bli borte i evolusjon fordi vi ikke trenger det mer. Som vår hale, det er litt, men ikke mye igjen av den. Som det faktum at vi som tidlig foster har gjellestruktur på siden av hodet!

Pøh! Den gjellestrukturen lagde gud, bare på gøy! ;P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så hvor mange prosent av sluttresultatet var f.eks. hjetet, når det var halveis "utvikla"?

Evolusjonsteorien går ut på at det aldri er noe som er ferdig utviklet. Dermed er det heller aldri noe som er halvveis utviklet. Ethvert organ i ethvert vesen er slik det er fordi det er det beste alternativet akkurat nå.

Som Mann42 har påpekt, har det menneskelige hjertet mange svakheter. Ifølge evolusjonsteorien er det overveiende sannsynlig at det med tiden vil utvikles et mer driftsikkert hjerte. Skal vi følge din argumentasjon, innebærer det at du bare har et halvveis utviklet hjerte i brystet, noe du åpenbart mener er helt ubrukelig.

Endret av 1030.25
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh! Den gjellestrukturen lagde gud, bare på gøy! ;P

Han har åpenbart mye gøy med oss mennesker, sikkert derfor han lagde tenner som får hull "tannverk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evolusjonsteorien går ut på at det aldri er noe som er ferdig utviklet. Dermed er det heller aldri noe som er halvveis utviklet. Ethvert organ i ethvert vesen er slik det er fordi det er det beste alternativet akkurat nå.

Som Mann42 har påpekt, har det menneskelige hjertet mange svakheter. Ifølge evolusjonsteorien er det overveiende sannsynlig at det med tiden vil utvikles et mer driftsikkert hjerte. Skal vi følge din argumentasjon, innebærer det at du bare har et halvveis utviklet hjerte i brystet, noe du åpenbart mener er helt ubrukelig.

Eller kanskje hjertets svakheter kompenseres for ved endringer i biokjemien vår. Jeg mener jeg har sett en dokumentar om hjerte-kar-sykdommer som nevnte en liten italiensk landsby der beboerne har påfallende lav forekomst av hjerte-kar-sykdommer. På det tidspkt var det noe uklart hvorfor, men de ser ut til å ha en liten genetisk særegenhet som gjør dem i stand til å spise mettet fett uten noen av de skadene som alle vi andre pådrar oss. Muligens har de en optimal balanse i kolesterol-produksjon, eller noe helt annet. Men så vidt jeg husker, så mente man at forskjellen mellom disse menneskene og andre ikke var et utslag av livsstil, men av genetikk.

Noen andre som har hørt om dettte og kan si meg om jeg evt er helt på jordet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje hjertets svakheter kompenseres for ved endringer i biokjemien vår. Jeg mener jeg har sett en dokumentar om hjerte-kar-sykdommer som nevnte en liten italiensk landsby der beboerne har påfallende lav forekomst av hjerte-kar-sykdommer. På det tidspkt var det noe uklart hvorfor, men de ser ut til å ha en liten genetisk særegenhet som gjør dem i stand til å spise mettet fett uten noen av de skadene som alle vi andre pådrar oss. Muligens har de en optimal balanse i kolesterol-produksjon, eller noe helt annet. Men så vidt jeg husker, så mente man at forskjellen mellom disse menneskene og andre ikke var et utslag av livsstil, men av genetikk.

Noen andre som har hørt om dettte og kan si meg om jeg evt er helt på jordet her?

http://www2.lbl.gov/Science-Articles/Archive/LSD-Milano-Bielicki.html

BERKELEY, CA � Researchers at the U.S. Department of Energy's Lawrence Berkeley National Laboratory have discovered the mechanism by which an extremely rare protein mutation shields people from cardiovascular disease. The discovery could lead to more potent drug therapies that both target cholesterol deposition and prevent future accumulation.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www2.lbl.gov/Science-Articles/Archive/LSD-Milano-Bielicki.html

BERKELEY, CA � Researchers at the U.S. Department of Energy's Lawrence Berkeley National Laboratory have discovered the mechanism by which an extremely rare protein mutation shields people from cardiovascular disease. The discovery could lead to more potent drug therapies that both target cholesterol deposition and prevent future accumulation.

Kult. Takk.

Og dette er vel et eksempel på hvordan en eneste mutasjon kan ha store positive konsekvenser.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pøh! Den gjellestrukturen lagde gud, bare på gøy! ;P

for vi vet jo at gjeller ikke oppstår spontant for å mate resten av fisken med oksygen.

Menneskers harebein har en veldig viktig rolle. men evolusjonister lærte oss lenge at det var en leftover fra fortiden.

evolusjonister fordummer vår forståelse av anatomien, da de altid prøver å putte ting inn i et evolusjonistisk perspektiv.

virkeligheten lærer oss noe annet om anatomien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult. Takk.

Og dette er vel et eksempel på hvordan en eneste mutasjon kan ha store positive konsekvenser.

forklarer dette hvorfor vi ikke finner mellomledd i fossilrekka????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evolusjonsteorien går ut på at det aldri er noe som er ferdig utviklet. Dermed er det heller aldri noe som er halvveis utviklet. Ethvert organ i ethvert vesen er slik det er fordi det er det beste alternativet akkurat nå.

Som Mann42 har påpekt, har det menneskelige hjertet mange svakheter. Ifølge evolusjonsteorien er det overveiende sannsynlig at det med tiden vil utvikles et mer driftsikkert hjerte. Skal vi følge din argumentasjon, innebærer det at du bare har et halvveis utviklet hjerte i brystet, noe du åpenbart mener er helt ubrukelig.

så hva slags muttasjon vil skape et komplett hjerte fra ingenting.

Her snakker vi om virkeligheten..

sannheten er at du ikke har peiling på hvordan hjertet funker. Rørende at du søker å representere hjerteeksperter, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forklarer dette hvorfor vi ikke finner mellomledd i fossilrekka????

Vi finner mellomledd.

Anonymous poster hash: 3c00b...d52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sannheten er at du ikke har peiling på hvordan hjertet funker.

Du er virkelig skada.

Ja, DU vet ikke hvordan hjertet funker. Det er det ingen som betviler.

Endret av Synapomorphy
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

forklarer dette hvorfor vi ikke finner mellomledd i fossilrekka????

Vi har jo ramset opp mange i denne tråden, så den går ikke, tjukken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for vi vet jo at gjeller ikke oppstår spontant for å mate resten av fisken med oksygen.

Menneskers harebein har en veldig viktig rolle. men evolusjonister lærte oss lenge at det var en leftover fra fortiden.

evolusjonister fordummer vår forståelse av anatomien, da de altid prøver å putte ting inn i et evolusjonistisk perspektiv.

virkeligheten lærer oss noe annet om anatomien.

Du forteller ofte om disse tingene som har veldig viktige roller osv, uten å nevne noe som helst om hva denne rollen er, eller å gi link til noen kilder.

Jeg har ikke lest noe om halebeinet før, så jeg veit ikke om det har noen funksjon eller ikke. Du kan kanskje forklare meg hva det gjør?

Gjelder, akkurat som alle andre deler av anatomien, oppstår selvfølgelig ikke spontant. Hvorfor har mennesker så mange rare saker (som disse gjellene feks, eller svømmehud), gjennom fosterstadiet, som vi ikke har bruk for, hvis vi er skapt med et formål om at vi skal se ut og fungere sånn vi gjør i dag? Alle disse delene er nyttig for andre dyr, så hva er grunnen til at gud har gitt dem til oss, for så å fjerne dem igjen før vi er født?

Eller kanskje hjertets svakheter kompenseres for ved endringer i biokjemien vår. Jeg mener jeg har sett en dokumentar om hjerte-kar-sykdommer som nevnte en liten italiensk landsby der beboerne har påfallende lav forekomst av hjerte-kar-sykdommer. På det tidspkt var det noe uklart hvorfor, men de ser ut til å ha en liten genetisk særegenhet som gjør dem i stand til å spise mettet fett uten noen av de skadene som alle vi andre pådrar oss. Muligens har de en optimal balanse i kolesterol-produksjon, eller noe helt annet. Men så vidt jeg husker, så mente man at forskjellen mellom disse menneskene og andre ikke var et utslag av livsstil, men av genetikk.

Noen andre som har hørt om dettte og kan si meg om jeg evt er helt på jordet her?

Det er ikke mettet fett som er årsaken til hjerte og karsykdommer, og det ser ut til at kolesterolnivåene ikke har noe med dette å gjøre heller, så vidt jeg kan huske. Jeg kan sende deg noen linker, om du er hypp på å lese om det, men nå må jeg løpe i butikken. Trenger å kjøpe en pakke taco, så jeg får brukt opp kjøttdeigen som gikk ut på dato i går :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller kanskje hjertets svakheter kompenseres for ved endringer i biokjemien vår. Jeg mener jeg har sett en dokumentar om hjerte-kar-sykdommer som nevnte en liten italiensk landsby der beboerne har påfallende lav forekomst av hjerte-kar-sykdommer. På det tidspkt var det noe uklart hvorfor, men de ser ut til å ha en liten genetisk særegenhet som gjør dem i stand til å spise mettet fett uten noen av de skadene som alle vi andre pådrar oss. Muligens har de en optimal balanse i kolesterol-produksjon, eller noe helt annet. Men så vidt jeg husker, så mente man at forskjellen mellom disse menneskene og andre ikke var et utslag av livsstil, men av genetikk.

Noen andre som har hørt om dettte og kan si meg om jeg evt er helt på jordet her?

Hva med den lille Kenyanske byen/village'n Kalenjin? Byen som produserer mer maratonløpere og vinnere enn noen annen plass i verden?

I en undersøkelse gjort i Danmark, så tok de vilkårlige menn fra denne plassen, og trente dem i kun 3 måneder for å sammenligne dem med danmarks beste "track'n field" løper Thomas Nolan. Resultatet var at de alle slo ham, selv etter kun 3 måneders trening for formålet. I synet av evolusjonsteorien så kan vi forstå og forklare dette uten problemer. Skal man forklare det med kreasjon så vil man få et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nå må jeg løpe i butikken. Trenger å kjøpe en pakke taco, så jeg får brukt opp kjøttdeigen som gikk ut på dato i går :ler:

Dette overgår samtlige av "debatant" sine innlegg når det gjelder å bidra i tråden. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

forklarer dette hvorfor vi ikke finner mellomledd i fossilrekka????

Det er da ingen mangel på mellomledd i fossilrekkene. Det er kanskje litt mye forlangt at man skal finne komplette fossile eksempler på hvert eneste dyr som noen gang har levd, men det er ikke noe problematisk å følge utviklingen bakover.

Anyway, denne lille mutasjonen som gjør et antall italienere immune mot hjerte-kar-sykdommer, er et konkret eksempel på at mutasjoner også kan være veldig nyttige. Og hvorfor ikke? All forandring er ikke av det onde, og det er dette det dreier seg om: Små forandringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med den lille Kenyanske byen/village'n Kalenjin? Byen som produserer mer maratonløpere og vinnere enn noen annen plass i verden?

I en undersøkelse gjort i Danmark, så tok de vilkårlige menn fra denne plassen, og trente dem i kun 3 måneder for å sammenligne dem med danmarks beste "track'n field" løper Thomas Nolan. Resultatet var at de alle slo ham, selv etter kun 3 måneders trening for formålet. I synet av evolusjonsteorien så kan vi forstå og forklare dette uten problemer. Skal man forklare det med kreasjon så vil man få et problem.

Neida det er ikke noe vanskelig å forklare det med kreasjonistargumenter.

"Gud gjorde det, og det er en del av hans store plan. Amen!" Ser du? Ferdig snakka.

Det sier Ken Ham også. "God did it, the Bible says it, I believe it!" Og mer er det ikke å si om den saken. Hvis du er kreasjonist og har lagt hjernen på is, altså. Eller har "Put on the Bible glasses!" som Ken gjerne sier når han forteller eventyr til barna som kommer til kreasjonistmuseet hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette overgår samtlige av "debatant" sine innlegg når det gjelder å bidra i tråden. :)

Jeg kan til og med legge ved litt nyttig og lærerik info!

1 taco-middag, som består av Dinner Kit, 400 gram karboadedeig, en pakke mais, og grønnkål, inneholder 3153 kalorier, med 397 karbs, 118 fett, og 132 protein, som er utmerket for en voksen mann som trener. (Litt avhengig av hvem man hører på, når det kommer til preoteinbehov).

Dette blei rundt 1000 kalorier mer enn jeg egentlig trengte, siden jeg bare sitter på rævva og spiller Pillars of Eternity i dag, men jeg tar det igjen i morgen... Siden kroppen min er utstyrt, etter årevis med evolusjon, til å kunne regulere seg etter behov ;)

Endret av Yme
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hva slags muttasjon vil skape et komplett hjerte fra ingenting.

Hva er et "komplett hjerte"? Jeg vil gjerne ha et enkelt, men presist svar.

For øvrig er vel du den eneste i denne tråden som har tatt til orde for at organer kan skapes ut av ingenting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...