Gå til innhold

Farlig utvikling, flere og flere tror på kreasjonisme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I starten var det vanskelig å se forskjell på de første cellene og random kjemi, liv er i esensen bare kjemi, men så tidlig i livets historie, snakker vi veldig kjemi her.

De første encellede organismene brukte ikke oksygen(var ekstremt lite av det)

Så for de første 2.8 milliardene med liv på jorda var det bare encellede saker, noen av disse(cyanbobakterier) begynnte å produsere oksygen over hundrevis av millioner av år fylte de havet og til dels atmosfæren med oksygen, inn kommer mitokondrium, anntagligvis en bakterie, som ble spist av en annen celle, og rett og slett ble en del av cellen, mitokondriumen er flott da den lager MASSE energi bare den får okygen og annet godt. Engergi produksjonen en mitokondrie kan gjøre er mange ganger høyere enn andre former, og dette kick starta livet på nytt, og vi ser de første flercellede organismene for rundt 800 millioner år siden.,

Dooh! Dette er da bare eventyr, synsing og antagelser! Inn kommer Howard, antageligvis et rundstykke, som ble spist av et troll? Trollet ble til stein og sprakk deretter opp i småbiter, og kickstarta den store styrkeprøven??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg lest om. Dette dreier seg ikke om tilfeldigheter, dette er ingeniørkunst av ypperste kvalitet og kan umulig ha oppstått av seg selv!

FYI, jeg blokkerer AB...

Evolusjon har ikke noe annet mål eller retning annet enn å sørge for en arts overlevelse.

Av de 4 milliarder dyreartene som har oppstått på jorda er 99% utryddet, og innen 100 år kan 50% av dyreartene som lever på jorda idag dø ut.

Med andre ord - liv på jorda er full av død og katastrofer så om det finnes noen "gud" som styrer denne utviklingen så må det være en sadist av rang som nyter ødeleggelse og lidelse.

En "skaper" kan ikke være mye god i hodet om han tar livet av omtrent alle dyr han "skaper".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dooh! Dette er da bare eventyr, synsing og antagelser! Inn kommer Howard, antageligvis et rundstykke, som ble spist av et troll? Trollet ble til stein og sprakk deretter opp i småbiter, og kickstarta den store styrkeprøven??!!

Er du religiøs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men da har du tydeligvis ikke forstått det du leste.

Prøv igjen.

Ja, men så er altså wikipedia ikke et anerkjent medium for fakta. Og selv om man driver med eksperimenter og undersøkelser, kommer man bare til antagelser og synsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evolusjon har ikke noe annet mål eller retning annet enn å sørge for en arts overlevelse.

Av de 4 milliarder dyreartene som har oppstått på jorda er 99% utryddet, og innen 100 år kan 50% av dyreartene som lever på jorda idag dø ut.

Med andre ord - liv på jorda er full av død og katastrofer så om det finnes noen "gud" som styrer denne utviklingen så må det være en sadist av rang som nyter ødeleggelse og lidelse.

En "skaper" kan ikke være mye god i hodet om han tar livet av omtrent alle dyr han "skaper".

Synes du blander litt sammen her nå? Hvis det finnes en "gud", er det en sadist av rang. Hvis det ikke finnes en "gud", hvem er sadisten da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men så er altså wikipedia ikke et anerkjent medium for fakta. Og selv om man driver med eksperimenter og undersøkelser, kommer man bare til antagelser og synsing.

WIkipedia er et helt fint sted å hente info. Handler det om noe man kan, kan man se over at det som står der stemmer, før man legger ut linken også.

Abiogenesis er en tese, men ut ifra hvordan vi veit at planeten vår må ha vært i de tidlige stadiene, har folk gjort undersøkelser hvor feks lyn som slår ned i "ursuppa" skaper byggeklossene til liv, så det er et veldig godt utgangspunkt for å finne ut noe mer.

Eller så har man andre teser, som feks panspermia.

Uansett, selv om dette er såkalt "synsing" er det mye mer solid enn "Gud lagde det".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men så er altså wikipedia ikke et anerkjent medium for fakta. Og selv om man driver med eksperimenter og undersøkelser, kommer man bare til antagelser og synsing.

Eneste som er fakta ifølge deg er bibelen regner jeg med...

Anonymous poster hash: 3c00b...d52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du religiøs?

Religiøse slik jeg definerer dem, sitter på kirkebenkene på søndagene og pleier sin samvittighet. Jeg er ikke en sånn, men jeg kaller meg en troende, av enkelhet fordi jeg tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religiøse slik jeg definerer dem, sitter på kirkebenkene på søndagene og pleier sin samvittighet. Jeg er ikke en sånn, men jeg kaller meg en troende, av enkelhet fordi jeg tror.

Tror du at gud skapte verden, og alle dyrene osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du blander litt sammen her nå? Hvis det finnes en "gud", er det en sadist av rang. Hvis det ikke finnes en "gud", hvem er sadisten da?

Du får lese the blind watchmaker av Richard Dawkins.

Anonymous poster hash: 3c00b...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WIkipedia er et helt fint sted å hente info. Handler det om noe man kan, kan man se over at det som står der stemmer, før man legger ut linken også.

Abiogenesis er en tese, men ut ifra hvordan vi veit at planeten vår må ha vært i de tidlige stadiene, har folk gjort undersøkelser hvor feks lyn som slår ned i "ursuppa" skaper byggeklossene til liv, så det er et veldig godt utgangspunkt for å finne ut noe mer.

Eller så har man andre teser, som feks panspermia.

Uansett, selv om dette er såkalt "synsing" er det mye mer solid enn "Gud lagde det".

Jeg er ikke enig i det, så vi får bli enig om å være uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i det, så vi får bli enig om å være uenig.

Hva er det du ikke er enig i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du blander litt sammen her nå? Hvis det finnes en "gud", er det en sadist av rang. Hvis det ikke finnes en "gud", hvem er sadisten da?

Det finnes såklart ingen gud - Så ingen er sadister. Det eneste det betyr er at livet på jorda er hardt og brutalt og ikke optimalisert for at dyrearter skal overleve.

Det er en million ting på jorda som kan ta livet våres. Og som sagt har 99% av alle dyrearter i hele jordas historie blitt fullstendig utslettet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du at gud skapte verden, og alle dyrene osv?

Alt som har skjedd på denne planeten har etterlatt seg et bestemt inntrykk av noe planlagt. :omg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du ikke er enig i?

At synsing er mer solid enn skapelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes såklart ingen gud - Så ingen er sadister. Det eneste det betyr er at livet på jorda er hardt og brutalt og ikke optimalisert for at dyrearter skal overleve.

Det er en million ting på jorda som kan ta livet våres. Og som sagt har 99% av alle dyrearter i hele jordas historie blitt fullstendig utslettet.

Joda, Gud finnes. Og alt du er så forferdet over har ingenting med sadisme og gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alt som har skjedd på denne planeten har etterlatt seg et bestemt inntrykk av noe planlagt. :omg:

Veldig dårlig planlagt i så fall, i og med at omtrent alle dyr som har finnes, er utdødde :P

At synsing er mer solid enn skapelse.

Så en bok som noen sa var ordet til gud, er ikke synsing?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig dårlig planlagt i så fall, i og med at omtrent alle dyr som har finnes, er utdødde :P

Så en bok som noen sa var ordet til gud, er ikke synsing?

Dette har ikke skjedd for dyrenes skyld, men for vår.

Du burde kanskje sette deg mer inn i hva tro egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke skjedd for dyrenes skyld, men for vår.

Det er nok av dyr som døde ut lenge før oss, men jeg regner med at du tror vi har vært her siden starten, så da slenger jeg med at det er nok av dyr som dør ut på steder vi ikke har noen som helst kontakt med, annet enn feks zoologer som undersøker.

Du burde kanskje sette deg mer inn i hva tro egentlig er.

Det ligger jo i ordet. Tro er tro... Det er noe man tror, også kjent som noe man syns, eller synsing.

Du skal få tro hva du vil, og det må jo være ganske kult å leve i en virkelighetsoppfatning som faktisk har en eller flere guder, men du kan på ingen måter kritisere noe for å være synsing, når det er basert på undersøkelser, som igjen er basert på ting vi veit at stemmer... Dette er tro basert på fakta. Du har tro basert på tro.

Endret av Yme
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dooh! Dette er da bare eventyr, synsing og antagelser! Inn kommer Howard, antageligvis et rundstykke, som ble spist av et troll? Trollet ble til stein og sprakk deretter opp i småbiter, og kickstarta den store styrkeprøven??!!

Så hvis det er noe du ikke skjønner, kan det ikke stemme? Si det til en som har brukt hele livet på å forske på livets opprinnelse, prøvet og feilet, skrevet og omskrevet, i samme naive tone og du hadde fått en lang og lærerik leksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...