Gå til innhold

Farlig utvikling, flere og flere tror på kreasjonisme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

selvfølgelig må alle disse ustabile systemene oppstå samtidig i en "ursuppe" for at celler skal fungere. De må oppstå samtidig for å funksjonere samtidig.

Du har ikke peiling på hvordan en celle funker, sant?

Du bruker det ordet om kompliserte prosesser som har oppstått og videreutviklet seg gjennom milliarder av år. Det sier det meste om debattnivået ditt.

Noen postet en link til noe man kaller Dunning-Kruger-effekten tidligere i tråden. Jeg foreslår at du tar en titt på den.

Anonymous poster hash: f1bf9...84d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

??

Hva betyr dette ?

1) Du erkjenner at du tar feil om DNA og ribosomer

2) Du nekter å forklare deg

3) All of the above

Tesje metode:)

Jeg vet faktisk hva jeg prater om. Ribosomer er små maskiner som produserer proteinene, som får sin informasjon fra DNA'et

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesje metode:)

Jeg vet faktisk hva jeg prater om. Ribosomer er små maskiner som produserer proteinene, som får sin informasjon fra DNA'et

Nei, du vet ikke hva du prater om og jeg kommer til å kommentere det.

Ribosomer er IKKE maskiner. De er IKKE avhengig av DNA.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du vet ikke hva du prater om og jeg kommer til å kommentere det.

Ribosomer er IKKE maskiner. De er IKKE avhengig av DNA.

hvor kommer infoen til ribosomene fra?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor kommer infoen til ribosomene fra? :)

Jeg tolker det som en innrømmelse på at du ikke hva hva ribosomer er.

btw: Svaret er RNA

Endret av Midgard
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker det som en innrømmelse på at du ikke hva hva ribosomer er.

btw: Svaret er RNA

Og hvor får RNA'et infoen sin fra?:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvor får RNA'et infoen sin fra? :)

RNA er INFOen, hvor den kommer fra er irrelevant for ribosomene

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor får RNA'et infoen sin fra? :)

:murvegg:

1Csy9.jpg

Anonymous poster hash: f1bf9...84d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RNA er INFOen, hvor den kommer fra er irrelevant for ribosomene

Gikk det inn :)?

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk det inn:)

Det er vel jeg som bør spørre om det. Det er jo DU som er eleven som ikke forstår dette med ribosomer.

Hvordan går det ?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel jeg som bør spørre om det. Det er jo DU som er eleven som ikke forstår dette med ribosomer.

Hvordan går det ?

så det gikk ikke inn.

Hopp to ganger snurr deg rundt og les alt jeg har skrevet en gang til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det gikk ikke inn.

Hopp to ganger snurr deg rundt og les alt jeg har skrevet en gang til.

Alt du har skrevet er desperasjon rundt det at du ikke forstår hva du snakker om.

Du må gjerne stille spm, men noe sier meg at du ikke er i stand til å prosessere informasjon.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk det inn :)?

Pleide du å leke den leken da du var liten, som går ut på å stille et spørsmål, få et svar og stille svaret som spørsmål tilbake helt til den andre ikke klarer å svare lenger?

- Hvorfor snør det?

- Fordi det er kaldt.

- Hvorfor er det kaldt?

- Fordi det er vinter.

- Hvorfor er det vinter?

Osv.

Du er et naturtalent på akkurat det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Det her er underholdning! Tenk å male seg så godt opp i et hjørne, for så å prøve å lure alle som står på andre siden, til å tro at det faktisk er de som står i hjørnet... Herre gud :ler:

Det er jo sånn man gjorde på barneskolen :nigo:

Igjen, Debatant, når du faktisk tyr til løgn, betyr det bare at du ikke har noe poeng.

Endret av Yme
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleide du å leke den leken da du var liten, som går ut på å stille et spørsmål, få et svar og stille svaret som spørsmål tilbake helt til den andre ikke klarer å svare lenger?

- Hvorfor snør det?

- Fordi det er kaldt.

- Hvorfor er det kaldt?

- Fordi det er vinter.

- Hvorfor er det vinter?

Osv.

Du er et naturtalent på akkurat det.

Jeg er enig i alt unntatt siste setning.

Han er nok ikke noe bedre enn 4åringen min.

Men jeg tror dog at det er i dette årskullet han har mest naturtalent.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke folk respektere at andre har en tro, er religiøse?
Ja, det finnes de som er ekstreme..

Men tanken bak å være religiøs ligger jo kanskje i det at, når du minst venter det, så trenger du noen du kan prate med og holde håpet oppe. Selvom den personen du ber til ikke svarer deg tilbake, så gir det noen en følelse av at de blir hørt.

De små miraklene som skjer i livet..

Ikke si at mirakler ikke finnes, ja det har jo med vitenskapen og teknologien idag, men ikke ta fra håpet til andre mennesker..Ikke trykk de ned bare fordi du mener noe annet..

Du finner mirakler overalt, kvinnen som har blitt fortalt at hun mest sannsynlig aldri blir gravid, så blir hun gravid. Eller datteren som har en kreftsyk far. Sønnen som havnet i en bilulykke.. Så blir de friske.. Om noen da velger å tro at det finnes en gud, så la de gjøre det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor kan ikke folk respektere at andre har en tro, er religiøse?

Ja, det finnes de som er ekstreme..

Men tanken bak å være religiøs ligger jo kanskje i det at, når du minst venter det, så trenger du noen du kan prate med og holde håpet oppe. Selvom den personen du ber til ikke svarer deg tilbake, så gir det noen en følelse av at de blir hørt.

De små miraklene som skjer i livet..

Ikke si at mirakler ikke finnes, ja det har jo med vitenskapen og teknologien idag, men ikke ta fra håpet til andre mennesker..Ikke trykk de ned bare fordi du mener noe annet..

Du finner mirakler overalt, kvinnen som har blitt fortalt at hun mest sannsynlig aldri blir gravid, så blir hun gravid. Eller datteren som har en kreftsyk far. Sønnen som havnet i en bilulykke.. Så blir de friske.. Om noen da velger å tro at det finnes en gud, så la de gjøre det..

Dette tilhører en annen diskusjon. Denne tråden handler om evolusjon.

Anonymous poster hash: f1bf9...84d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke folk respektere at andre har en tro, er religiøse?

Ja, det finnes de som er ekstreme..

Men tanken bak å være religiøs ligger jo kanskje i det at, når du minst venter det, så trenger du noen du kan prate med og holde håpet oppe. Selvom den personen du ber til ikke svarer deg tilbake, så gir det noen en følelse av at de blir hørt.

De små miraklene som skjer i livet..

Ikke si at mirakler ikke finnes, ja det har jo med vitenskapen og teknologien idag, men ikke ta fra håpet til andre mennesker..Ikke trykk de ned bare fordi du mener noe annet..

Du finner mirakler overalt, kvinnen som har blitt fortalt at hun mest sannsynlig aldri blir gravid, så blir hun gravid. Eller datteren som har en kreftsyk far. Sønnen som havnet i en bilulykke.. Så blir de friske.. Om noen da velger å tro at det finnes en gud, så la de gjøre det..

Det er helt greit å være religiøs så lenge det ikke går utover sunn fornuft.

Men jeg synes ikke hele debatten om religion burde blandes inn i evolusjonsdebatten, som den har blitt her. De fleste kristne er ikke kreasjonister og ser på evolusjon som selve mekanismen til Gud. Man gjør folkeopplysningen en bjørnetjeneste når man drar inn bastant ateisme.

Det som gjør kreasjonisme problematisk er når denne personlige troen vi på død og liv må respektere dyttes over på barn på den måten at noen skal få egen og helt uvitenskapelig undervisning. Jeg gikk i klasse med en som var Jehovas vitne og som ikke fikk være i timene vi lærte om evolusjon. Jeg vet ikke hvordan det har gått med henne, men hvis hun har valgt en karriere innenfor biologi, medisin, kjemi eller psykologi synes jeg virkelig synd på henne. Hun må i så fall lære den elementær kunnskapen hun burde hatt rett til som barn helt fra start, i voksen alder. Hvis vi skal gi etter for kreasjonistforeldre betyr det at vi får en gruppe barn som mangler mange muligheter andre barn har. Da handler det ikke bare om uskyldig, personlig tro lenger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesje metode:)

Jeg vet faktisk hva jeg prater om. Ribosomer er små maskiner som produserer proteinene, som får sin informasjon fra DNA'et

Hva? Største tøyset jeg har lest i dag.

Anonymous poster hash: e28bd...da0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tilhører en annen diskusjon. Denne tråden handler om evolusjon.

Anonymous poster hash: f1bf9...84d

Vel jeg forsto det som at flere av de som har kommentert her har rakket ned på religion, så hvorfor ikke skrive min mening om religion da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...