Gå til innhold

Ionaa har fått ræva i gir

Ionaa

Anbefalte innlegg

Så kos med PM Mayamor :kose:

Ingen spesifik trening idag...følte ikke for å gå inn på treningssenteret i dette fantastiske været. Så jeg, småen og den skjønne 19-år gamle tanta hans gikk på tur i finværet. Og så spiste vi lunsj på Cafè..der småen fikk masse skryt av gamle damen. :kul: Men i denne temperaturen så blei vi gode og varme av å traske rundt

Imorgen står det Sykkel intervall og mage/rygg på timeplanen. (Mage/rygg begynner akkurat når sykkeltimen er ferdig så det blir kanon) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag var en av de ikke fullt så morsomme dagene. Null energi, null humør, null tiltak. :-x Spiste halve frokosten og så 1/3 Myoplex kl.17.30...så jeg hadde ikke så mye å gå på i kroppen da jeg dro på trening...derfor fant jeg ut at det bare blei intervall idag og ingen styrke etterpå. Jeg tror instruktøren hadde med seg kjæresten på timen for første gang....så han var mye tøffere i trynet enn vanlig. :ler: Men det var jo bare konge..jo tøffere instruktrør jo mer yter jeg. Jeg hadde ikke en millimeter mer å gi når timen var ferdig, men likevel hadde jeg nok klart mage/rygg timen etterpå.....men sykkelsko er vel ikke populært i en aerobic-sal :fy:

Uansett...nå er energinivået på topp, humøret på topp og jeg er full av tiltak igjen. :kul: Så nå er jeg klar for middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er å trene da!! :D :D :D

Du får rett og slett bare fortsette å sjarmere PTen på massajekursene så kanskje du får noen gratistimer med treningsveiledning! ;) ;) ;)

Jeg lurer på en ting....

Hvis målet ditt er å bli slankere (ifølge et tidligere innlegg i dagboka di) vil ikke muskelbygging før man har gått ned i vekt egentlig bare forverre problemet da?

Det hvor jeg trener så kommer det ofte folk som har trent på sats og studioaktiv en laang stund uten å få de resultatene de vil ha. Dvs, joda, de får muskler, men de blir ikke en cm slankere. Tvert imot, de bygger rett og slett utover. Og spinning gir som kjent store lår og legger...

Ikke at jeg nødvendigvis på død og liv skal skryte av opplegget på treningssenteret jeg trener, men jeg har jo sett at det virker da...

Uansett så synes jeg det var på tide at du tok deg selv i nakken og begynte å jobbe med selvtilliten din! :kul:

Det er ikke bra hverken for deg eller radden (for ikke å snakke om mannen) at du går rundt å rakker ned på deg selv, og noe spiseforstyrrelser får du ikke begynne med igjen!! :evil:

Du er en superflott jente, og dersom du ikke innser det selv FØR du begynner med slanking og trening så vil du ikke vite når det er på tide å stoppe slankingen heller. Det hjelper ikke med en veltrent og slank kropp så lenge bildet du har av deg selv er et helt annet.

Og, å være slank og veltrent gjør deg ikke automatisk lykkelig, lykken kommer når du er fornøyd med deg selv! Med eller uten de ekstra kiloene! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går det med treningen vennen!?

Ødela jeg alt med å dra deg til byn ofr ingen nytte i dag??

Men sånt skjer når små gutter må på legevakten.

Men vi får ta det igjen!!!

Og du får fortsette å trene!

Jeg må si du imponerer!!

Gåtur før frokost. Leeeenge før jeg har planer om å stå opp! Det er jo bare supert!!! Og jeg må jo bare si at du trener riktig slik du holder på. Det er den beste måten for å få igjen treningeformen din! Du imponerer virkelig dama!!! :D STÅ PÅ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hurra hei og hopp jeg er så glad idag. Min PT var min treningsveileder idag(så da måtte han bytte t-skjorte)....jeg varma opp...vi prata, prata, prata og prata. Så..vi skal treffes igjen imorra tidlig og kjøre igang. Fullt opplegg, full pakke. Treningsdagbok, fast dag med han 1 gang i uka, pushing, pumping, deffing, cardio og spising...full pakke. HALLELUUUUJAH!!!! Kanskje det blir i overkant med 2 treningsdagbøker...hmmm?? Det finner jeg etterhvert ut. Har det vært alvor tidligere så er det virkelig blod-alvor nå :hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Tusen takk for kryssing inne hos meg. :klem:

Tok to nye tester i morges.

Begge negative.

Så nå kan du stå opp igjen... :wink:

Å det er sånn jeg er med på trening... :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Phu. Det er godt det ikke var verre... :Hehe:

*løper opp og tar fatt på dagen*

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at dere er med å trener i dagboka mi :ler:

Det er synd med de testene Mayamor.....lykke til videre i prøvingen :klem:

På onsdagen var jeg sinnsykt lenge på sats. En lang samtale med tull, alvor og planlegging kjørte vi igang opplegget. Denne gangen med blanding av cardio på ca 70% av maxpuls og eksplosiv styrke. Helt herlig! Etter en runde med brystpress er det fantastisk deilig å hive seg på tredemølla i det tempoet. (70% er ganske behagelig). Alle øvelsene og vektene har jeg i dagboka jeg fikk av PT.

I morra er det igang igjen for meg, helt alene. Og da skal jeg bare ta styrke delen. Utenom det er planen å få til Core annenhver dag + intervall på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*svett*

Takk for at du var med og prøvde kjole i dag.

Det er litt godt at andre har sett meg i den før dagen... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig økt idag. Begynte med 1/2t cardio, så på knebøy, nedtrekk, benkepress og skulderløft, før jeg tok en liten core-økt. Du verden så mye mer morro pausene er med en PT :roll: Så pausene blei myyye kortere, men jeg merket at neste gang kan jeg mer enn gjerne øke vektene. For det gikk helt greit idag, helt alene..klarte alle rep`ene uten problemer. Jeg økte litt i benkpressen da. :kul:

Ikveld kommer det masse folk til Bergen, og jeg regner med vi får besøk. Min superdupre svigermormor er 80-år og slekt fra land og strand kommer. Bla kommer 2 av småens faddere, og deres lille sønn som blei født i januar. Det blir morro morro. Men, det betyr shining av leiligheten!!! Så det er bare å sette igang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye intervall-økt idag. Det er jo den perfekte kondisjonstrening så det er jo helt konge. Min favoritt-instruktør var der, også hadde han et helt nytt program :)

Matmessig var ikke helgen ideel. Det blei færre måltider, og et av de varte jo mange mange timer......men det var en helg og en spesiell helg med mye action. Imorra er det mandag og tilbake til gode vaner :wink:

Stakkars mannen....han finner ikke igjen eksamensoppgaven han har skrevet. Og den skal leveres imorra :o Vi har lett som gale og fått data-ekspert-bror til å innvadere pc`n, men ingenting dukker opp. Jo, forsiden....men det er jo det minste problemet. Han er nå ute å handler litt å spise på..og så er det bare å begynne på nytt da. Stakkars kjære mannen min. Det er stress når sånt skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, det er så kjipt når sånt skjer! Min oppgave forsvant også en gang - to timer før innlevering! Fant den til slutt ved å gå på siste dokument-lista i Word. Puh! Men den var virkelig ingen andre steder på maskina, og jeg kaldsvetta i panikk.

Så flink du er til å trene da! Forsett og skriv om det, for en dag har jeg fått nok inspirasjon til å komme meg avgårde jeg og! :ler:

Ønsker mannen din lykke til med nattens skriving. Føler med han på hvor kjipt det må være. Drikk kaffe!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg for min mann jolie...heldigvis. Han fikk tak i et eksemplar av den første innleveringen (de hadde den til evaluering) fra sensor. Så dette må skrives inn på nytt fra ark til pc før han kan endre og forbedre det som måtte gjøres. Litt jobb, men sinnsykt mye mindre jobb enn å begynne på nytt.

Idag trente jeg Core Puls. Det måtte jo prøves :) Ikke den mest typiske Ionaa trening, men jeg får gi den noen forsøk før jeg forkaster den. Jeg likte veldig godt balanseøvelsene for de hadde jeg teken på, løpingen funka greit, rotasjonene også. Det som var værre var all hoppingen av og på brettet, hit og dit. Jeg er ingen hoppe-person.....Styrke delen funka også helt greit, brettet sklei kanskje litt, men kroppen fikk nå kjørt seg likevel. Mage-øvelsene var tunge, og jeg som hadde mageruter i gamledager......detta var ille tungt ja. Og vanskelig. Men med unntakk av hoppinga så var det en veldig morsom økt. Kan bruke den for variasjonens skyld innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her minker det ja. Følte at det ikke hadde skjedd de store endringene engetlig, så da tenkte jeg det var på høy tid å måle cm som motivasjon. Og det har skjedd litt ja :o 3 cm mindre over lårene, 2,5 cm mindre over mage, bryst og hofte. :P:P:P Morro!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg dønn klar for å møte PT imorra :hoppe::hoppe:

Jeg gleder meg skikkelig. Og akkurat sånn skal det være å trene....digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var nok ikke helt uten grunn at jeg var dønn klar for å møte PT nei. Han hadde virkelig lagt seg i selen for å fikse en overraskelsestrening :hoppe: Men unntak av benpressen så var vi i sal hele tiden.

Benpress:

oppvarming

12 x 130 kg

12 x 140 kg

12 x 140 kg

Så var vi i sal resten. Han hadde med seg cd, stepkasse, ball og vektstang. Så jeg jogga, steppa, sparka, slo + + i ett kjør. Innimellom tok vi styrke (stående roing tror jeg det var, benkpress, biseps curl, triceps og skuldre...og til slutt core, mage, rygg). Han hoppa rundt som en hundevalp og jeg tok i alt jeg hadde. Jeg svetta noe villt og drakk vann som en kamel som endelig var kommet frem til en oase. Utrolig bra trening! Elsket det og det var drepende tungt til tider. Men hvem gidder å gi seg når det blir tøfft? :sjarmor:

Core puls instruktøren kom innom og skrøyt av meg til og med. Fortalte PT at jeg hadde vært i hennes time på mandag og jobba veldig hardt. Uansett, det er jo kult å bli lagt merke til :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
*svett*

Jeg er meget imponert av deg altså!!

Ta og tren litt triceps for meg da...

så slipper jeg... ;):tunge1:

:ler::ler:

Jeg har ingenting imot å trene tricepsene jeg..skal man få en bra slagarm er det viktig med triceps. :wink:

Idag var jeg igang 8.30 (og er fast bestemt på å være der tidligere neste gang). 10min oppvarming på tredemølle.

Benpress (samme som siste forrige gang)

Nedtrekk (økte 5 kg)

Benkpress (økte 2,5 kg)

Skulderpress (økte 2x1 kg)

Mage

Rygg

Core

Og etterpå 1/2t på tredemølle i oppoverbakke. Dæven så kjedelig det er å være 1/2t på tredemølle. Så neste gang er planen å være ferdig med styrkeprogrammet rundt 9.20 og så gå på en sykkeltime istedenfor. Særlig siden sats-nordkapp konkurransen virker spennende. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enda mer *svett*

skjønner ikke at du fikser det.

Men nå har du dilla da, og får kjempegode resultater, så jeg skjønner det er moro!! Også med den PT'en da... *sukk*

GIVE ME MONEY!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en klem og et "takk for sist".

Veldig koselig å treffe deg igjen.

Håper du får en strålende helg.

:)

Klem ny.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...