Gå til innhold

Ionaa har fått ræva i gir


Ionaa

Anbefalte innlegg

Idag har vi vært på "førstehjelpskurs for de med omsorg for barn" i regi av Norsk Luftambulanse. Et veldig godt kurs. Det er mange år siden jeg har lært meg førstehjelp så mye er endret siden den gang samt jeg kan ikke noe om små barn....eller dvs kunne ikke førstehjelp på små barn. Det blei flere aha-opplevelser og oppvåkninger. Og jeg som trodde jeg kunne litt fra før av :oops: Så jeg har slått små babydukker i ryggen, gitt kompresjoner til små og store barnedukker og lært en hel masse mens småen var sammen med sin farmor og farfar.

Midt i kurset fikk jeg melding fra mamma om at pappa lå på sykehus da. Fikk litt grøssningen siden jeg var midt i et førstehjelpskurs da den meldingen dukka opp...men videre i meldingen stod det at det var ankelbrudd. De og noen venner var på tyttebærtur på en hytte, pappa skulle ut å titte på månen med sigar (og sikker congac kjenner jeg pappa rett) og tråkka over på en liten tue. Fikk 7cm brudd på begge sider av ankelen, benene hadde forskjøvet seg i forhold til hverandre og han lå 2 timer på operasjonsbordet. Stakkars pappa. Jeg snakka nettop med han på telefon. Han skulle få snakke med lege imorra om hvor lenge han måtte være og åssen det stod til, men han regna med å komme hjem imorra for han skulle på jobb på mandag :riste: Åssen skal han komme seg på en jobb som tar 40min å kjøre til med brudd i høyre fot da.... *oppgitt* Men stakkaren har litt dårlig samvittighet for at han ikke får være med på besiktigelsen av leiligheten en uke før overtakelse....hadde kjøpt billetter og alt. Men det jeg syns var litt ille var at han hadde en annen billett han ikke fikk brukt, han og noen på jobben skulle fly til Trodheim og se på Rosenborg mot Arsenal. Og der var det ikke lett å få billett visstnok. Mannen vurderte om han skulle fly til Oslo for å få billettene hans :roll:

jaja...leggetid for små tasser og pizzatid for mødre og fedre. :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var godt å høre at det "bare" var ankelbrudd da...

Hadde vært koselig å treffes...

Kunne jo tatt et lite et på TGI-Friday en sen ettermiddag

- eks. neste onsdag (6 oktober) - kl.18.00. ?

*Lodde stemningen*

Så tenkte jeg på et lite treff her i huset over høtferien...

Kom gjerne med tilbakemeldinger.

Hva passer best:

* Torsdag 14 oktober kl.18.00.

* Tirsdag 19 oktober kl.18.00.

* Torsdag 21 oktober kl.18.00.

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Tenk at Lillen endelig er gravid!! :hoppe:

Fikk et lite hint av magnhild idag og da fant jeg ut at det var på tide å besøke dagboken min igjen også. Vi har lånt ut kontoret noen dager til min kommende svigerinne. Dette er gamlerommet til svigersøster, som har flytte på rommet til yngste svoger fordi han er på folkehøgskole. Så vi har fått eget kontor hos svigers. :sjarmor:

Idag har jeg bakt noen utrolig gode eplemuffins, men de var mektige. Jeg så oppskriften på "god morgen norge" og siden svigermor og svigermormor hadde plukka en dunge med epler

Det er lange dager for tiden. Noen på mannens jobb har tatt ferie så han jobber en del ekstra, så i tillegg til skolen blir det lange dager for oss begge. Men nå har svigermor og svigersøster høstferie så nå er det mye lettere for meg også. Idag handla vi svææær airex matte...og jeg fikk litt dille på Tress-butikken og testa litt ulike "leker" og ville helst ikke gå. Men da alle andre var gått måtte jeg tusle slukøra etter. Jeg tok med meg den største katalogen de hadde og koste meg og drømte meg bort til et stor hus med et gigantisk lekerom til meg og småen. De har også hjemmeside forresten: Tress

Jeg har ellers møtt skjønne Lille Milla Sofie Tror det var det beste som kunne hent meg den dagen....jeg var kav utslitt og tenkte at jeg ikke kom til å holde ut hele 3 timer til frem til mannen min var ferdig på jobb. ( 6 dager i uka borte dager og kvelder er et ork).

Vi var oppe i leiligheten på fredag og viste den frem til svoger og kommende svigerinne som var på besøk. Nå var baderomsinnredningen på plass, spotter i taket på plass. Skapene er oppe og skyvedørsgarderoben i gangen. (Den er svæær). Vi er godt fornøyde med flisene på badet, nå var det godt lys der inne. Angrer på at vi ikke la litt penger i oppgradering av dassen.....og innredningen...men men. Vi torde ikke satse. Tror noen andre vi kjenner har endra for mye i forold til økonomien (dvs....de tror det) og da syns jeg det er bedre å fikse litt senere også. Særlig med våre rabatter :sjarmor:

Nei nå er det ikke lenge igjen....det er ikke 3 uker engang. Lurer på åssen småen skal takle å ikke få oppmerksomhet fra 5 personer på en gang lenger. Han elsker tanten sin, min svigersøster. Han lyser opp når ho kommer....han rett og slett jubler. De er kjempeglade i hverandre og det er utrolig koselig. :hjerte:

Mayamor: ja det hadde vært koselig å treffes igjen. Skal jammen prøve å komme. Tusen takk for helgehilsen Trulselinemor og sommerfuglene. Og sist men ikke minst, takk for hopping i dagboka mi magnhild.

Konrad blir større og større, dag for dag. Han har sprengt en pysj nå, tror det var 62 så vi har gått til innkjøp av 74 pysjer. Han har vokst mer i lengden den siste tiden enn noen gang.

Han er blitt flink til å rulle, og gjør det stadig vekk. Særlig på ariex matta.

Han elsker å hoppe,

han har en herlig rullende latter. Særlig når noe er litt skumelt-morsomt. Feks om han sitter på fanget mitt mens mannen tar fart og løper mot han og sier BØ! mot ansiktet hans. Når mannen stiler seg opp for å løpe på nytt sitter han og hyler og gleder seg villt....han hopper og er kjempespent. Herlig!

Han holder flaska selv når han spiser.

Han elsker å bade så jeg kommer til å savne sårt badekaret her hos svigers. :-(

Han roer seg totalt ned av cd`n han fikk av to av fadderne til dåpen. (Bok og cd med godnatt sanger...."kvelden lister seg på tå" heter den. Fadderne hans kjenner en av de som står for musikken). Vi glemte å spille cd`n en kveld og han sovna ikke før 23.30. :roll:

Småen elsker å høre sin egen stemme...og digger å le og rope. Han har nå begynt å like å lage lyd med ranglen og liknende og putter de ikke lenger bare rett i munnen.

Kommer ikke på mer akkurat nå.....litt seint for ei som stod tidlig opp. Som faktisk sovna på beina til svigersøster mens vi så på kill Bill :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gratulasjoner, Ionaa!

Og ikke minst takk for "inn-direkte" (altså gjennom Magnhild :ler2: ) hjelp med et strålende navn til den nye boken min :klem:

Og så kan det hende jeg skal takke deg fra Mannen, men det vet jeg ikke... Har fått intrykk av at du hjalp Magnhild litt med en mail!? Han ropte ihvertfall ut navnet ditt...men jeg fikk ikke lese :wink:

Spennende lesning her inne for tiden...

Å flutte til et nytt sted (særlig så nytt som dit dere skal :Hehe: ) er topp!! :klappe:

Lykke til så lenge! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Lillen :kose: kan hende jeg og magnhild kokkelerte litt på msn ja....i allefall kaklet. Det skjer stadig vekk. :sjarmor:

Ja, idag er det èn uke til besiktigelse. Mannen har en murervenn som skal være med, samt svigerfar og svigerfarfar (siden stakkars pappa ikke kan være med). Og det er kun 2 uker til vi overtar leiligheten. Tia har gått utrolig fort :hoppe: Det har gått knirkefritt å bo hos svigers, bank i bordet. (Savner litt å drikke vin...og jeg bør ikke snakke for høy siden min mest bråkete svoger kommer hjem på høstferie idag....sukk...men hittil har det gått knirkefritt).

Magnhild, jeg og Lillemilla fra NM var på damenes aften på Byggmakker. Fikk presentert den nye fargekolleksjonen til Jotun og penslene til Jordan. Jordan-mannen har jeg bestilt pensler fra tidligere...hehe. Veldig lett å kjenne igjen. Vi meldte oss på neste damenes aften med det samme, for da er det bla gulv det skal handle om. Og gulv på byggmakker får jeg billig og skal legge i leiligheten min etterhvert. Johoo!!

Jeg har storkost meg på KG treff på Fridays, og fikk møte Hermiones lille skjønne for første gang. Ellers var det kjempekoselig å treffe dere jenter, som alltid :klem:

Meta og jeg har vært på trilletur med gullene våre...langs gamle jernbanelinjen...forbi den skumle motorsykkelklubben. Hehe. Men det var bare koselig.

Småen har lært deg å klappe :klappe: Igår klappet han hele tiden, det samme har han gjort idag. Han har vist stor interesse for svigers sitt piano, djembe, cymbaler osv. Så vi syns det er litt synd å flytte fra det. Så idag var jeg, mannen og svigersøster en tur i byen (svigersøs var bare en liten tur med før jobben). Jeg gikk på Pro Perc og handlet til småen. Og fy søren så mye gøy de har!!! Kunne gått berserk...men begrenset meg til 3 ting småen kunne ha glede av nå. Han fikk en trestav med rasling (akkurat passe stor til han), Bjellekrans, og en maracas formet som et andeansikt. Vi satte oss på cafè for å gi han mat og spise selv. Da fikk han prøve raslestaven og han elsket den. Han holdt den i en hånd og klappen, han lo og lo da han hørte raslelyden. Fantastisk. Han elsker også bjellekransen sin...maracasen er best å bite i foreløpig.

Håper videre på å kjøpe dette:

Oi...han våknet..oppdaterer senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hat tenkt til å kjøpe litt perkusjon til småen. Ikke for å "skape" en musiker, men fordi det er veldig morro å leke med. Jeg testa noe klokkespill på en lekebutikk igår og fikk frysninger over hvor ekkel og ustemt den var. Så ekte saker, som låter fint og tåler en del blir kjøpt inn her. Ikke så gærrn pris heller. Betalte 79kr for en litt stor bjellekrans med 7 bjeller (barnebjellekrans koster 49), 79 for staven og 60 kr for maracasen....tror jeg.

Ønskeliste fremover:

-Djembe eller bongotrommer

-Marimba eller xylofon(barneversjoner)

-håndtromme

-Cabasa

-Woodblock frosk

-Røretromme

Nei nå er det mat! Aner ikke hva det er, men siden svoger er hjemme nå er det sikkert pizza

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Takk for sist... :klem:

Hjelpes hvor stor og flott Konrad er blitt. :hjerte:

Men du - han fra Jotun...

Heter han T.L. og er høy og mørk...?

Da er det min fetter som er en skikkelig sjamør... :ler:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for turen. Blir kjempespennende å se når dere får flyttet inn. Jammen ikke lenge til :danse:

Takk for middagstips også. Det ble knallgodt og skal definitivt gjentas :sikle:

Klem fra Meta :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayamor: Han jotunfyren var ingen storsjarmør vil jeg si så han slekter helt sikkert ikke på deg :wink:

Meta: Uff....håper det går greit med bekkenet ditt. Jeg sa det var langt, men jeg understreka det vel sikkert ikke godt nok. Vet åssen det er å gå litt for lang tur med et litt for dårlig bekken litt for nærme fødselen. Det er vondt. Bra dere likte maten, jeg digger det. Bare synd du ikke kan spise løk og mannen ikke liker kokte gulerøtter for å koke det i appelsinjuice er sinnsykt godt. *slurp* Men hva gjorde dere med grønnsakene?

Vi var på besiktigelse av leiligheten igår :hoppe: Svigerfar, mannen, småen og jeg skulle pirke på arbeidet. Men vi trengte ikke det....byggelederen var sinnsykt pirkete selv og la merke til litt av hvert så at jeg hadde psyka meg opp til pirkete-inspektør-Ionaa var unødvendig. Hehe. Men det var ikke mye å si på...det skal flikkes litt et par steder på malingen og de skal legge på plass igjen noen heller ute de hadde tatt vekk for å feste terassen over oss. Ellers skal vi nå velge ut en utelampe og en kjøkkenlampe som skal monteres før innflytning.

Det er 6 dager igjen til overtakelse. Hurraaa!!! Vi fikk titte i kjellerboden vår, vi så på garageplassen vår. Navnene våre stod på noen fine, blå postkasser som hang utenfor inngangen. De skal fliselegge entreene i helgen så alt er klappet og klart til vi flytter inn. Dvs ikke heisen. Den er helt klar til 2. etg flytter inn uken etter. Så jeg har ikke all verdens tid til å finne gardiner og sånn......hjeeeeelp. Har liksom ikke funnet noen som jeg har falt for enda. Vil ha panelgardiner....en litt "kjedelig" farge og en litt sprek en på hver side av vinduene. Det er store flotte vinduer. Det blir så fint. Det blir lyst og koselig.

Skulle ønske vi hadde valgt en annen do men........do kan jeg kanskje få billig gjennom pappa så da kan jeg hive den ut om jeg blir lei av den.

Jeg er så lei av at mannen må jobbe og gå på skole hele tiden. Jeg er alene 6 dager i uka, ofte morgen, ettermiddag og kveld. Sukk! Har egentlig ikke så mye å klage på siden jeg faktisk har en partner jeg er veldig glad i.Men jeg blir ganske så sliten. Jeg er i allefall lykkelig over at jeg har slutta å pumpe ja. Det flytter inn et par andre mødre inn i blokka vår og området rundt (som jeg vetom nå) så da har jeg noen å slå ihjel tid med. Og trene småen opp til å bli litt tøffere sammen med andre barn. Han var kjemperedd for Magnhilds Erik. Stakkar. Men det var litt komisk også. Småen er en rolig gutt, mens Erik er litt mer brautende og ikke minst en del eldre og kan gjøre mye mer. Jeg satser på at det går seg til når vi flytter til et område med mange andre barn.

Lurer på hva vi skal slå ihjel litt tid med idag jeg. Lurer på en tur til Lagunen for å kjøpe en liten ting til en kompis som ble pappa igår kveld. Stor jente på 52 cm og 3,8 kg (men pappaen er ganske så lang han også da...nesten 2m og datteren er født en uke før termin. Så jeg syns ho var litt lang...men jeg er vant med en veldig liten en så det er ikke sikkert ho er så lang egentlig men...rorororo)

Vi har bestilt en ull-fleece bukse og jakke til Konrad på Ull-rik. Det skulle ta et par dager å lage den så den er vel snart ferdig. Den er så sinnsykt deilig. Og, i motsetning til vanlig fleece, så smelter den ikke om det begynte å brenne i den. (Jeg har vært på førstehjelpskurs ja). Tenkte den skulle bli fin å sitte i i vogna nå til vinteren. Sinnsykt myk og deilig var den i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med innflytting om 6 dager :hoppe:

Vet godt hvordan det er å være alene det meste av tiden :roll: Ikke morsomt, må bare komme innom hvis du kjeder deg for mye en dag :wink: Sitter som regel alene, mens mannen er på skole det meste av døgnet jeg også...

Ps: håper vi snart kan shoppe bort IVF pengene mine :wink:

Ha en fortsatt fin helg :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tester om det er noe interesser for julefest for alle sammen på Fløien. Med små og store! Masse leker inne og ute. Grøt, små nisser og skravling. Kanskje ta det en lørdag? Hva synes du? :danse: :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Jeg har fått leilighet..trallallallallalaaaaa!!! :hoppe:

Flytta opp en del ting igår, mens resten + oss flytter inn idag. Det er så fint atte.Har fått hilse på en nabo og ho virker kjempekoselig.

Vi fikk en flaske vin og en rose av byggesjefen. På rosen stod det på et kort: Velkommen hjem til xxxxx og hilsen fra byggesjefen....håndskrevet. Det var utrolig koselig. :)

Nå skal vi på Ikea og fikse litt, kanskje Living og Åhlens også før bærerne våre kommer. (Må finne gardiner søh)

Happy Ionaa :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe: Endeliiiiiiiiiig!!!! :hoppe:

Vi fikk en flaske vin og en rose av byggesjefen. På rosen stod det på et kort: Velkommen hjem til xxxxx og hilsen fra byggesjefen....håndskrevet. Det var utrolig koselig. :)

SÅ herlig!!! :grinele: :rosasmil:

Ha en kjempekoselig dag! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ionaa og mannen har ikke internett i den nye leiligheten enda. Det kommer det kommer sier de!

De trives og koser seg. Ikke minst kommer de på besøk til meg på jobb oftere alle sammen!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:hoppe::hoppe: Hurraaaa!!!! Gjett hva!!!! Jeg har vunnet gavekort på nattåpent i byen. 5 retters middag for 6 venninner (jeg får ta med meg 5). Inkludert drikke :hakeslepp: Jeg sliter litt med å velge ut hvilke venninner som skal få være med da.....for å si det mildt. Jeg har to ledige plasser.....skal sende noen sms`er...men hvis noen av supergirlsene er ledig for en helaften 3.desember så vil jeg vite det. (Lettere å velge hvis jeg vet hvem som kan den dagen.....håper jeg da).

STOOOOR jubelklem fra Ionaa som storkoser seg i leiligheten men som nå sitter å fryser på det iiiiskaldekontoret til svigers for å skrive dette. :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...