Gå til innhold

Ionaa har fått ræva i gir


Ionaa

Anbefalte innlegg

Takk for hilsen Jolie, og du trenger ikke be om unnskyldning for å ikke skrive...jeg skriver ikke så ofte her jeg engang :wink:

Og nå er jeg ferdig med nest siste gang hos tannlegen på leeeenge. Jeg bør vel kanskje gå oftere fremover enn jeg gjorde tidligere.....5-6 år er vel for lenge. Han er forsåvidt grei, tannlege, selv om jeg liker kona hans bedre.Ho er litt "mildere" på en måte. Han her har litt for dyp stemme og er litt for ærlig (detta var visst dypere enn jeg trodde...jaja :o ). Men veldig nøye på å få vite hvorfor jeg mister fargen i ansiket, brekker meg, går opp i bro el.l. ("hva skjedde nå? Var det vondt? Var det presset? Var jeg langt bak i halsen?") Men jeg ver faktisk ikke selv.....føde uten bedøvelse er greit men hos tannlegen tar jeg så mye at det går maaange timer før munnen fungerer normalt igjen :roll:

Fikk post fra Midelfart her om dagen. Jeg klaga på en pumpedel som hadde knekt på Aventpumpa ved å sende mail og bilde av den ødelagte delen. Jeg fikk mail tilbake om at ny del var sendt, og et par dager etterpå hadde jeg nok deler til en ny pumpe, smokk til småen, stelleprodukter (jeg tenker å bruke selv..hehe) og en koselig liten, håndskreven lapp. Dette var service ja :tommelsmil:

Bør vel egentlig ikke skrive så mye nå...mannen venter. Jeg har akkurat gjennomført dagens eneste pumping...jeg har trappa såpass mye ned at jeg like gjerne kan slutte....om jeg klarer...om samvittigheten min godkjenner det. Mannen sitter nå i allefall klar med en flaske vin og vi har kjøpt lørdagssnop....nyyydelig luksus sjokoladebiter fra Patchi...mmmm. Jeg betaler heller 30kr for 6 fantastiske sjokoladebiter jeg kan nyte sammen med vin enn en stor melkesjokoladeplate.

Jeg fant en utrolig skjønn genser idag. Strikka i en dus(skitten) rosafarge med svarte spetter og en nydelig alvehette. Er kjempefornøyd. Og så har jeg klipt meg kort igjen og farga det rødt....old Ionaa is back!! 8)

Hehe..nydlig vin, deilig sjokolade og fantastisk mann venter. (Dukker opp for å sjekke Hermione av og til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det minker på melka og jeg pumper sjeldnere og sjeldnere. Søndagen pumpa jeg ikke i det hele tatt faktisk. Så nå sitter jeg her nypumpa, for første og sikkert siste gang idag....kanskje aller siste gang? Lurer på om det er på tide å ta en skikkelig pumpevask og pakke den ned i esken sin igjen. Og la den ligge i noen år. Det kan være greit å ha til evt neste mann....sånn om jeg får til amminga kan det være greit å ha noe i fryseren om jeg skal bort eller noe.

Sitter å tenker litt over hva jeg har gjort....hadde jeg gjort det igjen? Akkurat nå tviler jeg. Jeg har stort behov for en kiropraktor eller noe for å få kroppen i gjenge igjen. Det skal bli godt. Tror dagens melkedose skal havne i fryseren..så jeg har noe å blande i maten til småen senere. Kan faktisk blande den i maten hans i desember om jeg vil :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle innom til Jinx en tur jeg.

Da så jeg dagboken din trone øverst på siden.

Visste ikke du skrev her jeg...

Grattis med ny dagbok. :klem:

Og med salg av leiligheten.

Kommer til å tilbringe mindre tid på nett en tidligere.

Men glemt er dere ei. :kose:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen kjære, søte Mayamor...sånn flaks at du så meg da, er nemlig sjeldent jeg troner øverst for jeg er ikke her så skrekkelig mye jeg heller :wink:

Leste på VG-nett idag. Barnebarnet til Thor Heyerdahl skal ut å seile i sin bestefars farvann...går ikke akkurat an å si følge fotsporene hans i dette tilfellet. Og jeg tenkte....det kan da ikke være Olav? Og jo...Olav var det...han har jeg gått i klasse meg. :o Galning....dette hadde jeg virkelig ikke trodd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Innom med en liten hilsen og ønsker om en fin fin dag for deg og dine :klem2:

Hvordan går det med salget av gamleleiligheten og fremgangen på nyleiligheten? Snart innflyttning??

Veldig nysgjerrig skjønner du.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke jeg fikser den treningen i dag. Forsøkte å putte tåen oppi skoen og det gjorde auauau. Men har jo egentlig veldig lyst...

Lyst il å kaffe i byn i dag?

Sånn nå?

Eller kanskje besøk?

Jeg kjeder meg masse...

Skulle vel egentlig skrevet oppgave, men det er KJEDELIG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det er et halvt år siden du fødte! Jeg synes det har gått så fort! Det er godt å høre at det går så fint med dere!

Tusen takk for hilsen da jeg fikk lille vakre. Det er så koselig! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du har vært utrolig flink og holdt ut kjempelenge med den pumpingen, så jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet!

Kjempekoselig at dere kom på besøk til oss! Tusen takk for den kjempesøte genseren til Milla og sjokoladen.. Namme nam :sikle:

Klem fra Meta :kose:

Ps.. Til helgen får jeg vognen min, så nå er jeg snart klar for trilletur :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bizzy: Leiligheten vår er solgt den. Den gamle altså :wink: og fyren som kjøpte den flytter inn den 17.september. Mannen var å titta på ny-leiligheten vår nylig for da var kjøkkenet ferdig. Det blei visst veldig lyst og fint (srrrgh jeg har ikke sett det!!). Vi har valgt fronter i Bøk fordi det var lyst (åpen løsning uten vindu på kjøkkenet), men ikke så skrekkelig lyst som bjørk er. Innflyttingsdatoen er 22. Oktober (herrrrrlig), befaring er 15.oktober. Da skal vi gå gjennom leiligheten med utbygger (ha med egne folk med litt peil) og se om alt er som det skal. Har vi noe å pirke på så gjøres det i den uken mellom befaring og innflytting. Utbygger ringte oss for å få vite hvilke navn vi skulle ha på postkassen.....syns det var litt koselig jeg. Egen postkasse med navn :ler:

Meta: Takk takk! :bukke: Har ikke så veldig dårlig samvittighet, i allefall ikke nå lenger. Var litt trist i noen dager, særlig når jeg ikke fikk noe mere overskudd selv om jeg slutta. Men idag våknet jeg, for første gang siden jeg ble gravid tror jeg, uten å være sliten. Jeg var opplagt faktisk...så jeg baka og rydda og vaska og tøt med besøket mitt osv. Herlig. Og ja ikke sant de sjokoladene er namnam!!! Hvordan var de små med mandel? De skulle visst være farlig god??

Litt tungt her hjemme...mannen fikk beskjed fra lånekassen at han ikke får støtte. :o Han ligger visst litt mere etter enn han hadde samvittighet til å fortelle meg. Men lånekassen påstår at han har tatt færre fag enn han har papirer på så han skal sende inn klage. Stakkar. Han blei så frustrert og lei seg. Nå hadde han virkelig begynt å trives på skolen. Han har hatt mye uflaks med forelesere og tragiske grupper. (Folk som forsvinner eller ikke gidder jobbe, eller rett og slett bor i annen by??). Han ser seg om etter jobb og søker diverse nå. Kanskje han kan få en større deltidsstilling og ta et par fag så han kommer på riktig side igjen. Så litt økonoomiske bekymringer har vi nå ja....

Jeg lurer på å reise hjem noen dager. Har lyst til å dra på et foredrag i Oslo...samt treffe ei venninne som studerer i Tyskland til vanlig og er vanskelig å treffe. (Vi var bestiser i alle år). Mamma og pappa vil ha meg hjem på besøk...dvs ha småen på besøk. Men jeg sliter med å bestemme meg.....jeg syns det er skummelt å reise alene med småen :roll: og mannen syns det er litt trist med skole greiene så han trenger kanskje å ha meg hjemme....samt det er litt dårlig gjort å dra hjem rett før/under utflytting. (Syns jeg bør hjelpe til litt).

Gleder meg villt til å komme vekk herfra. I går kveld dreiv ny-naboen å pussa opp (kjøpte en litt røten leilighet så den trenger mye "hjelp"), noe som betyr boring i betong.....da bestemmer duste-nabo seg for å overdøve dette med stereoanlegget :roll: Jeg var ikke særlig fornøyd med å ha leiligheten i midten da nei. Og nå så har duste-nabo hengt opp latt på inngangsdøra til oppgangen: "Ikke slipp inn katten vår. Den gjør fra seg inne og det vil ikke vi ta ansvar for, vi slipper den inn selv". :frustrert: Jeg tåler ikke mye fra deres front lenger...men jeg syns den var for drøy. Deres katt er fryktelig sleip med å snike seg inn og er vanskelig å stoppe, særlig med baby på armen, uten å klemstre den i døra eller noe. Men det at de fraskriver seg ansvaret dersom den gjør fra seg inne??? Ærlig talt! Det stinker i oppgangen nå og de har ingen planer om å vaske etter katta si, for de slapp den ikke inn. Jeg har lyst til å klage til styret på det...for det er til sjenanse for naboene og når de ikke tar ansvar for katta...nei da går det for langt. Men jeg vil ikke være ansvarlig for hva som skjer dersom styret sier de ikke får ha katten lenger (hva gjør de med den da? De er jo ikke særlig lure ellers). Så jeg lar være, lar de andre naboene avgjøre det og gleder meg litt ekstra til å flytte. (Som om det er mulig å glede seg mere...hehehe)

Tusen takk for hilsen Havsulen, Magnhild og Jinx. Alltid kjempekoselig :klem:

Og takk for koselig bytur Magnhild...se å få frisk tå snart så vi kan sloss :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og takk for koselig bytur Magnhild...se å få frisk tå snart så vi kan sloss :tommelsmil:

Jeg har ikke planer om å sloss mot deg. Jeg er ikke sprø heller. Jeg skal sloss med luften!! så det så... Hvis ikke så kommer jeg ikke. Jeg skal uansett dømme kamp på søndag, så jeg håper jeg er frisk nok til tirsdag... :tunge1:

Jeg har blitt så forb**** på naboer at jeg hadde snakket med styreleder. Ikke nødvendigvis klage, men nevne at det er plagsomt... Jeg vet ikke jeg. Men snart er dere ute!! Tenk på det du!!!

:klem: Ionaa-mannen. Lånekassen er noen slu mennesker som kan gjøre feil. Jeg er helt enig i å klage på tingenes tilstand. Om de har oversett noen fag så må han i alle fall få registrert dem! Hvis ikke så får vi håpe at han får seg litt mer jobb og at dere klarer dere bra likevel! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke planer om å sloss mot deg. Jeg er ikke sprø heller. Jeg skal sloss med luften!! så det så... Hvis ikke så kommer jeg ikke. Jeg skal uansett dømme kamp på søndag, så jeg håper jeg er frisk nok til tirsdag... :tunge1:

Kjiping :tunge1: hehe....tror ikke det er så farlig å sloss med meg for tiden likevel....jeg er jo totalt og mer enn det ute av trening. :roll: Skal få sloss med luta di du, er med på det også vettu.

Mye stress her for tiden....pakker og kjører et lass her og et lass der. Nå har vi ikke stereoanlegg her lenger (urk!!), men setter det opp i lydrommet hos svigers så vi kan øve der. Blir morro. Herreguuuud så mye man får plass til i en leilighet på 50kvm. Fremdeles er det masse igjen...sukk. Og bodene da. Tror vi trenger en kaste container jeg, nesten.

Blei så skamirritert på svigerfarmor(Svf heretter) idag. Spiste middag hos mannens foreldre og det var besteforeldrene også. Småen blei sulten og fikk ettermiddagsgrøten sin. Men han er ikke helt frisk for tiden så det blei litt stress (han hylte litt). Svf sa noe jeg gjemte langt bak hylene til småen og var glad for å høre litt dårlig. Mannen fortalte at det hadde noe med at fikk grøt så tidlig (ja stakkar, han er 7mnd om 10 dager) og noe om melk. Da middagen var over møtte jeg på Svf i stua (alene....typisk) og ho sa at småen skrek fordi han heller ville ha melk av meg. "Nei, han har jo aldri fått melk av deg han" sa ho da. :o jeg sa....ååååjooodah at det hadde han fått hele tiden. Jeg har pumpa i 6,5mnd så han har ikke lidd noen nød. Men jeg har nettopp gitt meg med det for jeg ble helt utslitt av det "Å?? Blei du det?. Kom det da. "Ja, men det var sikkert melk han heller ville ha da". Jeg sa han var vant med å få grøt på denne tiden og til kvelden, men at han ikke var helt frisk. Mannen og søsteren kom så og jeg priste meg lykkelig over at da kunne jeg droppe resten av samtalen og gå et annet sted.

Når alle hadde dratt hver til sitt ringte farfaren til mannen og ville snakke med han. Så da blei jeg redd for at han ringte for å si at jeg hadde vært litt frekk med Svf (klarte ikke jatte med eller overse...ærlig talt jeg har gitt gutten melk...og den var så absolutt fra meg). Men det var ikke det....han ville si at de ville gi oss vaskemaskin i innflytningspresang :hoppe::hoppe: Vi trenger det og å få det gratis er jo bare superdupert!! Og ikke minst fortjent etter alle de korttenkte kommentarene fra Svf....hah!! Så jeg er ikke så irritert på de lenger...men det kommer nok ved neste tåpelige kommentar :sjarmor:

Mannen søker jobber og jeg korrigerer søknader og sånt. Greit med flere øyne. Håper på klaff på noe.

Vi får nett hos svigers også så jeg håper jeg får oppdatert meg litt her inne også. Litt stress her for tiden. Men det er sånn at det blir litt værre før det blir bedre. Stress å flytte ut, men kosekos å flytte inn

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg dårlig samvittighet nå! Småen er syk. Kjempeforkjøla. :cry: Han holdt oss våken lenge og mye i natt...tror han syns det var noe slit og ville helst sove hengende på skulderen til en av oss. Han er tett, surklete, hes og både hoster og nyser en hel del. Og det er nøyaktig en uke siden jeg slutta å pumpe og gi han mm på flaske. Jeg har så dårlig samvittighet at det gjør vondt og lurer på å ta opp pumpinga igjen dersom det er mulig. Men det vil ikke mannen min at jeg skal gjøre. Jeg håper han blir fort fort frisk. Vi vil ikke ha noe øreverk eller noe. (Jeg fikk øreverk hver eneste gang jeg ble forkjøla som liten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men kjære deg..det er jo forkjølelsestid nå!! Enig med mannen din jeg. Du har vært så flink, må tenke på deg selv også. Og barn som pupper kan bli syke de også..

:trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Gratulerer med ny dagbok!

Jeg har nå lest alt her inne + de siste sidene i den gamle dagboken din som jeg ikke hadde fått med meg. Så nå vet jeg mer om hvordan du har det :)

Blir ikke så mye kg/pc-tid for meg. Er jo mye artigere å leke med Ingvild :) også har hun sluttet med å sove på dagen :-( og da sier det seg jo selv at det blir mindre egentid (er jo deilig det og selv om det å være med Ingvild er best). Nå ligger Ingvild og leker ve siden av meg og tas opp på fanget innimellom for litt kos.

Må bare få sagt at du har vært så flink med all den pumoingen din. Kjenner ingen som har stått sånn på for at barnet skal få morsmelk på flaske som det du har.

Du har virkelig stått på.

Og senebetennesle i armen er ikke noe å spøke med. Det har jeg hatt selv og jeg får det lett tilbake. Må være veldig forsiktig.

Bra dere har fått malt veggene i den nye leiligheten for å male er ikke bra for dårlige armer.

Håper du kan få tatt deg en tur til fysio, kiropraktor eller hva med akupunktør?

Det siste hjalp meg ang. armen...

Jeg har prøvd det meste...

Vi har forresten Skagen på vårt kjøkken. Liker fargen godt, selvom den var mørkere enn vi trodde på forhånd...

Ellers; gratulerer med salg av gamle leiligheten.

Og; håper mannen får napp på ny jobb snart og orden i forhold til Lånekassen.

Og du; hvor lenge er det siden du smakte alkohol??? Jeg har ikke drukket på over 1 år selv og lurte på om du ble fort beruset???

Også det med grøt; når startet dere med det?

Jeg er veldig i stuss på å begynne med det for jeg tror Ingvild vil ha mere mat. HUn spiser så ofte på kveldene og er veldig vanskelig å få til å sove :-x

Håper du har en fin dag.

Jeg tenker på deg selvom jeg ikke er så ofte innom her :)

Klem ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kjære deg..det er jo forkjølelsestid nå!! Enig med mannen din jeg. Du har vært så flink, må tenke på deg selv også. Og barn som pupper kan bli syke de også..

:trøste:

Nemlig :Nikke:

Håper det går bra med flytting. Det er jo så slitsomt å flytte ut. Og dere må gjøre det to ganger i løpet av kort tid :trøste:

Masse klemmer fra Meta :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det aller siste gang jeg sitter foran pc`n her i denne leiligheten. Pakker sammen siste rest nå. Alt som ikke var klart når vi hadde lastebilen på besøk igår. To kompiser av mannen og damen til den ene var med å bære....kjempegreier. Og jeg fikk møtt denne damen for første gang....han er visst hodestups forelska så jeg gledet meg. Han vurderer tom å flytte til Sandnes, og det er ikke dårlig til å være en erkebergenser. :-) Ho var veldig koselig og skjønn.

Småen er oppe hos svigers så vi får vært effektive her (ja og dere ser hvor jeg er...ikke sant. Mens mannen aviser fryseren). Tenkte jeg skulle skrive ned bitte litt bare. Avskjedshilsen fra blokka. Jeg kommer ikke til å angre eller få en trist-avskjedsfølelse når jeg flytter. (Noe jeg hadde sist, men da hadde vi en nydelig leilighet i et hus fra slutten av 1800-tallet i Trodheim. )

Nå tyter jeg litt med diverse folk på messenger også. Og mannen syns det er heeelt greit han. Han syns det er kos bare at jeg er her. Skjønningen.

Den dårlige samvittigheten har lagt seg. Det var liksom det at forkjølelsen kom i forbindelse med pumpeslutt. Men han er jo straks 7mnd, innenfor vekstkurven (nederst men innenfor), sunn og fornøyd...har aldri vært syk..så han trenger vel kanskje en liten forkjølelse for å få bygget opp sitt eget immunforsvar (?). Han er bedre i allefall. Snørrete, små-sutrete og klengete, men bedre.

Vi sover hos svigers nå. I hver vår enkeltseng :grine: Vi legger sikkert madrassene våre på gulvet for å ligge sammen tenker jeg. Vi skulle ha vår egen seng, men den var for stor til å komme opp. (Vi sover på loftet.) Det er stusselig det. Vi er vant med å dele seng, tom dobbeldyne. Og nå...hver vår...sukk! Jaja...vi fikser oss noe vi.

Men jeg bør vel jobbe litt jeg også. Tusen hjertelig takk for hilsner Kipa, Ny Dag og Meta. :klem: Skriver mer når nettet er oppe og går hos svigers. (Vi har fått eget kontor nemlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Gikk du uten at jeg fikk si hadet??? :grine:

Jaja, jeg får vente til dere er oppe og går igjen da...

Dessuten flytter dere nærmere jobben min nå så kanskje jeg ser dere litt oftere... :roll:

Lykke til med siste rest!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en liten klem og sier at jeg tenker på deg. :klem:

Ikke helt i form om dagen - forskjølet og vond i halsen

- så besøk tror jeg vi må utsette litt slik at ikke masse Kg-babyer blir syke... :wink:

God flytting - så skrives/sees vi snart.

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Må bare få sagt at du har vært så flink med all den pumoingen din. Kjenner ingen som har stått sånn på for at barnet skal få morsmelk på flaske som det du har.

Du har virkelig stått på.

Takk :oops: Det er utrolig deilig å høre litt skryt også. Av en eller annen idiotisk grunn så har de som syns jeg har gjort en god jobb enten latt være å si noe eller sagt noe til mannen. Men folk som liker å kritisere har ikke noe problem med å si det rett til meg.

Og du; hvor lenge er det siden du smakte alkohol??? Jeg har ikke drukket på over 1 år selv og lurte på om du ble fort beruset???

Også det med grøt; når startet dere med det?

Jeg er veldig i stuss på å begynne med det for jeg tror Ingvild vil ha mere mat. HUn spiser så ofte på kveldene og er veldig vanskelig å få til å sove :-x

:ler: Joda....det merkes godt. Er vel over et år siden på meg også. Satt en kveld med et miniglass eggelikør (som ikke var like godt nå som i gamledager) og jammen blei jeg ikke susete du. Et glass vin har vært nok også det....men nå har jeg tatt et par (den sjokolade/vin kvelden...ikke akkurat nå altså) så man venner seg til det også gradvis. Grøt begynte vi med 4 mnd etter termin. Han er oppe i 2, for det meste, grøtmåltider om dagen. Men vi gir ikke det som siste måltid. Han digger grøt, men blir litt lei etterhvert og spiser derfor ikke full porsjon og blir fort sulten. Et råd jeg har lest er at mme metter mer enn mm så da kan man gi en flaske med det på kvelden....om det bare er for søvnens del. (Vi begynte dels for å lette på pumpinga).

Nå er vi i hus hos svigers og med eget kontor med internet. Småen sover så søtt på loftet (der vi sover) med babycall og en hønemor (meg) som stadig titter innom. Det var litt av en jobb å vaske ut av leiligheten. Det hang nemlig en lapp på døra at akkurat igår så var varmt vannet stengt frem til kl.18 (arbeid med fyren). :o Så da blei det vannkoker til å varme opp vaskevannet med. Idag var alt ute og han som kjøpte leiligheten vår fikk nøklene. Så idag var det offesielt farvel med leiligheten og nabolaget.

Småen er ikke frisk enda. Og idag var han ekstremt surklete. Det rant fra øyne, nese og munn (munnen renner det alltid fra da men...). Han har vært skrekkelig klengete de siste dagene (les: mamma har vaska tak med småen på armen som selvfølgelig også måtte hjelpe til med å dytte i skaftet). Han sover ikke så godt som før og vil helst sove med en av oss. Så idag var det en tur til legen (tror vi havna hos legen til Meta)...det var ikke noe stas syns den lille gutten min så legen fikk kjeft av en liten hissigpropp. Tom å bli lytta på hjertet eller kladd av (som ellers er virkelig stas) var ille syns han. Og blodprøven var værre enn verst...faktisk gjorde ikke stikket noe men når lab-damen begynte å tørke blod ble det ramaskrik. Stakkars liten. Jaja...han er i grei form sliten kun med luftveisinfeksjon. Heldigvis. En del ørevoks så vi skal dryppa matolje i ørene hans. (Vil absolutt unngå øreverk). Vi skulle komme tilbake om hosten ikke ga seg eller allmenntilstanden blei dårlig. Han fikk bøker under madrassen for å heve hodet og da sov han mye bedre.

Jeg sitter her med vondt i magen og en tannlegetime kl 10 imorra så jeg må vel legge meg. Nattinatt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...