Gå til innhold

Ionaa har fått ræva i gir


Ionaa

Anbefalte innlegg

Heftig PT time idag. Fikk økt på alt og jeg er omtrent tilbake til før-ferie-form. :sjarmor:

Hadde 1/2 t "pause" etter PT-timen var over hvor jeg trente mage/rygg før jeg hev meg på sykkelen til en time med PT som instruktør. Han er gal, men det vet jeg jo :kul: Dobbelt-heftig! Men nå er jeg fremme i BODØ! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enda en sykkeltime overstått. Denne gangen var det "pus" som hadde timen. Jeg har heldigvis fått et mye bedre inntrykk av han enn den gangen han fikk kallenavnet av meg. Så kanskje jeg må finne på noe nytt?? Samma det...ikke så viktig.

Småtten var i barnebursdag idag. Til 2 stk tremeninger på en gang. To søstre som har bursdag veldig tett. De var nå så skjønne...4 åringen tok seg godt av småen og de var så herlige sammen. Og jeg banna i det stille over at jeg ikke tok med kameraet ut når de bestemte seg for å gå en liten tur ute i det fri. De hadde klær som passa perfekt sammen, sommerlig og linaktig, kjole og skjorte...hadde vært et vakkert motiv. Jaja..jeg husker det nå jeg.

Fullt så vakkert er det ikke utenfor min lille verden idag. Jeg blir så fryktelig sint og veldig lei meg med tanke på terroren i London. Noe så grusomt. Tenkt å være mange meter under bakken og det smeller. Utspekulerte, onde mennesker. Skulle tro verden led nok fra før uten at man må skape med f***skap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bli en masse-oppdatering her da. Siden det er en stund siden sist jeg fikk skrevet dagbok her inne.

8.Juli:

Sykkel 2 time i denne varmen..ja det betyr myyye svette. Måtte passe på litt så jeg ikke tok den helt ut for tidlig for da kunne det blitt litt i det heftigste laget. Jeg anser meg som såpass heldig som er masse ute med småen om dagen...så 1 t på sykkelen inne syns jeg ikke gjøre noe. Velger bort 1t annen inne-aktivitet. No-problem. Instruktøren var en helt ålreit en. Likner veldig på min fetter så han har fått kallenavnet "Ronny". :P

10.juli:

Idag var jeg på en sykkel 2 time og var kanonheldig med instruktøren. Det var nemlig PT som hadde timen. Han er så vill og gal som det er mulig å bli (tror jeg..håper nesten det..haha). Jeg var totalt utkjørt etterpå, og det var helt fantastisk deilig!!

11.juli

Nå har jeg hatt en kanonheftig PT time. Det var desverre nest siste time Det kommer til å bli så stusselig å trene uten PT. Tror jeg har blitt litt godt vant. Han er en fantastisk flott trener som har lært å kjenne meg veldig godt også. Han vet jeg er dårlig på å juge, at jeg aldri "jukser" på øvelsene og at jeg er så steike sta at jeg heller sprenges enn å gi meg. Så da er det bare for han å kjøre på.

*Idag begynte jeg med 10 minutter oppvarming på tredemølle.

Så 100kg i oppvarming i beinpress. Deretter 12x150kg, 12x160kg og 12x160kg (før ferien var jeg på 170kg så det er ikke langt igjen nå)

*Supersett fremside og bakside lår. Husker ikke akkurat vektene hele veien men siste 12`er på bakside var 20kg...PT påstod at jeg ikke kom til å klare 12 med 20kg...HAH!! Jeg viste han! Klarte tom 5 eksosentriske etterpå Men han sa det nok bare for å provosere frem f`en i meg [/size=1]

*Supersett rygg: Nedtrekk med bredt grep og sittende roing.

*Supersett skulder: Skulderpress med manualer og opptrekk til hake i vaier

*Supersett biceps og triceps: Biceps curl i vaier og push down. Til PT`s store overraskelse er jeg en del sterkere i triceps enn i biceps. (Mulig det henger igjen etter kickboxingen)

Herlig var det i allefall! På onsdag skal jeg ha veiledningstime og lage split-program og på torsdag blir det aller siste PT-time

12.juli

Idag har jeg trent sykkel intervall med PT som instruktør. Intervall er de definitivt deiligste timene. Man jobber som en gal til man nesten sprenger, så pause, så jobbe, så pause osv. Herlig. Passer meg midt i blinken, og enda mer perfekt blir det med PT som instruktør. Han viser ingen nåde og gir max selv. Idag syklet jeg med pulsklokke for første gang...kjekt å se hvor man ligger å jobber i forhold til ca.maxpuls.

13.juli

Idag var jeg på veiledning på sats. En av de andre PT`ene skulle lage et 2 split-program til meg. Han var nå så søt og snill og grei atte, ikke noe å grue seg til. Så nå har jeg et enda mer inngående program og fått testa en del nye øvelser. Morro! Jeg får til knebøyen tom. Det hadde jeg ikke trodd nei. Jeg bare håper nå at jeg klarer å skille flyes og benkpress med manualer fra hverandre. De var litt like.....

Ikveld blir det uansett sykkeltime. Skal innom på vegen å hente pakke, samt levere småens utedress til svigersøs`. Han skal nemlig sove hos henne. (Og farmoren og farfaren da....men det er nå tante kapanne som er størst stas)

Ååååå...jeg kommer til å savne sykkeltimene til PT når han flytter. Fyttirakkern så sliten jeg er...så sinnsykt deilig sliten. Sykkel 2 idag nemlig...herlig! Og denne gangen ble jeg ikke engang flau når han roper navnet mitt ut og ber om at jeg roper tilbake at alt er under kontroll. Han liker å dra med folk i timene, og jeg er en av de få han kan navnet på virker det som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Innom og suger til meg litt treningsinspirasjon... 

Long time no see.  :klem:

Klem fra Mayamor

Hjertlig takk for besøket :klem:

Jeg har ikke slutta å trene altså...jeg har bare flytta litt på dagboka.... :sjenert:

Dagene er så mye bedre, jeg har overskudd, energi og er masse masse ute med småen i all slags vær. Småen driter i været, han elsker å være ute så da henger jeg med. Og det er deilig å være ute i vind og regn..jeg hadde bare glemt følelsen.

Ingen plass å ha småen i høst så jeg er hjemme, men jeg studere 50% ved idrettshøgskolen..skikkelig morro. :hoppe: Studiet er nettbasert med helgesamlinger så det er greit å kombinere med å være mor på dagtid.

Jeg kom frem til Nordkapp med god margin, vi hadde felles-avslutning igår med mr.P som instruktør og masse premier. Jeg vant solkort jeg...så kanskje jeg får litt farge i høst??

Treningen har vist resultater ja...fra 10 april til 10 august omtrent så har dette skjedd:

Forskjell i cm:

Lår: -7 cm

Hofter: -10,5

Midje: -9,5

Bryst: -5,5

Overarm:- 5

Så jeg er ganske fornøyd om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow! Jeg blir så utrolig motivert av å lese her inne. Jej! :hoppe: Jeg vil TRENE!!!

Jeg skjønner av det du skriver at du er vant til å trene mye fra før av. Tok det lang tid etter at du fikk gutten din før du var igang med skikkelig trening?

Tusen takk for koselig prikk fra deg på NM. Det er så koselig å høre fra gamle kjenninger. Håper alt står bra til med deg og småtten.

(Ja, og så et lite spørsmål du kan svare på hvis du vil. Har sønnen din tatt igjen sine jevngamle i størrelse? Hvor lang tid tok det i tilfelle?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Jeg blir så utrolig motivert av å lese her inne. Jej! :hoppe: Jeg vil TRENE!!!

Ante ikke at folk fremdeles var her inne og titta jeg :kyss:

Magnhild var liksom den eneste, og da ho stakk av andre steder så stakk jeg av litt også...

Jeg skjønner av det du skriver at du er vant til å trene mye fra før av. Tok det lang tid etter at du fikk gutten din før du var igang med skikkelig trening?

Til det må jeg desverre svare, altfor lenge. Og jeg er ikke bare enkel om jeg ikke får ut litt energi :ler: Men jeg følte at jeg hadde null og niks energi...absolutt ingenting. Men det er jo den berømte onde sirkelen det.....man får ikke mer energi om man ikke trener, men hva om man ikke orker å komme seg på trening? Nå er det jo nesten eksplosivfare...jeg er full av energi. :Nikke:

Min mann dro meg i armen bort til standen som sats hadde på Lagunen og sa "hon vil begynne å trene"...og da var jeg i gang. Da var småtten nettopp fylt et år :flau: Tusen Tusen takk min kjære!!!!!!

Tusen takk for koselig prikk fra deg på NM. Det er så koselig å høre fra gamle kjenninger. Håper alt står bra til med deg og småtten.

(Ja, og så et lite spørsmål du kan svare på hvis du vil. Har sønnen din tatt igjen sine jevngamle i størrelse? Hvor lang tid tok det i tilfelle?)

Du er virkelig den jeg blei oppriktig glad for å se på NM. :klappe: Du har kjempet hardt for å klare det beste i verden, jeg er imponert over at du faktisk ikke har gitt opp. *bøyer meg i støvet*

Småtten har det strålende...han har nok arvet litt vel mange trekk fra meg kanskje :flau: Han er sta som et uvær så har gir seg overhodet ikke før han får til det han vil. Noe som har resultert i en ordentlig apekatt som klatrer på de utroligste tingene. Han trenger å få ut mye energi så vi er ute mange timer om dagen, er småhissig med det går veldig fort over..samtidig som han er verdens største kosegutt. Teddy, dyna, mamma og pappa for tonnevis med knusekoser, klemmer og koselige stunder i armkroken.

Men det du egentlig spurte om har jeg ikke svart på....han er ikke stor gutten min. Han ligger nederst på percentilen, særlig på vekt...men han vokser som han skal og strengt tatt mer enn gjennomsnittet. Men selv om han er liten så er han ikke uvanlig liten...han er bare veldig tynn. Så magen blir ganske svær når han har spist, for spise er noe han virkelig kan :ler:

Utviklingsmessig syns jeg han har tatt de andre igjen. Og vel så det. Han er der han skal være og jeg er jublende glad for det. Han kunne gå til et-årsdagen sin og har mange mange ord. (Han bruker tom navn på nabojenta, nabobikkja, onkelen og farfaren.....Farmoren har ropt så masse på farfaren ved navn at småen lærte seg det før ordet "farfar")

Imorra kjører jeg småtten og pappaen til toget for de skal på guttetur i helgen. Pappaen gleder seg masse masse, for ikke å snakke om småen yndlingstante som for tiden er på folkehøgskole og er en av de som skal få besøk. (Sammen med den relativt nye kjæresten hennes som er kjempeskjønn!!).

Jeg skal være alene, men har nok å henge fingrene i. Jeg skal være på skolen 6t tor og fre, samt 8t lør og søn. Og på lørdag skal vi ha med treningsøy også...spennende og litt skummelt. Lurer på hva slags andre folk som skal være der...om det bare er aerobicbærter eller flere som meg. Hva slags form de er i osv. Egentlig så trenger jeg ikke grue meg for jeg er i veldig god form...men jeg gruer meg litt. Og det er egentlig bare sunt :flau: Jeg har skrevet ut en dunge forelesningsnotater, greid alle prøvene jeg skulle klare før samlingen. Så jeg er egentlig helt klar for morgendagen. :sjarmor:

Endret av Ionaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det gikk bra med dere natt til tirsdag? :klem:

Ser ikke bra ut på Hatlestad nei... :forvirret:

Her var veien oversvømt, men huset vårt ligger for høyt til at vannet rekker opp.

En del av fotballbanen rant ut i elven, så det er uklart når den er oppe igjen...

Håper du får en fin helg.

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har ikke svart deg jeg Mayamor. Men det gikk så bra med oss altså, er ikke så langt til Hatlestad men det er liksom på "feil" side av fjellet. Jeg syns ikke det hadde vært sååå mye uvær jeg så jeg fikk litt sjokk da mamma ringte før småen våknet og spurte om det gikk bra med oss. Så da fløy jeg utav senga og rett på nett....blei litt skremt da ja. Jeg skulle også til Kiropraktor på Nesttun så jeg ringte ned for å sjekke om de faktisk var der og fikk mannen til å kjøre meg for jeg hadde ingen tro på å finne parkeringsplass der når Meny og parkeringshuset sto under vann. Det var rimelig kaos der, kikket litt rundt meg da jeg var ferdig hos kiropraktoren.. :overrasket:

De siste ukene har gått til trening (mindre enn ønsket), kiropraktor, lesing av pensum og scrapping. Jeg laga et helt album med bilder til Farmor sin 90årsdag. Jeg samlet bilder helt fra Farmors barndom og til et par bilder av småtten fra forrige uke. (Inkludert tegning han hadde tegnet) Ble ganske fornøyd, men det har tatt mye tid...og det viktigste av alt, Farmor elsket det. Er ikke så lett å finne gave til en 90 åring...og det utroligste er at ho har to storesøstre i live enda. Den ene har passert 100 og vel så det.

Vi kom hjem fra turen igår, og mannen var sjuk. Idag våknet jeg med mitt livs værste hodepine og kastet opp alt jeg prøvde å putte inn. Inkludert hodepinetabletter. Så jeg gikk glipp av min favorittsykkeltime :tristbla: Satser på å være frisk nok til å trene rygg, biceps og skuldre imorgen tidlig før jeg skal til kiropraktoren.

Endret av Ionaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

TUUUUUUUUUSEN TAKK for linken jeg fikk!!! Er der inne og sniker nå, hihi! Jeg er litt sånn luksusdyr på kremer og sminke og sånn, jeg må innrømme det.. :sjenert: Så takk for tipset! :klem: Er veldig glad i Chanel jeg da, som sminke. Men er veldig nysgjerrig på Dermalogica og MD Formulations. Har fryktelig stygg hud, så jeg hadde nok trengte noen skikkelig gode rense- og fukt-produkter. Nå skal jeg kikke og regne litt og i alle fall spare på linken! :)

Godt det gikk bra med dere i flommen! Vi satt her, trygt langt vekke, og så på bilder på nettet og trodde nesten ikke våre egne øyne!

Gaveideen til din farmor var virkelig flott! Tenk å få noe så personlig og betydningsfullt! Gamle damer på 90 har liksom alt de trenger, og trenger omtrent bare forbruksting. Et tips til en annen gang er å kjøpe en fin kurv (liten picknikk-kurv) og fylle den med godsaker av ulike slag: Godis, deodoranter, dusjsåpe, god shampo, bodylotion, fine vaskekluter og håndklær, sjerf eller andre ting! :)

Ha en fin onsdag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Hulderjenta

Takk for gratulasjonshilsen! Skjønner godt at du ble litt sjokkert, du skulle bare sett oss!! :ler2:

I går handlet jeg på Essential Day Spa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

:klem: Gleder meg til å treffe lille Konrad på nissefest jeg.

Har ikke sett ham på lenge.

Eller deg for den saks skyld... :sjenert:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er å trene da!! :D :D :D

Du får rett og slett bare fortsette å sjarmere PTen på massajekursene så kanskje du får noen gratistimer med treningsveiledning! ;) ;) ;)

Jeg lurer på en ting....

Hvis målet ditt er å bli slankere (ifølge et tidligere innlegg i dagboka di) vil ikke muskelbygging før man har gått ned i vekt egentlig bare forverre problemet da?

Det hvor jeg trener så kommer det ofte folk som har trent på sats og studioaktiv en laang stund uten å få de resultatene de vil ha. Dvs, joda, de får muskler, men de blir ikke en cm slankere. Tvert imot, de bygger rett og slett utover. Og spinning gir som kjent store lår og legger...

Ikke at jeg nødvendigvis på død og liv skal skryte av opplegget på treningssenteret jeg trener, men jeg har jo sett at det virker da...

Var faktisk ikke sikker på om jeg skulle gidde å svare på denne.Påstandene var litt for dumme rett og slett. Men under en forelesning i helgen fant jeg ut at jeg bare måtte. De fleste påstandene til ditt senter har brutalt blitt tatt liv av, av noen av norges fremste eksperter innen kropp og trening. Dette senteret er bygget på fordommer som er helt feil. Ok, det er viktigere at folk er i aktivitet enn av de er inaktive. Men....man bør gi korrekt informasjon.

Det er enorm forskjell på å trene for å få økt maksimal styrke og det å bygge muskler. Jeg har hele tiden trent for økt maksimal styrke. Styrketrening, og helst hard styrketrening er helt elementært i et vektreduksjonsprogram. Over 50% av treningen bør være utholdenhetstrening da du trener med høyere puls over lenger tid. Men styrke er minst like viktig. Det må kombineres.

Styrketrening påvirker hvilemetabolismen, 1 1/2kg økt muskulatur øker hvilemetabolismen med 7%. Som igjen betyr...man forbrenner mye mer, også når man ikke gjør en dritt. Feks sover. Jo større fettfri masse (les: muskler), jo høyere forbrenning.

Alle kan og bør trene styrke, og særlig jenter. Av en eller annen tåpelig grunn er jenter nærmest redd for vekttrening. Det er ikke fysiologisk mulig at jenter blir svære av styrketrening....det er klin umulig!!! Vi mangler de rette hormonene. Man har vel lagt merke til de svære fitnessjentene, ja egentlig er de ganske spinkle de fleste...la oss heller se på kroppsbyggerjentene. Lagt merke til noen maskuline trekk hos de?? Kan de kanskje fått litt hjelp fra testosterontilskudd?? Anabole steroider? Ja...absolutt. Styrketrening stimulerer skjelettet og det er særdeles viktig for jenter. Benskjørhet, er faktisk trenbart reversibelt. Når man passerer 40 så taper vi 1% av benmassen hvert år. Når mensen forsvinner i overgangsalderen slutter kroppen å produsere hormonet som stimulerer nydannelse av beinvev. Ja da sier det seg selv da, at man må belaste skjelettet. Skjelettet vil som musklene, tilpasse seg den belastning den blir utsatt for. Og dersom den ikke blir belastet, kan beinstrukturen bli svekket og knoklene svake.

For å understreke at jenter ikke blir svære. bilde av styrkeløfter

Denne kvinnens merittliste:

2005: 2 pl. NM, 6 pl. VM ,1 pl. WE-Cup,

2004: 1 pl. NM, 1 pl. WE-Cup, 1 pl. Nordisk

2003: 1 pl. Nordisk, 1 pl. NM benkpress

2001: 1 pl. NM, 1 pl. Nordisk, Gull landskamp.

2000: 2 pl. NM, 1 pl. landskamp, Bronse lag NM

1999: NM benkpress, gull.

Så...hvorfor er det viktig med styketrening ellers?

- Styrker bindevev, bruskvev og benvev

- bedre kroppsholdning

- forebygger belastningsskader og muskelsmerter

- reduserer risikoen for diabetes type 2

- utsetter alderdomstegn og øker livskvaliteten

Bare for å nevne noe.

Så jenter! Tren styrketrening!!! Det er faktisk utrolig viktig!

Poenget for å minke fett% og/eller gå ned i vekt er energibalansen. Man skal være i underskudd for å minke, overskudd for å øke og i balanse for å vedlikeholde. Thats it. Så enkelt er det. I utgangspunktet, og så bør man se nøye på hvor all energien man får gjennom maten kommer fra.

Sånn!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå en stoooor klem til Hulderjenta og Mayamor som er så snille og greie at de besøker meg av og til. :klem::kyss:

Takk for tipset om gave Hulderjenta. Da har jeg en idè til neste år også. De lever lenge på den siden av slekta så jeg trenger alle idèene jeg kan få. Strengt tatt vil ho ikke ha gaver, men man kan ikke la være helt heller. Ho fortjener det!! Og jeg er sååå glad for svangerskapet ditt. Gjør min dag bedre bare å tenke på det :ler:

Gleder meg voldsomt til å treffe dere igjen også!! Tror nok vi legger godt merke til hvor lenge det er siden sist når vi ser utviklingen til småtassene våre. :overrasket:

Her er det mye skole og trening og familie for tiden. Samt jobbsøking og styr. Det ene kurset mitt ble avlyst pga få påmeldte så jeg har plutselig fri en hel helg som jeg ikke var forberedt på. Hva i alle dager gjør folk i helgene?? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Heisann,

takk for sist.

Var veldig kjekt å snakke med deg hos meta :)

Virkelig kuult at du har fått igang treningen.

Håper jeg goså blir bitt av basillen en gang (håpe, håpe)..

Ønsker deg ellers en fin advendstid :gullengel:

Klem fra nydag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...