Gå til innhold

Ionaa har fått ræva i gir


Ionaa

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor

Takk for sist. :klem:

Har ikke blitt mye tur på besøk til deg denne uken:

Fått brist i halebeinet og det gjør SÅ vondt...

Men det er bedre i dag enn i går, så jeg håper vi sees neste lørdag på nissefest iallefall...

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 måneder senere...

Heisann Mayamor. Tusen takk for at du husket store lille gullet mitt, til tross for min inaktivitet her. Stoooor klem til deg og dine. Og ja, vi må treffes snart. Vi skal jo kanskje flytte igjen vi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

spionerer litt jeg også og gratulerer så mye med overstått 2 års dag for Konrad!

Takk for bursdagsinvitasjon - bare dumt det krasjet med en annen 2 årsdag vi var invitert i.

Er du klar for nytt treff?

- og helst ikke på Fridays??

Klemmer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ny dag: Det er veldig avhengig av hvilken dag det blir tror jeg....men jeg skal nok klare å fikse noe uansett. Hadde i allefall vært kjempekoselig :klem:

Magnhild: tjaaaaaaaa......er liksom ikke helt på KG-gidden enda. Kanskje om jeg flytter meg til gravid igjen en gang. Var liksom litt mer å skrive om da :sjenert:

Men....uansett.... vi skal flytteeeeee!!!!!!!

:hoppe::hoppe: :hoppe:

Det ser ut til at alt går i orden nå. Vi har ikke fått endelig pris på mormor-huset enda. Men taksten var så bra at.....nei detta blir morro gitt. :hoppe: :hoppe:

Skal bli litt godt å flytte fra galehuset. Litt synd å flytte fra treningskompisene mine men.....deilig med eget . Egen hage med sol, egen søppelbøtte, egen garasje.....og mye annet

Endret av Ionaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!!

Hva med treff 11.4?? Ett eller annet sted i byn??

Tydeligvis ikke Fridays, selv om jeg selv er litt imot det. Men det kommer jeg vel alltid til å være. Skal være med et annet sted en gang jeg... JAAA!! BLI MED!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

du kommer på treff onsdag neste uke ikke sant? Håper det!!

Treffet er på ERA - samme tid som vanlig ;)

Håper du kan, hadde vært så kjekt å treffe deg igjen :):klem:

Klem herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Takk for oss i går. :klem:

Både Andreas og mamman koste seg.

Kjekt å se hvor du bor nå. Rakk nå det før dere flyttet - igjen... :ler:

Kos dere på treffet i dag.

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Tusen takk for bursdagshilsen. :klem:

Fikk 2 bursdagssanger sunget for meg i går - så da kan jeg dele en med din kjære også... :ler:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

:klem: For en lang og koselig hilsen.

Egentlig har jeg ikke brydd meg med hvordan ting har sett ut - misforstå meg rett... ;)

Har bodd trangt og ikke helt siste skrik, men vi har alltid hatt et åpent hjem.

Så jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg har anket litt på akkurat den biten i det siste.

Kanskje det har litt med noen kommentarer fra min far og søster.

Men lover å ta meg i nakken der ja. :sjenert:

I år kommer nok ting til å se ut som en byggeplass her:

Vi må bygge på huset - men annen etage får vi ikke innredet i år.

Men verksted må vi ha.

Så får vi se til neste år eller en annen gang hvordan det blir med resten.

Får vel det til etterhvert som barna blir gamle nok til å flytte ut og behovet ikke er like stort...? :ler:

Ha en fortsatt flott påske. :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: For en lang og koselig hilsen.

Egentlig har jeg ikke brydd meg med hvordan ting har sett ut - misforstå meg rett...  ;)

Har bodd trangt og ikke helt siste skrik, men vi har alltid hatt et åpent hjem.

Så jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg har anket litt på akkurat den biten i det siste.

Kanskje det har litt med noen kommentarer fra min far og søster.

Men lover å ta meg i nakken der ja.  :sjenert:

I år kommer nok ting til å se ut som en byggeplass her:

Vi må bygge på huset - men annen etage får vi ikke innredet i år.

Men verksted må vi ha.

Så får vi se til neste år eller en annen gang hvordan det blir med resten.

Får vel det til etterhvert som barna blir gamle nok til å flytte ut og behovet ikke er like stort...?  :ler:

Ha en fortsatt flott påske.  :klem:

Klem fra Mayamor

Men negative kommentarer svir...så det er greit å tenke på det. Selv om man vet man egentlig ikke skal/bør. Mamma og jeg har en tendens til å erte hverandre skikkelig opp, så jeg har lært meg å overse det så nå fiksa vi tom å tapetsere sammen :ler: Men det tok mange år å overse ting jeg før hisset meg opp over.

Byggeplass er jeg vant med Mayamor, vi var de første som flytta inn...ikke bare i blokka men i hele området. Hele haugen har vært en enorm byggeplass. Og nå, der vi holder på...piuh!! For et kaos det blir. Rot, støv, plast, papp, tapeter, lister, maling, dører, lekter, pensler og alt over absolutt alt. Men du verden så morro det er. Igår fikk mannen og jeg tapetsert hele gangen....og det var så kjekt, men enda kjekkere når vi får litt maling på og skjuler sparkelen.

Mamma og de har aldri hatt det så fint som nå de :ler: Min bror og jeg flytta hjemmefra og de pusser skikkelig opp.For ikke å snakke om alle utenladsturene....mamma bestemmer seg for å lære å ikke være redd for å fly etter at vi har flyttet ut. Og jeg var sååå fornærma :ler: Jeg har i hele mitt liv hatet bilferier, og nå flyr de hele Europa rundt (ho tør ikke fly lenger......enda). Jaja...vi kostet vel litt mye som barn. Og pappa sa det til meg at vi (mannen og jeg) prioriterer helt annerledes enn de. Vi prioriterte det å være foreldre foran det å ha et ryddig og rent hus. Og han sa...at det var bedre :sjarmor:

Må ut å tusle en tur jeg....kjøpe mer maling til peisen. Den trengte jammen mere maling enn jeg trodde. Men så blir den utrolig stilig òg da. Dere skulle bare sett hvor store forandringene er... ;)

GOD PÅSKE :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...
Gjest Trulselinemor

Hei!

Jeg er ikke så flink med dagbok besøk. Men i dag vil jeg prøve å være litt flink.

Derfor har jeg kommet innom deg, for å ønske deg en kjempe flott helg.

Kos deg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hehe!! Er ikke så flink å oppdatere nei. Men stooor klem til Mayamor og Trulselinemor som har vært innom og pustet liv i dagboka mi av og til :klem::klem:

Jeg har en annen aktiv dagbok hvor jeg legger ut bilder av prosjektet vårt og med et såpass stort oppussingsprosjekt så går det mye tid. Men det blir så flott :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Vi har jo kjøpt huset til mormoren til mannen. Og...ja...det var ikke nyoppusset nei. :sjenert: Vi har gjort en hel masse og vi er faktisk snart ferdige.

Hva vi har gjort:

- fjernet alt av utstyr fra hjelpemiddelsentralen (blinkende lys etc)

- fjernet all tapet på 2 soverom og stue. Gammel strie fra 50-tallet, opptil flere lag

- Malt alle tak!! (unntatt de som var duk)

- fjernet "kinapanelet" i gangen, smelt opp gipsplater i gangen og fjernet en liten halvvegg der.

- revet kjøkkeninredning og utvidet kjøkkenet inn i vaskerommet (flyttet en vegg)

- et lag med gipsplater mot gangen (så nå er det dobbelt)

- plant ut vegger, sparklet og herjet

- lagt strie i gang, rommet til småen, kjøkken

- malt strie, panelvegger, 2 rom med ålreit strietapet (en tapet trengte 7 strøk!!!)

- panelt et soverom

- rettet ut kjøkkengulvet

- lagt nyt kjøkkengulv, og gulv på 2 soverom (resten hadde fin parkett)

- pusset ned peisen (hadde sånn taggete overflate) og malt den (ble lekker)

- fjernet innebygget skap på småens rom og gjort det om til en "hule"

- pusset og malt skapdørene på frittstående skap på småens rom (kuul)

- fjernet alle innvendige dører og satt inn nye

- satt opp ny kjøkkeninredning (mangler kun blandebatteri og håndtak, begge deler er i hus men ikke montert)

- ryddet og fikset i boden

- fjernet en skyvedør på badet og satt opp vegg isteden (var 2 dører)

- fjernet skeiv levegg i hagen (ble så mye mer åpent)

- satt opp sandkasse og putekasse...thihi

- malt skapdørene i gangen

- sprayet ringeklokken knallrød (mannens prosjekt..thihi)

- skiftet utelamper

- Malt 2 andre møbler

- trukket om kjøkkenkrakker og spisebordstoler (de skal også males)

- slipt og lakket stuegulvet

- kjørt hundre lass med søppen på dynga

- listet vinduer, gulv, tak og karmer

- malt foringer og vinduer

- montert noen dritkule lamper

- montert baderomsinredning (står foreløpig på gjesterommet)

- malt skapdørene på gjesterommet

- klippet gress og lukt hage :hoppe: (jeg har i allefall 10 stk rhododendron)

- syklet et par hundre ganger rundt i nabolaget med småen som elsker å sykle rundt det :ler:

- husker ikke mer

gjenstår:

- badet

- male gulvet og veggene på vaskerommet

- male 1 strøk på kontor/hobbyrom, male vinduene og montere skrivebordet

- pusse og male tørkestativet

- figurer på skapdørene til småen, skap øverst i "grotten" samt male tallerkenhyllen (bokhylle)

- montere skyvedørsgarderobe på vårt soverom

- montere en del lamper (noen henger jo her enda)

- håndtak på kjøkkenet, kjøkkenvifte

- ja..vi må jo flise over kjøkkenbenken *helt glemt*

- litt småplukk

Så...tiden har gått. Men vi koser oss med oppussinga!!

Vi har litt ting stående igjen vi ikke helt vet hva vi skal gjøre med da......

- en gammel lampe..type lysekrone. Ikke spesielt prangende, men kan bli fin.

- en sofagruppe, ikke spesielt fin men veldig god (og vi har ikke for mange møbler)

- noen utrolig nydelige laura ashley-fliser som jeg har tatt vare på fra kjøkkenet

- en lenestol med katapultsete (sånn for svake og syke). Lurer på å oppbevare den tilfelle farmoren eller farfaren til mannen kommer til å få brukt for den. Eller til å lokke magnhild på besøk når ho begynner å bli stor og trenger hjelp til å sette/reise seg :ler::ler:

det var det jeg kom på akkurat nå....men det var jo litt da :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...