Gå til innhold

Ionaa har fått ræva i gir

Ionaa

Anbefalte innlegg

:bursdag:

Jeg kan nesten ikke skjønne det. Men småen er et år idag :danse: Han våknet realtivt tidlig og vi serverte frokost til han i senga vår (hehe..mme og brød). Han fikk hele to pakker rett etter maten. En fra onkel Ø og tante B og en fra Oldemor B (min farmor). Gutten var så fornøyd at han hylte mens han pustet innover, han gliste fra øre til øre og ville holde på med begge lekene samtidig. Han fikk en Octotunes leke og en kjempeflott tromme fra Sprell. På blekkspruten er tentaklene nesten som blåsebelger hvor hver han sin tone. Klemmer man på de kommer en tone og rundt hele har man alle tonene i skalaen. (Jeg fikk penger av farmor for å handle og denne har jeg sikla på lenge..tonene er rene og fine. Og samtidig må han finne ut åssen han lager lyden, tentaklene er ganske store. Han fikk litt lyd med de små hendene sine, men blei helt i hundre om jeg eller mannen klemte på de. Da satt han og sang med... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:gratulerer: GRATULERER :gratulerer:

Ett år som mamma! :rosasmil:

Herlig å lese at han får frokost og gaver på senga allerede fra første feiring... :ler::hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gratulerer::hjerte: Gratulerer med dagen til småen, og gratulerer med ett år som mamma! :hjerte::gratulerer:

Han har blitt stor ja! Fikk endelig tatt en titt på bildene du la ut - litt av en forskjell! Var den lille dukken bebisen din altså? Ikke til å tro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Heisann,

håper dere har det bra. Håper dagen til Konrad var storartet.

Det blir bursdagsfeiring her hos oss for Ingvild mandag 4. april, kl. 11.30 (ca.). Du og konrad er hjertelig velkommen.

Send meg en sms om dere kommer, eller ring :wink:

Klem ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa...høres kjempekoselig ut. Må notere meg det så jeg er sikret bilen :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen,

høres ut som dere kommer. Supert.

Vi blir en god gjeng.

Bare ring meg om du er usikker på/ikke husker veien/hvor vi bor.

Masse klemmer nydag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjer det store ting her :ler:

Iallefall endrer jeg statusen i dagboken min...fra dagbok til treningsdagbok. Jeg er dritt lei av den kvapsete, slappe kroppen som kom etter svangerskapet. Og så forsvant visst ingenting gratis som følge av pumping av morsmelk i 7mnd :roll: så da var det strengt tatt bare å ta seg sammen og få

For en måned siden kjøpte jeg meg medlemsskap på sats. Jeg har tenkt tanken lenge og vel......og så snubla jeg over et tilbud jeg ikke kunne si nei til. 1mnd gratis trening og 3 PT timer. Jeg har i hele mitt aktive liv drømt om å få PT og nå som jeg vil tilbake der jeg engang var så er det genialt med PT. Jeg har vært på noen gruppetimer og sånn men på tirsdag ringte en mann til meg og ville begynne med de PT-timene mine. Man kan trygt si jeg gru-gledet meg.......en veltrent, ung mann som skal få i gang dissete meg :roll:

Idag har jeg hatt den første PT timen. Og det var langt ifra så skummelt som jeg fryktet. Milevis fra. Jeg er til og med i mye bedre form enn jeg fryktet. :tommelsmil: Å trene med PT må være den beste måten å trene på...jeg er i allefall helt gira. Det var en veldig hyggelig mann og ikke noen forfengelig bolergutt.

Vi gikk gjennom mine mål med treningen, treningshistorie, skader ol.

Mål: komme tilbake til der det er bare morro å trene

Bli kvitt det overflødige

Nyere Treningshistorie: Noe styrke, spinning. Judo og Kickboxing.

Skader: Ankelskade fra Judo...3år gammel fremdeles vond.

Annet: Fysioterapauten min anbefalte spesielt å trene core muskulaturen

Min PT har visst dilla på Core-trening så det passa ypperlig. 8) Vi planla å kjøre en del på core og litt styrke ellers. Jeg har visst veldig god teknikk så vi bare kjørte på til vi fant max-vekt på apparatene. Konge. Dessuten så fikk jeg vannet mitt i hendene når jeg trengte det, litt hjelp til tøying innimellom og massasje. Etter en runde med ryggtrening hvor jeg kjørte meg max (siste øvelse) så blei det både massasje i korsrygg og skuldre...altså. Det er KONGE med PT. :ler:

Har gjort idag:

-oppvarming på tredemølle

-benpress

-en type roing

-brystpress(?)

-et knippe coreøvelser på matte

-mage/core øvelser med ball

-rygg-curl (?)

Tror det var det hele...er usikker på navnene på øvelsene men...jeg husker i allefall omtrent hva det var. Neste PT-time er på tirsdag (tror jeg). Skal prøve å få en spinningtime før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!!

jeg skal henge meg på jeg!

Synd vi ikke har medlemskap på samme sted... :(

Jeg må bare bli frisk først jeg...

SÅ skal jeg også trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!!

jeg skal henge meg på jeg!

Synd vi ikke har medlemskap på samme sted... :(

Jeg må bare bli frisk først jeg...

SÅ skal jeg også trene!

schempeflink!!! :sjarmor:

Nå er det alvor nemlig. LOL. Det skal i allefall bli morro. Ja det er kjempedumt at vi ikke trener samme sted...da kunne du vært misunnelig på PT`n min. (De fåååå gangene det gjelder). Var en dama som virka bra misunnelig der ho sto å tøyde mens jeg fikk massasje....begynte å syte om hvor vondt ho hadde hist og her :ler::ler::ler:

Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde råd til PT en gang i uka hele tiden.......

Utenomtrenings-shtuff: Jeg skulle bade småten idag, han var ganske sutrete, snørrete og full av sand. Da syns han der er ekstra deilig å bade og da trives ho mor også bedre. Men småen har en forkjærlighet for proppen i badebalja...jeg pleier å gjemme den, mens pappaen hadde latt han leke med den nylig. Jeg hadde naken gutt på badet og lette villt rundt meg...måtte ut å ta en telefon til pappaen, som var på jobb, for å høre hvor proppen var blitt av. Dette ante han selvfølgelig ikke og da jeg kom åpnet døren på badet igjen (er ikke mobildekning der) hadde min kjære sønn lagt igjen en ruke, en tissedam og en gulpepytt på badegulvet. Gulpepytten var dessuten morsom å leke med :o Vi havna i dusjen begge to liksesågodt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det ny treningsøkt og denne gangen blei det sykling. (spinning). Denne instruktøren likte jeg veldig godt....bittelitt fjollete men timen hans var kanon. Han var ikke av den typen instruktør som sier "om det blir for tungt, løs opp" men mer typen "det SKAL være tungt, kom igjen!!!". Og DET liker jeg, da yter jeg mye mer....jeg digger trenere/instruktører som presser meg :sjarmor:

Etter en 5-10 minutters tid inn i hver spinningstime så tenker jeg oppgitt....hvorfor har jeg ikke kjøpt skikkelige sko???? Jeg har gode treningssko ja....men ikke til spinning. Det er alt for mye demping i sålen så det kjennes til slutt ut som om jeg sykler på luftputer. Instruktøren idag skrøt masse av sykkelsko så skal jeg ha det. Men, det var ikke helt enkelt å finne på et kjøpesenter 1 time før stengetid. Det vanskeligste var å finne noen med peiling.

Men på mandag blir det vel en tur på en sykkelbutikk og spinningsko på meg. Jess Jess!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjuk idag!!! :grine:

Ingen tur på sykkelbutikk og ingen tur å trene. Må avbestille PT imorgen (hyyl) og jeg som har gledet meg som en hund siden torsdag. Men det er bedre å avbestille og få en time senere som jeg får fullt utbytte av en å være småsjuk å ikke klare å gjennomføre timen.

Jeg har nemlig nettopp kommet meg opp av sengen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte å notere hvilke farger jeg skal bruke så jeg husker det og får en viss struktur i dagboka. Jeg får oppdatere den etterhvert dersom jeg får flere temaer. Er litt lettere å gå tilbake hit å hente fargekodene enn å leite gjennom den lange lista hver gang

* Treningsfarge er #4F94CD

* Familielivfarge er #6E8B3D

* Annen skravlingsfarge #8B658B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink!!! :D

Kjenner til den gode følelsen med trening og stølhet ja, en vond-god fantastisk følelse, man har jo vært aktiv!!!

Jeg er skikkelig lei meg for at vi har hatt så mye sykdom her den siste måneden... var kommet så utrlig godt i gang med treningen, selv om det var et knallhard/for hard program for en småbarnsmor!

Nå gleder jeg meg til å bli frisk igjen og starte på an igjen med skikkelig trening, og bedre kosthold!!

Vi får heie hverandre fremover!! :kul:

Har lyst til å trene sammen med deg, men liker så godt den typen trening de har på det andre stedet.

Der får jeg musklene og fjernet fettet på akkurat de riktige stedene, og det virker!! :D:D:D

Snart er det sommer og sol!!!!!! Woohoooo!!! :kul:

(Er litt misunnelig på deg som hadde han PTen, vi skulle nesten spleiset på han så vi kunne trene sammen og få PT begge to!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Wow. :hoppe:

Hva er det som skjer her...?

Du er begyndt å trene...

Du skriver igjen på Kg...

Så bra! :klappe:

Håper du blir fort frisk igjen.

Savnet deg i dag. :klem:

Håper at vi kan tromle sammen gjengen igjen snart. :Nikke:

Masse klemmer fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe::hoppe: Jippii!!! Flere hilsener i dagboka :hoppe: :hoppe:

Ja, jeg er tilbake i dagboka mi Mayamor, jeg var litt lite motivert til å skrive dagbok en stund. Men nå er jeg igang igjen...og ja vi tromle samen supergirlsene. Alt for lenge siden sist og så gikk jeg jo glipp av Ingvilds bursdag *snufs*

Lillemilla: Takk for hilsen. :kose: Ja...vi er ganske lei av å være sjuke i 1.etg også....jeg har bestemt meg for at det er siste dagen jeg er sjuk idag. Nemlig. Kan ikke ligge i senga hele dagen, hver dag heller. Ja..det skulle vært mulig å dele på en PT, selv om jeg syns det er konge å ha han helt for meg selv :wink: Det skulle vært rimeligere...må finne på en måte å få råd til flere timer på. Kanskje når det blir fint vær så kan jeg lære meg å like å jogge. :ler:

Imorra er det onsdag...og siden jeg har bestemt meg for å være frisk igjen imorra..og jeg håper inderlig at min mann ikke skal jobbe så må jeg en tur å trene. Lurer på om jeg skal sykle, eller trene Core...har lyst til å prøve Core`n. Vet ikke om jeg tør..hehe. Nei, jeg , jeg har jo skrevet det her :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs obs....redigering av trening.

PT ringte ikveld og ville treffes imorra. Så da MÅ jeg virkelig bli frisk innen den tid. :) Jeg må bare passe på å komme meg tidlig i seng...viktig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psst! Core-trening på brett er morsomt - og slitsomt!

Kos deg på trening med PT i morgen - snakk om luksus! Hm.. ønske meg i bursdagsgave kanskje?

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psst! Core-trening på brett er morsomt - og slitsomt!

Kos deg på trening med PT i morgen - snakk om luksus! Hm.. ønske meg i bursdagsgave kanskje?

*klem*

Jeg har hatt skrekkelig lyst til å prøve det, men vet ikke om jeg tør. Redd for å dette av eller noe :tunge1: Jeg må prøve en gang ja..så ikke jeg henger utenfor å ser på hele tiden. Virker morro, og ikke så skummelt som trinn-kombinasjons-timer...for jeg er ganske klønete på sånt..hehe. Takk for hilsen i dagboka :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...