Gå til innhold

Ønskemamma- greit å tigge om penger?


Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, Mildemoses skrev:

Hvis du mener noe av dette er hersketeknikker, er du hårsår.

Uten at jeg kjenner henne, vil jeg tro ønskemamma har ventet så lenge som mulig i håp om å finne en mann, nettopp fordi hun også mener det er best med to foreldre. Men det er faktisk ikke alle som finner en i det hele tatt - hverken drømmemannen eller andre menn. Smått utrolig at du ikke vet det?

Nei, du traff nok ikke noe sårt punkt. Jeg er under 40, med to barn og mannen i mitt liv. Men jeg tåler dårlig medmennsker med så mange fordommer.

Forøvrig mener jeg et barn er bedre tjent med en åpensinnet forelder med stort hjerte enn med to foreldre som lever i skyggen av bygdedyret og janteloven, 

Du ser forbi hele poenget mitt. 

Det er ikke snakk om bygdedyret eller jantelovet, det er snakk om barnets beste. Og ja, jeg har hardt for å tro at på 40 år så har man ikke møtt en eneste fyr man kan få unge med. Heller unge med en far man ikke er sammen med enn unge uten far i det hele tatt sier jeg. Det er ikke på noen måte bedre å vente til siste liten for så å ta et egoistisk valg om å få barn som mangler 50% av familien. Det handler ikke kun om far, det handler om onkler, tanter, besteforeldre, kusiner og alt annet som følger med. At du har så tett for å skjønne dette er forunderlig. I tillegg til å være alene er dama 43 år gammel, og ja - det har noe å si. Det er slitsomt å ha barn og (uten å kjenne henne, men slik det ser ut på bilder) så er ikke dama i toppform.

At du velger å tro ønskemamma ditt og datt er irrelevant. Du kan ikke tillegge henne tanker og egenskaper for å styrke dine egne argumenter. Det handler ikke om fordommer, det handler om egoisme. Det handler på ingen måte for henne om barnet, men hun selv. Hun vil ha barn, koste hva det koste vil. Dette er ingen kvinnekamp eller jantelov, det er ren skjær egoisme.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, mjauritz skrev:

Du ser forbi hele poenget mitt. 

Det er ikke snakk om bygdedyret eller jantelovet, det er snakk om barnets beste. Og ja, jeg har hardt for å tro at på 40 år så har man ikke møtt en eneste fyr man kan få unge med. Heller unge med en far man ikke er sammen med enn unge uten far i det hele tatt sier jeg. Det er ikke på noen måte bedre å vente til siste liten for så å ta et egoistisk valg om å få barn som mangler 50% av familien. Det handler ikke kun om far, det handler om onkler, tanter, besteforeldre, kusiner og alt annet som følger med. At du har så tett for å skjønne dette er forunderlig. I tillegg til å være alene er dama 43 år gammel, og ja - det har noe å si. Det er slitsomt å ha barn og (uten å kjenne henne, men slik det ser ut på bilder) så er ikke dama i toppform.

At du velger å tro ønskemamma ditt og datt er irrelevant. Du kan ikke tillegge henne tanker og egenskaper for å styrke dine egne argumenter. Det handler ikke om fordommer, det handler om egoisme. Det handler på ingen måte for henne om barnet, men hun selv. Hun vil ha barn, koste hva det koste vil. Dette er ingen kvinnekamp eller jantelov, det er ren skjær egoisme.

Det er ALLTID ren og skjær egoisme å få barn. Det gjelder ungen din også.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Mildemoses skrev:

Det er ALLTID ren og skjær egoisme å få barn. Det gjelder ungen din også.

Men noen er mindre egoistiske enn andre kanskje? Før jeg fikk barn så ville jeg være sikker på at jeg hadde noe å tilby det barnet. Barnet mitt har ikke bedt meg om å komme til verden, det er sant, men jeg prøver å gjøre hans eksistens så godt som overhodet mulig.

 

Ønskemamma vil ha barn for å fylle et hull i sitt liv. Hun er åpen om at hun mangler familie, er ensom, et barn ville da være selskap for henne. Super egoistisk i mine øyne, unnskyld hvis du synes min mening er støtende, men det er mange som ser det på den måten. 

 

Hun får uansett holde på som hun vil, ingen som nekter henne det, men siden hun er så åpen om det kan hun nesten forvente reaksjoner. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dottie skrev:

Nei :) Hun er psykolog. 

jeg blander ønskemor og ønskemamma:) sorry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heeipådeg

Hun var med på trinny og sushanna dem som forvalndet folk😅

Og der fortalte hun bitte litt om seg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også reagert på at hun i ett innlegg klager over vekt eller lite penger, og neste dag forteller hun om dyr mat hun har kjøpt/laget. Det må være penger å spare der hvis hun vil. Men føler ikke det er spesielt mye tigging etter penger. Også enig i at hun har delt for mye om sin familiesituasjon. 

Nå virker det som om hun har innsett at ED er eneste utvei for henne - heldigvis (og endelig). Synes også hun har en tendens til å "overthink" etiske dilemmaer - og ikke nødvendigvis de mest relevante eller alvorlige dilemmaene. Etikken rundt ED ser ut til å være fokusert rundt genetikk og søsken for henne, mens hun bare såvidt har nevnt de kvinnene som donererer bort egg. Som alle bor i land som er langt fattigere enn Norge. 

Men jeg håper hun lykkes! Og hvis hun ikke lykkes, håper jeg hun klarer å forsone seg med det etterhvert. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen jeg virkelig heier på så er det henne! Hun virker som en utrolig god og takknemlig person😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Det blir spennende å se hvordan det går med eggdonasjonsforsøket. Selv om jeg må innrømme at jeg er skeptisk til konseptet. Anonym eggdonor og spermdonor fra forskjellige land, her har barnet virkelig ikke mulighet til å finne ut av sitt eget opphav... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at dette forsøket hun nå holder på med, blir positivt - og at hun endelig får lov å oppleve det å bli mamma! 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Dottie skrev:

Jeg håper at dette forsøket hun nå holder på med, blir positivt - og at hun endelig får lov å oppleve det å bli mamma! 

 

 

Enig, hadde vært henne så vel unt..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Infertilitet er ingen spøk, men noen ganger så får man det ikke som man vil og man blir bare nødt til å gå videre med livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra!!

Gratulerer til Ønskemamma, måtte det gå bra denne gangen.

Nå ble jeg oppriktig glad på hennes vegne :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på søteste ønskemamma. Hun blir en fantastisk mamma om hun får sjansen, og jeg krysser alt jeg har for henne og spiren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at ønskemamma har vært litt foran oss lesere. Hvor langt tror dere hun er på vei nå? Regner med at spiren fortsatt sitter, siden hun faktisk blogger om det :) Håper virkelig det går bra for henne denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden og kjenner ikke til denne bloggeren (tittet dog innom bloggen hennes etter å ha lest litt i denne tråden), men jeg synes hele denne tråden er usmakelig. Jeg skjønner ikke helt dette behovet folk har for å diskutere andre mennesker (en ikke kjenner) på denne måten. Hvorfor? Folk får da gjøre hva de vil (så fremt det ikke går utover en selv/andre på negativt vis).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...