Gå til innhold

Ønskemamma- greit å tigge om penger?


Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Jeg har fulgt ønskemamma sin blogg det siste året og jeg har et helt annet inntrykk. For jeg synes ikke hun tigger jeg. Om en faktisk leser det som står i innlegget som er linket tidligere i tråden så står det jo at det en (/flere?) leser(e) som spør om det er mulig å hjelpe henne økonomisk. Det er jo ikke det samme som tigging i det hele tatt. Hun har jo alt å vinne på å legge ut kontonr når hun får spørsmål fra leserene sine.

Jeg mener, det er jo ikke som om hun har laget en facebookevent for å få inn penger eller crowdfunder prøverørsforsøkene - for da snakker vi tigging.

Ønskemamma skriver godt og sårt om barnløshet og om folk vil hjelpe henne økonomisk så skal de få lov til - synes jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer alltid på hva barn med foreldre som blotter seg så fullstendig på nettet kommer til å syntes når de blir store nok til å reflektere over adferden. Syntes dette er en merkelig adferd av en psykolog.

Jeg vet ikke helt jeg. Kanskje de hadde blitt rørt over moren så gjerne ønsket seg dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bare at det er litt trist. Hun er 41 år uten familie. når hun dør blir barnet helt helt alene i verden. Så hun er villig til å sette et barn i verden for å leve i samme ensomhet som henne selv. Nå er jeg ikke i hennes situasjon og vet ikke hva jeg hadde gjort selv.

Innen den tid kommer kan jo barnet selv ha stiftet sin egen familie.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser begge sider av saken her, synes synd på henne, men blir ikke helt enig med meg selv om hva jeg synes angående tiggingen.

Jeg gir ikke penger for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Nå er det på´n igjen med tigging etter penger for å sette barn til verden i en alder av 43 år (?). Synes dette er nitrist å følge med på, både pga. damen som åpenbart strever og fordi det blir helt feil at andre som leser bloggen og synes synd på henne nå skal føle seg moralsk forpliktet til å hjelpe henne økonomisk. Kontonummeret og vips-nummeret hennes legger hun ut villig vekk nå.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det på´n igjen med tigging etter penger for å sette barn til verden i en alder av 43 år (?). Synes dette er nitrist å følge med på, både pga. damen som åpenbart strever og fordi det blir helt feil at andre som leser bloggen og synes synd på henne nå skal føle seg moralsk forpliktet til å hjelpe henne økonomisk. Kontonummeret og vips-nummeret hennes legger hun ut villig vekk nå.

Hvis du syns dette er så ille så hadde jeg nok latt dette passere i stillhet i stedet for å "reklamere" for henne. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er ille og så skal jeg ikke dele meninger rundt det? Nei du. Hva folk vil bruke pengene sine på, å kjøpe seg aksjer i eggerøra til en psykologdame som tigger om penger får være opp til hver enkelt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få orden på økonomien din før du får barn sier nå jeg. Nei, det er ikke greit å tigge om penger. At hun faktisk legger ut kontonummeret sitt og er villig til å la fremmende mennesker gi henne penger, er latterlig. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars dame..måtte klemme og kysse litt ekstra på babyen min nå. Det kan ikke være lett å gå gjennom det alene..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det er litt mangel på dømmekraft at hun den ene dagen poster innlegg hvor hun spør fremmede mennesker om penger til dyre prøverørsforsøk og medisiner, og henviser de til både den ene og andre måten å betale henne på. For neste dag å blogge om at hun kjøper eksklusiv sjokolade på Pascal konditori.. Damen er jo også ganske overvektig, hvilket i seg selv ikke bidrar til å fremme mulighetene for graviditet. Greit nok at noen sjokoladebiter fra eller til selvsagt ikke spiller noen rolle. Men dama er altså psykolog? Og hun tigger om andres penger til å få forplante seg som singel? Samtidig som hun bruker egne (formodentlig..) penger på fancy sjokolade? Hadde forventet litt mer sosial finesse av en psykolog!

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få orden på økonomien din før du får barn sier nå jeg. Nei, det er ikke greit å tigge om penger. At hun faktisk legger ut kontonummeret sitt og er villig til å la fremmende mennesker gi henne penger, er latterlig. 

Da bør halve Norge gi blanke i å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det er litt mangel på dømmekraft at hun den ene dagen poster innlegg hvor hun spør fremmede mennesker om penger til dyre prøverørsforsøk og medisiner, og henviser de til både den ene og andre måten å betale henne på. For neste dag å blogge om at hun kjøper eksklusiv sjokolade på Pascal konditori.. Damen er jo også ganske overvektig, hvilket i seg selv ikke bidrar til å fremme mulighetene for graviditet. Greit nok at noen sjokoladebiter fra eller til selvsagt ikke spiller noen rolle. Men dama er altså psykolog? Og hun tigger om andres penger til å få forplante seg som singel? Samtidig som hun bruker egne (formodentlig..) penger på fancy sjokolade? Hadde forventet litt mer sosial finesse av en psykolog!

Har aldri fattet hvorfor noen forventer at psykologer er overmennesker?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri fattet hvorfor noen forventer at psykologer er overmennesker?

Ingen som forventer det, men litt anstendighet må man kunne regne med av en psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som forventer det, men litt anstendighet må man kunne regne med av en psykolog.

Jo, det er mange som forventer det. Les for eksempel innlegget over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare vondt av henne når jeg klikker meg inn på denne bloggen.Virker jo som dette barneønsket er blitt en besettelse,og da hjelper det vel ikke om man selv er utdannet psykolg.Tiggingen om penger er også veldig i grenseland.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får bare vondt av henne når jeg klikker meg inn på denne bloggen.Virker jo som dette barneønsket er blitt en besettelse,og da hjelper det vel ikke om man selv er utdannet psykolg.Tiggingen om penger er også veldig i grenseland.

Du bare vet det er noe sinnsykt galt med vårt samfunn når til og med våre psykologer trenger psykisk hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bare vet det er noe sinnsykt galt med vårt samfunn når til og med våre psykologer trenger psykisk hjelp.

Tuller du? Det er helt vanlig at psykologer går til psykolog selv. Hadde vært rarere hvis de ikke ønsket å jobbe med seg selv.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du? Det er helt vanlig at psykologer går til psykolog selv. Hadde vært rarere hvis de ikke ønsket å jobbe med seg selv.

Å jobbe med seg selv er et valg, å trenge psykolog er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt bloggen hennes lenge, og hun tigger ikke om penger. Flere har sagt de ønsker å bidra noe, og det har hun sagt ja, og tusen takk til. Hun har mange venner, og nettverk sånn sett. Hun er en ressurssterk dame på alle måter, og hun ønsker seg barn før det er for sent. Hun har gått gjennom veldig mye for å prøve å få det, og hun vet jo ikke om hun lykkes. At hun er psykolog synes jeg er underordnet i denne sammenhengen. Dette er jo en privatsak, og hun utleverer seg mye i bloggen uten å henge ut noen andre synes jeg. Og psykologer er mennesker det også, med de samme følelsene og behovene som andre. Tro det eller ei. Jeg synes hun er en flott dame som jeg har stor respekt for, og et barn vil helt sikkert få det godt hos henne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...