Sir Winston Skrevet 19. februar 2015 #81 Skrevet 19. februar 2015 Kan vi enes i det Druid nevner over her, at konflikten mellom Jøder og Muslimer har i all hovedsak grobunn i Midtøsten konflikten? Uansett så kan en jøde som beveger seg inn i en tett muslimbefolket bydel ikke bli overrasket av å bli møtt av mishagsytringer, jeg har aldri sagt at det er riktig Nei, det kan vi ikke enes i, for det er ikke riktig. At opprettelsen av staten Israel, med den amatørmessige ultra-kompromisaktige måten det ble gjort på, er en torn i siden på mange arabere er helt klart. Men, les et par sider i koranen, og se hvordan diverse imamer, og arabiske politikere, har preket hat mot jøder opp gjennom tidene, også før 1948, og du vil innse at dette er en konflikt med mye lenger røtter. Og, det som du åpenbart ser ut til å mene er at en jøde må forvente å holdes til "ansvar" for det som staten Israel gjør, mens en muslim med rette kan føle seg krenket dersom noe misliker religionen hans, på grun av den perverteringen av denne, som ISIS står for daglig. What's good for the Goose, is good for the Gander!!
Gothminister Skrevet 19. februar 2015 Forfatter #82 Skrevet 19. februar 2015 Hvilke konflikter av Midtøsten dimensjoner er det vi har i Oslo, er det umulig å svare på for deg? Du dro inn Frankrike først med Midøsten konflikten. Hvor er den der? Eller forstår du selv ikke hva du egentlig skriver? 2
Apis Skrevet 19. februar 2015 #83 Skrevet 19. februar 2015 Nei, det kan vi ikke enes i, for det er ikke riktig. At opprettelsen av staten Israel, med den amatørmessige ultra-kompromisaktige måten det ble gjort på, er en torn i siden på mange arabere er helt klart. Men, les et par sider i koranen, og se hvordan diverse imamer, og arabiske politikere, har preket hat mot jøder opp gjennom tidene, også før 1948, og du vil innse at dette er en konflikt med mye lenger røtter. Og, det som du åpenbart ser ut til å mene er at en jøde må forvente å holdes til "ansvar" for det som staten Israel gjør, mens en muslim med rette kan føle seg krenket dersom noe misliker religionen hans, på grun av den perverteringen av denne, som ISIS står for daglig. What's good for the Goose, is good for the Gander!! Du tillegger meg meninger jeg ikke har, antisettismen er dypere en konflikten mellom jøder og muslimer. er ikke så lenge siden jødeparagrafene ble fjernet i grunnloven, så er mulig det ligger et bakteppe her som vi i Europa ikke liker å tenke på, Kanskje er Sions vises protokoller og teorien om Eurabia to sider av samme sak?
Sir Winston Skrevet 19. februar 2015 #84 Skrevet 19. februar 2015 Du tillegger meg meninger jeg ikke har, antisettismen er dypere en konflikten mellom jøder og muslimer. er ikke så lenge siden jødeparagrafene ble fjernet i grunnloven, så er mulig det ligger et bakteppe her som vi i Europa ikke liker å tenke på, Kanskje er Sions vises protokoller og teorien om Eurabia to sider av samme sak? Hvis du med Eurabia mener ideen om et verdensomspendende kalifat, begynnende med hele mellomøsten for så å spre seg opp gjennom Europa - ja så er sammenlikningen med Sions vise protokoller helt feil. Det siste er en veldokumentert konspirasjonsteori, satt ut for å diskreditere jødene, og blant anet brukt til å rettferdiggjøre Holocaust. Eurabia er et like så veldokumentert islamistprosjekt, som aktivt prekes i mange mange moskeer verden over, og praktiseres av ISIS i Syria, Al Quaeda i Afganistan / Pakistan og flere sånne grupperinger.
Apis Skrevet 19. februar 2015 #85 Skrevet 19. februar 2015 (endret) Du dro inn Frankrike først med Midøsten konflikten. Hvor er den der? Eller forstår du selv ikke hva du egentlig skriver? Er du enig med meg at det er en konflikt mellom jøder og muslimer i Midtøsten? Hvis du med Eurabia mener ideen om et verdensomspendende kalifat, begynnende med hele mellomøsten for så å spre seg opp gjennom Europa - ja så er sammenlikningen med Sions vise protokoller helt feil. Det siste er en veldokumentert konspirasjonsteori, satt ut for å diskreditere jødene, og blant anet brukt til å rettferdiggjøre Holocaust. Eurabia er et like så veldokumentert islamistprosjekt, som aktivt prekes i mange mange moskeer verden over, og praktiseres av ISIS i Syria, Al Quaeda i Afganistan / Pakistan og flere sånne grupperinger. Veldokumentert av ABB inspirasjonskilde Fjordman... Endret 19. februar 2015 av Apis
Sir Winston Skrevet 19. februar 2015 #86 Skrevet 19. februar 2015 (endret) Er du enig med meg at det er en konflikt mellom Veldokumentert av ABB inspirasjonskilde Fjordmann... Ja, han Fjordmann ser ut til å ha gjort hjemmeleksa si. Hva er årsaken til at du må dra inn barne- og ungdomsmorderen? Endret 19. februar 2015 av Sir Winston
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #87 Skrevet 19. februar 2015 OK. Jeg vet ikke hvor representativt innholdet i det 1 minutt og 27 sekunder lange opptaket er for de 10 timene han gikk rundt i Paris. Men jeg talte meg frem til at det inneholder omtrent et dusin interaksjoner. De fleste av dem virket ganske uskyldige. Hadde han ikke hatt kamera som filmet det som skjedde bak hans rygg, ville han neppe sett personen som sa "jævla homo" og spyttet på bakken etter at han var kommet forbi. Jeg så ingen trusler. Jeg tror hvermansen kan oppleve like mye uønsket oppmerksomhet fra fremmede i løpet av en vanlig dag. Hvordan kan du si at et så nedredigert opptak er representativt for noe som helst? Som en som har bodd i Frankrike kan jeg bekrefte at jødehatet der er veldig reellt. Videoen er ingen unntakssituasjon. Anonymous poster hash: d9db5...b32 2
Sir Winston Skrevet 19. februar 2015 #88 Skrevet 19. februar 2015 Som en som har bodd i Frankrike kan jeg bekrefte at jødehatet der er veldig reellt. Videoen er ingen unntakssituasjon. Anonymous poster hash: d9db5...b32 Nå må du ikke komme her å ødelegge en god diskusjon med fakta og vitne-utsagn. Professoren har ikke sett noen rasisme, ergo så er det ingen rasisme i Frankrike!! (Er helt enig med deg!!) 1
Gothminister Skrevet 19. februar 2015 Forfatter #89 Skrevet 19. februar 2015 Er du enig med meg at det er en konflikt mellom jøder og muslimer i Midtøsten? Ja det er en konflikt som har vart så lenge jeg har levd og vil leve lenge etter at jeg har tatt på meg trefrakken. Hva så? Hva har den konflikten med jøder i Frankrike å gjøre? Og om du mener at det har noe med saken å gjøre. Da kan vi dra inn islamsk terror og ha god forståelse for hvorfor muslimer opplever hets og sjikane i Europeiske byer. 1
Avalon Skrevet 19. februar 2015 #90 Skrevet 19. februar 2015 Ryddet for avsporinger og personangrep, samt svar til dette. - Avalon, mod
Mann 42 Skrevet 19. februar 2015 #91 Skrevet 19. februar 2015 Som en som har bodd i Frankrike kan jeg bekrefte at jødehatet der er veldig reellt. Videoen er ingen unntakssituasjon. Anonymous poster hash: d9db5...b32 Vel, jødehat finner du over alt. Det er en gammel tradisjon over hele verden å hate jødene. Det er anslagsvis en halv million antisemitter i Norge, sies det.
Sir Winston Skrevet 19. februar 2015 #92 Skrevet 19. februar 2015 Vel, jødehat finner du over alt. Det er en gammel tradisjon over hele verden å hate jødene. Det er anslagsvis en halv million antisemitter i Norge, sies det. Og, likevel, selv om du sier det finnes overalt (går ut ifra det også gjeller Paris?) så finnes det ikke jødehat på den videoen?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #93 Skrevet 19. februar 2015 Vel, jødehat finner du over alt. Det er en gammel tradisjon over hele verden å hate jødene. Det er anslagsvis en halv million antisemitter i Norge, sies det. Hva er poenget ditt? At videoen ikke sier noe fordi antisemittisme finnes andre steder også? Du flisespikker og drar videoen fra hverandre i et forsøk på å gi den mindre betydning. Det jeg sier er at videoen i seg selv ikke er noe merkverdig eller noe å analysere - den er ett enkeltstående eksempel på noe som er utbredt i Frankrike. Og det er slik de fleste ser den - ett eksempel på hva mange opplever daglig i Paris og andre byer. Anonymous poster hash: d9db5...b32 3
Sir Winston Skrevet 19. februar 2015 #94 Skrevet 19. februar 2015 Hva er poenget ditt? At videoen ikke sier noe fordi antisemittisme finnes andre steder også? Du flisespikker og drar videoen fra hverandre i et forsøk på å gi den mindre betydning. Det jeg sier er at videoen i seg selv ikke er noe merkverdig eller noe å analysere - den er ett enkeltstående eksempel på noe som er utbredt i Frankrike. Og det er slik de fleste ser den - ett eksempel på hva mange opplever daglig i Paris og andre byer. Anonymous poster hash: d9db5...b32 Du må nok innse, først som sist, at opplevelser og andre vitneutsagn, som ikke M42 har opplevd selv, ikke teller som noen som helst form for indisium på noe som helst. Det spiller altså i denne diskusjonen ingen rolle overhodet hva du har opplevd, eller hvor lenge du f.eks. har bodd i Frankrike, eller en hvilken som helst annen erfaring du måtte ha gjort - stemmer den ikke med det som han mener å ha sett, eller ikke sett, i den videoen, så har det rett og slett ikke hendt! Litt frustrerende, men sånn går nå dagan her på KG. Jeg mener jo at dersom denne videoen bare viser et halvt tilfelle av rasisme mot jøder, da er det for det første et halvt for mye, og det er også en oppbakking til de mange andre fortellingene om hverdagsrasisme mot jøder. Og, når andre mener å kunne "forstå" at jøder blir utsatt for mobbing, fordi arabere/muslimer sympatiserer med araberne på Gaza-stripen, men ikke kan se at da må det samme vel kunne gjelle for muslimer som blir utsatt for tilsvarende, på grunn av f.eks. islamisters fremferd i Syria, ja da blir det noe dobbelmoralsk over det. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #95 Skrevet 19. februar 2015 Ja, han Fjordmann ser ut til å ha gjort hjemmeleksa si. Hva er årsaken til at du må dra inn barne- og ungdomsmorderen? Hvorfor skrivet du ikke terrormannen? Du er jo ikke redd for å bruke det ordet i andre debatter her.Anonymous poster hash: bcd25...85e
Sir Winston Skrevet 19. februar 2015 #96 Skrevet 19. februar 2015 Hvorfor skrivet du ikke terrormannen? Du er jo ikke redd for å bruke det ordet i andre debatter her.Anonymous poster hash: bcd25...85e Det kunne jeg fint ha gjort, han er en terrorist som myrdet ungdom hovedsaklig. Det jeg ikke forstår er hva han har med denne trådens tema å gjøre, og hvorfor man krampaktig ønsker å assosiere Fjordmann med ABB? Om ABB så et ideologisk fellesskap med Fjordmann, så er det jo ingenting som tyder på at Fjordmann på noen som helst måte hadde fellesskap med terroristen. Er det sånn at alt Fjordmann har sagt og ment om islam og om innvandring automatisk blir feil og usant bare fordi ABB viser til Fjordmann i sitt manifest? Hvis ABB hadde nevnt Niels Henrik Abel, og matematikk, som inspirasjon, og sitert fra Gunnar Erstad's Matematikk R1, måtte vi da ha endret gangetabellen og funnet en ny verdi for π ? 3
Drizzt Skrevet 20. februar 2015 #97 Skrevet 20. februar 2015 Er det noe spesielt i utseendet ditt som viser at du er lesbisk? For jeg kan aldri gjenkjenne med 100% sikkerhet en lesbisk kvinne på gata med mindre hun kliner med en annen kvinne. Å holde kjæresten sin i hånda viser det kanskje? Anonymous poster hash: cf56d...7f3 Mange jenter holder hverandre i hånda og er bare venninner. Det betyr jo ingenting. Kvinner ofte holder hverandre i hånda uten å være lesbiske. Menn derimot holder hverandre i hånda og med stor sannsynlighet er homofile. Hva er poenget ditt? At videoen ikke sier noe fordi antisemittisme finnes andre steder også? Du flisespikker og drar videoen fra hverandre i et forsøk på å gi den mindre betydning. Det jeg sier er at videoen i seg selv ikke er noe merkverdig eller noe å analysere - den er ett enkeltstående eksempel på noe som er utbredt i Frankrike. Og det er slik de fleste ser den - ett eksempel på hva mange opplever daglig i Paris og andre byer. Anonymous poster hash: d9db5...b32 Jeg skrev jo at han bagatelliserer problemet. Ekspert på å vri og bortforklare ting for å unngå å kalle spaden for det den er. Det er åpenbart i videoen at mannen blir trakassert av muslimer, men sosialistene har det veldig vanskelig å se det.
Mann 42 Skrevet 20. februar 2015 #98 Skrevet 20. februar 2015 Mange jenter holder hverandre i hånda og er bare venninner. Det betyr jo ingenting. Kvinner ofte holder hverandre i hånda uten å være lesbiske. Menn derimot holder hverandre i hånda og med stor sannsynlighet er homofile. Jeg skrev jo at han bagatelliserer problemet. Ekspert på å vri og bortforklare ting for å unngå å kalle spaden for det den er. Det er åpenbart i videoen at mannen blir trakassert av muslimer, men sosialistene har det veldig vanskelig å se det. Å, du mener at jeg bagatelliserer "problemet"? Jeg sier at jeg ser ikke mye som er symptomatisk for et problem i akkurat denne videosnutten. At det finnes rikelig med antisemittise både i Frankrike og de fleste andre europeiske land, det er en helt annen sak. Det gjør det. Som sagt, jødehat er en gammel folkesport i Europa, og det sluttet ingenlunde med annen verdenskrig.
Sir Winston Skrevet 20. februar 2015 #99 Skrevet 20. februar 2015 Å, du mener at jeg bagatelliserer "problemet"? Jeg sier at jeg ser ikke mye som er symptomatisk for et problem i akkurat denne videosnutten. At det finnes rikelig med antisemittise både i Frankrike og de fleste andre europeiske land, det er en helt annen sak. Det gjør det. Som sagt, jødehat er en gammel folkesport i Europa, og det sluttet ingenlunde med annen verdenskrig. Så, hele din diskusjon i denne tråden er altså en skinargumentasjon? Du er enig i problemet, men ikke i videoens indikasjon av problemet? Det er selvsagt også en måte å diskutere på!!??? 2
Mann 42 Skrevet 20. februar 2015 #100 Skrevet 20. februar 2015 Så, hele din diskusjon i denne tråden er altså en skinargumentasjon? Du er enig i problemet, men ikke i videoens indikasjon av problemet? Det er selvsagt også en måte å diskutere på!!??? Selvfølgelig er jeg enig i at det finnes mye antisemittisme. Det skulle da bare mangle. Europa har vært overveldende antisemtitisk siden 1100-tallet, og sannsynligvis tidligere også. Alle europeiske land kan selv i dag, etter et halvt århundre med anti-antisemittisk propaganda, opplysningsfilmer om annen verdenskrig og nazismen, Anne Frank på kino, og klasseturer til Auschwitz, telle sine antisemitter i millioner. Og delvis pga Israel-konfikten er det enda verre i midt-østen. Selv i Norge er det sannsynligvis i overkant av en halv million antisemitter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå