Gå til innhold

Spyttet på og hetset.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har dere vondt for det? Jeg har sett denne videosnutten flere ganger, og jeg kan virkelig ikke se at den jødiske journalisten utsettes for noe spesielt krenkende eller truende. Det har jeg nå sagt minst fem ganger, og jeg begynner å gå litt lei av å gjenta meg selv.

Er det ikke krenkende å bli spyttet etter på gata?

Kan du ikke eller vil du ikke?

Anonymous poster hash: bf0b8...ffe

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke krenkende å bli spyttet etter på gata?

Kan du ikke eller vil du ikke?

Anonymous poster hash: bf0b8...ffe

Han ble ikke spyttet ETTER. En mann i en gruppe mumlet "homo" og spyttet på bakken etter at journalisten var gått forbi. Hvordan skal man kunne oppfatte noe man ikke ser, som krenkende eller truende? For den saks skyld, er det noen garanti for at alt som ble sagt innen hørevidde av mikrofonen handlet om jøden?

Skrevet

Har dere vondt for det? Jeg har sett denne videosnutten flere ganger, og jeg kan virkelig ikke se at den jødiske journalisten utsettes for noe spesielt krenkende eller truende. Det har jeg nå sagt minst fem ganger, og jeg begynner å gå litt lei av å gjenta meg selv.

Ja, og som alle vet, en uriktighet blir ikke sann bare av å bli gjentatt.

Vi er mange som faktisk ser uretten i den videoen.

Men, ikke la det påvirke deg i noen retning (fat chance!)!!

:blomst:

Skrevet (endret)

Han ble ikke spyttet ETTER. En mann i en gruppe mumlet "homo" og spyttet på bakken etter at journalisten var gått forbi. Hvordan skal man kunne oppfatte noe man ikke ser, som krenkende eller truende? For den saks skyld, er det noen garanti for at alt som ble sagt innen hørevidde av mikrofonen handlet om jøden?

Han ble spyttet etter, ikke på!!

Og, igjen - gullargumentet ditt: Han så det ikke så det har aldri skjedd.

Hvis en unge stjeler sjokolade i en butikk, så har dette selvsagt aldri funnet sted, dersom butikkseieren ikke finner ut av det.

Hvis en mann kjører 30 km/t hurtigere enn fartsgrensen, så er det jo ikke noe lovbrudd, dersom ingen så han.

Osv, osv, osv - ren idioti fra din side!!

Endret av Sir Winston
Skrevet

Og det du skriver er selvsagt totalt uakseptabelt. De burde hatt juling dem som trakasserer deg slik. Men det unnskylder ikke muslimenes hets mot jøder og andre.

Selvsagt unnskylder det ikke at andre blir hetset. Men det betyr bare at det ikke er kun én gruppe som hetses på åpen gate, det er flere. Og det er ikke bare muslimer som hetser, men også kristen, ikke-kristne, nordmenn, ikke-nordmenn, kvinner og menn, unge og gamle.

Spørsmålet er: Hva kan gjøres for at ingen blir hetset. Og hva kan gjøres for at vi ikke hetser andre?

Anonymous poster hash: cf56d...7f3

Det er mange mennesker som på mange måter blir hetset i dag. Den gruppa som utsettes for mest trakassering, hets og offentlig vold, er rusmiddelavhengige. En gruppe vi ofte ikke nevner, de har liksom valgt det selv, mens religiøse, de har liksom ikke noe valg. Denne gruppen blir ikke bare trakassert av besteborgerne i samfunnet, også statens menn i uniform har med loven i hånd lov og trakassere disse.

Så til ditt spørsmål. Hadde jeg hatt en fasit på det, ville jeg vunnet mange priser og blitt rik. Jeg tror vi aldri vil få bort hets av grupper som avviker fra det vi oppfatter som normalt. I forhold til religiøse som islam. Så tror jeg muslimer selv bør vurdere sin religion. Som samfunn tror jeg vi bør vurdere om islam og den kultur er forenelig med våre verdier og om dette flerkulturelle egentlig har vært et godt sjakktrekk. Om jeg bestemte så skulle vi tenkt nytt og få bort religiøsitet. Den skaper unødvendig problematikk og er roten til det verste i menneskeheten.

Skrevet

Min teori er at de mener rasisme mot majoriteten er OK og ufarlig, mens rasisme mot minoritet er ikke OK og farlig.

Ja så enkelt er det nok mange som tenker.

Skrevet

Jeg bagatelliserer ikke rasisme og hets, uansett hvem den er utført av, men jeg ser ikke noe til hverken rasisme eller hets i denne videoen.

Nei. Men se for deg hvite Norske som bak ryggen til muslimer ler og sier stygge ting. Hadde du da sett rasisme og hets? Jeg vet at de fleste på rød politisk side hadde sett hets og rasisme. Men ikke her. Det er interessant uten tvil og jeg kjenner jeg så gjerne skulle forstått hvordan dere tenker. For deres tenkning er helt spesiell. I slike saker blir jeg faglig interessert.

• Liker 2
Skrevet

Ser ikke den helt store trakasseringen jeg heller, en ropte riktignok viva Palestina, men det ber en vell om når en tar på seg et jødisk religiøst plagg og går gjennom tett befolkede områder med muslimer med tanke på konflikten i midtøsten

Skrevet

Ser ikke den helt store trakasseringen jeg heller, en ropte riktignok viva Palestina, men det ber en vell om når en tar på seg et jødisk religiøst plagg og går gjennom tett befolkede områder med muslimer med tanke på konflikten i midtøsten

Nei, dere sosialister hører jo ikke riktig på det øre!!

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke den helt store trakasseringen jeg heller, en ropte riktignok viva Palestina, men det ber en vell om når en tar på seg et jødisk religiøst plagg og går gjennom tett befolkede områder med muslimer med tanke på konflikten i Midtøsten

Interessant svar. Så om en muslim går gjennom Oslos gater med hijab eller andre islamske symboler. Så bør hun takke seg selv om det kommer kommentarer. Hun burde tross alt ha tenkt over konfliktene muslimer den senere tid har stått bak. Meget interessant.

• Liker 6
Skrevet

Nei, dere sosialister hører jo ikke riktig på det øre!!

De har et fantastisk tankemønster. Man blir nesten satt til side over hvordan de egentlig fullt ut aksepterer hets, sjikane og rasisme.

Skrevet (endret)

Interessant svar. Så om en muslim går gjennom Oslos gater med hijab eller andre islamske symboler. Så bør hun takke seg selv om det kommer kommentarer. Hun burde tross alt ha tenkt over konfliktene muslimer den senere tid har stått bak. Meget interessant.

Nei, muslimer skal selvsagt ikke måtte tenke over sånt og forvente hets. Det er det visst bare alle andre som må. Spesielt jøder, selv om de fleste jøder ikke engang bor i venstresidens og muslimers forhatte land Israel. Interessant er en måte å beskrive det på ja.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 4
Skrevet

Nei, muslimer skal selvsagt ikke måtte tenke over sånt og forvente hets. Det er det visst bare alle andre som må. Spesielt jøder, selv om de fleste jøder ikke engang bor i venstresidens og muslimers forhatte land Israel. Interessant er en måte å beskrive det på ja.

Muslimer skal tydeligvis behandles som det nye herrefolket.

Skrevet (endret)

Muslimer skal tydeligvis behandles som det nye herrefolket.

Jepp, derfor er det ekstra støtende når historieløse, uvitende fjols påstår at muslimer er vår tids jøder. Muslimer er vår tids nazister, vår tids jøder er...vel, fremdeles jøder - pluss etniske europeere samt kristne og andre minoriteter i muslimske land.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 5
Skrevet

Jepp, derfor er det ekstra støtende når historieløse, uvitende fjols påstår at muslimer er vår tids jøder. Muslimer er vår tids nazister, vår tids jøder er...vel, fremdeles jøder - pluss etniske europeere samt kristne og andre minoriteter i muslimske land.

Jeg vil si islam er vår tids nazisme og mennesker i islamske land lar seg forføre av denne barbariske ideologi. Systematisk hjernevasking av mennesker. Det underlige er, hvorfor bryter ikke mennesker som kommer til Norge denne ideologien? Kan det være at de ikke føler seg trygge? Vi vet jo hvordan det er i enkelte islamske miljøer. Det er fortsatt islamsk lov som står foran den Norske. Vi vil aldri få fred fra terror før islam er fjernet fra Europa og helst verden. Men det er nok umulig og ønske seg.

Skrevet

Hvorfor burde hun/han det?

Skrevet

Hvorfor burde hun/han det?

Hallo, noen hjemme? Det er du som faktisk hevder dette. Her forsøk å les ditt eget innlegg en gang til, der sier du rett ut det samme jeg svarte deg på. Rart man blir forvirret av enkelte mennesker? Her er hva du skrev: Ser ikke den helt store trakasseringen jeg heller, en ropte riktignok viva Palestina, men det ber en vell om når en tar på seg et jødisk religiøst plagg og går gjennom tett befolkede områder med muslimer med tanke på konflikten i midtøsten

• Liker 2
Skrevet

Hallo, noen hjemme? Det er du som faktisk hevder dette. Her forsøk å les ditt eget innlegg en gang til, der sier du rett ut det samme jeg svarte deg på. Rart man blir forvirret av enkelte mennesker? Her er hva du skrev: Ser ikke den helt store trakasseringen jeg heller, en ropte riktignok viva Palestina, men det ber en vell om når en tar på seg et jødisk religiøst plagg og går gjennom tett befolkede områder med muslimer med tanke på konflikten i midtøsten

Hvilke konflikter av Midtøsten dimensjoner er det du mener muslimene står bak i Oslo?

Skrevet

Hvilke konflikter av Midtøsten dimensjoner er det du mener muslimene står bak i Oslo?

Forstår du dårlig? Dette er ikke stede for voksenopplæring. Så du mener Franske jøder er ansvarlig for Israels politikk? For det er faktisk det du skriver. Så da er også muslimer i Oslo ansvarlig for all islamsk terror.

• Liker 2
Skrevet

Han ble ikke spyttet på. Det ble spyttet på bakken.

Og forholdet mellom innslagets lengde (97 sekunder, inkludert sekvensen der han tar på seg kippa) og tidsrommet det dekker, 10 timer, tilsier at han ikke ble utsatt for mye rasisme eller ubehageligheter.

I en ideell verden er det ingen som spytter på bakken fordi de ikke liker trynet ditt eller har fordommer mot deg. Men er det noen som for alvor forventer at de skal kunne komme gjennom livet uten mishagsytringer fra NOEN?

Det står jo i artikkelen at det skjedde verre ting:

Klein beskriver et av de sterkeste øyeblikkene under seansen i artikkelen sin da sønnen til en hijabkledd mor peker på ham og sier:

«Hva gjør han her mamma, vet han ikke at han kan bli drept».

Videre beskriver han hvordan en mann stopper bilen sin ved siden av ham og sier:

- Det har blitt rapportert at du går rundt her i vårt nabolag. Du hører ikke hjemme her.

På en markedsplass i det samme muslimske nabolaget roper en muslimsk kjøpmann:

- Se på ham! Han burde skamme seg. Hva gjør han her med sin kippa.

Hvis du går rundt i Paris i 10 timer, forventer du og synes du det er helt greit at folk spytter etter deg og forfølger deg? Roper at du ikke hører hjemme i den gata og burde skamme deg?

Selvfølgelig forventer man ikke å leve et helt liv uten å oppleve hat, men det er litt forskjell på 10 timer og et helt liv..!

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...