AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #341 Del Skrevet 12. februar 2015 Det beste er selvfølgelig å få ekstremversjonen av vaksiner i form av livsfarlig sykdom. Det viktigste er jo at det skjer naturlig. Aww, skal det være sånn så får vi bare legge ned hele helsesystemet! Kreft, hjerteinfarkt osv. Det er jo en naturlig sykdom! Anonymous poster hash: f3232...44a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 12. februar 2015 #342 Del Skrevet 12. februar 2015 Hvorfor tror folk blindt på alle disse tvilsomme artiklene om at vaksinering skader barnet? Ser dere virkelig ikke sammenhengen mellom folkehelsa og dødstall før vi hadde vaksiner vs. nå, og vaksinasjonsprogrammet? I tillegg til alt som er vitenskapelig bevist (og at vaksiner skader er IKKE vitenskapelig bevist). Jeg skjønner virkelig ikke hvordan folk kan være så ignorante. Har dere virkelig samvittighet til å utsette deres eget barn, og ANDRES BARN for sykdommer som gjør stor skade? Hva om barnet deres blir sykt, som igjen smitter andre barn, og det ender med dødsfall? Er det noe dere vil bære på resten av livet? Såklart kan det gå fint, men problemet er jo at det kan så jævelig galt, hvis det først går galt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trimsi Skrevet 12. februar 2015 #343 Del Skrevet 12. februar 2015 Aww, skal det være sånn så får vi bare legge ned hele helsesystemet! Kreft, hjerteinfarkt osv. Det er jo en naturlig sykdom! Anonymous poster hash: f3232...44a Disse tankeløse menneskene har et veldig skrudd syn på hva som er naturlig, og det som irriterer meg grenseløst er at det er vårt trygge og velutviklede helsevesen som er delvis skyld i disse paranoide og ufattelig dumme påstandene... Vi har det så forbaska trygt i dette landet. Ufattelig lite barnedødlighet, nesten ingen dør i barsel og vi lever så lenge at vi knapt har mulighet til å ta oss av den store eldrebølgen som skyller over oss. Dette gjør at disse (unnskyld meg) bortskjemte, alternative og spirituelle vestkant fruene sitter i sine perfekte hjem og snakker om at de ønsker at barnet ikke skal få noe "unaturlig" i seg, slik som vaksiner. Disse rene, pene speltspisende små yndlingene skal få oppleve den helt naturlige sykdommen slik de var skapt for å gjøre. Men så får de da bare legge babyen på bakken i den frie naturlige naturen, og skulle det dukke opp noen tusen kjøttetende soldatmaur, ja så får da bare naturen å sin gang. Og en flokk ulver er så naturlig, og om de var sultne, ja så må ikke vi mennesker stå i veien. "Jammen bakterier og virus er så smååå" og derfor er de naturlige?? Disse patetiske, korttenkte og egoistiske menneskene har misforstått så veldig når det gjelder hva som er naturlig. For mange tusen år siden, før husdyrhold og tett befolkning, var vi lite utsatte for smittsomme sykdommer. Sykdommer dukker opp over tid, de muterer seg og mange kom først da vi omsider startet med husdyrhold. Meslinger og kopper kom fra kyr, influensa sannsynligvis fra griser osv. Av og til skulle jeg ønske noen kunne sende denne bærmen av tankeløse mennesker ned til f.eks Malawi. Tvinge de til å sitte ved siden av en sørgende mor som sakte mister det kjæreste hun har pga en totalt unødvendig sykdom som IKKE gjør noe menneske noe som helst godt. Måtte bare få ut litt frustrasjon her, det er vel neppe noen antivaksinefolk som leser noe av det vi skriver uansett.... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 12. februar 2015 #344 Del Skrevet 12. februar 2015 Disse tankeløse menneskene har et veldig skrudd syn på hva som er naturlig, og det som irriterer meg grenseløst er at det er vårt trygge og velutviklede helsevesen som er delvis skyld i disse paranoide og ufattelig dumme påstandene... Vi har det så forbaska trygt i dette landet. Ufattelig lite barnedødlighet, nesten ingen dør i barsel og vi lever så lenge at vi knapt har mulighet til å ta oss av den store eldrebølgen som skyller over oss. Dette gjør at disse (unnskyld meg) bortskjemte, alternative og spirituelle vestkant fruene sitter i sine perfekte hjem og snakker om at de ønsker at barnet ikke skal få noe "unaturlig" i seg, slik som vaksiner. Disse rene, pene speltspisende små yndlingene skal få oppleve den helt naturlige sykdommen slik de var skapt for å gjøre. Men så får de da bare legge babyen på bakken i den frie naturlige naturen, og skulle det dukke opp noen tusen kjøttetende soldatmaur, ja så får da bare naturen å sin gang. Og en flokk ulver er så naturlig, og om de var sultne, ja så må ikke vi mennesker stå i veien. "Jammen bakterier og virus er så smååå" og derfor er de naturlige?? Disse patetiske, korttenkte og egoistiske menneskene har misforstått så veldig når det gjelder hva som er naturlig. For mange tusen år siden, før husdyrhold og tett befolkning, var vi lite utsatte for smittsomme sykdommer. Sykdommer dukker opp over tid, de muterer seg og mange kom først da vi omsider startet med husdyrhold. Meslinger og kopper kom fra kyr, influensa sannsynligvis fra griser osv. Av og til skulle jeg ønske noen kunne sende denne bærmen av tankeløse mennesker ned til f.eks Malawi. Tvinge de til å sitte ved siden av en sørgende mor som sakte mister det kjæreste hun har pga en totalt unødvendig sykdom som IKKE gjør noe menneske noe som helst godt. Måtte bare få ut litt frustrasjon her, det er vel neppe noen antivaksinefolk som leser noe av det vi skriver uansett.... Det er jeg redd for også. Det virker som de bare har bestemt seg for at de er mot vaksinasjon, og så er de ikke villige til å sjekke opp fakta fordi det krever hjernekraft. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkemamma Skrevet 13. februar 2015 #345 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) Det provoserer meg at antivaksinefolk trekker frem svineinfluensavaksinen når de skal henvise til fakta. Det går jo ikke an å sammenlignes i det hele tatt!! Jeg var også skeptisk til den vaksinen, men ser på det som en selvfølge at folk følger barnevaksinasjonsprogrammet! Skjønner ikke disse nekene at man må bruke huet? Har dere forresten sett facebookgruppa vaksineaksjonen? Jeg blir skremt og sint av å lese det de skriver der inne. Endret 13. februar 2015 av Strikkemamma 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #346 Del Skrevet 14. februar 2015 http://news.nationalgeographic.com/news/2015/02/150214-vaccine-family-doubt-measles-california/?utm_source=Facebook&utm_medium=Social&utm_content=link_fb20150214news-vaccination&utm_campaign=Content&sf7464222=1Anonymous poster hash: eaede...8f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #347 Del Skrevet 15. februar 2015 Disse tankeløse menneskene har et veldig skrudd syn på hva som er naturlig, og det som irriterer meg grenseløst er at det er vårt trygge og velutviklede helsevesen som er delvis skyld i disse paranoide og ufattelig dumme påstandene... Vi har det så forbaska trygt i dette landet. Ufattelig lite barnedødlighet, nesten ingen dør i barsel og vi lever så lenge at vi knapt har mulighet til å ta oss av den store eldrebølgen som skyller over oss. Dette gjør at disse (unnskyld meg) bortskjemte, alternative og spirituelle vestkant fruene sitter i sine perfekte hjem og snakker om at de ønsker at barnet ikke skal få noe "unaturlig" i seg, slik som vaksiner. Disse rene, pene speltspisende små yndlingene skal få oppleve den helt naturlige sykdommen slik de var skapt for å gjøre. Men så får de da bare legge babyen på bakken i den frie naturlige naturen, og skulle det dukke opp noen tusen kjøttetende soldatmaur, ja så får da bare naturen å sin gang. Og en flokk ulver er så naturlig, og om de var sultne, ja så må ikke vi mennesker stå i veien. "Jammen bakterier og virus er så smååå" og derfor er de naturlige?? Disse patetiske, korttenkte og egoistiske menneskene har misforstått så veldig når det gjelder hva som er naturlig. For mange tusen år siden, før husdyrhold og tett befolkning, var vi lite utsatte for smittsomme sykdommer. Sykdommer dukker opp over tid, de muterer seg og mange kom først da vi omsider startet med husdyrhold. Meslinger og kopper kom fra kyr, influensa sannsynligvis fra griser osv. Av og til skulle jeg ønske noen kunne sende denne bærmen av tankeløse mennesker ned til f.eks Malawi. Tvinge de til å sitte ved siden av en sørgende mor som sakte mister det kjæreste hun har pga en totalt unødvendig sykdom som IKKE gjør noe menneske noe som helst godt. Måtte bare få ut litt frustrasjon her, det er vel neppe noen antivaksinefolk som leser noe av det vi skriver uansett.... Hahahaha hvorfor skal vi lese?! Dere gjør jo ikke ant enn å kjefte og kalle oss ting. Vet ikke hvem som er hjerneskada jeg, hvorfor skal antivaksfolkene sitte og henge her inne, når det UTELUKKENDE hagler dritt? Dere ønsker å dra oss inn hit kun for å kjefte på oss.Anonymous poster hash: ee060...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 15. februar 2015 #348 Del Skrevet 15. februar 2015 Hahahaha hvorfor skal vi lese?! Dere gjør jo ikke ant enn å kjefte og kalle oss ting. Vet ikke hvem som er hjerneskada jeg, hvorfor skal antivaksfolkene sitte og henge her inne, når det UTELUKKENDE hagler dritt? Dere ønsker å dra oss inn hit kun for å kjefte på oss.Anonymous poster hash: ee060...3ca Feil, vi vil ha gode kilder på hvorfor dere ikke vaksinerer barna deres. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #349 Del Skrevet 15. februar 2015 Feil, vi vil ha gode kilder på hvorfor dere ikke vaksinerer barna deres. Feil, les tråden. Og fortell meg igjen at det ikke hagler dritt og kallenavn. Anonymous poster hash: ee060...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 15. februar 2015 #350 Del Skrevet 15. februar 2015 Feil, les tråden. Og fortell meg igjen at det ikke hagler dritt og kallenavn. Anonymous poster hash: ee060...3ca Vel, mye useriøst, men de fleste av oss ønsker kun kilder på hvorfor dere ikke vil vaksinere. Nettopp fordi vaksinene er viktige for å holde de farlige sykdommene borte 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava Mae Skrevet 15. februar 2015 #351 Del Skrevet 15. februar 2015 Feil, les tråden. Og fortell meg igjen at det ikke hagler dritt og kallenavn. Anonymous poster hash: ee060...3ca Men fremfor for å fokusere på de idiotene som ikke klarer å holde seg saklige i diskusjonene, hvorfor ikke heller fokusere på dem som faktisk er det for dem er det tross alt flere av. Alt du gjør nå er å synke ned på et like usaklig nivå som dem og i tillegg bruke deres manglende evne til å diskutere som et skalkeskjul for å ikke bidra konstruktivt i debatten selv samtidig som at du/dere klager over hvor usakelig debatten er. Hva med å faktisk bidra på et konstruktivt nivå selv? Kanskje du da vil se en annen debatt enn det man gjerne ender opp med? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gemini7 Skrevet 15. februar 2015 #352 Del Skrevet 15. februar 2015 Alt som er å si om debatten rundt vaksine og vaksinemotstandernes (jfr Sølje Bergmann) totale immunitet mot fakta er flott oppsummert i denne saken: http://tjomlid.com/2015/02/14/vaksiner-og-det-falske-nullpunkt/ Les!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #353 Del Skrevet 15. februar 2015 Jeg er en kvinne i starten av 30-årene, og har en datter på snart to år. Jeg og min samboer har takket nei til vaksiner av vår datter. Vi vurderer å vaksinere henne for polio og stivkrampe etter hun har fylt to år. Vi opplever å stå alene i en slik avgjørelse - jeg kjenner ingen andre som ikke har vaksinert sine barn. Det oppleves som tøft og vanskelig, for det er veldig sterke meninger der ute om dette temaet. På grunn av dette unngår jeg som regel å fortelle det til noen, for jeg orker ikke å bli dømt. Vi er trygge på vårt valg, og det er basert på informasjon og kunnskap. Vi har undersøkt, lest, tenkt og vurdert før vi har tatt vårt valg. Selv har jeg 7 års universitetsutdannelse. Det jeg lurer på, er om det er noen andre der ute som heller ikke ønsker å vaksinere sine barn? Jeg skulle så gjerne komme i kontakt med noen som sitter i samme båt, gjerne i Oslo-området Jeg vil på forhånd innstendig be om at folk ikke rakker ned på meg for mitt valg i denne tråden; den er ikke ment som et utgangspunkt for diskusjon. Tro meg, jeg har hørt alle argumentene, og jeg vet hvor utrolig "dum", "feilopplyst", "egoistisk" osv. vaksinetilhengere syns jeg er.. Håper på noen spennende svar!Anonymous poster hash: adab6...030 7 års universitetsutdannelse? Kan umulig være innen medisin... Eneste grunnen til at dere kan "føle dere trygge er fordi vi andre vaksinere barna våre.. Ved å ha en flokkimunitet vil de få barna som av en eller annen grunn ikke kan få vaksine eller som ikke greier å utvikle en immunrespons være godt beskyttet fordi de andre ikke er mottakelige for sykdommen og dermed spres ikke den slik den normalt ville gjort.. Ved å ha deg/dine barn i samfunnet utsetter du disse for en unødig fare.. - og i tillegg snylter på tryggheten vårt vsksineprogram gir... Skoler/barnehager skulle vært som kennel: har du ikke vaksine får du ikke være der...Anonymous poster hash: cb265...6fd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trimsi Skrevet 15. februar 2015 #354 Del Skrevet 15. februar 2015 Hahahaha hvorfor skal vi lese?! Dere gjør jo ikke ant enn å kjefte og kalle oss ting. Vet ikke hvem som er hjerneskada jeg, hvorfor skal antivaksfolkene sitte og henge her inne, når det UTELUKKENDE hagler dritt? Dere ønsker å dra oss inn hit kun for å kjefte på oss.Anonymous poster hash: ee060...3ca Jeg er helt enig med deg at det av og til blir brukt unødvendige ord og karakteristikker om dere "antivaksinefolka" fra både meg og andre. Men kan du også skjønne at vi blir veldig frustrerte når enkelte (heldigvis få) mennesker forfekter fakta, vitenskap og lager sin egen virkelighet med helt egne naturlover og paranoide synspunkter? Hadde dette bare gått ut over dem selv hadde jeg ikke brydd meg. Hadde det vært snakk om en alternativ dame som brukte homeopatiske midler mot sin leddgikt, eller en mann som ikke ønsket virksom kreftbehandling men ville la seg fjernheale over telefon til tusener av kroner, så er det kanskje trist for de pårørende, men det er deres valg... Det og derimot finne på bivirkninger som ikke finnes, innbille seg at vaksiner inneholder farlige stoffer og tro at det er naturlig og positivt å få en haug med sykdommer man kan få store skader av eller dø av, kan ikke bare gå ut over barna deres men også andre barn. Rundt oss er det gravide som risikerer fosterskader og dødfødsel. Det er spedbarn som risikerer alvorlige komplikasjoner og i verste fall død. Det er kreftsyke barn, eller barn med andre alvorlige sykdommer, med et elendig immunforsvar som ikke tåler enkelte av disse sykdommene. For meg virker det som om dere driter totalt i andre og har en tankerekke rundt sykdommer og vaksine som er så kunnskapsløs og skremmende at jeg ikke har ord, eller jeg har et par litt for kraftfulle ord... Nei, dette er ikke noe å le av. Og ja, dere bør så absolutt lese. Ikke lese syke nettsider skrevet av paranoide mennesker som går i skytteltrafikk mellom tvangsinlegging på psykriatisk og en pc. Dette stemmer dessverre i mange tilfeller En setning som er fakta og som sier mye er: Kyss barnet ditt en gang, og du har bombardert det med mange ganger flere antigener enn de får i seg gjennom et helt liv med vaksinering.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 16. februar 2015 #355 Del Skrevet 16. februar 2015 Selv om jeg selvsagt er enig med deg i at man må vaksinere barna sine, så må jeg arrestere deg litt her. Barnesykdommene kommer av virus, og antibiotika er ikke virksomt mot virus, kun bakterier. Og det gjør jo ikke saken noe bedre, akkurat, for vi har faktisk ikke en dritt å hjelpe oss med... Anonymous poster hash: b680f...967 Si meg har du aldri hørt om BCG-vaksinen? Den mot tuberkulose. Innmari greit å ikke få antibiotika-resistent tuberkulose... Ikke alt man vaksinerer mot skyldes virus. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 16. februar 2015 #356 Del Skrevet 16. februar 2015 Hei, hei, nå glemmer du jo det viktigste. Du må banke vettet inn i løsningen din, glasset du har det i må dunkes (er det 100 ganger?) mot en bok. Kjempeviktig. Ellers er det jo bare vann Anonymous poster hash: f3729...a2e Nei, det funker bare mot skallebank, det der med å dunke glasset mot noe. Hvis man vil bli klok og sånt, må man legge en bok i vann. Så tar man en dråpe av dette vannet og drypper i en liter med vann. Denne literen deler man på antallet sider i boken. Så tar man ut en del av den totale mengden og har over i et reagensglass og tilsetter destillert vann, og lager en løsning med dråper som skal dryppes på tungen. Gjør man det hver dag barna går på barneskolen kan det kurere alt fra dysleksi til skoletretthet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 16. februar 2015 #357 Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) <snip> Nei, dette er ikke noe å le av. <snip> Nei. Og spesielt ikke når man tenker på at det er folk som faktisk ikke vaksinerer barna sine "for at de skal få bedre immunforsvar," når alt vaksinen gjør er å spille på kroppens egen evne til å lage antistoffer, slik at vaksinen faktisk gjør immunforsvaret mere effektiv. Det er noe å tenke på for dem som sverger til homeopati. Når kroppen får en liten mengde uvirksomt virus sprøytet inn i blodbanen, så husker faktisk kroppen hva dette viruset var, neste gang barnet kommer i kontakt med det samme viruset. Og da har kroppens immunforsvar allerede laget seg et forsvarsverk mot det aktive viruset basert på hva det husker om det uvirksomme virusets oppbygning... Slik at immunforsvaret til barnet bekjemper viruset. Altså gjør en liten mengde uvirksomt virus i kroppen NØYAKTIG DET SAMME som det aktive viruset ville gjøre for barnets immunforsvar om ungen faktisk hadde hatt den samme sykdommen og vært dausjuk. At noen velger bort immunisering via uvirksomt virus er over min fatteevne. Med den samme logikken må man konkludere at den samme sykdommen vil gi det aktuelle barnet autisme, dersom vaksinen er potent til å gi nettopp den bivirkningen... Jeg forstår altså ikke at folk velger å heller ta sjansen på å utsette barn for immunisering via faktisk, drepende sykdom, når immuniseringen kan oppnås med uvirksomt virus gjennom et tre sekunders stikk i armen,- uten at barnet får den aktuelle sykdommen. Jeg skjønner det ikke og kommer ikke til å skjønne det heller. ' Endret 16. februar 2015 av Tøytigern 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #358 Del Skrevet 16. februar 2015 Si meg har du aldri hørt om BCG-vaksinen? Den mot tuberkulose. Innmari greit å ikke få antibiotika-resistent tuberkulose... Ikke alt man vaksinerer mot skyldes virus. Ja, det stemmer, den kommer av bakterie, men nå er vel ikke tuberkulose regnet som en av barnesykdommene, da, og vaksinen (som er kjempeviktig!) mot dette er heller ikke en del av barnevaksinasjonsprogrammet. BCG settes ikke før i niende klasse. Småbarn får den som regel kun hvis en av foreldrene kommer fra land med høy forekomst av tuberkulose. Anonymous poster hash: b680f...967 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 16. februar 2015 #359 Del Skrevet 16. februar 2015 Ja, det stemmer, den kommer av bakterie, men nå er vel ikke tuberkulose regnet som en av barnesykdommene, da, og vaksinen (som er kjempeviktig!) mot dette er heller ikke en del av barnevaksinasjonsprogrammet. BCG settes ikke før i niende klasse. Småbarn får den som regel kun hvis en av foreldrene kommer fra land med høy forekomst av tuberkulose. Anonymous poster hash: b680f...967 Jeg ser for meg at den kan bli en del av barnevaksinasjonsprogrammet dersom tuberkulosen kommer tilbake med full kraft. Noe TS og kampfellene er med på å bidra til... Vaksiner ungene før den neste Nesoddbåten rekker å komme inn til byen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. februar 2015 #360 Del Skrevet 16. februar 2015 Bivirkninger av vaksiner forekommer sikkert. Selv er jeg vaksinert både foran og bak (Bokstavelig talt...) uten å ha opplevd noe som helst negativt ved det. Jeg har imidlertid nettopp besøkt et par land hvor vaksiner er et luksusgode og sett følgene av at barn ikke blir vaksinert. På en måte greit med de som dør, men f.eks. polio og følgene av røde hunder under svangerskap er ikke like festlige! Det er heller ikke mange andre sykdommer som barn (Og voksne!) kan vaksineres mot. Jeg fatter ganske enkelt ikke at noen tar sjansen på å ikke vaksinere barna sine når de kan. Jeg traff mødre som ville ha dødd for å kunne vaksinere barna sine og, som fordi de snakker litt engelsk, spurte f.eks. om jeg var vaksinert. Og de vanligste sykdommene barn dør av kan forhindres av en vaksine. En!!! De som lar være håner i hvert fall mødre i utviklingsland som, som sagt, ville ha dødd, for å kunne gi sine barn det samme tilbudet. Fordi dette er land hvor barn dør av disse sykdommene hver dag! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg