Gå til innhold

Noen andre der ute som takker nei til vaksiner for sine barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og si meg da hvorfor jeg sluttet å puste,ble helt blå,ble kjørt med ambulanse etter den andre dtper vaksinen. Ja,de er utprøvde og de har sine bivirkninger. Det trenger ikke å være noen konspirasjonsteori,det stå faktisk i pakningsvedlegget. Vaksinemotstandere er ofte uinformerte,bruker kilder som ikke er forskningsrelatert osv men du har ikke en gang lest pakningsvedlegget og da er du helt lik dem,bare på den andre siden av regnbuen.

Anonymous poster hash: eaede...8f3

Jeg er enig med deg i at man kanskje bør fange opp de barn (og voksne) som har autoimmun sykdom i familien, gjøre undersøkelser før og etter vaksinasjon, og evt vaksinere når barna har blitt litt større. Men dette er for å være på den sikre siden.

Man bør selvfølgelig også være forsiktig med å ikke bruke for kraftige immunforsterkende preparater i vaksiner, slik det ble gjort i pandemrix. Selv om mennesker reagerer på samme måte når de blir utsatt for sykdom og infeksjoner, er ikke det en unnskyldning for å ikke være forsiktig når det gjelder vaksinasjon.

Heldigvis viser all forskning på vaksine og autoimmune sykdommer at det ikke er noen sammenheng

Hver dag blir et mennesker, små og store, utsatt for tusenvis av bakterier og virus. En virusinfeksjon i de øvre luftveiene, for eksempel et forkjølelsesvirus, utsetter et barn for flere antigenene. En alvorlig omgang halsbetennelse for mellom 25-50. Det antallet antigener et barn blir utsatt for gjennom vaksiner, er en dråpe i havet.

Det som står på pakningsvedlegget av mulige bivirkninger er ikke nøye oppførte resultater fra kontrollerte studier, det er alt av mulige bivirkninger som blir rapportert inn. Også det som tilfeldigvis skjer etter at man har tatt vaksine, blir ført opp på pakningsvedlegget. Ja det virker kanskje dumt, men man gjør dette for å kunne være på den aller, aller sikreste siden.

Mange får noceboeffekter etter å ha tatt vaksine. Man kjenner etter, og venter på en mulig bivirkning. Føler seg plutselig svimmel, litt kvalm og får kanskje hodepine. Dette er vanlig, det skjer til og med at noen svimer av uten at det har det spor med stoffene i vaksinen å gjøre.

Foreldre som vaksinerer barna sine, og som ofte er litt engstelige, vil se nøye etter reaksjoner, og de fleste vil mene at babyen skrek litt mer enn vanlig og sov litt lengre. En lett feber i dagene etterpå, vil man sannsynligvist linke til vaksinen, selv om en av 8 babyer ville fått feber uansett i tidsrommet etter vaksinen.

Den eneste måten man virkelig kan finne bivirkninger av vaksiner på når det gjelder babyer (og voksne) er å dele en gruppe inn i tre. En del får vaksine med ingenting... en får vaksinen, og den siste tredjedelen er en kontrollgruppe som ikke får noe. Det man gang på gang oppdager er at det er ekstremt lite forskjell mellom de to vaksine gruppene. Litt sutring rett etter stikket og kanskje litt hevelse og kløe på stikkstedet, er stort sett det man oppdager. Noen ganger finner man en bitteliten økning av lett feber og litt utslett blant de barna som fikk den "riktige" vaksinen.

Det interessante er at foreldrene finner mye mer plager hos barna sine i gruppen som fikk "liksomvaksine" enn i kontrollgruppen. Som foeldre ser man altså etter reaksjoner, man tolker og linker det til vaksinen.

Legemiddelinsdustrien og myndighetene vil alltid prøve å være på den sikre siden. Derfor fører de opp mye rart på bivirkningslisten. Kanskje for å sikre seg hvis det kommer et søksmål?

Leger sier at det viktigste er forsiktighetsreglene på pakningsvedlegget, som forteller i hvilke sitiasjoner man ikke bør ta legemiddelet/vaksinen, hvilke medisiner man ikke bør ta samtidig etc.

Er barnet ditt f.eks sykt før en vaksine skal tas, bør man vente. Hvis barnet har kjente allergier bør man være ekstra forsiktig og være i nærheten av lege etter vaksinasjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg tror det ble mange flere vaksinemotstandere etter fadesen med svineinfluensavaksinen. Jeg mener den dag idag at utrolig mange kan skylde seg selv, der de sitter med barn med narkolepsi. Angående svineinfluensavaksinen lå det mye informasjon ute som viste blant annet hvorfor vi i Norge måtte ta til takke med den som inneholdt kvikksølv. (Det fantes tre typer, pga en avtale Norge hadde fra før var vi forpliktet til å kjøpe inn fra et bestemt frima, de andre to typene inneholdt ikke det samme. I feks. Tyskland (som kan sammenlignes med Norge hva gjelder helse) kunne ikke barn, gravide og andre ta den med kvikksølv, det var forebeholdt voksne, friske mennesker.)

Jeg synes de som valgte dette ukritisk er stokk dumme, og burde lest seg opp på forhånd. Så ny vaksine hvor man ikke kjenner bivirkning burde gjøre de fleste skeptiske, ikke minst til hvorfor den ene typen ble bestilt og hvorfor man ikke kunne velge en uten kvikksølv.

DERIMOT, så vaksinerer jeg barna mine med det standard vaksineprogrammet. Dette er godt utprøvde vaksiner man kjenner de fleste bivirkninger til, man vet hvordan de virker og de har vært på markedet i flere år. Jeg tror mange av vaksinemotstanderne er skremt etter svineinfluensaen og dermed har googlet seg opp på alle de latterlige kildene, og mener nå at de er de eneste som har hodet i behold, siden det var vaksinemotstandere mot svineinfluensavaksinen som viste seg å ha rett den gangen.

Jeg håper virkelig at folk kan se at dette er to vidt forskjellige saker. Svineinfluensaen var krisemaksimering fra staten, hvor de trodde det verst tenkelige kunne skje, og startet massevaksinering uten å ha tilstrekkelig forskning på vaksinen, fordi det var nytt og hastet.

Det ordinære vaksineprogrammet kan IKKE sammenlignes med dette, så dere som holder dere unna vaksiner fordi dere ble skeptiske av svineinfluensaen, vær så snill og les dere opp om antall år på markedet, antall studier, hvorfor Norge måtte velge den farligste typen og hvorfor barnevaksineringsprogrammet er så godt utprøvd. Jeg kommer aldri til å kaste meg eller barnet mitt på en vaksineringsrunde slik som svineinfluensaen, men jeg kommer til å ta alle vaksiner på barneprogrammet fortsatt. Det er direkte skadelig om man sammenligner disse to, jeg som er født skeptisk klarer fint å skille det fra hverandre, hvorfor ikke andre?



Anonymous poster hash: f9161...5be
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen! Dere vaksinemotstandere irriterer meg så grenseløst! Dere skit dere på at andre vaksinerer sine barn, men med den propagandaen mange av dere driver vil fler og fler velge å ikke vaksinere, og da er ikke barna deres trygge fra farlige sykdommer lenger. For ikke snakke om de syke barna som faktisk ikke kan ta vaksine pga svekket immunforsvar. Dere er med på å øke sjangrene for at disse barna blir smittet. Jeg lurer på hva som foregår oppe i hodene deres!? Det må jo være sort som natta oppi topplokket.

Ja, til bekymringsmelding til barnevernet når foreldre takker nei til å vaksinere barna sine. Jeg mener man utsetter sitt barn for preventiv fare og det er for meg onsorgssvikt.

At du har 7 års utdannelse gir ingen nytte her, det er opplagt at det er mye du ikke forstår.

Anonymous poster hash: 25bf9...6af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå skepsisen til nye vaksiner som ikke har vært nok brukt til å kunne skille fordeler fra ulemper. Men vaksiner i vaksinasjonsprogrammet er såpass forsket på og så mye brukt han man tydelig ser fordelene med å følge disse.

Anonymous poster hash: 25bf9...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært kjekt om TS kom på banen her igjen, skulle likt å sett hennes argumentasjon hun har, hvilke forskning hun støtter seg til.

TS hvor er du?



Anonymous poster hash: c23f5...43f
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen som lurer på hvorfor programmet faktisk er FRIVILLIG?

Anonymous poster hash: ee060...3ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som lurer på hvorfor programmet faktisk er FRIVILLIG?

Anonymous poster hash: ee060...3ca

Det er frivllig å ta i mot behandling for kreft også.

Anonymous poster hash: 4b842...041

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som lurer på hvorfor programmet faktisk er FRIVILLIG?

Anonymous poster hash: ee060...3ca

Spørs om det ikke burde innføres tvang, når det viser seg at så mange uansvarlige idioter faktisk reproduserer seg.

Anonymous poster hash: b680f...967

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen som lurer på hvorfor programmet faktisk er FRIVILLIG?

Anonymous poster hash: ee060...3ca

Med tiden må man antagelig endre på det. Man ser det i USA nå.

"I utgangspunktet har USA obligatorisk vaksinering. Vel lever amerikanerne i the land of the free, men de har også sine patriotiske plikter. De fleste delstater åpner likevel for at man av religiøse eller filosofiske årsaker kan avstå fra å vaksinere barna sine. Dette smutthullet fungerte fint så lenge det bare var hippier eller fundamentalister som dro på landet for å «drop out» som unnlot å vaksinere.

Problemet er at det har blitt for mange som bruker dette smutthullet. Så mange at gruppebeskyttelsen vaksineringen gir forvitrer."

"Vaksinenekt slår an i religiøse miljøer som avviser moderne vitenskap. Skepsis til å sprøyte kjemikalier inn i kroppen appellerer til folk som også avviser Darwin og at mennesker kan skape global oppvarming. Et eksempel er «megakirken» Eagle Mountain International Church i Texas, som advarte menigheten mot vaksiner."

"I liberale byer som San Francisco og Los Angeles og velstående områder omkring kan man finne vaksinerater på nivå med det krigsherjede Sør-Sudan."

"Og megakirken i Texas som rådet folk til å ikke vaksinere seg? De fikk svar som et apostelbrev på posten, i form av et meslingutbrudd. Eagle Mountain International Church tilbyr nå vaksiner – i kirken."

http://www.vg.no/nyheter/meninger/vitenskap-og-forskning/kronikk-marerittet-fra-disneyland/a/23393363/

Anonymous poster hash: fbcad...c0b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært interessant å vite om TS nå forstår alvoret av sin dumhet og har løpt til helsestasjonen for å vaksinere barnet sitt. Sjansen er vel dessverre liten for det selv om hun får massiv kritikk for valget hennes her inne.

Hadde jeg vært i TS sine sko (heldigvis har jeg mer vett enn som så og har vaksinert barnet mitt!!) så hadde jeg etter å ha lest denne tråden fått vaksinert barnet så fort som mulig, også hadde jeg satt meg ned å gråte etterpå i fortvilelse over hva jeg kunne utsette mitt eget og andre barn for. Dessverre tror jeg ikke TS forstår hvor skummelt det er hva hun gjør er. 7 års utdannelse betyr null og nada når fornuften ikke henger med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tiden må man antagelig endre på det. Man ser det i USA nå.

"I utgangspunktet har USA obligatorisk vaksinering. Vel lever amerikanerne i the land of the free, men de har også sine patriotiske plikter. De fleste delstater åpner likevel for at man av religiøse eller filosofiske årsaker kan avstå fra å vaksinere barna sine. Dette smutthullet fungerte fint så lenge det bare var hippier eller fundamentalister som dro på landet for å «drop out» som unnlot å vaksinere.

Problemet er at det har blitt for mange som bruker dette smutthullet. Så mange at gruppebeskyttelsen vaksineringen gir forvitrer."

"Vaksinenekt slår an i religiøse miljøer som avviser moderne vitenskap. Skepsis til å sprøyte kjemikalier inn i kroppen appellerer til folk som også avviser Darwin og at mennesker kan skape global oppvarming. Et eksempel er «megakirken» Eagle Mountain International Church i Texas, som advarte menigheten mot vaksiner."

"I liberale byer som San Francisco og Los Angeles og velstående områder omkring kan man finne vaksinerater på nivå med det krigsherjede Sør-Sudan."

"Og megakirken i Texas som rådet folk til å ikke vaksinere seg? De fikk svar som et apostelbrev på posten, i form av et meslingutbrudd. Eagle Mountain International Church tilbyr nå vaksiner i kirken."

http://www.vg.no/nyheter/meninger/vitenskap-og-forskning/kronikk-marerittet-fra-disneyland/a/23393363/

Anonymous poster hash: fbcad...c0b

Skulle akkurat til å legge ved den linken jeg også 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...