Gå til innhold

Mamma til et hjertebarn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du. Jeg sender deg en stor :klem:

Hvordan går det med pappaen din?

Takk😊

Det går bedre og bedre med han heldigvis! Han sier han skal få dra hjem etter frokost i dag så jeg håper virkelig han får det! Jeg kjenner jeg er stolt av han. Han prøver å ha et avslappet forhold til stomien og han bytter den selv allerede! Og lar datteren hans som er over gjennomsnittet nysgjerrig og interessert i kroppen få se og lære alt :) Han har kommet seg mye fortere enn legene trodde også. Han har jo hele veien vært innstilt på at han skal fort hjem! Så han har ikke ligget på latsiden.

Jeg er så glad for at det som gjorde han syk nå er fjernet. Nå skal han bli så godt kjent med barnebarnet sitt :) og en dag skal han følge meg til alteret! Samboer var klar over at det kunne blitt et hastebryllup dersom legene sa at pappa ikke ville overleve. Vi er ikke en gang forlovet xD

Jeg håper virkelig pappa får kimme hjem og at han er hjemme når jeg skal til legen på mandag. Er veldig tøft når han jeg alltid har støttet meg på og spurt om store råd er for syk til å svare.

Nå er han snart frisk da, for han ringer meg med ting han tenker på rett som det er! Vi skal jo selge leiligheten og det er ikke lite han tenker på 😉

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gruer meg til legetimen. Jeg har skrevet ned hvordan ting er og har vært i håp om at legen vil lese det og forstå. Men alt er worst case i hodet mitt. Våknet halv 4 fordi jeg måtte tisse og siden har jeg ikke klart å roe ned hodet og kroppen. Vi skal opp om en halvtime uansett(halv 6). Jeg kjører samboer på jobb også drar jeg til foreldrene mine.

Forsøker å tenke på hyggelige ting da... Som hva jeg gleder meg til med å bli mamma blant annet.

Skrevet

Skal til fysio for første gang i dag :) veldig spent på det!

Møter fortsatt enormt mye motstand på jobben. De går mot meg på alt :(

Legen viste mer forståelse da så får se hvordan det går fremover.

Også har jeg fått litt dilla på toast :P

Skrevet

Gikk det fint hos fysio? :)

Og jobben din er.. Herregud. Ja, du fortjener bedre.

Skrevet

Fysio var vondt, men gikk bra ja :) i dag er det bassengtrening.. Har ikke bestemt meg 100% men jeg skal nok dra. Føler meg bare ikke helt vel i den bikinien jeg har som passer :P

Ja, jobben er noe for seg selv.. Kjenner jeg gruer meg til tlfsamtalen legen krever at jeg tar til sjefen...

Har fått søkt foreldrepenger nå da :) selvom de prøvde å sabotere det og...

Skrevet

Sånn bassengtrening var tungt og slitsomt! Spent på hvordan det blir videre... Er egentlig saltrening i morgen, men det må jeg se an! Er sykt sliten nå!

Skrevet

Nå skal vi snart på visning igjen... Spent på om dette kan bli drømmehuset og om vi får det! Begynner smått og haste for nå skal vi holde visning selv om en ukes tid!

I verste fall blir vi boende hos mine foreldre.

I går var vi for første gang på lenge og besøkte et vennepar litt spontant. Ble et par timer. Kjente at det var veldig slitsomt, men herregud så hyggelig og godt å se andre mennesker! Mennesker man er glad i, men som ikke er familie! Det er faktisk bare 4. Gang på 6 mnd at vi treffer venner sammen! Jeg har jo ikke orket.. Håper jeg kommer til å orke litt mer av det fremover.

Skrevet

I dagvar jeg på første saltrening for gravide! Det var tungt og slitsomt! Skjønner ikke hvordan beina gikk alle veiene en gang xD

I morgen er det bassengtrening igjen! Så er det legen på fredag. Trenger ikke være redd for å kjede meg :P

Skrevet

Lurer på om jeg skal ringe føden eller ikke?

Tidligere har baby vært super aktiv, men nå syns jeg den har vært roligere og ikke like kraftig de to siste dagene.

Den beveger seg altså! Er en del bevegelse, bare ikke likt som før tror jeg... Mulig jeg bare er vandt til bevegelsene?

Jeg er også en del støl i magen om dagen.. Jeg er så usikker :( vil ikke være hysterisk!

Skrevet

Roet meg selv ned med at jeg begynner å vende meg til bevegelsene...

Men det er trøbbel i paradis :( skal på svømming nå, men vurderer å bare dra hjem... For der er det en som er hjemme fra jobb igjen.. Jeg har fått nok! Han viser 0 ansvar... Vil bare hive han ut, men jeg elsker han..

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Roet meg selv ned med at jeg begynner å vende meg til bevegelsene...

Men det er trøbbel i paradis :( skal på svømming nå, men vurderer å bare dra hjem... For der er det en som er hjemme fra jobb igjen.. Jeg har fått nok! Han viser 0 ansvar... Vil bare hive han ut, men jeg elsker han..

Hva mener du? Har han fått seg jobb men drar ikke på jobb? :klo:

Klem til deg!

Skrevet

Hva mener du? Har han fått seg jobb men drar ikke på jobb? :klo:

Klem til deg!

Han har praksis gjennom nav.. Han har hatt det i ca 1 mnd nå og dette er andre gang han er hjemme pga han er sliten/har vondt. Det er en fysisk krevende jobb og jeg forstår at han som har sitti på ræva i nesten ett år kjenner det i og på kroppen. Uansett så mener jeg at man drar på jobb så får man be om lettere arbeidsoppgaver om man ikke klarer de tyngste en dag! Viser at man har vilje...

Hadde han gått og lagt seg veldig tidlig og sovet hele natten og sovet på natten i helgene så hadde jeg kanskje forstått det, men neida.. I ukedagene er det gaming til midnatt, halv 1, mulig senere? Og i helgene er det til 3-4-5 på natten! Ikke gjør han en dritt hjemme lengre heller, så alt faller på meg plutselig! Greit at jeg er sykemeldt, men jeg er ikke mindre sliten dessverre... Han er vel ikke klar for å bli pappa :(

Takk for klemmen :)

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Han har praksis gjennom nav.. Han har hatt det i ca 1 mnd nå og dette er andre gang han er hjemme pga han er sliten/har vondt. Det er en fysisk krevende jobb og jeg forstår at han som har sitti på ræva i nesten ett år kjenner det i og på kroppen. Uansett så mener jeg at man drar på jobb så får man be om lettere arbeidsoppgaver om man ikke klarer de tyngste en dag! Viser at man har vilje...

Hadde han gått og lagt seg veldig tidlig og sovet hele natten og sovet på natten i helgene så hadde jeg kanskje forstått det, men neida.. I ukedagene er det gaming til midnatt, halv 1, mulig senere? Og i helgene er det til 3-4-5 på natten! Ikke gjør han en dritt hjemme lengre heller, så alt faller på meg plutselig! Greit at jeg er sykemeldt, men jeg er ikke mindre sliten dessverre... Han er vel ikke klar for å bli pappa :(

Takk for klemmen :)

Uff, dette høres leit ut. Du må nesten prøve å ta en skikkelig alvorsprat med han, gjerne på et tidspunkt der du ikke er sur og veldig, veldig sliten. Dere kan jo ikke ha det slik! 

Skrevet

Har enda ikke orket å prate med han... Får gjøre det i løpet av helgen.

Men jeg er i 3. Trimester allerede!:O Herregud det går fort. Gleder meg til å hilse på krabaten :D og i går fikk jeg kjøpt julebrus endelig!

Til uka er kanskje leiligheten solgt også! Håper vi går godt over takst så vi kan kjøpe noe fint :)

Nå tenker jeg meg en tur på loppis for å se om det kanskje er noe til baby der ❤

Skrevet

Jeg ble nesten litt stressa i sta. Hadde voldsomme murringer i korsryggen som ikke ga seg. De var på en måte konstante med skikkelige tak innimellom. Jeg gikk i dusjen og satte meg på stolen min der, tenkte varmt vann ville lindre.. Vel både og! Takene med ble mer tydlige og kom oftere. Jeg kjente på magen som ble hard under takene. For å si det sånn ble jeg sittende i dusjen til det ikke var mer varmtvann igjen. Etter dusjen roet det seg noe. Jeg tror det bare er pga treningen i dag, men ble litt redd og vurderte tlf til føden. Er fortsatt murring og små tak, men roligere.. Så er vel bare kroppen som sier at jeg må roe ned litt...

Skrevet

Du vet du er gravid når du finner pinnekjøtt i butikken til en overkommelig pris og nesten begynner å gråte fordi man har hatt lyst på det så lenge og endelig får det!

Skrevet

Åå, pinnekjøtt! :hoppe:

Hvordan gikk det med murringene i korsryggen, håper det ga seg ganske fort?

Skrevet

Åå, pinnekjøtt! :hoppe:

Hvordan gikk det med murringene i korsryggen, håper det ga seg ganske fort?

Ga seg dagen etter, men var også helt utslitt dagen etter. Lå på sofaen i sikkert 5 timer etter jeg sto opp før jeg orket å halvveis gjøre noe.

Får mye kynnere av trening da, men jeg skal til jordmor på tirsdag så får høre med henne da. Håper jeg kan fortsette å trene, for om ikke bekkenet skulle bli bedre så kommer jeg meg litt ut i alle fall.

Vi ble enige om å spise pinnekjøttet på lørdag! Gleder meg! Jeg glemte jo at jeg egentlig skulle kjøpe pommes frittes til middag da jeg så pinnekjøttet så vi måtte ut igjen og da fikk jeg ikke dra alene :P

Skrevet

For første gang i mitt liv gleder jeg meg virkelig til jul! Babyen er jo en stor del av det selvsagt!

Jeg opplevde å miste bestefar i desember som liten og han var(og forsåvidt er for meg) en stor del av livet mitt. Jeg tror litt på det overnaturlige og tror at han er min skytsengel. Totalt ubevist så gleder jeg meg altså aldri til jul og bruker å bli litt deppa i desember. Mulig det er andre årsaker, men uansett! Nå gleder jeg meg til jul! Vi har ikke råd til store, fine julegaver i år heller, men føler folk forstår.

Foreldrene mine spurte meg hva jeg ønsker meg til jul og jeg kommer virkelig bare på ting til babyen. Det er ikke så viktig for meg å få noe fancy selv for det jeg ønsker å kjøpe om dagen er jo vippestol, bilstol, regntrekk, seng osv :P ting baby trenger!

Er det egentlig rart? Er det noe man ønsker seg selv som jeg ikke tenker over? Har vært innom juleforumet og sett hva andre ønsker seg. Jeg har det som trengs av kjøkkenmaskiner og ting til hjemmet. Klær har jeg også nok av inntil jeg ser hvordan jeg blir etter fødsel. Regner ikke med å få tilbake kroppen, ikke med det første i alle fall. Så gavekort på senteret vil gå til baby. Ikke er jeg noen sminke/hår person heller. Ikke har jeg hobbyer og eneste måtte vært ergonomiske sko på jobb(noe jeg syns er for dyrt!). Kan heller ikke tenke meg reise/opplevelsesgaver første året til baby. Man vet jo liksom aldri :P

Så nei, alt jeg ønsker meg er ting til baby. Sånn at babyen har det jeg ønsker. Til min familie sin store fortvilelse :P for de vil jo kjøpe noe til meg :P

Kanskje jeg skal ønske meg deler til pc/penger til deler. Så kan samboer bygge en for meg? :P for nå bruker jeg hans når jeg trenger. Han vil jo ha meg med og game... Hmmm.. Da vil jeg ha rosa kabinett!

Jupp, her er livet tøft :P bekymrer meg for julegaver jeg ikke ønsker meg.

Skrevet (endret)

*snipp*

Endret av shoppedilla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...