Gå til innhold

Piglets dagbok

Piglet

Anbefalte innlegg

Ikke mye hygge i går: Vi skulle ut og kjøpe en gave, og det var masse mennesker. Og så ble kjæresten sur og kjeftet, og så ble jeg sur, og så holdt vi på å bli et sånt par som lager scener midt i matbutikken... Not my proudest moment! :oops:

Men vi ble venner igjen, og det var en bra 30-års dags fest. I dag skal jeg begynne og se litt på problemstillinger til hovedoppgaven og gå en en tur i det fantastiske været.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en slags høstferie i denne uken. Dvs. ingen undervisning, men heller ikke fri pga. diverse oppgaver. Men jeg prøver å gjøre noen hyggelige ting, så det blir litt feriestemning: I morgen skal jeg ut og spise med kjæresten, onsdag skal jeg spise lunch med en veninde og i helgen skal vi forhåpentligvis på besøk til kjærestens foreldre.

I dag har jeg vært ute og sett på støvler. Har siklet litt på et parr i noen uker og i dag bestemte jeg meg for å prøve dem. Men så var de ikke særlig behagelige... :-( Så nå må jeg finne noen andre. Eller må og må da, jeg har ihvertfall lyst!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Popelka!Håper du og får en fin helg!

Har shoppet litt de siste dagene. Onsdag var jeg ute og spiste lunch med en venninde, og så gikk vi innom en butikk etterpå, for å se på et par sandaler jeg hadde forelsket meg i. Og 10 min. etter sto jeg uten for butikken med ikke bare sandalene (fra Friis, med kittenheel og similiøyenstikker på, nedsatt fra 500 til 199), men også med en kjempefin bringbærrød blazer-aktig jakke. Man finner den her: www.message.dk/ ved å gå inn under collection og velge det aller siste bilde, av hun med hatten.

Og i går var kjæresten og jeg på Fields og så på sykkel. Fields er Skandinavias største senter, men egentlig minnet det meg bare om hvorfor jeg ikke liker shopping sentre særlig godt... Det var mega stort og uoverskuelig, og sykkelen var utsolgt. Men til gjengjeld fikk vi fylt opp fryseren vår med frosne rundstykker, kyllinglår, vårruller og pizzaer. Og så laget jeg deilig fiskeruppe da vi kom hjem.

I helgen skulle vi egentlig til Fyn for å besøke kjærestens foreldre, men nå må jeg bli hjemme fordi gruppen min ikke har fått rotet seg ferdige med oppgaven. Og siden de har muntlig eksamen på onsdag, påtok jeg meg å gjøre den ferdig iløptet av helgen... :rosaengel: Så da må kjæresten dra alene, og det er jo litt dumt.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort masse rent i dag og har kalket av vannkoker, kaffemaskin, dusjhode, doen, håndvasken og kjøkkenvasken, og i tillegg vasket kjøkkent og tørket støv. Kjæresten har gjort rent på badet og støvsuget, så nå er jeg alene hjemme i en ren, fin leilighet.

Har kjøpt det nyeste Elle UK i dag, så det skal jeg hygge meg med i kveld.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke mye spennede å skrive om fra denne helgen. Skikkelig trist vær med regn og vind, og eller skrive og rette oppgave. Ikke har det vært noe bra på tv heller...

Gleder meg til kjæresten kommer hjem! :kysse:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er oppgaven stort sett ferdig! Jeg har skrevet første utkastet til den siste delen, og det ser stort sett fornuftig ut. Nå må alt bare settes sammen, leses igjenom og den røde tråden skapes.

Her regner det fortsatt, så jeg har vært ute og handlet inn til en ekte høst-middag: hvitløkskjøtboller med salat av ovnsbakte grønnsaker og fersk pasta. Gleder meg! Ellers skal jeg på danskkurs etter en ukes høstferie, så det blir hyggelig. Og i kveld skal jeg se et program om "verden ifølge bush":

Med otte års mellemrum har George W. Bush afløst sin far på posten som overhoved for verdens eneste supermagt. De sidste 20 års væsentligste begivenheder har fundet sted i deres regeringstid. Kommunismens fald, Golfkrigen, angrebet på World Trade Center, terrorismens globalisering og nu krigen mod Irak. Men hvem er familien Bush? Tilsyneladende det moderne Amerikas "stilfærdige dynasti", men i virkeligheden et dynasti, der viser sig at have rigtig mange familiehemmeligheder, som omhyggeligt er blevet holdt skjult for omverdenen.

Selv om jeg begynner å bli en smule lei av Bush og hele presidentvalget, synes jeg jeg ville få det med meg...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært og skrevet ferdig oppgave i helgen Piglet. Som du selv skriver så har det jo forsåvidt heller ikke vært så mye annet man kunne gjøre pga det fryktelige været, men flink har du da vært allikevel. Det ser desverre ut som det er slutt på det fine skarpe høstværet for nå, og at vi går i mot mørke, våte og blåsende tider, men da får vi gjøre vårt beste for å kose oss og tenne masse lys og håpe at våren kommer tidlig neste år. Selv har jeg blitt ordentlig høstforkjølet og har ligget under dyna nesten i hele dag. Ikke så morsomt, men sånn er det jo bare noen ganger.

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skinner heldigvis solen, Malou! Håper du er frisk, sånn at du kan komme deg ut og nyte den.

Har sendt oppgaven til gruppen min, så nå får vi håpe at alle er fornøyde. Ellers har jeg skrevet brev til besteforeldrene mine og vært litt ute i det fine været. Gikk gjenom botanisk have, og trærene hadde de fineste farger.

Skal på jobb i dag, og har ellers ikke de store planer.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bush-programmet var veldig spennede, Popelka! En del info. om familiens bånd til bin Laden familien, og hvorfor 11. spetember ble linket til Irak og Sadam.

Gode nyeheter: Oppgaven rettet igjenom og er klar til levering!!! :-) Deilig følelse, nå får vi håpe at vi får uttelling for alle de timene vi har brukt på den.

Ellers så irriterer jeg meg litt over KG for tiden. For det første synes jeg det er utrolig mange sure folk her som sprer eder og galle i utrolig mange tråder, og jeg får bare lyst til å gå rundt å skrive SURE MOKKE®!!! rundt omkring. For det andre savner jeg noen seriøse debatter som IKKE omhandeler at man bør kappe tissen av pedofile, jul eller ikke minst kongefamilien. Bare en liten klagesang fra meg... :wink: Tenker litt på å være litt på en annen debattside, men kan ikke helt overskue det.

Nok om det. I dag skal jeg og kjæresten svømme, og i morgen starter jeg med et nytt fag, Reklamen og dens omverden. Blir spennde å se hvordan det er, boken ser ihvertfall interesant ut.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sinnatagg: Timen min ble avlyst! Men selvfølgelig først etter at jeg hadde stått kjempe tidlig opp for å komme på skolen til kl. 8. Så satt vi der og ventet i 20 min, inntid noen kom å sa at læreren hadde avlyst, men det syntes de ikke det hadde vært noen grunn til å fortelle oss!!

Så da var det jo bare å sykle hjem igjen... Der tok jeg meg en velfortjent lur og nå skal jeg snart gå til angrep på en mega oppvask.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så irriterende! For meg som HATER å stå opp tidlig om morgenen er det toppen av irritasjon å finne ut at man har slitt seg opp uten grunn. Men det høres jo deilig ut å dra hjem og sove litt da. *drømmer*

Lykke til med oppvasken og god helg!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet :P

Håper dere får en fin respons på oppgaven dere har levert. Og - du har min fulle forståelse for morgenens irritasjon. Jeg kan ikke forestille meg noe værre...!

Forresten, synes ikke KG er så ille jeg. Bortsett fra at det kommer flere og flere barn (= under 18) inn i forumet...

Håper du får en fin helg, Piglet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello ladies! Håper dere også får en fin helg!

Nei, det er ikke alltid så ille her, men jeg savner vireklig noen mere seriøse diskusjoner. Jeg kan selvfølgelig starte noen selv, men føler ofte at de debattene jeg starter går helt i seg selv... :oops:

I natt kjeftet jeg på kjæresten i søvne! :( Jeg satte meg opp, dyttet bort i ham og spurte hvorfor han aldri ville snakke med meg?!? og så snudde jeg meg over på siden og sov videre. :oops: Ja, ja...

I dag skal jeg lese litt, handle mat og i kveld skal vi ut til noen venner og spise middag. And, tror jeg. Det gleder jeg meg til.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Morsomt at du kjefta på kjæresten i søvne. Kanskje det er underbevisstheten som taler. Neida :tunge1:

:ler: Sikkert! Du må også ha en fin dag.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en veldig hyggelig kveld i går med and med sjokoladesaus (litt :o men var veldig godt) og masse vin. Er derfor en smule redusert i dag...

I dag har vi spiste deilig frokost (klimuffins med blåbær og banan) og nå vil jeg gå en lang tur. Ellers har jeg ikke de store planene for dagen, kanskje lese litt og ellers slappe av. Og så skal vi spise biff med masse godt tilbehør til middag!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...