Gå til innhold

Blomst sin hverdag med tre fine jenter ❤


blomst12

Anbefalte innlegg

Så koselig :) Noen steder utfører de jo privat ul også, så kanskje du kan få det et sted? Koster riktignok endel, men hvis du har muligheten, og hvis ikke du "klarer" å vente fire uker til..

Hadde jeg hatt mer penger hadde jeg nok gjort det. Men før bare smøre meg med tålmodighet. Håper bare de får satt riktig termin. Har lest det kan være vanskeligere når de er litt større.

----

Men, trenger deres råd og erfaring. Er jo sykepleier og jobber i hjemmesykepleien. Men jobber bare 70%. Har jeg fri noen dager kjenner jeg ingenting i ryggen/rompa/bekkenet. Nå har jeg jobba og har veldig vondt idag. Vondt og bøye seg og verker i hvilestilling og. Burde jeg bare holde ut? Har jo M på dagtid når jeg er hjemme, og blir jo litt tungt. Føler at det vil bli værre jo lenger ut i svangerskapet jeg kommer. På en annen måte føler jeg jeg bare burde holde ut og ta meg sammen. Hehe. Hva hadde dere gjort? Hadde bekkeneløsning med M og, men føler det er vondere denne ganga og er mer over rompa og rygg i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns ikke du skal presse deg til å holde ut, men det høres kanskje ut som du har bekkenlåsning i stedet for bekkenløsning? Bekkenlåsning går an å fikse tror jeg :)

Ang. sen OUL, så kan det godt være på grunn av ferieavvikling at det ikke var ledige timer tidligere. Du har jo tidlig UL å slå i bordet med hvis termin fastsatt på OUL avviker veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke du skal presse deg til å holde ut, men det høres kanskje ut som du har bekkenlåsning i stedet for bekkenløsning? Bekkenlåsning går an å fikse tror jeg :)

Ang. sen OUL, så kan det godt være på grunn av ferieavvikling at det ikke var ledige timer tidligere. Du har jo tidlig UL å slå i bordet med hvis termin fastsatt på OUL avviker veldig :)

Ja, kanskje det er bekkenlåsning? Det høres liksom mer passende ut. Får ta meg en tur til legen før min opprinnelige time hvis det blir værre. Eller er det bedre og kontakte jordmor kanskje?

Angående oul, så har du jo et godt poeng. Tok jo tidlig ul på samme sykehus så hvis det blir veldig forskjell tar de nok den med i vurderingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var enda ei uke gått. 18 uker idag! Og gjett hvem som har tatt sine første steg? Flinke lille jenta mi. Dere som har barn fra før, hvor lang tid tok det fra de tok de første skrittene til de gikk på "ordentlig"?

Ønsker alle en god 17 mai imorgen. Her i sør melder de litt regn, men satser på det ikke blir for ille. Kjøpte meg bunad i jula og gleder meg sååå til og gå med den imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Her tror jeg det gikk en måned eller to, fra hun gikk et par steg alene til hun foretrakk å gå. Hun var himla utålmodig hele veien, håper nesten at minstemann tar seg litt bedre tid! :ler:

Hurra for 18 uker!

Håper dere får en fin feiring i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk at hun har tatt sine første skritt :) Jeg har ingen barn så har ingen erfaring, men tror ikke det er snakk om så mange dagene før de går på "ordentlig". Jeg tror vi får oppleve litt skiftende vær her i morgen, men jeg bryr meg så lite om den dagen at det gjør meg ikke så mye. Nedturen min i år er at bunaden min er for trang. Visste det egentlig fra i fjor, men det gikk i glemmeboka det, så den er ikke lagt noe ut i sømmene. Så jeg får bare vondt i ryggen av å bruke den :( Nå vet jeg iallfall at jeg skal klare å få ordna den før neste gang jeg skal bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at M har begynt å gå så smått! Kan tenke meg at det er et stort øyeblikk for en mamma og en pappa! :rodmer:

Så så får på deg bunaden fremdeles altså? Det er ikke verst! Jeg skal også gå i bunad, men jeg har veldig gravidvennlig bunad med livet over puppene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at M har begynt å gå så smått! Kan tenke meg at det er et stort øyeblikk for en mamma og en pappa! :rodmer:

Så så får på deg bunaden fremdeles altså? Det er ikke verst! Jeg skal også gå i bunad, men jeg har veldig gravidvennlig bunad med livet over puppene. ;)

Jeg kjøpte den for stor faktisk, men måtte snøre inn livet likevel. Og er vest agder bunad så vesten kan gjøres så stor jeg ønsker den, så heldigvis kan jeg bruke den. Hadde følte meg litt snytt hvis ikke. Hehe kjøpte den jo før jeg ble gravid, og har hatt lyst på bunad såå lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk at hun har tatt sine første skritt :) Jeg har ingen barn så har ingen erfaring, men tror ikke det er snakk om så mange dagene før de går på "ordentlig". Jeg tror vi får oppleve litt skiftende vær her i morgen, men jeg bryr meg så lite om den dagen at det gjør meg ikke så mye. Nedturen min i år er at bunaden min er for trang. Visste det egentlig fra i fjor, men det gikk i glemmeboka det, så den er ikke lagt noe ut i sømmene. Så jeg får bare vondt i ryggen av å bruke den :( Nå vet jeg iallfall at jeg skal klare å få ordna den før neste gang jeg skal bruke den.

Ja etter hun knakk koden idag har hun prøvd flere ganger. Så blir spennende fremover. :)

Så kjedelig at bunaden ikke passer, dumt og presse seg inn i den hvis ryggen blir vond og! Hehe ja nå har du jo ett helt år forhåpentligvis til neste gang du skal bruke den! Jeg er ikke sååå fan av 17 mai jeg heller, men syns det er gøyere iår når jeg har M. Hehe selvom hun bare er 10 mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Åh, Vest-Agder-bunaden er fin! Den var på lista mi da jeg skulle velge for ti år siden, på grunn av familietilhørighet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg det gikk en måned eller to, fra hun gikk et par steg alene til hun foretrakk å gå. Hun var himla utålmodig hele veien, håper nesten at minstemann tar seg litt bedre tid! :ler:

Hurra for 18 uker!

Håper dere får en fin feiring i morgen! :)

Hehe ja det blir spennende fremover! Har så lyst til og kjøpe sko til henne. De er jo så søte i de små str. Er vel typisk førstegangs mor at man ønsker de skal gjøre alt så fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Vest-Agder-bunaden er fin! Den var på lista mi da jeg skulle velge for ti år siden, på grunn av familietilhørighet :jepp:

Ja jeg syns den er sååå fin. Er mange nydelige bunader da, men liker min veldig godt. Og så syns jeg rogalandsbunaden og nordlandsbunaden er smashing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så fin bunad! jeg har blå Nordlandsbunad som jeg har arvet etter mormor. Brukte den sist i 2009,. 6 år og 30-40 kg siden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

så fin bunad! jeg har blå Nordlandsbunad som jeg har arvet etter mormor. Brukte den sist i 2009,. 6 år og 30-40 kg siden :ler:

Nordlandsbunaden er nydelig!!! Hehe,så flink du er til og gå tur med mini skal du se du får den på igjen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, man tenker mye som gravid og lager unødvendige bekymringer. Med M kjente jeg henne tydelig i magen fra 17+3 til hun var ute. Denne ungen gav lyd fra seg i uke 15 en gang men tror ikke jeg kjenner h*n hver dag, isåfall veldig svakt. Følte på en måte man skulle kjenne alt mye bedre andre gang. Ellers syns jeg det er så lenge og vente til 8 juni på oul. Er jo 21+1 da,( SSK mener jeg er 20+). Men tar meg ikke råd til privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er latterlig at du har fått så sein OUL altså. Greit at de glemte deg bort, men da får de jammen ordne opp i det selv istedenfor å la deg vente så lenge. Skjønner jo at du ikke gidder legge ut for privat nå. Den tusenlappen føltes veldig enkel å gi bort da jeg var 12 uker på vei og det var leeeenge til OUL, men når du uansett er så nærme OG har kjent bevegelse er det sure penger...

De sier jo at man ikke nødvendigvis skal kjenne liv hver dag før om mange uker? Men skjønner at du lurer litt når du gjorde det med M. Jeg kjenner liv hver dag nå når jeg først har skjønt at det er det jeg gjør, og jeg kjenner jo at jeg hadde blitt bekymret hvis det plutselig gikk opp for meg en kveld at jeg ikke hadde kjent noe den dagen. Sånn er det vel bare å være gravid. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er latterlig at du har fått så sein OUL altså. Greit at de glemte deg bort, men da får de jammen ordne opp i det selv istedenfor å la deg vente så lenge. Skjønner jo at du ikke gidder legge ut for privat nå. Den tusenlappen føltes veldig enkel å gi bort da jeg var 12 uker på vei og det var leeeenge til OUL, men når du uansett er så nærme OG har kjent bevegelse er det sure penger...

De sier jo at man ikke nødvendigvis skal kjenne liv hver dag før om mange uker? Men skjønner at du lurer litt når du gjorde det med M. Jeg kjenner liv hver dag nå når jeg først har skjønt at det er det jeg gjør, og jeg kjenner jo at jeg hadde blitt bekymret hvis det plutselig gikk opp for meg en kveld at jeg ikke hadde kjent noe den dagen. Sånn er det vel bare å være gravid. :klem:

Ja syns det er skikkelig kjedelig! Ser for meg ultermin ikke stemmer og blir skikkelig feil, men prøver og ikke lage problemer før de kommer. Hehe. 3 uker igjen, får bare vente. Håper det går fort!

Og ja, det med liv, er nok bare veldig bortskjemt med M, hun var jo veldig aktiv i magen! Gleder meg til sparkene blir tydeligere, men er ikke bekymret iom at jeg kjenner babyen så og si hver dag, bare ikke så tydelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...