Gå til innhold

Irene & Kristian 04/06-05


maki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Vigdis_brud05

Gratulerer med jobb til typen din! :tommelsmil:

Dere skal leie leilighet frem til dere har bygget huset? Eller har jeg misforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, koselig med så mange meldinger her inne :D

Vi skal som Vigdis_brud05 sier, leie fram vi har byggd hus.

Vi har funnet en koselig leilighet, som vi begynner å flytte inn i i morra.

Regner med å ha første natta der på fredag.

AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH ENDELIG

HURRA HURRA HURRA HURRA :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Tror det kommer til å gå en stund før vi får kobla oss opp mot nette da :(

Men nå skal nok jeg sove litt, natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Vigdis_brud05

Ohhh for en uke, blitt mange seine kvelder, jobb om dagen flytting om natta. Koselig, men er veldig glad for at det er fredag i dag.

Senga kommer på plass i dag så i kveld blir første natta i leiligheten. Vaskemaskinen kommer ikke før på tirsdag, den skal vi få av svigers i bryllups gave.

Så da slipper vi å ta kontolån :tommelsmil:

Nå må jeg komme meg på jobb, skal nok hjem til pappa i løpet av neste uke for å hente siste rest, så skal få tittet på bryllupsbøkene deres da. Men etter det blir det nok lenge til neste gang jeg er her inne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei sann. Lenge siden sist nå.

Vi stor trives i leiligheten vår, til o med mer enn jeg hadde trodd.

Jeg har fått jobba 100% hele april i den barnehagen jeg er vikar i så blir en ganske fin lønning 22 mai for meg. *puster lettet ut*

Har fått spysyken, av no slag spyr ikke hele tiden men nå og da, skal prøve meg tilbake til jobben i morra, har rett og slett ikke råd til å være syk.

Har ikke fått gjort så veldig mye når det gjelder bryllupet, kjøpte inn papir til kirkeprogramet og sangheftet i dag så skal få begynnt å printa ut det til helgen tenke jeg, med mindre jeg blir drikki ut da :wink::wink::wink: er vel ikke så lenge igjen til det heller tenker jeg *kjenner det i magen*

Stresset har ikke tatt meg ennå, i dag er det 34 dager igjen. :hoppe:

Tror dette skal gå jeg, skal ringe kirken i morra for å høre om de har fått papirene fra folkeregisteret har dem ikke det skal jeg ringe til folkeregisteret for å høre om de i det hele tatt har fått papirene våre (vært en del problemer med posten i det siste).

Har ikke papirene kommet frem så kommer jeg vel til å bli virkelig stressa!!!

Jeg har foresten gått ned det jeg skulle så veier nå 50 kg. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Koselig at du er tilbake! :-) Kjempebra at dere trives i leiligheten! Nå nærmer det seg bryllupsdagen deres med stormskritt :heiajente: Blir gøy å høre hvordan utdrikningslaget ditt blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saker og ting som er fikset.

* hotellet er "bestilt" , menyen også vegetar

* kriken er bestilt

* kjøpt inn hva vi trenger til bordkort, hun som var dagmammaen min når jeg var liten skal skrive på bordkortene.

* Forlovere

* Broren til Kristian og kona skal synge i kirken.

* Kona har sagt ja til også synge en sang på festen "My Dad" (Paul Petersen)

* Frisør er bestilt

*

*)

* Kjøreplanen for festen er ferdig

* Programet for kirken er ferdig, og godkjent.

* kjøpt "kubbe"lys og speilplater

*

* innvitasjonene er sendt

* er bestillt

* kaka er bestilt

* kjolen, slør, sko, korsett og smykker er kjøpt

* klær til han er leid

* Band bestilt

* Malen til sangheftene

* Sangen til Kristian her ferdig

* Ferdig med spørsmålene til spørekonkurangsen på festen, har noen til å rette dem mens vi er hos fotografen

* velkommen sang, sang til foreldrene våre og takk for maten sang

* Talen min til han (blir vel fin pussa om en stund)

* Da er det en kamerat av oss som skal filme

*Gave bok, klistre meker til å merke gaver, kort og boka.

* Har to ( J og R) til å dele ut kirkeprogrammer

* papir til gjeste"boka", kalligrafipenn til gjesteboka

* Papirene er i orden, vi blir i alle fall gift. *puster lettet ut/

* Kirkeprogrammene er printet ut.

* Har begynnt å printe ut forsidene til sanghefte

Dette skal jeg få gjort i nærmeste framtid.

* pynte gjeste"boka"

* kjøpe en gangs kamrar 4-5 stykker tenker jeg

* kjøpe inn vin til hjelperne våre

* telys og telysholdere

* bestille mat på båten

I dag har vi vært på "ektesskapskurs" det var faktisk veldig intressangt og spennene.

Så det var en veldig possetiv opplevelse. Var med 4 andre par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Du kunne jo hatt bryllupet i morgen så mye som du har fikset.

Ligger litt etter med kirkeprogrammet og pynting av kirken. Kjøreplan for festen er heller ikke satt opp og bordplan må lages. Så nok av ting å ta tak i med andre ord.

Så godt at dere trives i nytt hjem.

Men ekteskapskurt, det vil jeg gjerne høre litt mere om. Hvis du har lyst til å gå i detalj da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par ukersiden fikk vi et skriv fra menigheten som lurte på om vi ville være med på ekteskapskurs, dette virket spennene så vi takket ja.

Kurset var delt i 2.

Først var det en del på ca 1 time, hvor vi hørte på brudemarser og gikk igjenom vielsen.

Hva som skjedde og hvordan det skulle og kunne gjøres. Den første delen varte i ca 1 time

Den andre delen snakket vi mye.

Vi fikk vær vår bok, i den skulle vi først skrive et kjærlighet brev til hverandre, temaet var, Hvorfor vil jeg gifte meg med deg?

Disse brevene leste vi til hverandre privat, så jeg vet ikke hva noen av de andre skrev.

Det Kristian skrev til meg var helt fantastisk :hjerter: :hjerter2: be virkelig rørt jeg.

Så snakket vi om dette med trofast het, å forelske seg i andre eller å bli betatt av noen andre. At det var en jobb å holde ekteskapet i live hele livet.

Så snakket vi om forskjelige menneske typer om det å passe sammens og repsektere hverandre og slikt.

Hvordan vi traff hverandre.

Så snakket vi om penger, nok en gang brukte vi boka vi fikk å skrev hva vi mente om partnes pengeforbruk. Å så ble vi sendt til private samtaler om det vi hadde skrevet igjen.

Så snakket hun litt om sex (hun som drev kurset). At man må ta hensyn til hverandre osv.

Til slutt snakket vi litt om barn.

Var sikkert litt til men det er det som jeg husker.

Presten vi skal ha var også tilstede på kurset å hu sa hva hun mente og slikt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saker og ting som er fikset.

* hotellet er "bestilt" , menyen også vegetar

* kriken er bestilt

* kjøpt inn hva vi trenger til bordkort, hun som var dagmammaen min når jeg var liten skal skrive på bordkortene.

* Forlovere

* Broren til Kristian og kona skal synge i kirken.

* Kona har sagt ja til også synge en sang på festen "My Dad" (Paul Petersen)

* Frisør er bestilt

*

*)

* Kjøreplanen for festen er ferdig

* Programet for kirken er ferdig, og godkjent.

* kjøpt "kubbe"lys og speilplater

*

* innvitasjonene er sendt

* er bestillt

* kaka er bestilt

* kjolen, slør, sko, korsett og smykker er kjøpt

* klær til han er leid

* Band bestilt

* Malen til sangheftene

* Sangen til Kristian her ferdig

* Ferdig med spørsmålene til spørekonkurangsen på festen, har noen til å rette dem mens vi er hos fotografen

* velkommen sang, sang til foreldrene våre og takk for maten sang

* Talen min til han (blir vel fin pussa om en stund)

* Da er det en kamerat av oss som skal filme

*Gave bok, klistre meker til å merke gaver, kort og boka.

* Har to ( J og R) til å dele ut kirkeprogrammer

* papir til gjeste"boka", kalligrafipenn til gjesteboka

* Papirene er i orden, vi blir i alle fall gift. *puster lettet ut/

* Kirkeprogrammene er printet ut.

* Gjeste"boka" er klar

Dette skal jeg få gjort i nærmeste framtid.

* kjøpe en gangs kamrar 4-5 stykker tenker jeg

* kjøpe inn vin til hjelperne våre

* telys og telysholdere

* bestille mat på båten

* har printa ut, forsiden, første ark og andre ark til sangheftet da er det bare det tredje arket igjen, så kan jeg begynne å sette det sammens

* printe ut bonger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er limosinen som skal kjøre oss rundt på en store dagen.

Må innrømme at jeg hadde litt mer lyst på denne

Skal ikke fortelle noen av vi har leid limosin til den store dagen, vi skulle egentlig låne bil av nabon, så må jo fortelle det til han å be han ikke om å si no.

Står der på kirke trappa også pluttselig kommer en limosin. Limosinen står vi for selv, da jeg tror at mamma og pappa vil se på det som veldig bortkasta penger :wink::tunge1::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ekteskaps-kurs hørtes spennande ut!!! Synd det ikkje fins denslags her på landsbygda...

Jeg syns det var kjempe smart, tror ikke det er så mange steder som har det. Det var noe dama som holder det fant ut at hun skulle lage fordi hun syns det var så synd at så mange skilte seg. Så kun kontakta menigheten å de var enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg syns det var kjempe smart, tror ikke det er så mange steder som har det. Det var noe dama som holder det fant ut at hun skulle lage fordi hun syns det var så synd at så mange skilte seg. Så kun kontakta menigheten å de var enige.

Det var jo eit kjempe-flott tiltak!!!! Eg kunne faktisk tenkt meg å foreslått noko slikt til menigheten vår også eg!! Dersom du har kontakt-informasjonen til ho dama, kunne du hatt lyst å sendt den til meg på PM då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpet på at jeg skulle hatt utdrikkningslag i går, for da hadde jeg ikke vist med ganske stor sikkerhet når jeg skulle drikkes ut.

Var 50% sjangse at det kunne vært i går, nå blir det neste lørdag. Lørdagen etter skal vi på middag hos svigers med foreldrene mine og lørdagen etter det gifter vi oss.

Syns ikke det gjør så mye (litt kjedelig er det jo da) at jeg skjønner når jeg skal ha utdrikkningslag, men at jeg kommer til å ha mensen :frustrert:

Krysser fingrene for at den føler for å være litt seit ute denne mnd :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...