Gå til innhold

Irene & Kristian 04/06-05


maki

Anbefalte innlegg

Snart gift

Familiene våres fikk ikke vite noe før etter ca 3 uker etter vi hadde forlovet oss (kunne dette blitt skrevet på en mer klønete måte) Begge familiene ble veldig glade på vår veine selvom noen kanskje synes vi var litt unge med en gang.

Om oss

Jeg og typen gikk i samme kl på vgs. Jeg var forelsket i han i ca 10mnd før vi fant sammens.

Vi har vært sammens i snart 2 år. Etter å ha vært sammens i 3 mnd så flytta Kristian så og si inntil meg, eller sov ikke han hos meg så sov jeg hos han. Men ble veldig kjedelig for meg å være alene hjemme hos han hele dagen så har vært mest hos meg i uke(jobb)dagene

men i helgene hos han.

Må vel ha med at vi begge bor hjemme hos foreldrene våres. Noen har prøvd seg på, hvordan kan dere gifte dere dere har ikke bodd alene sammens en gang. Nei vi har bodd sammens alene, men med foreldrene våre, noe som er verre, fordi ikke nok med at du lever med

kjæresten din du lever med foreldrene hans/hennes. Altså du tilpasser deg ikke bare å leve med kjæresten din med med foreldrene hans/hennes.

Enkelte synes kanskje at det er veldig tidlig å gifte seg etter så kort tid, men andre får mene hva de vil.

Vi må gjøre hva som føles riktig for oss. Kan ikke leve etter andres synspunkter eller forventninger.

Saker og ting som er fikset.

* hotellet er "bestilt" , menyen også vegetar

* kriken er bestilt

* kjøpt inn hva vi trenger til bordkort, hun som var dagmammaen min når jeg var liten skal skrive på bordkortene.

* Forlovere

* Broren til Kristian og kona skal synge i kirken.

* Kona har sagt ja til også synge en sang på festen "My Dad" (Paul Petersen)

* Frisør er bestilt

*

*)

* Kjøreplanen for festen er ferdig

* Programet for kirken er ferdig, og godkjent.

* kjøpt "kubbe"lys og speilplater

*

* innvitasjonene er sendt

* er bestillt

* kaka er bestilt

* kjolen, slør, sko, korsett og smykker er kjøpt

* klær til han er leid

* Band bestilt

* Malen til sangheftene

* Sangen til Kristian her ferdig

* Ferdig med spørsmålene til spørekonkurangsen på festen, har noen til å rette dem mens vi er hos fotografen

* velkommen sang, sang til foreldrene våre og takk for maten sang

* Talen min til han (blir vel fin pussa om en stund)

* Da er det en kamerat av oss som skal filme

*Gave bok, klistre meker til å merke gaver, kort og boka.

* Har to ( J og R) til å dele ut kirkeprogrammer

* papir til gjeste"boka", kalligrafipenn til gjesteboka

* Papirene er i orden, vi blir i alle fall gift. *puster lettet ut/

* Kirkeprogrammene er printet ut.

* Gjeste"boka" er klar

*

* bongene ferdige

Dette skal jeg få gjort i nærmeste framtid.

* kjøpe engangskamrar 6 stykker tenker jeg

* telys og telysholdere

* bestille mat på båten

* sette sammens sanghefte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! :)

Har man bestemt seg for at man skal gifte seg er man strengt tatt per definisjon forlovet, mener nå jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :-)

Alle har jo rett til sine egene meninger, men det er vel hva vi selv mener som alikevel blir det riktige fordi vi bestemer det :wink:

Hvis enn tar en titt på noe som er skrevet på bryllupsweb.no:

I dag er det færre som forlover seg før de gifter seg. De er som regel samboere uten å være forlovet før de gifter seg. I følge gammel skikk er forlovelse en klar beskjed til familie, slekt og venner om at hun eller han har bestemt seg for å gifte seg. Familie og venner forventer da at det blir bryllup i nærmeste fremtid.

Med enkle ord kan man si at forlovelse er ventetiden frem til man skal gifte seg med hverandre.

Så ut i fra det som står der så mener jeg at det er ikke no galt i å ikke kalle seg forlovet av den grunn til at vi ikke har gitt noen klar bedskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt god tid til forbredeles du da, 9-10 mnd er litt i minste laget men skal nok gå, er av den typen som har drømt og bryllupet siden jeg var bare bitte liten.

litt kjedelig å måtte holde det hemmelig, men vil gjerne si det til nærmeste familie ansikt til ansikt med alle samla og da kan det gå en stund, pappa er aldri hjemme altid å jobber, mamma reiser snart til syden med brødrene sine, foreldrene til Kristian er på ferie nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke tenkt så mye på bryllupet før nå, og sålangt har jeg tenkt mest på kjolen. Skal ikke gifte oss på lenge enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok

men får plukket opp en god del tips du da.

Kjole har jeg sett etter veldig lenge, jeg og ei venninne har drevet å sendt hverandre bilder av kjoler og slikt.

Utorlig morsomt å se hvor mange flotte kjoler som finnes, jeg liker litt "enkle" men flott hvite kjoler.

men synes det er veldig pent med store flotte kjoler, og spennene med farger, men det er ikke meg... er veldig lav så ville blitt litt borte i en veldig "stor" kjole regner jeg meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trykka feil

men så lenge det ble no feil så kan jeg jo like så godt skrive no greier her da.

Vurderer litt å ikke bruke tiara, men å ha det slik istede, hvis ikke så blir det slik

Likte det med perlene og blomstene veldig godt, men jeg skal bruke sølv smykker, skal bruke de første smykkene jeg fikk av kjæresten min, et kjede med to hjerter som dingler i hver sin sølv lenke og et par enkle hjerte øredobber, vet ikke hvor godt det ville passet med perlene da

Bah jeg ville ha ting på et sted, skulle gått ann å slette innlegg, nå kan jeg like så godt bare gjøre det på den måten her, men også oppdatere første innlegget. Eller no bah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på Raumergarden i dag for å snakke med Anita. Veldig veldig koselig dame, 100% servise innstilt, vil virkelig anbefale deg/dere å ta en titt på Raumergarden hvis dere ikke ennå har bestemt dere hvor dere vil ha festen. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var kirken bestilt.

Siden jeg tilhører kirkens område så betaler vi ingenting for den, og det er jo flott.

Kjenner jeg har litt dårlig samvittighet for å ikke ha sagt no til mamma og pappa ennå, men synes det er koselig at vi skal fortelle den nærmeste familien det samtidig slik at alle får høre det likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene våre vet heller ikke noe enda. Blir nok lenge til vi sier noe til dem.

Har en venninne som skal designe og sy kjole til meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

får nok ikke gjort noe i dag :-(

Skal til legen å håper på å få konstantert at det ikke er noe alvorlig som feiler meg, ville vært så typisk min flaks å blitt virkelig syk å måtte avlyst bryllupet,:murvegg: men satser på det beste :tommelsmil: at det bare er en infeksjon eller betennelse (er kanskje det samme de to?) osv. Så kan jeg få litt medisiner og fortsette som før.

Men det går somregel bra selvom jeg har en tendens til å altid tenke det værste, det er vel fordi av at det har vært mye sykdom og elendighet i familien.

Men dette går bra

:Nikke: :enig_animasjon: :tommelsmil::Nikke: :enig_animasjon: :tommelsmil::Nikke: :enig_animasjon: :tommelsmil::Nikke: :enig_animasjon: :tommelsmil::Nikke: :enig_animasjon: :tommelsmil::Nikke: :enig_animasjon: :tommelsmil::Nikke: :enig_animasjon: :tommelsmil::Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tusen takk lunacia og majan

Neppe no alvorlig, skal innom å ta to prøver til neste uke for å være sikker. :hoppe:

Skal sette meg ned å få skrevet opp en gjesteliste i dag å gå over den med Kristian når han kommer hjem fra jobben.

var bare en kraftig infeksjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner å få en litt så væææææ følelse nå, fordi jeg vet ikke helt når han har planer om å fri og når vi skal fortelle dette til foreldre og søsken.

Hotellet vi har valgt vil jo selvfølgelig ha et depositum, normalt så vill dem ha det med en gang men hun dama sa det var greit å vente litt at vi kan ta det utpå høsten siden hun likte iden vår om å invitere med foreldre og søsken ut på middag å fortelle det til alle samtidig.

Nå har det seg slik at det er VANSKELIG å få foreldre og søsken samtlet, hans foreldre kommer hjem fra ferie på fredag, pappa reiste for å jobbe i dag og kommer ikke hjem på 2 uker om tre uker reiser mamma på ferie for å være borte i to uker og når hun kommer hjem da er vi jo snart i oktober (hvis jeg ikke har telt uker helt feil)

Og synes at vi burde ha betalt innen 3-4 uker, når hun er så snill å lar oss vente litt. Ellers så kan vi jo prøve å betale depositumet selv da...veldig lett ettersom at jeg ikke jobber fortiden og at en lærlingslønn ikke er så veldig godt betalt, vi får se hvordan det blir, bah må stikke å hente Kristian på togstasjonen jeg

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiik en edderkopp skremte meg, pluttselig så jeg en edderkopp dingle mellom øya mine :sjokkert:

---

har ikke tatt satt oss ned å fått laga no gjesteliste ennå, men vi har starta på pyntent til invitasjonene,

lager små hjerter ut av ståltrå, tar evigheter for må jo surres rundt noen ganger for å ikke bare få en bitte liten tynn sak, skal også ha noen blanke og lyse rosa perler på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt opp et lite budsjett, der blir det ca 60 tusen.

Kan jo være noe jeg ikke har tenkt på og har bare tatt en ca pris på blomster, skrev opp 5000 håper på å få det billigere men jeg har jo egentlig ikke peiling, ville bare sette opp et ca budsjett.

Ser ganske håpløst ut å få det no særlig billigere, vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du begynner å komme et stykke med planleggingen din. Får håpe at dere får samlet familiene snart uten for mye trøbbel. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...