Gå til innhold

Irene & Kristian 04/06-05


maki

Anbefalte innlegg

Du begynner å komme et stykke med planleggingen din. Får håpe at dere får samlet familiene snart uten for mye trøbbel. Lykke til videre.

Takk, ser ut som det skjærer seg litt, men får si det til de som kommer å spiser med oss, og de som ikke kommer får da få høre det over tlf, ikke no å gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde min første litt dumme drøm om bryllupet i natt.

Drømte at den store dagen endelig var her, og at vi satt ved middagsbordet og middagen ble vi ferdig med og det var kake, da kom jeg pluttselig på at det var ingen som hadde laget tale eller noen sanger til oss, at alle hadde liksom glemt det, eller ikke giddi.

Kanskje ikke det værste som kunne skje, men veldig kjedelig og trist da, veldig oppgitt i drømen min da om hvordan alle kunne glemme det og hvordan jeg kunne glemme at sanger også skulle være med i hefte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

lunacia :-)

Da har jeg fortalt det til familien min. Vi fikk ikke samla nærmeste familie til middag slik som var planen så vi tok min familie i dag så tar vi han sin i morra.

Hehe skal love dem ble overrasket, men må nesten gå å legge meg nå skal tidlig på jobb i morra gitt. Deilig å jobbe håper på fast stilling snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de ble vel glade, gjorde de ikke? Jeg husker da jeg fortalte mamma at sambo og jeg hadde forlovet seg. Jeg trodde hun skulle si noe slikt som "Hva er det nå du har funnet på?! Du er bare 24 år!" Hehe. Neida, hun ble så glad at hun hadde gråten i halsen! Pappa var antagelig mer nøktern, men jeg husker egentlig ikke så godt hvordan han reagerte.

Vi har ikke fortalt dem om giftermål enda, det får vi ta når vi vet noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og pappa ble veldig glade de, resten av familien vi har sagt det til har også vært veldig glade på våre veine,

Mamma fikk dessvere ikke vært der under middagen i går, siden hun skulle på kino og middag med typen sin, men ringte like etter vi sa det på middagen. Pappa ble jo bare så gla, ønsket oss lykke til og ba oss være gode med hverandre, så stakk han ut å kjøpe marsipankake, daimkake, sjokolade pudding og kiwi. Kristian og jeg fikk også tusen kr vi skulle bruke til å kose oss med.

I dag fortale vi familien til Kristian, mamman til Kristian fikk masse tårer i øynene og ble kjempe rørt å glad på våre veine, vi har ikke fått en tostmaster ennå, for han vi først spurte takket nei, og han vi hadde etter han var vist litt for sjenert. Men vi har enda noen på lager.

Kristian sa det på en slik måte under middagen at mamman og pappan hans lurte på om jeg var gravid. For først sa han, vi har en god nyhet til dere, vi har forlova oss. Også sa han vel, men vi har også en annen nyhet. Å da så jeg foreldrene hans begynnte å lure litt da, også sa han at vi skulle gifte oss og at vi hadde funnet en dato.

Mamman hans kunne ikke tro at jeg var gravid heller for jeg hadde jo drukket en boks strek øl og skulle drikke vin til maten, så hun skjønte ikke hva det var før han sa det.

Men er trøtt jeg ble en del rødvin så nå ble det natta for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så i dag var vi å kjøpte inn glass som vi skal bruke til bordkort, vi har kanskje vært litt vell tidlig ute men det som er gjort er gjort. Og nå skal jeg ikke tenke mere på de bordkorta før februar.

Ikea er en utorlig KLØNETE butikk, hvis du har glemt noe, så må du gå den hele langa møkka veien tilbake igjen for å plukke opp enda flere varer. Jeg tenkte litt feil først, vi hadde ikke noen vong så jeg sa kan vi ikke bare ta med to hver oss også gå en gang til så er vi ferdig vi trenger jo bare 6 kasser. Så når vi er like i nærheten av kassa sier Kristian: Irene vi trenger 11 kasser. Så da måtte vi gå hele den lange veien tilbake til glass og sånn for å legge fra oss de kassene med glass vi hadde.

Så var det å få en vong da, så skal vi prøve å få tak i en 10`r men neida i den dere kiosken så kan man ikke ta ut en tier med kort der.....grrr blode koker jeg vil bli ferdig det er jo HUNDRE Å ØRTEN MENNESKER HER.

Så jeg ser en vong som står der alene, titter rundt venter litt (dette var bak kassene etter man har betalt) nei ser ut som den var forlatt så jeg tokk den jeg, den var uten sånn 10`r greie på også så "stjal" ikke 10`r til noen, så mista du den vongen som ikke trengte penger på ikea i dag så vet du hvem som tok den :evil: :wink:

Nå håper vi bare på at han som vi har bett om å være toastmaster sier ja, hvis ikke så kommer vi til å spørre en av onklene mine. Han er veldig artig.

Det var jo først meningen at jeg skulle be en kamerat av Kristian til å være forlover men han er jo under 18 og har det for meg at man må være over 18 for å være forlover. Så snakka med ei av de to venninne jeg har veldig mye med å gjøre i går om hva hun ville sagt om jeg spurte den andre om å være forlover. Nei det syntes hun bare var flott for hun likte ikke å holde taler og slikt. Jeg hadde også snakket med samboern hennes tidligere på kvelden for vi ringte å lurte på om han ville være toastmaster, men han ville ikke det da, så sa jeg det at jeg sliter sånn med å velge mellom dama di og Janne, men dama di har kanskje ikke så lyst ettersom da må hun jo være med på noen av bildene :wink: også ønsker jeg jo en tale da.

Så nå håper jeg at hun jeg prøver å få tak i sier ja.

Setter veldig pris på svarene dine lunacia :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste mamma bilde av kjolen jeg ønsker jeg ønsker hun skal lage en versjon av.

Men har jo flere ider på hvordan den faktisk skal se ut, så ser litt anderledes ut enn kjolen på bilde jeg har lagt ut, for mamma har nå sagt at jeg skal få den akurat slik jeg vil ha den :-) :danse:

Tante ga meg at tips om at det snart skulle være salg på brudekjolebutikken i øvre slotts gate, dette første til litt krangel. Ettersom mamma og tante ikke er på talefot og har ikke snakka med hverandre på 2 år eller no. :-?

Søskenkrangel :roll:

For mamma mente at tante ville ta fra henne jobben med å sy kjolen, for tante har også snakket om å sy kjolen min, at jeg burde mye heller burde be henne om å gjøre det enn mamma osv. STRESS

Men hadde jeg bett tante om å gjøre det så hadde nok ikke kjolen blitt senes ut slik jeg ønsker, for hun ville kommet med så mange ider, som da "selvfølgelig er mye bedre" også hadde det blitt sånn.

Men har nå printa ut flere bilder fra nette for å vise hvordan jeg vil ha det og høre med mamma hva hun synes.

Så det skal bli spennene når vi skal ut å se på stoffer og sånt. Men det blir ikke på noen uker ennå for hun skal en tur til syden først.

Skulle egentlig ha vært ute å prøvd kjoler i dag, for skal ta og prøve litt forkjelige kjoler selvom mamma skal kjøpe. For en kjole kan være så nydelig den bare vill, men alikevell ikke se bra ut på alle. Så skal finne en kjole som ligner litt på den jeg skal ha i fasongen å prøve den for å se, blir jo nødt til å prøve flere for å finne ut om noe passer bedre.

Så skal stikke å prøve kjoler på torsdag i stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg hadde bestemt meg for at mamma skulle lage denne kjolen, men så var jeg inne å tittet på kjoler fra pronovias.

Så nå blir det en ganske anderledes kjole en jeg hadde tenkt meg.

Blir en blanding av denne (Alfred Angelo 1729) og pronovias Sagrear

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg likte fassongen på den øverstedelen av den første kjolen og resten på den andre.

Den øverste delen av den andre ville ikke sett veldig bra ut på meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

en eller annen form for hvit, vil se litt på stoffer før jeg bestemmer meg

Typen har et sterkt ønske om at kjolen skal være hvit og det har jeg vel egentlig selv også selvom det er mange andre lekre farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så spennende med bryllup da! Vi er like gamle som dere og har prata om å gifte oss, men det blir ikke før om 2 år i allefall, så da er vi ikke 'så' unge lenger, og det er da det passer best. Jeg syns ikke dere er for unge i allefall, dere gjør det som føles rett. Jeg kommer sikkert til å følge med her, og lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Elsker å planlegge bryllupet, skal nok få det akurat slik vi vil. (utsende i alle fall) Tiden går utorlig sakte akurat nå.

Flere som har nevt det med at vi er så unge, men bare later som jeg ikke hører det jeg. Eller sier at det er mange som gifter seg sent og alikevell skiler seg så sikker er man aldri.

Har også blitt spurt en del om jeg er gravid :ler: synes den er litt morsom jeg da, hvis jeg hadde vært gravid så ville jeg vel sagt det også ville jeg tro.

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...