Gå til innhold

19 år og vil bli gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Seriøst? Er hun 32 i dag? "Ugyldig argumentasjon"- det vil være faktafeil.

19-åringer bør da ikke få barn! Det er da helt opplagt.

Avviser du vitenskapelige beviser om frontallapp også?

Anonymous poster hash: 026cc...16a

Visst hun fikk meg som 19 åring og 23 år så er det ikke så vanskelig å regne ut hvor gammel hun er nå...

Du oppfører deg ganske umoden syns jeg, du har da så absolutt ingen anelse om hvem som burde og hvem som ikke burde få barn, slutt å tull i tråden...

Bare fordi du er umoden så betyr ikke det at alle 19 åringer er det...

Endret av Big Jim Rennie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Mange velger ikke å være misunnelige på tenåringer. Herregud så glad jeg er for at den tiden er over...

Anonymous poster hash: 026cc...16a

Snakker om å velge å være barnløs eller ikke, skjønner ikke hva du prater om.

Anonymous poster hash: 12082...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mange velger det faktisk ikke, det bare blir slikt...

Anonymous poster hash: 12082...7e9

Vel, men da er det jo lite å gjøre med uansett, og hvis man tenker seg om tilbake, ville man egentlig ha valgt anerledes??? Fått en eller annen unge med en fyr som det viste seg å ikke holde med, bare for å ha en unge+??

Jeg kan naturligvis bare svare for meg og svaret blir nei, helvete heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenemor på 19 er ikke et glimrende eksempel på at man har tatt et godt valg, Big Jim Rennie....

Det er ikke det livet hennes mor ønsket for henne på tidspunktet.

Med mindre det var en snarvei til inntektskilde.

Anonymous poster hash: 026cc...16a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er voksen når man er 18, bare les det opp og som sagt så fikk mamma meg som 19 åring og hun greide det ganske fint så argumentasjonen din er ugyldig...

Det er mange 15-16-åringer som har fått barn og klart det helt fint også, det betyr ikke at vi bør oppmuntre barn i den alderen til å bli planlagt gravide.

Anonymous poster hash: 0a649...851

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velferdssamfunnet ville rast i huy og hast dersom 19 hadde blitt gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende.

Utdanning er grunnsteinen i samfunnet vårt. Arbeidsproduksjon grunnsteinen til rikdom.

I tillegg så har man lite perspektiv på hva livet har å by på.

Det er ingen som angrer på at de ikke fikk barn for unge.

Anonymous poster hash: 026cc...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis de har et godt nettverk rundt seg ja, men det er ikke en god ide og sette tenåringer på tanken om å få barn, det klarer du å tenke med deg selv også. Så du hjelper ikke akkurat til.

19 åringer får vanligvis ikke barn med vilje, det skjer fordi dem har sex og glemmer kondomer eller p piller så da blir dem gravid og noen bestemmer seg for å beholde det. Mamma var ganske moden som 19 åring så derfor gikk det helt fint :) Jeg er glad for at hun var så ung slik at jeg har en ung mamma som voksen :)

Dette er å hjelpe til, jeg kommer med fortellinger som suksessfulle mammaer som ble mamma som ung, man skal ikke være redd for å få unge :)

Endret av Big Jim Rennie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han ab driver og sier at man ikke skal få barn når man er 19 trass i at jeg har forklart at det er mange som har gjort det og som har klart det fin

Det er og mange som gjør store feil i oppdragelsen, sliter seg ut etter å ha blitt forlatt eller partner dør ung, ikke takler at barna blir født funksjonshemmet og generelt situasjoner der ting går galt. Når ens egne valg påvirker eksistensen til et annet individ til en så stor grad, så kan man ikke bruke tut og kjør strategier.

Anonymous poster hash: 100fd...b96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal hun leve av om det blir slutt?

Hva skal hun leve av om når det blir slutt? Skrev den om litt slik at den passer realitetene noe mer presist.

Og det er mitt hoved poeng: Dere som hevder at man er voksen når man er 18 - det er tull. Man er myndig når man er 18 men de aller fleste 18 åringer er ikke i nærheten av å ha en strategi klar for hvordan livet skal se ut de neste 50 årene. Unger er den viktigste delen av livet ditt når de kommer, og de blir der, resten av livet ditt.

Spesielt for kvinner. Fordi dere ikke har noe særlig valg, de er stuck rundt deg, enten du liker det eller ei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flott for deg at du vil ha barn og være en 50-tallskone, men det kan jo kanskje være greit å være sammen noen år og vite at dere faktisk har et trygt og stabilt forhold? Et halvt år som kjærester er ingen ting, og du er ung nok til å rekke og få mange barn selv om du venter 2-3 år :)

Enig i denne.. For når man bare har vært sammen et halvt år og da plutselig skal få barn sammen, så er det nok mulig at det vil gå skeis, og du sitter igjen som en typisk alenemor i 2015 (fremfor 50-tallskone).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal hun leve av om når det blir slutt? Skrev den om litt slik at den passer realitetene noe mer presist.

Og det er mitt hoved poeng: Dere som hevder at man er voksen når man er 18 - det er tull. Man er myndig når man er 18 men de aller fleste 18 åringer er ikke i nærheten av å ha en strategi klar for hvordan livet skal se ut de neste 50 årene. Unger er den viktigste delen av livet ditt når de kommer, og de blir der, resten av livet ditt.

Spesielt for kvinner. Fordi dere ikke har noe særlig valg, de er stuck rundt deg, enten du liker det eller ei.

Man er voksen når man er 18, argh jeg er så møkk lei av å ha disse diskusjonene hvor folk sier man ikke er voksen når man er 18, det er noe alle burde vite...

Anonymous poster hash: adc81...3a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal hun leve av om det blir slutt?

Det hun får ut av skilssmissen

Anonymous poster hash: adc81...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 åringer får vanligvis ikke barn med vilje, det skjer fordi dem har sex og glemmer kondomer eller p piller så da blir dem gravid og noen bestemmer seg for å beholde det. Mamma var ganske moden som 19 åring så derfor gikk det helt fint :) Jeg er glad for at hun var så ung slik at jeg har en ung mamma som voksen :)

Dette er å hjelpe til, jeg kommer med fortellinger som suksessfulle mammaer som ble mamma som ung, man skal ikke være redd for å få unge :)

Mamma er jo din sterkeste referanse enda. Så dere er tydeligvis nære.............

Anonymous poster hash: 026cc...16a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma er jo din sterkeste referanse enda. Så dere er tydeligvis nære.............

Anonymous poster hash: 026cc...16a

Hvorfor skulle jeg ikke vært nær henne? Hva slags tull er det du holder på med her egentlig? Kan ikke du komme og poste som nick istedenfor å tulle med meg under ab?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også tilføye at jeg er av den typen som gleder meg utrolig mye til å få en familie og starte et liv. Jeg vil være en god kone med middag klar til mannen når han kommer hjem, vaske og rydde. Er det rart at jeg gleder meg til dette? Ts Anonymous poster hash: 221ec...564

Hvordan var oppveksten din? Vokste du opp med en forelder eller begge? Søsken ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kan gå ganske greit å få barn som 19 åring, bare fordi det du sier så betyr ikke det at det skjer med alle unge mødre...

Hvorfor driver dere alle og poster som ab? Skulle gjerne sett at folk posta under nick i slike tråder når dem krangler...

Jeg har ikke sagt at det skjer alle mødre. Jeg tror du tar dette mer personlig enn det er ment. Jeg bare påpeker at du hevder at ting ordner seg, det går helt fint. Når realiteten er at det er ikke så enkelt og rett frem. Der er mange faktorer man må ta hensyn til som mange personer i tråden har tatt opp. Forholdet, økonomi, jobb, syn på barneoppdragelse osv. Det er også et faktum at for noen går det galt.

For meg er det ikke et problem at noen velger å få barn som 19-åring, men det er noe de burde oppmuntres til å tenke grundig gjennom og helst vente noen år. Nettopp fordi vi som er eldre ser hvordan både vi selv og partnere forandrer seg. Vi er også mer klar over hvor enkelt livet kan bli snudd opp ned av kronisk sykdom, død, arbeidsledighet osv. I tillegg har vi tilegnet oss mer perspektiver og kunnskap enn det en 19-åring har.

Nå er det selvsagt forskjell på personer i alle aldre. Noen lærer aldri uansett hvor gamle de blir. Men dette er en generell trend. Og TS som 25-åring vil være en mer klar mor enn TS som 19-åring. Men når alt kommer til alt betyr ikke det at TS vil automatisk gjøre alt feil, huset brenner ned og alle dør rundt henne dersom hun får barn nå. Det er ikke det jeg prøver å si.

Man er voksen når man er 18, argh jeg er så møkk lei av å ha disse diskusjonene hvor folk sier man ikke er voksen når man er 18, det er noe alle burde vite...

Anonymous poster hash: adc81...3a1

18 er et arbitrært tall man satt en gang i tiden fordi man syntes det virket passelig. Det er ingen grunn til at vi ikke setter det tallet på 20 eller 25.

Anonymous poster hash: 100fd...b96

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg nært av det fordi det dere egentlig sier er at mamma skulle ikke fått meg som 19 åring fordi hun ikke var moden nok noe som jeg vet ikke er sant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg nært av det fordi det dere egentlig sier er at mamma skulle ikke fått meg som 19 åring fordi hun ikke var moden nok noe som jeg vet ikke er sant

Perspektiv, lille du...perspektiv.

Henger sammen med frontallapp.

Du må da se at det ikke anbefales uavhengig om du mener at din eneste referanse klarte seg?

Du har ikke skrevet er ord om moren din annet enn at du er veldig fornøyd med egen oppdragelse.

Hvor er hun i livet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perspektiv, lille du...perspektiv.

Henger sammen med frontallapp.

Du må da se at det ikke anbefales uavhengig om du mener at din eneste referanse klarte seg?

Du har ikke skrevet er ord om moren din annet enn at du er veldig fornøyd med egen oppdragelse.

Hvor er hun i livet?

Hvor hun er i livet? Hva mener du?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...