Gå til innhold

19 år og vil bli gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Start med en skjødehund og sjekk hvor lei du er etter 4-6 uker.

Så kan du vurdere på nytt.

Nei ikke gjør det! Hunder er hunder og ikke barn, de skal ikke fungere som en B-løsning for et uoppfylt barneønske!

TS -

Når man er svært ung voksen og forelsket, så er det veldig lett å føle at man er mer voksen enn man egentlig er. Vær så snill å ikke gå rett i forsvarsposisjon nå, men prøv å forstå det jeg skriver (du er nemlig ikke den første, eller den siste, til å føle det slik. Intet er nytt under solen).

Du har samboer, du har hjem, du har arbeidsplass. Du føler deg veldig voksen og du opplever at du har ting på stell og dette er voksenlivet og du er klar for du er jo voksen det er jo bare å gønne på. Og du kan godt være moden for alderen, det tror jeg at du er. Men du er fortsatt nitten år, og har bare vært voksen i litt over et år. Og tro meg, å være VOKSEN er ikke det samme som å være tenåring, selv om du har bodd på hybel noen år.

Du må bruke et par år på å finne deg sjøl og din plass, bli kjent med deg selv og hva du vil. Utforeldre deg selv, se og opplev ting. Bli KJENT med samboeren din! Dere er ung og forelsket, dere føler at dere kan ta over verden men dere må bli KJENT. Opplev hverandres gode og dårlige sider, medgang og motgang og alt det der. Verden som nyforelsket og ung er sukkerspinn og sommerfugler men slik er ikke verden egentlig.

Gi det noen år. Vent i to år, du vil fortsatt være ung og to år er ikke lenge å vente. Om barneønsket er like sterkt da så er det ikke noe å lure på. Fordelen er at du har gjort ferdig fagbrevet ditt og har fast jobb og kjenner samboeren din så mye bedre enn du gjør nå. Jeg kan garantere deg at du som 21 åring ikke vil angre om du venter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tida var det vel vanlig å få barn i såpass tidlig alder, så jeg skal ikke si noe på det. Grunnen til at jeg synes du bør vente er at du har vært sammen med samboeren din i et halvt år. Det er jo INGENTING.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange kvinner her som er sent i 30-årene/startena v 40-årene som er veldig misunnelig på ts...



Anonymous poster hash: 12082...7e9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange kvinner her som er sent i 30-årene/startena v 40-årene som er veldig misunnelig på ts...

Anonymous poster hash: 12082...7e9

Misunnelig på hva?

Selv er jeg for øvrig 19 år.

Anonymous poster hash: 6b1f5...c55

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvorfor så mange i denne tråden bruker så lang tid på å bli voksne jeg. At man selv var umoden som 19-åring og måtte bruke masse tid på å finne seg selv, betyr ikke det at alle andre er like.

Hvis ens høyeste ønske i livet er en familie vil man ikke gå glipp av noe ved å starte den tidlig, men heller muligens oppleve den lenger.

Jeg synes det er litt trist at man skal måtte forsvare et ønske om å bli mor/kone. Hvor mange er det som må forsvare om de vil bli tannlege eller transportarbeider?

Har ikke tall på hvor mange som mente at jeg ødela livet mitt på å bli ung mor, mens for meg var det da livet virkelig startet.

Nå er jeg 35 og har tenåringer i hus. Ting har ikke blitt helt slik jeg så for meg fordi jeg har to barn med spesielle behov. At det er vanskelig og mye oppfølging har ingenting med alderen min å Gjøre. Det hadde blitt akkurat like vanskelig om jeg hadde fått de nå.

Når det er sagt så mener jeg allikevel at TS bør tenke nøye gjennom før hun velger. 6 mnd sammen er ikke lenge og 4 mnd samboerskap er ikke nok til å ha kjent på hverdagen ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer litt på hvorfor så mange i denne tråden bruker så lang tid på å bli voksne jeg. At man selv var umoden som 19-åring og måtte bruke masse tid på å finne seg selv, betyr ikke det at alle andre er like.

Jeg var ganske moden som 19-åring. Men det har allikevel vært en dramatisk endring i personligheten min og syn på ting de siste 8 årene. Jeg var moden, men nå er modenheten min kombinert med bedre forståelse av både meg selv, andre og verden jeg lever i. Har også lært mye om hvordan å takle ulike konflikter med ulike personligheter, hvordan forstå personer som er ganske ulik meg selv.

Men det betyr ikke at det alltid vil bli en katastrofe å bli mor som 19-åring, selvsagt.

Anonymous poster hash: 100fd...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 19 år (snart 20) hvorfor sånn hastverk? Dere har kun vært sammen i 6 måneder. Ro deg ned :) Du har kjempe god tid på å bli mor. Ikke frekt ment, men sjansene for at dette forholdet kommer til å vare er ikke sånn super høy. Dere er fortsatt veldig unge. Som sagt, så skjønner jeg ikke hvorfor du har så hastverk? Sett litt for mye på ungemødre og lest mamma blogger?

Anonymous poster hash: 16064...f1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å få unge tidligst mulig slik du har noen å henge sammen med når du blir middelaldrende :)



Anonymous poster hash: adc81...3a1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens visdomsord! Hehe, tusen takk for det!

Jeg kan si så mye som at jeg bryr meg fint lite om hva andre synes, ville bare høre andre sitt synspunkt!

Da skjønner ikke jeg hvorfor du lager en tråd om dette når du ikke bryr deg om hva andre sier?

Anonymous poster hash: 16064...f1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan være "moden for alderen" når man er 19 år, men man mangler livserfaring. Erfaring med å gå på jobb hver dag i lengre tid, erfaring med å tjene greit og å disponere de pengene på en fornuftig måte, erfaring med et hverdagsliv sammen med partneren når forelskelsen har gått over og begge skal på jobb hver dag, evt. økonomiske problemer osv osv osv. Du er så ung, TS; jeg følte meg også fryktelig moden som 19-åring, men det har skjedd enormt mye med meg som person i løpet av de siste 10 årene. Man modnes med erfaringer, ikke ved at tanker som at "jeg vil bli mor" kommer i hodet. Vent noen år, gjør deg erfaringer, hva taper du på det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner ikke jeg hvorfor du lager en tråd om dette når du ikke bryr deg om hva andre sier?

Anonymous poster hash: 16064...f1a

Har en følelse om hvorfor, order starter på t ;)

Anonymous poster hash: adc81...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som nevner dette med selvstendig- jeg prøver ikke å motsi dere altså- jeg har bodd på hybel/leilighet siden jeg var 15 år og begynte på videregående. Er ikke det å være selvstendig? Kom meg på skolen hver dag hele videregående. Og så har det seg slik at jeg og kjæresten bor sammen nå, og har gjort dette siden oktober til dere som ikke har fått det med seg, så vi vet hvordan hverdagen er ja.

Ts

Den tonen der sier meg at du overhodet ikke er klar for å skaffe deg egen familie. :fnise:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en følelse om hvorfor, order starter på t ;)

Anonymous poster hash: adc81...3a1

Do tell :)

Anonymous poster hash: 16064...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Do tell :)

Anonymous poster hash: 16064...f1a

Skulle ikke sagt det der så likegreit du ikke skjønte det :) Har ikke lov å si ordet på forumet

Anonymous poster hash: adc81...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror det er mange kvinner her som er sent i 30-årene/startena v 40-årene som er veldig misunnelig på ts...

Anonymous poster hash: 12082...7e9

Den må du forklare.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må du forklare.

Fordi liver er over as the moment you turn 30...

Anonymous poster hash: adc81...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi liver er over as the moment you turn 30... Anonymous poster hash: adc81...3a1

Du må ha en kjedelig tilværelse.. Livet er hva du gjør det til vet du.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en kjedelig tilværelse.. Livet er hva du gjør det til vet du.

Du må ha en kjedelig tilværelse.. Livet er hva du gjør det til vet du.

Ta en spøl...

Anonymous poster hash: adc81...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...