Gå til innhold

19 år og vil bli gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å ha et barn er ikke en hobby. Det er et stort ansvar. Du er ikke ferdig utdannet og du har heller ikke fast jobb. Du har bare vært sammen med kjæresten din i 6 mnd. og nå vil du begynne å ploppe ut et barn?

Helt ærlig, skaff deg en jobb/utdanning og vent minst 2 år før du vet at han er mannen du vil skal være barnefaren.



Anonymous poster hash: 9e1fd...74a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva om det blir slutt mellom dem da? All statistikk tyder på at det vil bli brudd.

All statistikk tyder på at vi skal dø en gang også, så da er det vel egentlig ikke noen vits å leve heller?

Man kan ikke basere livet sitt på hva som skal eller kanskje skal skje..

Anonymous poster hash: c0ce7...31e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All statistikk tyder på at vi skal dø en gang også, så da er det vel egentlig ikke noen vits å leve heller?

Man kan ikke basere livet sitt på hva som skal eller kanskje skal skje..Anonymous poster hash: c0ce7...31e

Man bør i aller høyeste grad foreta noen risikoanalyser underveis..

Å dra inn døden forteller meg at du er veldig, veldig ung

Anonymous poster hash: 026cc...16a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis samboer har en årslønn på en halv mill så er det mer enn nok..

Anonymous poster hash: c0ce7...31e

Er han 19 å? Hvordan kan en 19 åring tjene en halv million i året? Høres rart ut.

Anonymous poster hash: 16064...f1a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok ser at han er 23. Uansett rart at en på 24 tjener en halv million kroner i året. Hva jobber han med ts?

Anonymous poster hash: 16064...f1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få barn med noen du har vært sammen med i 6 mnd når du er 19 er en dårlig idé. Her tenker jeg mest på din egen evne til evaluere hvorvidt dette er en kjæresteforhold og samliv som vil fungere på sikt. Forstår ikke hvorfor du har så utrolig dårlig tid? Jeg forstår at eggstokkene rasler for deg for første gang, men jeg håper du klarer å skille mellom "rasling" og tidspunktet der det faktisk kan kalles et overveid valg. Velkommen tilbake hit om et par år.



Anonymous poster hash: 1b6bd...d8f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man bør i aller høyeste grad foreta noen risikoanalyser underveis..

Å dra inn døden forteller meg at du er veldig, veldig ung

Anonymous poster hash: 026cc...16a

Evnen til å forstå ironi og sarkasme er ikke ferdig utviklet før man er 25 år har jeg hørt.

Poenget mitt er at man ikke har noen garanti for hva som vil skje.

Så klart er risikoen større for TS, men det går jeg ut i fra at hun er klar over siden dette er noe hun bare vurderer og attpåtil søker råd fra andre.

Anonymous poster hash: c0ce7...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Itsmeemaria

Er han 19 å? Hvordan kan en 19 åring tjene en halv million i året? Høres rart ut.

Anonymous poster hash: 16064...f1a

Han er 24 år.. Leste du ikke innlegget? Herregud så folk skal drive å krangle og diskutere. Slutt å ta ting personlig her inne.. Ting som blir skrevet som svar til meg tar jeg ikke personlig, fordi de som svarer ikke kjenner meg. Så du som snakker om mammaen din og du som diskuterer med henne om dette kan bare slutte ;-) det er egentlig ganske teit..

Ts

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Itsmeemaria

Ok ser at han er 23. Uansett rart at en på 24 tjener en halv million kroner i året. Hva jobber han med ts?

Anonymous poster hash: 16064...f1a

Han jobber på hovedverksteset til Veidekke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Itsmeemaria; Tro meg når jeg sier dette. Jeg trudde også at jeg visste hva en hverdag var i en alder av 19 år og var så klar for å få barn. Selvstendig var jeg også med tanke på at jeg hadde flyttet hjemmeifra det året jeg fylte 16. Tjente egne penger og hadde samboer.

Vel, nei. Uansett hvor mye du sier til deg selv nå at du vet hvordan hverdagen er, så vet du ikke det. Dere har bodd ilag siden Oktober. Ser du ikke hvor naivt det er å tro at de siste 4 månedene representerer resten av livet ditt?

Jeg er så utrolig glad for at jeg ventet. Samboerskapet brøt opp etter bortimot 3 år. Jeg tok ny utdanning. Fått en helt annen jobb enn hva jeg hadde da og har ett heeeeelt annet liv enn det jeg så for meg da. Og jeg er utrolig fornøyd med valgene. Man utvikler seg mye som menneske igjennom 20 årene.

Anonymous poster hash: 56961...0d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få barn nå, og det kan gå bra. Det er en større risiko for at forholdet ikke holder når man er ung og har vært sammen i kort tid. Du bør uansett ikke satse på å være avhengig av kjæresten økonomisk.

Men vær forberedt på at hvis du får barn som 20-åring, så kommer du om ca 18-19 år til å advare ditt eget barn om å gjøre det samme om deg. Man ser kanskje ikke verdien av å være ung og fri før man har mistet muligheten. Man er gjerne ikke 100 % sikker på hva man vil gjøre med livet sitt f.eks. når det gjelder jobb når man er 19, og de fleste bruker noen år på å finne ut av det. Det er ikke umulig å bytte utdanning og jobb med barn, men det er tyngre, og bringer med seg en del ulemper både for foreldre og barn. Selvtillit, god selvfølelse og trygghet er også gjerne noe man bruker en del år på bygge, og som er et gode for barna man skal ta seg av. Det er sant at veldig få angrer på å få barn, men veldig mange kan savne friheten, muligheten til å pleie forholdet og å utvikle seg selv. Og veldig mange unge mødre skulle ønske at de ventet noen år med å få barn.

Hilsen en annen som ble mor tidlig.

Anonymous poster hash: 1315c...525

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Itsmeemaria

Som hva da?

Annleggsmaskinmekaniker.

Hva har set med saken å gjøre? Jeg har for all del ingen planer om å leve på han, det med lønnen hans oppga jeg bare til info for hvis jeg ikke hadde gjort set så hadde det blitt kommentarer som: samboeren din da? Hvor mye tjener han? Hva driver han med osv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet det er noen tråder om dette fra før av, men vil gjerne ha min egen som jeg kan følge med på :)

Jeg er 19 år. Blir 20 i mai. Jeg har så utrolig lyst på barn. Ikke bare for å ha noen å dulle med osv, men fordi jeg føler meg klar og føler selv at jeg er moden nok til det.

Situasjonen nå er slik at jeg er lærling i kontorfaget, ferdig til sommeren og da har jeg fagbrev. Jeg har vært sammen med min nåværende kjæreste i et halvt år,han er 23 og han har fast jobb, tjener godt over 500k i året. Vi har for tiden begynt å se etter leilighet/hus. Jeg bor på Østlandet sammen med han nå, og har bodd sammen siden oktober. Jeg har selv en leilighet som er kjøpt og er selveier, men den er i Bergen for tiden og blir leid ut. Jeg har tenkt på å ta påbygg på Akademiet Oslo bare for å ha studiekompetansen også.

Jeg er ikke en person som drar ut og fester og sånn som andre ungdommer gjør. For det første så er jeg ikke særlig glad i alkohol, fordi det ikke smaker godt, og fordi jeg ser ikke vits i dra på fest og drikke bare for å drikke..

Jeg har også en niese som nå er 4 år gammel, søsteren min ble gravid i en alder av 17, og driver på med masse tull, og jeg er mer med henne enn moren er.

Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: 221ec...564

Venta noen år til. Det haster ikke

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke klar for å få barn når du må be om andres godkjenning. Punktum.

Anonymous poster hash: 9391a...02d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts du er nitten og dere har ikke vært sammen så lenge. Gidd å ha det så travelt da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Phoenix

Vil ikke anbefale det. Jeg fikk barn i så ung alder og de mest uforutsette ting kan skje. Jeg var naiv, trodde ting skulle gå seg til, at vi skulle bli gamle og grå sammen og... vell, det skjedde ikke. Gi det noen år, l tanken modne og ikke forhast deg fordi hormonene sier så.

Det største er kanskje savnet etter friheten, alt må planlegges og ordnes med. En dag med å bare slenge bordet på sofaen uten stress, det hadde vært noe.

Endret av Phoenix
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 24 år.. Leste du ikke innlegget? Herregud så folk skal drive å krangle og diskutere. Slutt å ta ting personlig her inne.. Ting som blir skrevet som svar til meg tar jeg ikke personlig, fordi de som svarer ikke kjenner meg. Så du som snakker om mammaen din og du som diskuterer med henne om dette kan bare slutte ;-) det er egentlig ganske teit..

Ts

Ro deg ned. Du skrev han var 23 i HI og hvis du leser ordentlig, så kan du se jeg rettet på meg rett etter jeg spurte om han var 19.

Å jeg tviler på en 23-24 åring tjener en halv million kroner i året. Å jeg diskuterer ikke med mammaen min. Hva babler du om jente?

Anonymous poster hash: 16064...f1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjør det ikke, tøys og tull...

Anonymous poster hash: adc81...3a1

Selfølgelig gjør den det! All statistikk tilsier at kvinner som blir gravide i tenårene i et ferskt forhold ender som alenemødre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også tilføye at jeg er av den typen som gleder meg utrolig mye til å få en familie og starte et liv. Jeg vil være en god kone med middag klar til mannen når han kommer hjem, vaske og rydde. Er det rart at jeg gleder meg til dette?

Ts

Anonymous poster hash: 221ec...564

Skal du ha ansvaret for barn, må du være voksen og moden. Planlegge på lengre sikt. Du bør ikke basere deg på å bli forsørget av kjæresten din, hva om han faller fra eller det blir slutt? Da må du klare å forsørge barnet alene. Få alt på stell først med utdannelse og jobb, så du ikke er avhengig av andre for å ta vare på dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...