Gå til innhold

19 år og vil bli gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke alderen er et problem egentlig. Jeg hadde ikke fått panikk om jeg skulle bli gravid nå. Men... Dere har bare vært sammen et halvt år, og det er ikke så lenge. Jeg ville ventet minst et år før jeg hadde fått barn med en mann. Minst.

Min mor og min far var bare sammen et år før de fikk meg (de nærmet seg 30). Og de klarte seg helt fint. Mine to tanter fikk sine første barn som 17 og 19, og de klarte seg fint de og. Men likevel... Jeg personlig ville ventet med å stifte familie, spesielt etter bare 6 måneder sammen. Men det er meg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere har ikke opplevd hverdagen fordi dere har bodd sammen i 3 mnd.. Hverdagen innebærer oppturer og nedturer, forholdet etter forelskelsen, ikke bare de dagene der foholdet går bra, men også de dagene/ukene/månedene der forholdet skranter. Hverdagen innebærer sykdom, bekymringer, å komme seg gjennom stressende perioder sammen. Hverdagen er å takle de negative sidene ved partner, så vel som de gode, og alle har negative sider(!), de er bare vanskelige å få øye på i starten. Hverdagen er til tider tung, grå, kjedelig, rutinepreget, stressende og energitappende.. Selv om hverdagen også byr på sine oppturer og gleder, er det ikke dette som sliter på forholdet, det er de grå dagene. Jeg tror du kommer til å bli en kjempegod mor, men jeg sier som jeg har sagt før -gi det et år. Et år på å bare være dere, ett år på å bli helt sikre, ett år på å legge til rette mtp. jobb osv. :)



Anonymous poster hash: 5a43c...9ad
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler og ler.

Jeg sa det var en spøk...

Anonymous poster hash: adc81...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må du forklare.

Tror mange barnløse eldre kvinner er misunnelig på en ung, fruktbar kvinne, med hele livet foran seg.

Anonymous poster hash: 12082...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier at samboeren din tjener godt over 500k. Tjener du noe? Har du tenkt på hvor mye du vil få i permisjonspenger dersom du ikke er i full jobb når du blir gravid? Har du tenkt å ta studiekompetanse før/mens du er gravid? Hvordan betaler du det? Vet du hva det koster å forberede for/å ha et barn?

Poenget mitt er at det er veldig lurt å ha det økonomiske på stell før det kommer barn, spesielt dersom en kan planlegge det. Dersom du kan ta fagbrevet og enten begynne å jobbe eller studere, for så å bjynne å jobbe i fast stilling, så vil du garantert være glad for det når et barn kommer.

Som noen sa vil du gjøre lurt i å gjøre deg selv økonomisk uavhengig. Dere har vært sammen i 6 mnd og bodd sammen i 3 mnd - å få barn er en STOR påkjennelse for et etablert forhold, og enda tøffere dersom en ikke kjenner hverandres sterke og svake sider.

Jeg forstår du er babysyk og ikke fester hver helg, men det er veldig lett å kun se for seg de positive tingene med å ha baby. Husk det er også mange utfordringer! Skriking hver natt, bæsj/oppkast/gulp, lite/ingen egentid, brystspreng/betennelse, ammeproblemer ++ De fleste opplever også at det er veldig travelt å være alene hjemme med barnet, så middag når mannen kommer hjem er ikke alltid like lett.

Jeg synes det er helt fantastisk å være mamma, men vi ventet til vi begge hadde vært i fast jobb et par år. Da vet en ihvertfall at forholdet er solid og økonomien er bra. Bolig og bil er også bra å ha. Jeg tror også du/dere gjør lurt i å vente et par år og kan nyte hverandre alene en stund først 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller prioritert å reise før man plopper ut unger !

Anonymous poster hash: 280af...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at samboeren din tjener godt over 500k. Tjener du noe? Har du tenkt på hvor mye du vil få i permisjonspenger dersom du ikke er i full jobb når du blir gravid? Har du tenkt å ta studiekompetanse før/mens du er gravid? Hvordan betaler du det? Vet du hva det koster å forberede for/å ha et barn?

Poenget mitt er at det er veldig lurt å ha det økonomiske på stell før det kommer barn, spesielt dersom en kan planlegge det. Dersom du kan ta fagbrevet og enten begynne å jobbe eller studere, for så å bjynne å jobbe i fast stilling, så vil du garantert være glad for det når et barn kommer.

Som noen sa vil du gjøre lurt i å gjøre deg selv økonomisk uavhengig. Dere har vært sammen i 6 mnd og bodd sammen i 3 mnd - å få barn er en STOR påkjennelse for et etablert forhold, og enda tøffere dersom en ikke kjenner hverandres sterke og svake sider.

Jeg forstår du er babysyk og ikke fester hver helg, men det er veldig lett å kun se for seg de positive tingene med å ha baby. Husk det er også mange utfordringer! Skriking hver natt, bæsj/oppkast/gulp, lite/ingen egentid, brystspreng/betennelse, ammeproblemer ++ De fleste opplever også at det er veldig travelt å være alene hjemme med barnet, så middag når mannen kommer hjem er ikke alltid like lett.

Jeg synes det er helt fantastisk å være mamma, men vi ventet til vi begge hadde vært i fast jobb et par år. Da vet en ihvertfall at forholdet er solid og økonomien er bra. Bolig og bil er også bra å ha. Jeg tror også du/dere gjør lurt i å vente et par år og kan nyte hverandre alene en stund først

Hun trenger ikke å tjene penger når sambo gjør det ;)

Anonymous poster hash: adc81...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn bør ikke få barn.

Anonymous poster hash: 026cc...16a

Hun er 19 så hun er voksen, mamma fikk meg når hun var 19 ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange barnløse eldre kvinner er misunnelig på en ung, fruktbar kvinne, med hele livet foran seg.

Anonymous poster hash: 12082...7e9

Du, jeg tviler på at folk som har valgt å være barnløse er misunnelige på tenåringer overhodet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 19 så hun er voksen, mamma fikk meg når hun var 19 ;)

Man er ikke voksen, man er bare myndig.

At mange modnes med oppgaven er irrelevant...

15-åringer har også født barn. Hvis føde barn er definisjonen på å bli voksen, er det nitrist...

19-åringer har ikke fullt utviklet frontallapp...Det sier nok.

Anonymous poster hash: 026cc...16a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du, jeg tviler på at folk som har valgt å være barnløse er misunnelige på tenåringer overhodet.

:blomst:

Anonymous poster hash: 026cc...16a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke voksen, man er bare myndig.

At mange modnes med oppgaven er irrelevant...

15-åringer har også født barn. Hvis føde barn er definisjonen på å bli voksen, er det nitrist...

19-åringer har ikke fullt utviklet frontallapp...Det sier nok.

Anonymous poster hash: 026cc...16a

Man er voksen når man er 18, bare les det opp og som sagt så fikk mamma meg som 19 åring og hun greide det ganske fint så argumentasjonen din er ugyldig...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg tviler på at folk som har valgt å være barnløse er misunnelige på tenåringer overhodet.

Men mange velger det faktisk ikke, det bare blir slikt...

Anonymous poster hash: 12082...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun trenger ikke å tjene penger når sambo gjør det ;)

Anonymous poster hash: adc81...3a1

Hva skal hun leve av om det blir slutt?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som har fått barn når dem er bare er en 18 eller 19 år gammel voksen kvinne så slutt med dette at man ikke burde få barn da og at man ikke er voksen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er voksen når man er 18, bare les det opp og som sagt så fikk mamma meg som 19 åring og hun greide det ganske fint så argumentasjonen din er ugyldig...

Seriøst? Er hun 32 i dag? "Ugyldig argumentasjon"- det vil være faktafeil.

19-åringer bør da ikke få barn! Det er da helt opplagt.

Avviser du vitenskapelige beviser om frontallapp også?

Anonymous poster hash: 026cc...16a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mange velger det faktisk ikke, det bare blir slikt... Anonymous poster hash: 12082...7e9

Nei. Mange velger ikke å være misunnelige på tenåringer. Herregud så glad jeg er for at den tiden er over...

Anonymous poster hash: 026cc...16a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...